Starszy księgowy/ starsza księgowa
Lokalizacja
Szamotuły
Wymiar pracy
Pełny etat
Typ umowy
Umowa o pracę
🇺🇦 Автоматичний переклад українською
Opis
Poszukujemy osoby na stanowisko Starszy księgowy / Starsza księgowa w Zarządzie Komunalnych Zasobów Lokalowych w Szamotułach.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy złożyć lub przesłać do dnia 30 kwietnia 2024 r., do godz. 15:30, w zamkniętej kopercie z napisem: „Nabór na stanowisko Starszego księgowego ZKZL”, na adres wskazany w ogłoszeniu adres e-mail
Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych w Szamotułach,
ul. Lipowa 68, 64-500 Szamotuły
UWAGI:
1. Wszystkie dokumenty wytworzone przez kandydata muszą być podpisane. Oferty niepełne lub zawierające dokumenty niepodpisane zostaną odrzucone.
Wymagania związane ze stanowiskiem:
1) niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku:
a) obywatelstwo polskie,
b) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
c) niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) wykształcenie średnie, pożądane wyższe pierwszego lub drugiego stopnia - preferowane: ekonomia, rachunkowość,
e) co najmniej 5-letni staż pracy przy wykształceniu średnim lub 3-letni przy wykształceniu wyższym -na stanowiskach finansowo - księgowych,
f) znajomość regulacji prawnych ze szczególnym uwzględnieniem:
- ustawy o rachunkowości wraz z przepisami wykonawczymi,
- ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi,
- ustawy o podatku od towarów i usług wraz z przepisami wykonawczymi,
g) biegła umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych, znajomość oprogramowania narzędziowego Microsoft Office, a w szczególności Word, Excel,
h) nieposzlakowana opinia.
2) dodatkowe:
a) umiejętność interpretacji przepisów prawa i analitycznego myślenia,
b) komunikatywność, rzetelność, dyskrecja,
c) dyspozycyjność,
d) umiejętność pracy w zespole,
e) wysoka kultura osobista oraz zdolność zapobiegania konfliktom,
f) umiejętność podejmowania decyzji i analizy różnorodnych zagadnień z zakresu podejmowanych działań,
g) zdolność ponoszenia odpowiedzialności z tytułu podjętych zadań,
h) umiejętność skutecznego wprowadzania zmian zachodzących na stanowisku,
i) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym
Główny zakres zadań:
1) Prowadzenie spraw z zakresu czynszów i opłat za lokale mieszkalne i użytkowe, w budynkach i lokalach stanowiących własność Gminy Szamotuły;
2) Księgowanie wpłat najemców lokali mieszkalnych i użytkowych;
3) Wstępna i bieżąca kontrola przetwarzanych dokumentów księgowych;
4) Kontrola obciążeń finansowych jednostki wystawianych przez wspólnoty mieszkaniowe, a w szczególności wysokości naliczeń i ich zgodności z podjętymi uchwałami;
5) Sporządzanie poleceń przeksięgowań;
6) Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń dotyczących użytkowników lokali;
7) Zawiadamianie organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości w bieżących należnościach za najmowany lokal mieszkalny;
8) Windykacja należności (wystawianie wezwań do zapłaty zaległości dotyczących opłat za lokale mieszkalne i użytkowe);
9) Przygotowywanie dokumentów dotyczących dłużników Gminy Szamotuły dla reprezentującej jednostkę Kancelarii Adwokatów i Radców Prawnych;
10) Uzgadnianie sald czynszowych;
11) Pomoc Głównej księgowej przy opracowywaniu sprawozdań finansowych oraz dokonywaniu ich analizy;
12) Wykonywaniu, w zastępstwie Głównej księgowej, dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji ZKZL oraz okresowej sprawozdawczości finansowej;
13) Sporządzaniu kalkulacji wyników kosztów wykonanych zadań;
14) Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia;
15) Ochronę mienia będącego w posiadaniu ZKZL oraz terminowe i prawidłowe rozliczenie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
16) Prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży VAT;
17) Systematyczne informowanie dyrektora ZKZL o dłużnikach Gminy Szamotuły oraz o przypadkach ujawnienia w trakcie bieżącej kontroli niezgodności z obowiązującymi przepisami lub naruszającymi ustalony obieg dokumentów.
Informacja o warunkach pracy:
1) zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
2) praca w pełnym wymiarze czasu pracy,
3) wymiar czasu pracy wynosi 8-godzin na dobę, przeciętnie 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy, w przyjętym trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym,
4) praca jednozmianowa w siedzibie administracyjnej ZKZL mieszczącej się przy ul. Lipowej 68 w Szamotułach,
5) w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
W czasie trwania zawartej umowy o pracę na czas określony organizuje się służbę przygotowawczą, zakończoną egzaminem. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy pracę, rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym.
Umowa po upływie okresu nie przekraczającego 6 miesięcy, po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu służby przygotowawczej, może zostać zawarta na czas nieokreślony.
Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności,
5) kserokopie świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy lub innych dokumentów potwierdzających okresy zatrudnienia,
6) oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) oświadczenie o stanie zdrowia potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na ww. stanowisku,
9) w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna - kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku zamiaru skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.: Dz.U. z 2022 poz. 530).
Lokalizacja
Szamotuły,
Wielkopolskie
Masz pytanie do pracodawcy odnośnie tej oferty?