Prywatne
Stan: Używane
Marka: Kross
Kolor: Czarny
Amortyzacja: Przód
Rodzaj przerzutki: Zewnętrzna
Typ hamulca: Tarczowe hydrauliczne
Rozmiar koła: 28"
Rozmiar ramy: 19-20"
Opis
Sprzedaję, nie bez żalu, swój rower Kross Trans 8.0, rok modelowy 2018, zakupiony w 2019r. Dziś już takiego nowego nie kupisz :).
Jest to sprzęt używany, serwisowany, zmodyfikowany, poprawiony w paru miejscach względem fabryki, w pełni sprawny, od świadomego użytkownika.
Od nowości przejechał bez mała ok. 40 tysięcy km. Wymieniłem właśnie na nowy kompletny napęd oraz przednie koło i przednią lampkę. W ciągu tych paru lat przejechałem nim sporą część Polski, byłem też m.in. w Czechach, Niemczech i w Szwecji.
Wymieniony kilka dni temu kompletny napęd, tzn. korba, kaseta i łańcuch (300zł). Przebieg na nowym napędzie to zaledwie jazda testowa - 10 km. Wymienione kompletne przednie koło wraz dynamem i tarczą hamulcową (300zł), wymieniono na nową przednią lampkę (100zł). Wykonano serwis pedałów. Rower jest kompletny i gotowy do jazdy bez wkładu finansowego, nie ma żadnych braków, uszkodzeń konstrukcji, pęknięć, etc. Ma normalne ślady eksploatacji. Ma bogatą historię i wiele przejechanych kilometrów, a zatem ma zadrapania, przytarcia od linek, sakw, etc.
Zmiany w stosunku do oryginału:
1. Napęd:
a) Korba - NOWA Shimano Acera FC-M371 48/36/26 (160zł), o identycznym układzie tarcz i zębów.
b) Kaseta - NOWA Shimano Alivio HG400 11-34 (80zł) - o 2 grupy wyższa od oryginalnego Altusa, dodatkowe 2 zęby na największej koronce ułatwiają podjazdy, co można docenić jeżdżąc np. z sakwami.
c) Łańcuch - NOWY trwalszy KMC X9 wraz ze spinką KMC CL-566R (60zł) zamiast oryginalnego miękkiego jak plastelina Shimano HG53
d) Suport - oryginalnie chiński FP-B902 122.5mm, obecnie Neco BSA 122.5mm (przebieg ok. 2tys.km)
2. Koła:
a) NOWE koło przednie
- NOWA piasta Shimano Nexus DH-3D32-QR, dynamo w piaście o mocy 3W (500mA przy 6V) (przebieg ok. 150km)
- opona Continental Ride Tour 28x1.6 (przebieg ok. 2 tys. km, bardzo trwały bieżnik)
- NOWA aluminiowa obręcz była kupiona w zestawie (całe koło), kapslowana (przebieg ok. 150km)
- NOWA tarcza hamulcowa, oryginalna była mocowana na Centerlock, obecnie mocowana na śruby.
b) koło tylne
- opona Schwalbe Land Cruiser Plus 28x1.6 (przebieg ok. 2 tys. km, nieźle radzi sobie na szutrach)
- obręcz Alex Rims z kapslowaniem otworów (oryginał Krossa tego nie miał)
- szprychy wzmocnione - konstruktorzy Krossa ewidentnie niedoszacowali konstrukcyjnie szprych w oryginale, stąd zmiana
3. Oświetlenie:
a) przód: NOWA Axa Blueline 30 Steady (zamiast Axa Swich) z folią na obudowie (mogę dodać uszkodzony originał, może się przydać na dawcę części)
b) tył: oryginalna lampka Axa (wersja Steady, z podtrzymaniem akumulatorowym), ale naprawiono fabryczne błędy w jej montażu.
4. Sztyca
- oryginalnie amortyzowana (amortyzacja na polimerze), obecnie aluminiowa sztywna, nie przesuwa się w zacisku nawet na nierównościach.
5. Dzwonek
- oryginalny plastik rozleciał się w pierwszym roku używania roweru, obecnie jest zamontowany duży i głośny, bardzo dobrze słyszalny dzwonek
6. Chwyty
- oryginalnie chińskie z logiem Kross, obecnie wygodne na długich dystansach chwyty cenionej marki Merida
7. Ekspandery na bagażniku rozleciały się po kilku użyciach, aktualnie zamontowane haki w okolicy piasty umożliwiają bezproblemowe dopasowanie dowolnych ekspanderów, w zależności od tego, jaki bagaż chce się wieźć.
8. Koszyk na bidon
- oryginalnie... koszyka nie było, aktualnie zamontowany jest koszyk regulowany, z powodzeniem radzi sobie z utrzymaniem bidonu 0.7 litra
9. Inne zmiany:
a) Na gwarancji wymieniona kierownica z uwagi na ubytki lakiernicze - nowa kierownica jest identyczna i po latach również ona ma delikatne ubytki W TYM SAMYM miejscu, nie wynikające z montażu akcesoriów, ale niedoskonałości fabryki
b) Pedały gumowane wymienione na metalowe, ostatnio zostały rozebrane, wyczyszczone i ponownie przesmarowane, z łożyskami włącznie
c) Rower jest wyposażony przeze mnie w ŁADOWARKĘ USB pobierającą energię z dynama, max. 500mA, co wystarcza do podtrzymania ładowania telefonu czy nawigacji w trakcie jazdy - ładowarkę bez wielkiego problemu można zdemontować, ale można ją też wykorzystać dowolnie inaczej, np. do dodatkowego oświetlenia.
d) Linka tylnej przerzutki poprowadzona w całości w pancerzu, a nie felernym ślizgiem (ewidentny błąd konstrukcyjny fabryki).
e) Wymienione kółka przerzutki (kilkukrotnie zresztą).
f) Wielokrotnie wymieniany łańcuch - preferuję jazdę na 3 łańcuchy, dzięki czemu napęd wytrzymuje nawet 5 takich cykli, co pozwala na przejechanie nawet ponad 15 tys. km. Nie polecam łańcucha fabrycznego nawet wrogowi, bo tamten rozciąga się po 200km i nie nadaje do dalszej jazdy bez niszczenia napędu:).
g) Kilkukrotnie wymieniane linki, pancerze, klocki hamulcowe.
i) Zabezpieczenie górnej płaszczyzny bagażnika przed uszkodzeniami od haków sakw, dzięki tej modyfikacji sakwy montowane na hakach są stabilne, nie "klekoczą" i nie mają tendencji do wysuwania się z mocowania.
10. Uwagi:
a) klocki hamulcowe nie są zużyte (z przodu są nowe), ale w jakiejś perspektywie czasowej warto pomyśleć o wymianie tylnej (oryginalnej od nowości) tarczy (przednia jest nowa) oraz płynu hamulcowego, który jest oryginalny
b) mam w swoich notatkach rozbudowaną historię serwisową roweru od 2021r., którą mogę udostępnić kupującemu po zakupie
c) Widoczne na zdjęciach siodełko NIE JEST przedmiotem sprzedaży. W chwili sprzedaży kupujący otrzyma w to miejsce zamontowane JAK NOWE oryginalne siodło Selle Royal Lookin Classic Athletic Royalgel, przejechałem na nim tylko 20km dzień po zakupie roweru i wymieniłem je na "fotel" tej samej marki.
Rower nie jest przygotowany i odpicowany "specjalnie do sprzedaży". Gdyby tak było, nie stosowałbym do naprawy markowych i niekoniecznie łatwo dostępnych, NOWYCH podzespołów. Z żalem muszę się z nim rozstać tylko z jednego powodu: nie mam już MIEJSCA, aby go bezpiecznie przechowywać w piwnicy w bloku. Nie sprzedaję go, bo napaliłem się na gravela. Nabywca będzie zadowolony z jego stanu technicznego. Rower sprawdzi się podczas długich podróży, w tym wypraw, podczas których będzie obwieszony ciężkimi sakwami.
Rower jest zarejestrowany w systemie internetowym producenta.
Specyfikacja producenta (proszę o uwzględnienie w/w zmian wprowadzonych przeze mnie):
Rama: Aluminium Performance
Płeć: M
Rok modelowy: 2018
Liczba biegów: 27
Rozmiar koła: 28"
Napęd: 3x9
Amortyzator / Widelec: SR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku na koronie)
Tylna przerzutka: SHIMANO DEORE RD-M591
Przednia przerzutka: Shimano Acera FD-T3000
Manetki: Shimano Acera SL-M3000 (3x9)
Dźwignie hamulca: Shimano BL-M315 (hydrauliczne)
Hamulce: Shimano Disc BR-M315 (hydrauliczny)
Mechanizm korbowy: Shimano Acera FC-T3010 (48/36/26T, 170mm)
Suport: FP-B902
Kaseta: Shimano Acera CS-HG200-9 (11-32T)
Łańcuch: Shimano CN-HG53
Piasta przód: Shimano Nexus DH-3D37
Piasta tył: Shimano Deore FH-M6000
Obręcze: KROSS Disc (aluminium, podwójna ścianka)
Opony: Schwalbe Silento Puncture Protection (28"x1,6")
Stery: VP A41AC (1-1/8")
Wspornik kierownicy: Aluminium regulowany (DM/S/DL-100mm, M/L/XL-120mm, 25.4mm)
Kierownica: Stalowa (610mm, 25.4mm)
Pedały: VP-613
Sztyca: Aluminium amortyzowany (350mm, 27.2mm)
Siodło: Selle Royal Lookin Classic Athletic Royalgel
Waga: 16,8kg
Rodzaj hamulca: Tarczowy hydrauliczny
Typ amortyzatora: Sprężynowo-olejowy
Skok amortyzatora: 63mm
Jest to sprzęt używany, serwisowany, zmodyfikowany, poprawiony w paru miejscach względem fabryki, w pełni sprawny, od świadomego użytkownika.
Od nowości przejechał bez mała ok. 40 tysięcy km. Wymieniłem właśnie na nowy kompletny napęd oraz przednie koło i przednią lampkę. W ciągu tych paru lat przejechałem nim sporą część Polski, byłem też m.in. w Czechach, Niemczech i w Szwecji.
Wymieniony kilka dni temu kompletny napęd, tzn. korba, kaseta i łańcuch (300zł). Przebieg na nowym napędzie to zaledwie jazda testowa - 10 km. Wymienione kompletne przednie koło wraz dynamem i tarczą hamulcową (300zł), wymieniono na nową przednią lampkę (100zł). Wykonano serwis pedałów. Rower jest kompletny i gotowy do jazdy bez wkładu finansowego, nie ma żadnych braków, uszkodzeń konstrukcji, pęknięć, etc. Ma normalne ślady eksploatacji. Ma bogatą historię i wiele przejechanych kilometrów, a zatem ma zadrapania, przytarcia od linek, sakw, etc.
Zmiany w stosunku do oryginału:
1. Napęd:
a) Korba - NOWA Shimano Acera FC-M371 48/36/26 (160zł), o identycznym układzie tarcz i zębów.
b) Kaseta - NOWA Shimano Alivio HG400 11-34 (80zł) - o 2 grupy wyższa od oryginalnego Altusa, dodatkowe 2 zęby na największej koronce ułatwiają podjazdy, co można docenić jeżdżąc np. z sakwami.
c) Łańcuch - NOWY trwalszy KMC X9 wraz ze spinką KMC CL-566R (60zł) zamiast oryginalnego miękkiego jak plastelina Shimano HG53
d) Suport - oryginalnie chiński FP-B902 122.5mm, obecnie Neco BSA 122.5mm (przebieg ok. 2tys.km)
2. Koła:
a) NOWE koło przednie
- NOWA piasta Shimano Nexus DH-3D32-QR, dynamo w piaście o mocy 3W (500mA przy 6V) (przebieg ok. 150km)
- opona Continental Ride Tour 28x1.6 (przebieg ok. 2 tys. km, bardzo trwały bieżnik)
- NOWA aluminiowa obręcz była kupiona w zestawie (całe koło), kapslowana (przebieg ok. 150km)
- NOWA tarcza hamulcowa, oryginalna była mocowana na Centerlock, obecnie mocowana na śruby.
b) koło tylne
- opona Schwalbe Land Cruiser Plus 28x1.6 (przebieg ok. 2 tys. km, nieźle radzi sobie na szutrach)
- obręcz Alex Rims z kapslowaniem otworów (oryginał Krossa tego nie miał)
- szprychy wzmocnione - konstruktorzy Krossa ewidentnie niedoszacowali konstrukcyjnie szprych w oryginale, stąd zmiana
3. Oświetlenie:
a) przód: NOWA Axa Blueline 30 Steady (zamiast Axa Swich) z folią na obudowie (mogę dodać uszkodzony originał, może się przydać na dawcę części)
b) tył: oryginalna lampka Axa (wersja Steady, z podtrzymaniem akumulatorowym), ale naprawiono fabryczne błędy w jej montażu.
4. Sztyca
- oryginalnie amortyzowana (amortyzacja na polimerze), obecnie aluminiowa sztywna, nie przesuwa się w zacisku nawet na nierównościach.
5. Dzwonek
- oryginalny plastik rozleciał się w pierwszym roku używania roweru, obecnie jest zamontowany duży i głośny, bardzo dobrze słyszalny dzwonek
6. Chwyty
- oryginalnie chińskie z logiem Kross, obecnie wygodne na długich dystansach chwyty cenionej marki Merida
7. Ekspandery na bagażniku rozleciały się po kilku użyciach, aktualnie zamontowane haki w okolicy piasty umożliwiają bezproblemowe dopasowanie dowolnych ekspanderów, w zależności od tego, jaki bagaż chce się wieźć.
8. Koszyk na bidon
- oryginalnie... koszyka nie było, aktualnie zamontowany jest koszyk regulowany, z powodzeniem radzi sobie z utrzymaniem bidonu 0.7 litra
9. Inne zmiany:
a) Na gwarancji wymieniona kierownica z uwagi na ubytki lakiernicze - nowa kierownica jest identyczna i po latach również ona ma delikatne ubytki W TYM SAMYM miejscu, nie wynikające z montażu akcesoriów, ale niedoskonałości fabryki
b) Pedały gumowane wymienione na metalowe, ostatnio zostały rozebrane, wyczyszczone i ponownie przesmarowane, z łożyskami włącznie
c) Rower jest wyposażony przeze mnie w ŁADOWARKĘ USB pobierającą energię z dynama, max. 500mA, co wystarcza do podtrzymania ładowania telefonu czy nawigacji w trakcie jazdy - ładowarkę bez wielkiego problemu można zdemontować, ale można ją też wykorzystać dowolnie inaczej, np. do dodatkowego oświetlenia.
d) Linka tylnej przerzutki poprowadzona w całości w pancerzu, a nie felernym ślizgiem (ewidentny błąd konstrukcyjny fabryki).
e) Wymienione kółka przerzutki (kilkukrotnie zresztą).
f) Wielokrotnie wymieniany łańcuch - preferuję jazdę na 3 łańcuchy, dzięki czemu napęd wytrzymuje nawet 5 takich cykli, co pozwala na przejechanie nawet ponad 15 tys. km. Nie polecam łańcucha fabrycznego nawet wrogowi, bo tamten rozciąga się po 200km i nie nadaje do dalszej jazdy bez niszczenia napędu:).
g) Kilkukrotnie wymieniane linki, pancerze, klocki hamulcowe.
i) Zabezpieczenie górnej płaszczyzny bagażnika przed uszkodzeniami od haków sakw, dzięki tej modyfikacji sakwy montowane na hakach są stabilne, nie "klekoczą" i nie mają tendencji do wysuwania się z mocowania.
10. Uwagi:
a) klocki hamulcowe nie są zużyte (z przodu są nowe), ale w jakiejś perspektywie czasowej warto pomyśleć o wymianie tylnej (oryginalnej od nowości) tarczy (przednia jest nowa) oraz płynu hamulcowego, który jest oryginalny
b) mam w swoich notatkach rozbudowaną historię serwisową roweru od 2021r., którą mogę udostępnić kupującemu po zakupie
c) Widoczne na zdjęciach siodełko NIE JEST przedmiotem sprzedaży. W chwili sprzedaży kupujący otrzyma w to miejsce zamontowane JAK NOWE oryginalne siodło Selle Royal Lookin Classic Athletic Royalgel, przejechałem na nim tylko 20km dzień po zakupie roweru i wymieniłem je na "fotel" tej samej marki.
Rower nie jest przygotowany i odpicowany "specjalnie do sprzedaży". Gdyby tak było, nie stosowałbym do naprawy markowych i niekoniecznie łatwo dostępnych, NOWYCH podzespołów. Z żalem muszę się z nim rozstać tylko z jednego powodu: nie mam już MIEJSCA, aby go bezpiecznie przechowywać w piwnicy w bloku. Nie sprzedaję go, bo napaliłem się na gravela. Nabywca będzie zadowolony z jego stanu technicznego. Rower sprawdzi się podczas długich podróży, w tym wypraw, podczas których będzie obwieszony ciężkimi sakwami.
Rower jest zarejestrowany w systemie internetowym producenta.
Specyfikacja producenta (proszę o uwzględnienie w/w zmian wprowadzonych przeze mnie):
Rama: Aluminium Performance
Płeć: M
Rok modelowy: 2018
Liczba biegów: 27
Rozmiar koła: 28"
Napęd: 3x9
Amortyzator / Widelec: SR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku na koronie)
Tylna przerzutka: SHIMANO DEORE RD-M591
Przednia przerzutka: Shimano Acera FD-T3000
Manetki: Shimano Acera SL-M3000 (3x9)
Dźwignie hamulca: Shimano BL-M315 (hydrauliczne)
Hamulce: Shimano Disc BR-M315 (hydrauliczny)
Mechanizm korbowy: Shimano Acera FC-T3010 (48/36/26T, 170mm)
Suport: FP-B902
Kaseta: Shimano Acera CS-HG200-9 (11-32T)
Łańcuch: Shimano CN-HG53
Piasta przód: Shimano Nexus DH-3D37
Piasta tył: Shimano Deore FH-M6000
Obręcze: KROSS Disc (aluminium, podwójna ścianka)
Opony: Schwalbe Silento Puncture Protection (28"x1,6")
Stery: VP A41AC (1-1/8")
Wspornik kierownicy: Aluminium regulowany (DM/S/DL-100mm, M/L/XL-120mm, 25.4mm)
Kierownica: Stalowa (610mm, 25.4mm)
Pedały: VP-613
Sztyca: Aluminium amortyzowany (350mm, 27.2mm)
Siodło: Selle Royal Lookin Classic Athletic Royalgel
Waga: 16,8kg
Rodzaj hamulca: Tarczowy hydrauliczny
Typ amortyzatora: Sprężynowo-olejowy
Skok amortyzatora: 63mm
ID: 993131744
xxx xxx xxx
Dodane 29 lipca 2025
Kross Trans 8.0 2018
2 500 zł
do negocjacji
Lokalizacja