Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron
Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron
Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron
Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron
Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron
Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron
Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron
Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron
PromujOdśwież

Prywatne

Opis

Witam!
Oferuję usługę przewinięcia oraz tuningu chłodzenia olejem do silników hub i mid (np. QS205, QS273, MXUS 3K Turbo, QS138, Surron).

Dlaczego warto?
Doskonale rozumiem frustrację, jaką może wywołać przegrzewający się lub spalony silnik – sam doświadczyłem tego problemu podczas jazdy w górach.

Dlatego proponuję:
• Przewinięcie silnika na polską miedź – najwyższa jakość i większa ilość drutu w nawoju,
• Chłodzenie olejowe – skuteczniejsze odprowadzanie ciepła i zwiększenie żywotności silnika.

Moje rozwiązania gwarantują poprawę parametrów silnika i komfort jazdy, nawet w ekstremalnych warunkach.

Przewijanie silnika – dlaczego warto?

Od kilku lat producenci silników, tacy jak QS, obniżają jakość uzwojeń, stosując mniej miedzi i ograniczając wykorzystanie przestrzeni w żłobkach. Przewijając silnik, mogę:
• Zwiększyć ilość drutu w nawoju,
• Poprawić sprawność dzięki pełnym nawinięciom,
• Zwiększyć trwałość i wydajność.

Przykład:
W nowych Qs205 5T nie jednokrotnie spotkałem się z takim egzemplarzem który zamiast posiadać pełny nawój (5|5|5 owinięć wokół cewki) miał (5|4|4 owinięć wokół cewki) co oznacza że w żłobach zamiast być po 10|10|10|10 zwojów drutu, było 9|9|8|9 zwojów drutu. Po tuningu mogę zastosować pełne uzwojenia (10|10|10|10) oraz użyć 29 drutów z zwoju zamiast 24 jak w oryginalnych, co daje 290 drutów w każdym żłobku to aż 34-51% więcej miedzi w zależności od żłobka.

Korzyści przewinięcia silnika:
1. Mniejsze grzanie:
• Większa ilość miedzi oznacza lepsze odprowadzanie ciepła i niższe opory,
• Możliwość pracy z wyższymi prądami bez ryzyka przegrzania.
2. Większa trwałość:
• Polska miedź wytrzymuje temperatury powyżej 220°C,
• Uzwojenia są zalewane wysokotemperaturowym lakierem i wypalane przez 9 godzin w 130°C,
• Lepsze koszulki termoizolacyjne wytrzymujące do 250°C (chińskie jedynie do 155°C).
3. Więcej mocy:
• Więcej drutu i pełne nawinięcia umożliwiają przepuszczenie większego prądu,
• Większy moment obrotowy – idealne dla jazdy w górach czy po piachu.

PRZEJRZYSTA TABELKA W ZDJĘCIACH
Nawoje silników (jeżeli są pełne nawinięcia):
Qs 205
___Rodzaj nawoju _| __Ilość zwojów _|_Ile więcej
___ ___ ___ ___ _ | ___w żłobku __ |_ miedzi
___Oryg__Tuning _| __Oryg _Tuning_|_procentowo
3T_40x3___47x3__ | __240___282__ | _17,5%
4T_30x4___35x4__ | __240___280__ | _16,7%
5T_24x5___29x5__ | __ 240___290__ | _20,8%
6T_20x6___24x6__ | __ 240___288__ | _20,0%

Qs 273
3T_55x3___73x3__ | __330___438__ | _32,7%
4T_45x4___55x4__ | __360___440__ | _22,2%
5T_32x5___44x5__ | __320___440__ | _37,5%
6T_28x6___37x6__ | __336___444__ | _32,1%

Mxus 3k Turbo
3T_21x3___27x3___ |__ 126 ___162__ | _28,6%
4T_16x4___20x4__ |__128___ 160___ | _25,0%
5T_12x5___16x5___ | __120___160___ | _33,3%
6T_10x6___13x6___ | __120___ 156__ | _30,0%

Chłodzenie olejem – co daje?

Jak działa chłodzenie olejowe?
Olej podczas pracy silnika wypełnia przestrzeń między rotorem a stojanem, odbierając ciepło z uzwojeń i rozprowadzając je na całą obudowę. To skuteczny sposób na obniżenie temperatury pracy i zwiększenie żywotności.

Proces zalania olejem:
• Montaż korka olejowego i odpowietrznika – wyrównanie ciśnienia zapobiega wyciekom i wnikaniu wody,
• Wykorzystanie oleju transformatorowego o wysokiej temperaturze zapłonu (ok. 200°C),
• Opcjonalny montaż turbinatorów – dodatkowe odprowadzanie ciepła.

Dlaczego to ważne?
Silniki typu hub bez oleju nie mają skutecznego mechanizmu chłodzenia – stojan pozostaje nieruchomy, a jedynie obudowa i rotor generują minimalny podmuch wewnątrz. Dzięki olejowi:
• Silnik działa w niższej temperaturze,
• Wydajność wzrasta,
• Ryzyko przegrzania zostaje znacząco zmniejszone.

Etapy przewijania i tuningu silnika:
1. Demontaż: otwarcie silnika, zdjęcie pokryw, usunięcie starych łożysk, simmeringów i uzwojeń.
2. Czyszczenie: usunięcie rdzy, resztek uzwojeń, przygotowanie wnętrza.
3. Nowe uzwojenie: wykonanie nawoju zgodnie z preferencjami klienta, montaż czujników temperatury.
4. Testowanie: sprawdzenie szczelności i zwarć między fazami oraz do stojana.
5. Lakierowanie: zalanie nawoju lakierem, wypalanie w piecu (9 godzin w 130°C).
6. Montaż nowych komponentów: łożyska, simmeringi, wiązki elektryczne, kabel fazowy.
7. Zamknięcie i test: sprawdzenie działania silnika i czujników testerem.

Cennik usług:
• Przewinięcie silnika hub: od 1500 zł,
• Zalanie olejem hub: od 1000 zł,
• Zalanie olejem mid: od 500 zł,
• Przewinięcie + zalanie olejem hub: od 2500 zł,
• Montaż radiatorów: cena ustalana indywidualnie,
• Oś tuningowa QS205: 700 zł.

Kompleksowy serwis mechaniczny i elektryczny:
Oprócz tuningu silników zajmujemy się również:
• Naprawami mechanicznymi: wymiana zawieszenia, serwis amortyzatorów i damperów, zaplatanie i centrowanie kół, wymiana opon, serwis hamulców, składanie pojazdów od podstaw, itp.
• Naprawami elektrycznymi: wymiana przetwornic, sterowników, wiązek, montaż świateł, przełączników, programowanie, itp.

Współpracujemy z osobami prywatnymi i firmami.

Zapraszam do kontaktu!

(Bearebike, Falcon, Texugo, EV Spark, Monster Bike, Kariwa)
ID: 809350537

Skontaktuj się

Marcin

Na OLX od czerwiec 2021

Ostatnio online w dniu 14 lipca 2025

xxx xxx xxx

Dodane 26 lipca 2025

Tuning przewijanie chłodzenie olejem Qs 205 Qs273 Mxus 3k turbo surron

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon