Prywatne
Opis
Witam!
Oferuję usługę przewinięcia oraz tuningu chłodzenia olejem do silników hub i mid (np. QS205, QS273, MXUS 3K Turbo, QS138, Surron).
Dlaczego warto?
Doskonale rozumiem frustrację, jaką może wywołać przegrzewający się lub spalony silnik – sam doświadczyłem tego problemu podczas jazdy w górach.
Dlatego proponuję:
• Przewinięcie silnika na polską miedź – najwyższa jakość i większa ilość drutu w nawoju,
• Chłodzenie olejowe – skuteczniejsze odprowadzanie ciepła i zwiększenie żywotności silnika.
Moje rozwiązania gwarantują poprawę parametrów silnika i komfort jazdy, nawet w ekstremalnych warunkach.
Przewijanie silnika – dlaczego warto?
Od kilku lat producenci silników, tacy jak QS, obniżają jakość uzwojeń, stosując mniej miedzi i ograniczając wykorzystanie przestrzeni w żłobkach. Przewijając silnik, mogę:
• Zwiększyć ilość drutu w nawoju,
• Poprawić sprawność dzięki pełnym nawinięciom,
• Zwiększyć trwałość i wydajność.
Przykład:
W nowych Qs205 5T nie jednokrotnie spotkałem się z takim egzemplarzem który zamiast posiadać pełny nawój (5|5|5 owinięć wokół cewki) miał (5|4|4 owinięć wokół cewki) co oznacza że w żłobach zamiast być po 10|10|10|10 zwojów drutu, było 9|9|8|9 zwojów drutu. Po tuningu mogę zastosować pełne uzwojenia (10|10|10|10) oraz użyć 29 drutów z zwoju zamiast 24 jak w oryginalnych, co daje 290 drutów w każdym żłobku to aż 34-51% więcej miedzi w zależności od żłobka.
Korzyści przewinięcia silnika:
1. Mniejsze grzanie:
• Większa ilość miedzi oznacza lepsze odprowadzanie ciepła i niższe opory,
• Możliwość pracy z wyższymi prądami bez ryzyka przegrzania.
2. Większa trwałość:
• Polska miedź wytrzymuje temperatury powyżej 220°C,
• Uzwojenia są zalewane wysokotemperaturowym lakierem i wypalane przez 9 godzin w 130°C,
• Lepsze koszulki termoizolacyjne wytrzymujące do 250°C (chińskie jedynie do 155°C).
3. Więcej mocy:
• Więcej drutu i pełne nawinięcia umożliwiają przepuszczenie większego prądu,
• Większy moment obrotowy – idealne dla jazdy w górach czy po piachu.
PRZEJRZYSTA TABELKA W ZDJĘCIACH
Nawoje silników (jeżeli są pełne nawinięcia):
Qs 205
___Rodzaj nawoju _| __Ilość zwojów _|_Ile więcej
___ ___ ___ ___ _ | ___w żłobku __ |_ miedzi
___Oryg__Tuning _| __Oryg _Tuning_|_procentowo
3T_40x3___47x3__ | __240___282__ | _17,5%
4T_30x4___35x4__ | __240___280__ | _16,7%
5T_24x5___29x5__ | __ 240___290__ | _20,8%
6T_20x6___24x6__ | __ 240___288__ | _20,0%
Qs 273
3T_55x3___73x3__ | __330___438__ | _32,7%
4T_45x4___55x4__ | __360___440__ | _22,2%
5T_32x5___44x5__ | __320___440__ | _37,5%
6T_28x6___37x6__ | __336___444__ | _32,1%
Mxus 3k Turbo
3T_21x3___27x3___ |__ 126 ___162__ | _28,6%
4T_16x4___20x4__ |__128___ 160___ | _25,0%
5T_12x5___16x5___ | __120___160___ | _33,3%
6T_10x6___13x6___ | __120___ 156__ | _30,0%
Chłodzenie olejem – co daje?
Jak działa chłodzenie olejowe?
Olej podczas pracy silnika wypełnia przestrzeń między rotorem a stojanem, odbierając ciepło z uzwojeń i rozprowadzając je na całą obudowę. To skuteczny sposób na obniżenie temperatury pracy i zwiększenie żywotności.
Proces zalania olejem:
• Montaż korka olejowego i odpowietrznika – wyrównanie ciśnienia zapobiega wyciekom i wnikaniu wody,
• Wykorzystanie oleju transformatorowego o wysokiej temperaturze zapłonu (ok. 200°C),
• Opcjonalny montaż turbinatorów – dodatkowe odprowadzanie ciepła.
Dlaczego to ważne?
Silniki typu hub bez oleju nie mają skutecznego mechanizmu chłodzenia – stojan pozostaje nieruchomy, a jedynie obudowa i rotor generują minimalny podmuch wewnątrz. Dzięki olejowi:
• Silnik działa w niższej temperaturze,
• Wydajność wzrasta,
• Ryzyko przegrzania zostaje znacząco zmniejszone.
Etapy przewijania i tuningu silnika:
1. Demontaż: otwarcie silnika, zdjęcie pokryw, usunięcie starych łożysk, simmeringów i uzwojeń.
2. Czyszczenie: usunięcie rdzy, resztek uzwojeń, przygotowanie wnętrza.
3. Nowe uzwojenie: wykonanie nawoju zgodnie z preferencjami klienta, montaż czujników temperatury.
4. Testowanie: sprawdzenie szczelności i zwarć między fazami oraz do stojana.
5. Lakierowanie: zalanie nawoju lakierem, wypalanie w piecu (9 godzin w 130°C).
6. Montaż nowych komponentów: łożyska, simmeringi, wiązki elektryczne, kabel fazowy.
7. Zamknięcie i test: sprawdzenie działania silnika i czujników testerem.
Cennik usług:
• Przewinięcie silnika hub: od 1500 zł,
• Zalanie olejem hub: od 1000 zł,
• Zalanie olejem mid: od 500 zł,
• Przewinięcie + zalanie olejem hub: od 2500 zł,
• Montaż radiatorów: cena ustalana indywidualnie,
• Oś tuningowa QS205: 700 zł.
Kompleksowy serwis mechaniczny i elektryczny:
Oprócz tuningu silników zajmujemy się również:
• Naprawami mechanicznymi: wymiana zawieszenia, serwis amortyzatorów i damperów, zaplatanie i centrowanie kół, wymiana opon, serwis hamulców, składanie pojazdów od podstaw, itp.
• Naprawami elektrycznymi: wymiana przetwornic, sterowników, wiązek, montaż świateł, przełączników, programowanie, itp.
Współpracujemy z osobami prywatnymi i firmami.
Zapraszam do kontaktu!
(Bearebike, Falcon, Texugo, EV Spark, Monster Bike, Kariwa)
Oferuję usługę przewinięcia oraz tuningu chłodzenia olejem do silników hub i mid (np. QS205, QS273, MXUS 3K Turbo, QS138, Surron).
Dlaczego warto?
Doskonale rozumiem frustrację, jaką może wywołać przegrzewający się lub spalony silnik – sam doświadczyłem tego problemu podczas jazdy w górach.
Dlatego proponuję:
• Przewinięcie silnika na polską miedź – najwyższa jakość i większa ilość drutu w nawoju,
• Chłodzenie olejowe – skuteczniejsze odprowadzanie ciepła i zwiększenie żywotności silnika.
Moje rozwiązania gwarantują poprawę parametrów silnika i komfort jazdy, nawet w ekstremalnych warunkach.
Przewijanie silnika – dlaczego warto?
Od kilku lat producenci silników, tacy jak QS, obniżają jakość uzwojeń, stosując mniej miedzi i ograniczając wykorzystanie przestrzeni w żłobkach. Przewijając silnik, mogę:
• Zwiększyć ilość drutu w nawoju,
• Poprawić sprawność dzięki pełnym nawinięciom,
• Zwiększyć trwałość i wydajność.
Przykład:
W nowych Qs205 5T nie jednokrotnie spotkałem się z takim egzemplarzem który zamiast posiadać pełny nawój (5|5|5 owinięć wokół cewki) miał (5|4|4 owinięć wokół cewki) co oznacza że w żłobach zamiast być po 10|10|10|10 zwojów drutu, było 9|9|8|9 zwojów drutu. Po tuningu mogę zastosować pełne uzwojenia (10|10|10|10) oraz użyć 29 drutów z zwoju zamiast 24 jak w oryginalnych, co daje 290 drutów w każdym żłobku to aż 34-51% więcej miedzi w zależności od żłobka.
Korzyści przewinięcia silnika:
1. Mniejsze grzanie:
• Większa ilość miedzi oznacza lepsze odprowadzanie ciepła i niższe opory,
• Możliwość pracy z wyższymi prądami bez ryzyka przegrzania.
2. Większa trwałość:
• Polska miedź wytrzymuje temperatury powyżej 220°C,
• Uzwojenia są zalewane wysokotemperaturowym lakierem i wypalane przez 9 godzin w 130°C,
• Lepsze koszulki termoizolacyjne wytrzymujące do 250°C (chińskie jedynie do 155°C).
3. Więcej mocy:
• Więcej drutu i pełne nawinięcia umożliwiają przepuszczenie większego prądu,
• Większy moment obrotowy – idealne dla jazdy w górach czy po piachu.
PRZEJRZYSTA TABELKA W ZDJĘCIACH
Nawoje silników (jeżeli są pełne nawinięcia):
Qs 205
___Rodzaj nawoju _| __Ilość zwojów _|_Ile więcej
___ ___ ___ ___ _ | ___w żłobku __ |_ miedzi
___Oryg__Tuning _| __Oryg _Tuning_|_procentowo
3T_40x3___47x3__ | __240___282__ | _17,5%
4T_30x4___35x4__ | __240___280__ | _16,7%
5T_24x5___29x5__ | __ 240___290__ | _20,8%
6T_20x6___24x6__ | __ 240___288__ | _20,0%
Qs 273
3T_55x3___73x3__ | __330___438__ | _32,7%
4T_45x4___55x4__ | __360___440__ | _22,2%
5T_32x5___44x5__ | __320___440__ | _37,5%
6T_28x6___37x6__ | __336___444__ | _32,1%
Mxus 3k Turbo
3T_21x3___27x3___ |__ 126 ___162__ | _28,6%
4T_16x4___20x4__ |__128___ 160___ | _25,0%
5T_12x5___16x5___ | __120___160___ | _33,3%
6T_10x6___13x6___ | __120___ 156__ | _30,0%
Chłodzenie olejem – co daje?
Jak działa chłodzenie olejowe?
Olej podczas pracy silnika wypełnia przestrzeń między rotorem a stojanem, odbierając ciepło z uzwojeń i rozprowadzając je na całą obudowę. To skuteczny sposób na obniżenie temperatury pracy i zwiększenie żywotności.
Proces zalania olejem:
• Montaż korka olejowego i odpowietrznika – wyrównanie ciśnienia zapobiega wyciekom i wnikaniu wody,
• Wykorzystanie oleju transformatorowego o wysokiej temperaturze zapłonu (ok. 200°C),
• Opcjonalny montaż turbinatorów – dodatkowe odprowadzanie ciepła.
Dlaczego to ważne?
Silniki typu hub bez oleju nie mają skutecznego mechanizmu chłodzenia – stojan pozostaje nieruchomy, a jedynie obudowa i rotor generują minimalny podmuch wewnątrz. Dzięki olejowi:
• Silnik działa w niższej temperaturze,
• Wydajność wzrasta,
• Ryzyko przegrzania zostaje znacząco zmniejszone.
Etapy przewijania i tuningu silnika:
1. Demontaż: otwarcie silnika, zdjęcie pokryw, usunięcie starych łożysk, simmeringów i uzwojeń.
2. Czyszczenie: usunięcie rdzy, resztek uzwojeń, przygotowanie wnętrza.
3. Nowe uzwojenie: wykonanie nawoju zgodnie z preferencjami klienta, montaż czujników temperatury.
4. Testowanie: sprawdzenie szczelności i zwarć między fazami oraz do stojana.
5. Lakierowanie: zalanie nawoju lakierem, wypalanie w piecu (9 godzin w 130°C).
6. Montaż nowych komponentów: łożyska, simmeringi, wiązki elektryczne, kabel fazowy.
7. Zamknięcie i test: sprawdzenie działania silnika i czujników testerem.
Cennik usług:
• Przewinięcie silnika hub: od 1500 zł,
• Zalanie olejem hub: od 1000 zł,
• Zalanie olejem mid: od 500 zł,
• Przewinięcie + zalanie olejem hub: od 2500 zł,
• Montaż radiatorów: cena ustalana indywidualnie,
• Oś tuningowa QS205: 700 zł.
Kompleksowy serwis mechaniczny i elektryczny:
Oprócz tuningu silników zajmujemy się również:
• Naprawami mechanicznymi: wymiana zawieszenia, serwis amortyzatorów i damperów, zaplatanie i centrowanie kół, wymiana opon, serwis hamulców, składanie pojazdów od podstaw, itp.
• Naprawami elektrycznymi: wymiana przetwornic, sterowników, wiązek, montaż świateł, przełączników, programowanie, itp.
Współpracujemy z osobami prywatnymi i firmami.
Zapraszam do kontaktu!
(Bearebike, Falcon, Texugo, EV Spark, Monster Bike, Kariwa)
ID: 809350537
xxx xxx xxx
Dodane 26 lipca 2025
Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron
Lokalizacja