Szukasz elastycznej pracy zdalnej którą będziesz wykonywać z dowolnego miejsca? Sprawdź aktualne ogłoszenia o pracę na stanowisku copywritera. Taka ścieżka rozwoju kariery zawodowej to świetny pomysł dla osób twórczych które świetnie znają zasady języka polskiego i potrafią tworzyć angażujące treści. Podpowiadamy jak znaleźć pracę na stanowisku copywritera.
Co robi copywriter? Charakterystyka zawodu
Copywriter zajmuje się tworzeniem treści. Przygotowywane teksty mogą być np. opisami produktów, wpisami blogowymi, hasłami reklamowymi, artykułami sponsorowanymi czy specjalistycznymi. Copywriter najczęściej jest specjalistą w określonych dziedzinach i pisze głównie teksty w ramach branż które lubi. Kandydat zatrudniony na tym stanowisku powinien doskonale znać zasady SEO, tak aby tworzone treści zapewniały optymalizację strony internetowej klienta.
Copywriter musi być osobą cierpliwą i pomysłową. Ważne aby trzymał się ustalonych założeń a jednocześnie wyróżniał się pomysłowością. Copywriter powinien być terminowy i sumienny. Taka praca jest dobrym rozwiązaniem dla osób które lubią pisać i mają do tego dryg.
Ile zarabia copywriter?
Copywriter może pracować na własny rachunek i obsługiwać wielu klientów albo współpracować z jedną konkretną firmą albo agencją.
W przypadku freelancerów rozliczenie odbywa się za wykonaną pracę, najczęściej według stawki za 1000 znaków ze spacjami. W razie stałej współpracy z jednym klientem spotyka się też współpracę na podstawie umowy o pracę albo umowy zlecenie np. na cały etat albo na część etatu.
W przypadku pracy z różnymi zleceniodawcami zarobki mają szansę być wyższe a czas pracy nie będzie regulowany. Copywriter zarobi wtedy tyle ile napisze. Stawki za 1000 znaków ze spacjami zaczynają się od około 20 złotych brutto za najprostsze teksty początkujących copywriterów. Artykuły specjalistyczne wycenia się znacznie wyżej. W praktyce nie ma górnej granicy stawki za 1000 zzs a w branży nikogo nie dziwią kwoty rzędu kilkuset złotych. Pensja copywritera ma szansę być wysoka zwłaszcza jeśli piszący może się pochwalić wykształceniem specjalistycznym i doświadczeniem.
Copywriter SEO tworzący content w ramach umowy na etat zarobi przeciętnie od pięciu (junior copywriter) do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie (doświadczony content writer tworzący skomplikowane treści). Z jednej strony pensja na etacie nie jest tak konkurencyjna jak freelancing a umowa o pracę wprowadza zazwyczaj sztywny wymiar czasowy ale z drugiej w takiej sytuacji nie musisz się martwić o zlecenia. Praca w agencji to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla copywritera bez doświadczenia ponieważ wiele się tam nauczysz.
W jakich branżach znajdzie zatrudnienie copywriter?
Oprócz wysokich zarobków, pracy zdalnej i elastycznego wymiaru czasu pracy, praca copywritera jest doceniana za różnorodność. Zamówienia pojawiają się na treści z różnych branż. Możesz pisać opisy produktów spożywczych czy ubrań, zajmować się branżą beauty, ale też realizować w dziedzinach specjalistycznych w których liczy się wiedza poparta wykształceniem i doświadczeniem.
Szczególnie poszukiwani na rynku są copywriterzy medyczni, a także z branży prawniczej i finansowej. O ile AI copywriter jest w stanie stworzyć proste treści na stronę o ogólnej tematyce, to obecnie wysoką jakość tekstu jest w stanie zapewnić tylko osoba, która ma rzetelną wiedzę w dziedzinie. Copywriter bywa poszukiwany także do nieoczywistych branż takich jak np. mechanika czy przemysł.
Oferty pracy dla copywritera
Oferty pracy dla copywritera, ale również korektora czy tłumacza, znajdziesz w sieci. W OLX Praca regularnie pojawiają się propozycje współpracy zarówno dla freelancerów jak i osób szukających pracy na podstawie stałej umowy. Większość to praca zdalna. Zdarzają się jednak także propozycje pracy z biura.
Zawód copywritera to też ciekawe zajęcie jako praca dodatkowa, praca dla nieletnich czy ogólnie praca online np. dla rodziców z małymi dziećmi. Jeśli zawsze chciałeś zarabiać na pisaniu, sprawdź aktualne oferty na portalu pracy OLX i spróbuj swoich sił w zawodzie.