Firmowe
Opis
Firma Turbo-Dpf BOSS zajmuje się regeneracją pomp wtryskowych wysokiego ciśnienia common rail wszystkich marek i producentów. W procesie regeneracji stosujemy tylko i wyłącznie części oryginalne, przy użycie specjalistycznych narzędzi zgodnie z technologią i zaleceniami producentów. Regenerujemy również turbosprężarki, wtryskiwacze, filtry dpf, fap i kat., pompy vacum.
Przyczyny awarii
Nowoczesne układy wtryskowe common rail pracują pod bardzo dużym ciśnieniem sięgającym niejednokrotnie 2000 bar. Uzyskanie tak dużych ciśnień wymagało wprowadzenia w etapie projektowania i produkcji bardzo ciasnych pasowań i tolerancji.
Główne przyczyny uszkodzeń pomp wysokiego ciśnienia:
Złej jakości paliwo
Olej napędowy, zawierający dużą ilość różnego rodzaju zanieczyszczeń mechanicznych i chemicznych powoduje złuszczenia, wytarcia powierzchni ze sobą współpracujących.
Pompa zaczyna opiłkować, rozsiewając opiłki (pył metaliczny) po całym układzie. Po pewnym czasie może dojść do zatarcia i pęknięcia elementów pompy oraz uszkodzeniu wtryskiwaczy.
Zanieczyszczony filtr paliwa
Filtr paliwa ma za zadanie wyłapywać zanieczyszczenia i gromadzić je w sobie, ale także odseparowywać wodę z paliwa. Wydłużanie czasu między wymianami lub montaż filtrów nie dedykowanych do danego silnika może doprowadzić do uszkodzenia pompy.
Diagnostyka i naprawa
Do charakterystycznych objawów uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia zaliczyć można:
- brak możliwości odpalenia silnika
- ciężki rozruch silnika
- brak mocy silnika
- nierównomierna praca silnika, falowanie obrotów
- zwiększona hałaśliwość silnika
- dymienie na czarno.
Powyższe objawy, które w połączeniu z diagnostyką komputerową i po wykluczeniu innych możliwości, mogą wskazywać właśnie na niesprawność pompy wysokiego ciśnienia.
Należy pamiętać, że przyczyną takich objawów, mogą być także inne usterki dlatego też prawidłowo przeprowadzona diagnostyka jest bardzo ważna.
Proces naprawy pompy przebiega w następujących etapach:
- demontaż na części pierwsze
- wizualna ocena wszystkich elementów także przy pomocy mikroskopu cyfrowego
- wycena kosztów naprawy i kontakt z klientem
- mycie wszystkich elementów pompy przy pomocy myjek ultradźwiękowych
- montaż pompy wraz z wymianą uszkodzonych elementów i wszystkich uszczelnień wewnętrznych pompy zgodnie z technologia producenta
- test pompy na stole probierczym
Eksploatacja
Coraz większe wymagania dotyczące mocy, osiągów, spalania, norm emisji spalin stawiane silnikom diesla doprowadziły do znacznego wzrostu stopnia zaawansowania ich budowy.
Pompy pracują pod ciśnieniami rzędu 2000 bar i wykonane są z bardzo dużą precyzją.
Kluczowym aspektem wpływającym na ich trwałość jest jakość paliwa.
Należy tankować na sprawdzonych stacjach i wystrzegać się paliwa z niepewnych źródeł.
Olej napędowy złej jakości w pewnych przypadkach można rozpoznać po wzroście zużycia paliwa, nadmiernej głośności pracy silnika czy spadku mocy silnika. Ważnym aspektem jest też pamiętanie o terminowej wymianie filtra paliwa (tylko i wyłącznie oryginalne lub markowych producentów). Te dwie rzeczy powinny uchronić nas przed kosztownymi naprawami układu wtryskowego.
Zadzwoń teraz !!! 78*******88 !!!
Przyczyny awarii
Nowoczesne układy wtryskowe common rail pracują pod bardzo dużym ciśnieniem sięgającym niejednokrotnie 2000 bar. Uzyskanie tak dużych ciśnień wymagało wprowadzenia w etapie projektowania i produkcji bardzo ciasnych pasowań i tolerancji.
Główne przyczyny uszkodzeń pomp wysokiego ciśnienia:
Złej jakości paliwo
Olej napędowy, zawierający dużą ilość różnego rodzaju zanieczyszczeń mechanicznych i chemicznych powoduje złuszczenia, wytarcia powierzchni ze sobą współpracujących.
Pompa zaczyna opiłkować, rozsiewając opiłki (pył metaliczny) po całym układzie. Po pewnym czasie może dojść do zatarcia i pęknięcia elementów pompy oraz uszkodzeniu wtryskiwaczy.
Zanieczyszczony filtr paliwa
Filtr paliwa ma za zadanie wyłapywać zanieczyszczenia i gromadzić je w sobie, ale także odseparowywać wodę z paliwa. Wydłużanie czasu między wymianami lub montaż filtrów nie dedykowanych do danego silnika może doprowadzić do uszkodzenia pompy.
Diagnostyka i naprawa
Do charakterystycznych objawów uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia zaliczyć można:
- brak możliwości odpalenia silnika
- ciężki rozruch silnika
- brak mocy silnika
- nierównomierna praca silnika, falowanie obrotów
- zwiększona hałaśliwość silnika
- dymienie na czarno.
Powyższe objawy, które w połączeniu z diagnostyką komputerową i po wykluczeniu innych możliwości, mogą wskazywać właśnie na niesprawność pompy wysokiego ciśnienia.
Należy pamiętać, że przyczyną takich objawów, mogą być także inne usterki dlatego też prawidłowo przeprowadzona diagnostyka jest bardzo ważna.
Proces naprawy pompy przebiega w następujących etapach:
- demontaż na części pierwsze
- wizualna ocena wszystkich elementów także przy pomocy mikroskopu cyfrowego
- wycena kosztów naprawy i kontakt z klientem
- mycie wszystkich elementów pompy przy pomocy myjek ultradźwiękowych
- montaż pompy wraz z wymianą uszkodzonych elementów i wszystkich uszczelnień wewnętrznych pompy zgodnie z technologia producenta
- test pompy na stole probierczym
Eksploatacja
Coraz większe wymagania dotyczące mocy, osiągów, spalania, norm emisji spalin stawiane silnikom diesla doprowadziły do znacznego wzrostu stopnia zaawansowania ich budowy.
Pompy pracują pod ciśnieniami rzędu 2000 bar i wykonane są z bardzo dużą precyzją.
Kluczowym aspektem wpływającym na ich trwałość jest jakość paliwa.
Należy tankować na sprawdzonych stacjach i wystrzegać się paliwa z niepewnych źródeł.
Olej napędowy złej jakości w pewnych przypadkach można rozpoznać po wzroście zużycia paliwa, nadmiernej głośności pracy silnika czy spadku mocy silnika. Ważnym aspektem jest też pamiętanie o terminowej wymianie filtra paliwa (tylko i wyłącznie oryginalne lub markowych producentów). Te dwie rzeczy powinny uchronić nas przed kosztownymi naprawami układu wtryskowego.
Zadzwoń teraz !!! 78*******88 !!!
ID: 614505672
xxx xxx xxx