Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
Kross Trans 8.0 2018
PromujOdśwież

Prywatne

Stan: Używane

Marka: Kross

Kolor: Czarny

Amortyzacja: Przód

Rodzaj przerzutki: Zewnętrzna

Typ hamulca: Tarczowe hydrauliczne

Rozmiar koła: 28"

Rozmiar ramy: 19-20"

Opis

Sprzedaję, nie bez żalu, swój rower Kross Trans 8.0, rok modelowy 2018, zakupiony w 2019r. Dziś już takiego nowego nie kupisz :).

Jest to sprzęt używany, serwisowany, zmodyfikowany, poprawiony w paru miejscach względem fabryki, w pełni sprawny, od świadomego użytkownika.

Od nowości przejechał bez mała ok. 40 tysięcy km. Wymieniłem właśnie na nowy kompletny napęd oraz przednie koło i przednią lampkę. W ciągu tych paru lat przejechałem nim sporą część Polski, byłem też m.in. w Czechach, Niemczech i w Szwecji.

Wymieniony kilka dni temu kompletny napęd, tzn. korba, kaseta i łańcuch (300zł). Przebieg na nowym napędzie to zaledwie jazda testowa - 10 km. Wymienione kompletne przednie koło wraz dynamem i tarczą hamulcową (300zł), wymieniono na nową przednią lampkę (100zł). Wykonano serwis pedałów. Rower jest kompletny i gotowy do jazdy bez wkładu finansowego, nie ma żadnych braków, uszkodzeń konstrukcji, pęknięć, etc. Ma normalne ślady eksploatacji. Ma bogatą historię i wiele przejechanych kilometrów, a zatem ma zadrapania, przytarcia od linek, sakw, etc.

Zmiany w stosunku do oryginału:

1. Napęd:

a) Korba - NOWA Shimano Acera FC-M371 48/36/26 (160zł), o identycznym układzie tarcz i zębów.

b) Kaseta - NOWA Shimano Alivio HG400 11-34 (80zł) - o 2 grupy wyższa od oryginalnego Altusa, dodatkowe 2 zęby na największej koronce ułatwiają podjazdy, co można docenić jeżdżąc np. z sakwami.

c) Łańcuch - NOWY trwalszy KMC X9 wraz ze spinką KMC CL-566R (60zł) zamiast oryginalnego miękkiego jak plastelina Shimano HG53

d) Suport - oryginalnie chiński FP-B902 122.5mm, obecnie Neco BSA 122.5mm (przebieg ok. 2tys.km)

2. Koła:

a) NOWE koło przednie

- NOWA piasta Shimano Nexus DH-3D32-QR, dynamo w piaście o mocy 3W (500mA przy 6V) (przebieg ok. 150km)

- opona Continental Ride Tour 28x1.6 (przebieg ok. 2 tys. km, bardzo trwały bieżnik)

- NOWA aluminiowa obręcz była kupiona w zestawie (całe koło), kapslowana (przebieg ok. 150km)

- NOWA tarcza hamulcowa, oryginalna była mocowana na Centerlock, obecnie mocowana na śruby.

b) koło tylne

- opona Schwalbe Land Cruiser Plus 28x1.6 (przebieg ok. 2 tys. km, nieźle radzi sobie na szutrach)

- obręcz Alex Rims z kapslowaniem otworów (oryginał Krossa tego nie miał)

- szprychy wzmocnione - konstruktorzy Krossa ewidentnie niedoszacowali konstrukcyjnie szprych w oryginale, stąd zmiana

3. Oświetlenie:

a) przód: NOWA Axa Blueline 30 Steady (zamiast Axa Swich) z folią na obudowie (mogę dodać uszkodzony originał, może się przydać na dawcę części)

b) tył: oryginalna lampka Axa (wersja Steady, z podtrzymaniem akumulatorowym), ale naprawiono fabryczne błędy w jej montażu.

4. Sztyca

- oryginalnie amortyzowana (amortyzacja na polimerze), obecnie aluminiowa sztywna, nie przesuwa się w zacisku nawet na nierównościach.

5. Dzwonek

- oryginalny plastik rozleciał się w pierwszym roku używania roweru, obecnie jest zamontowany duży i głośny, bardzo dobrze słyszalny dzwonek

6. Chwyty

- oryginalnie chińskie z logiem Kross, obecnie wygodne na długich dystansach chwyty cenionej marki Merida

7. Ekspandery na bagażniku rozleciały się po kilku użyciach, aktualnie zamontowane haki w okolicy piasty umożliwiają bezproblemowe dopasowanie dowolnych ekspanderów, w zależności od tego, jaki bagaż chce się wieźć.

8. Koszyk na bidon

- oryginalnie... koszyka nie było, aktualnie zamontowany jest koszyk regulowany, z powodzeniem radzi sobie z utrzymaniem bidonu 0.7 litra

9. Inne zmiany:

a) Na gwarancji wymieniona kierownica z uwagi na ubytki lakiernicze - nowa kierownica jest identyczna i po latach również ona ma delikatne ubytki W TYM SAMYM miejscu, nie wynikające z montażu akcesoriów, ale niedoskonałości fabryki

b) Pedały gumowane wymienione na metalowe, ostatnio zostały rozebrane, wyczyszczone i ponownie przesmarowane, z łożyskami włącznie

c) Rower jest wyposażony przeze mnie w ŁADOWARKĘ USB pobierającą energię z dynama, max. 500mA, co wystarcza do podtrzymania ładowania telefonu czy nawigacji w trakcie jazdy - ładowarkę bez wielkiego problemu można zdemontować, ale można ją też wykorzystać dowolnie inaczej, np. do dodatkowego oświetlenia.

d) Linka tylnej przerzutki poprowadzona w całości w pancerzu, a nie felernym ślizgiem (ewidentny błąd konstrukcyjny fabryki).

e) Wymienione kółka przerzutki (kilkukrotnie zresztą).

f) Wielokrotnie wymieniany łańcuch - preferuję jazdę na 3 łańcuchy, dzięki czemu napęd wytrzymuje nawet 5 takich cykli, co pozwala na przejechanie nawet ponad 15 tys. km. Nie polecam łańcucha fabrycznego nawet wrogowi, bo tamten rozciąga się po 200km i nie nadaje do dalszej jazdy bez niszczenia napędu:).

g) Kilkukrotnie wymieniane linki, pancerze, klocki hamulcowe.

i) Zabezpieczenie górnej płaszczyzny bagażnika przed uszkodzeniami od haków sakw, dzięki tej modyfikacji sakwy montowane na hakach są stabilne, nie "klekoczą" i nie mają tendencji do wysuwania się z mocowania.

10. Uwagi:

a) klocki hamulcowe nie są zużyte (z przodu są nowe), ale w jakiejś perspektywie czasowej warto pomyśleć o wymianie tylnej (oryginalnej od nowości) tarczy (przednia jest nowa) oraz płynu hamulcowego, który jest oryginalny

b) mam w swoich notatkach rozbudowaną historię serwisową roweru od 2021r., którą mogę udostępnić kupującemu po zakupie

c) Widoczne na zdjęciach siodełko NIE JEST przedmiotem sprzedaży. W chwili sprzedaży kupujący otrzyma w to miejsce zamontowane JAK NOWE oryginalne siodło Selle Royal Lookin Classic Athletic Royalgel, przejechałem na nim tylko 20km dzień po zakupie roweru i wymieniłem je na "fotel" tej samej marki.

Rower nie jest przygotowany i odpicowany "specjalnie do sprzedaży". Gdyby tak było, nie stosowałbym do naprawy markowych i niekoniecznie łatwo dostępnych, NOWYCH podzespołów. Z żalem muszę się z nim rozstać tylko z jednego powodu: nie mam już MIEJSCA, aby go bezpiecznie przechowywać w piwnicy w bloku. Nie sprzedaję go, bo napaliłem się na gravela. Nabywca będzie zadowolony z jego stanu technicznego. Rower sprawdzi się podczas długich podróży, w tym wypraw, podczas których będzie obwieszony ciężkimi sakwami.

Rower jest zarejestrowany w systemie internetowym producenta.

Specyfikacja producenta (proszę o uwzględnienie w/w zmian wprowadzonych przeze mnie):

Rama: Aluminium Performance

Płeć: M

Rok modelowy: 2018

Liczba biegów: 27

Rozmiar koła: 28"

Napęd: 3x9

Amortyzator / Widelec: SR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku na koronie)

Tylna przerzutka: SHIMANO DEORE RD-M591

Przednia przerzutka: Shimano Acera FD-T3000

Manetki: Shimano Acera SL-M3000 (3x9)

Dźwignie hamulca: Shimano BL-M315 (hydrauliczne)

Hamulce: Shimano Disc BR-M315 (hydrauliczny)

Mechanizm korbowy: Shimano Acera FC-T3010 (48/36/26T, 170mm)

Suport: FP-B902

Kaseta: Shimano Acera CS-HG200-9 (11-32T)

Łańcuch: Shimano CN-HG53

Piasta przód: Shimano Nexus DH-3D37

Piasta tył: Shimano Deore FH-M6000

Obręcze: KROSS Disc (aluminium, podwójna ścianka)

Opony: Schwalbe Silento Puncture Protection (28"x1,6")

Stery: VP A41AC (1-1/8")

Wspornik kierownicy: Aluminium regulowany (DM/S/DL-100mm, M/L/XL-120mm, 25.4mm)

Kierownica: Stalowa (610mm, 25.4mm)

Pedały: VP-613

Sztyca: Aluminium amortyzowany (350mm, 27.2mm)

Siodło: Selle Royal Lookin Classic Athletic Royalgel

Waga: 16,8kg

Rodzaj hamulca: Tarczowy hydrauliczny

Typ amortyzatora: Sprężynowo-olejowy

Skok amortyzatora: 63mm
ID: 993131744

Skontaktuj się

Maciej

Na OLX od grudzień 2011

Ostatnio online w dniu 05 sierpnia 2025

xxx xxx xxx

Dodane 29 lipca 2025

Kross Trans 8.0 2018

2 500 zł

do negocjacji

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon