Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Usługi
  3. Kursy i warsztaty
  4. Kursy inne
  5. Kursy inne - Podkarpackie
  6. Kursy inne - Rzeszów
Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia
PromujOdśwież
  • Firmowe

Opis

8-10 maja 2024r. Szkolenie on-line!
20-22 maja 2024r. Szkolenie on-line!
3-5 czerwca 2024r. Szkolenie on-line!
17-19 czerwca 2024r. Szkolenie on-line!
21-23 czerwca 2024r. Termin weekendowy!

8-10 maja 2024r. Łódź
15-17 maja 2024r. Gdańsk
22-24 maja 2024r. Warszawa
27-29 maja 2024r. Wrocław
5-7 czerwca 2024r. Kraków
12-14 czerwca 2024r. Poznań
19-21 czerwca 2024r. Lublin
17-19 czerwca 2024r. Katowice
26-28 czerwca 2024r. Warszawa


Czas trwania szkolenia: 3 dni, godz.9-17.00, 32h dydaktyki

Adresaci:

Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.

Cel szkolenia:

Przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.
Omówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
W trakcie kursu pierwszego stopnia główny nacisk kładziemy na przygotowanie praktyczne tj. prawidłowe opisywanie i porządkowanie teczek archiwalnych, wypełnianie formularzy, układanie dokumentacji według zespołów archiwalnych pod okiem doświadczonego trenera- praktyka.

Program szkolenia:

I. Wprowadzenie do problematyki.

Źródła wiedzy na temat metodologii archiwalnej
Zapoznanie z podstawową terminologią związaną z archiwistyką
Różnice pomiędzy prowadzeniem archiwum zakładowego i składnicy akt
Współpraca z nadzorem archiwalnym
Określanie kategorii archiwalnej dokumentacji i jej przynależności do klasy.

II. Obieg dokumentacji w jednostce organizacyjnej. Miejsce i rola archiwum w jednostce.

Podstawowe systemy kancelaryjne
Schemat obiegu dokumentacji w zakładzie pracy
Omówienie normatywów kancelaryjno-archiwalnych
Procedura wprowadzania i zmiany normatywów kancelaryjno-archiwalnych
Podział kompetencji pracowników
System tradycyjny, system elektronicznego zarządzania dokumentacją, system tradycyjny wspomagany elektronicznie – omówienie głównych różnic
Teczki spraw i teczki akt nie stanowiących akt spraw
Przygotowanie teczki do przekazania do archiwum zakładowego.

III. Najważniejsze akty prawa polskiego regulujące postępowanie z dokumentacją.

IV. Profesjonalne archiwum zakładowe.

Zasób archiwum zakładowego
Lokal archiwum zakładowego: magazyn archiwalny i biuro archiwisty
Wyposażenie archiwum zakładowego
Techniczne i organizacyjne zabezpieczenie zasobu archiwum zakładowego
Rozmieszczenie akt w archiwum zakładowym
Bezpieczny archiwista.

V. Najważniejsze procedury postępowania w archiwum zakładowym.

Przyjmowanie akt z komórek organizacyjnych
Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej
Udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w zasobie archiwum zakładowego
Postępowanie w przypadku uszkodzenia wypożyczonych akt
Procedura skontrum
Procedura wycofywania dokumentacji ze stanu archiwum
Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego
Sprawozdanie roczne z działalności archiwum zakładowego
Postępowanie w przypadku reorganizacji lub ustania działalności aktotwórcy.

VI. Praktyczna analiza wszystkich etapów porządkowania dokumentacji.

Studia wstępne
Rozpoznanie przynależności zespołowej
Segregacja i systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu
Klasyfikacja i kwalifikacja akt
Archiwizowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
Opisywanie teczek
Przygotowywania ewidencji archiwum zakładowego i nadawanie sygnatury archiwalnej
Opracowanie rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego.

VII. Praktyczna analiza najważniejszych procedur postępowania z dokumentacją w archiwum zakładowym.

Typowanie dokumentacji przeznaczonej do brakowania. Przygotowanie spisów dokumentacji przeznaczonej do brakowania i wniosku o wyrażenie zgody na brakowanie
Typowanie materiałów archiwalnych przeznaczonych do przekazania do archiwum państwowego, przygotowywanie stosownej dokumentacji
Udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji znajdującej się w zasobie archiwum zakładowego
Przygotowywanie protokołu zaginięcia, uszkodzenia lub sporządzenia braków wypożyczonej dokumentacji
Przygotowywanie protokołu wycofania jednostki aktowej z ewidencji archiwum zakładowego
Przeprowadzenie skontrum dokumentacji zgromadzonej w zasobie archiwum
Przygotowanie sprawozdania z działalności archiwum zakładowego.

VIII. RODO. Ochrona danych osobowych w archiwum zakładowym.

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych – wprowadzenie do problematyki
Postawa prawna przetwarzania danych osobowych w archiwum zakładowym
Najważniejsze akty prawne dotyczące ochrony danych osobowych obowiązujące archiwistę
Wprowadzenie teoretyczne do problematyki
Zasady przetwarzania danych osobowych przez osoby zatrudnione w zakładzie pracy
Współpraca archiwisty z podmiotami zewnętrznymi
Udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji a ochrona danych osobowych
Techniczne i organizacyjne zabezpieczenie danych osobowych przechowywanych w archiwum zakładowym
Najważniejsze postanowienia ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach dotyczące przetwarzania danych osobowych
Specyfika stosowania niektórych artykułów RODO w praktyce archiwalnej
Okresy obligatoryjnego przechowywania dokumentacji a RODO.

IX. Porządkowanie dokumentacji pracowniczej.

Zasady prowadzenia i dbania o dokumentację pracowniczą
Podstawa prawna prowadzenia dokumentacji pracowniczej
Podział dokumentacji osobowej pracownika na cztery części
Prowadzenie dokumentacji pracowniczej
Okresy przechowywania dokumentacji pracowniczej i możliwość ich skrócenia
Możliwość zmiany formy dokumentacji pracowniczej
Dane osobowe a dokumentacja pracownicza.

X. Państwowa służba archiwalna. Współpraca archiwisty z nadzorem archiwalnym w zakresie kontroli, przekazywania materiałów archiwalnych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.

Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
Struktura organizacyjna archiwów państwowych
Narodowy zasób archiwalny i jego podziały
Kształtowanie narodowego zasobu archiwalnego
Przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego
Udział archiwum państwowego w procedurze brakowania dokumentacji niearchiwalnej – ekspertyza
Kontrola z archiwum państwowego.

Oferujemy Ci:
- Kompleksową wiedzę z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego i referenta kancelaryjnego
-Omówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Szkolenia prowadzone są specjalistów, praktyków z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją dla instytucji państwowych, samorządowych oraz przedsiębiorstw.

Koszt szkolenia to 990pln netto/os.+ 23% VAT
Koszt szkolenia on-line 850pln netto/os.+ 23% VAT
Rabat 10% przy zgłoszeniu 2-3 osób.

Szczegółowe informacje na www.sukcescr.pl
ID: 618380510

Skontaktuj się

Facebook connected icon

Sukces Centrum Rozwoju

Na OLX od czerwiec 2011

Ostatnio online w dniu 25 kwietnia 2024

xxx xxx xxx

Dodane 06 maja 2024

Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia

Sukces Centrum Rozwoju Edyta Szczerkowska

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon