Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Motoryzacja
  3. Motocykle i Skutery
  4. Cross
  5. Cross - Lubuskie
  6. Cross - Gorzów Wielkopolski
Honda CRF 450R 2023 FV23% Honda CRF 250 Raty
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Marka: Honda

  • Poj. silnika: 449 cm³

  • Stan techniczny: Nieuszkodzony

  • Rok produkcji: 2023

  • Kraj pochodzenia: Polska

Opis

Cena brutto
FV23%
Raty
Transport gratis.

Dostępna również CRF 250 2023

33.5 tyś brutto

PODWOZIE
CRF450R, model 2023, oferuje wyraźną poprawę właściwości jezdnych, w ramach ewolucji postanowienia Razor Sharp Cornering. Motocykl będzie bardziej stabilny podczas hamowania, będzie szybciej wchodził w zakręty i ostrzej z nich wychodził.

Precyzyjne korekty sztywności ramy pozwalają zawieszeniu – przy zmienionych ustawieniach – pracować bardziej efektywnie. Połączenie przedniej rury centralnej z dolną częścią ramy ma teraz grubość ścianki 6 mm (zamiast 4 mm); również górne mocowanie amortyzatora ma teraz grubość ścianki 6 mm (poprzednio 4 mm). Stalowe wsporniki głowicy cylindra zastąpiły elementy aluminiowe stosowane poprzednio i są wyważone tak, by współgrały z nowymi ustawieniami sztywności ramy, znacznie poprawiając trakcję przedniej opony.

Zmiany w sztywności ramy pozwoliły na zwiększenie sztywności sprężyny tylnej kolumny Showa do 56N/mm (poprzednio 54N/mm) oraz na modyfikację siły tłumienia, dzięki czemu przenoszenie napędu na podłoże jest efektywniejsze, zwłaszcza w koleinach, bez wrażenia nadmiernej sztywności motocykla. Dobrano 11 pozycji regulacji dla odbicia i 6 dla wysokich i niskich prędkości dobicia. Objętość oleju w amortyzatorze wynosi 421 cm3. Aluminiowy wahacz ma długość 585,2 mm i współpracuje z amortyzatorem za pośrednictwem systemu Pro-Link.

Widelec Showa USD 49 mm, to wersja „fabrycznego” widelca dostarczanego zespołom wyścigowym, startującym w mistrzostwach MX w Japonii. Dysponuje on skokiem 310 mm, pojemność oleju wynosi 387 cm3, a ustawienia obejmują 13 pozycji regulacji odbicia i 15 pozycji regulacji dobicia. Zostały one zmienione w celu uzyskania optymalnej równowagi między przodem a tyłem.

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27,7°/113,9 mm, przy rozstawie osi 1481 mm i prześwicie 336 mm. Masa suchego motocykla wynosi 105,8 kg, a rozkład masy przód/tył, to 49/51%.

Lekka kierownica Renthal Fatbar, będąca wyposażeniem standardowym poprawia komfort prowadzenia maszyny. W górnej półce zastosowano dwa zestawy otworów umożliwiające przesuniecie kierownicy o 26 mm do przodu/tyłu. Dodatkowo obrócenie o 180 st uchwytów kierownicy pozwala przesunąć kierownicę o dodatkowe 10 mm. W efekcie otrzymujemy 4 konfiguracje położenia kierownicy.

Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy z przodu, z tłoczkami o średnicy 30 i 27 mm, połączono z 260-milimetrową tarczą typu Wave oraz z przewodami hamulcowymi o niskim współczynniku rozszerzalności, co zapewnia zarówno dobre wyczucie, jak i stałą siłę hamowania. Jednotłoczkowy tylny zacisk hamulcowy współpracuje z 240-milimetrową tarczą typu Wave.

Aluminiowe obręcze kół DID są wykończone kolorem czarnym, obręcz z przodu ma rozmiar 21 x 1,6 cala, a obręcz tylna ma rozmiar 19 x 2,15 cala. W modelu 2021 wzmocniono tylną obręcz i zmniejszono masę tylnego koła. W standardowym wyposażeniu znajdują się miękkie opony terenowe MX33F/MX33 firmy Dunlop.

Użycie minimalnej ilości plastikowych osłon ułatwia pracę przy motocyklu i obsługę serwisową: zastosowano tylko 4 śruby M8, mocujące resztkowe elementy nadwozia do ramy po każdej stronie. Osłony chłodnic zaprojektowano z wykorzystaniem numerycznej symulacji przepływu płynów CFD (Computational Flow Dynamics), by zapewnić maksymalny wydatek powietrza. Są one wykonane z jednej kształtki i otrzymały dolny otwór wentylacyjny, a wloty do chłodnicy zostały poprawione pod kątem przepływu powietrza. Wykonany z tytanu zbiornik mieści 6,3 litra paliwa.

W modelu CRF450R 2023, wprowadzono efektowną, zupełnie nową szatę graficzną podkreślającą ostre linie motocykla, z nowym, przeprojektowanym logo HRC, które jest teraz pisane kursywą, co nawiązuje do rozszerzenia aktywności HRC o wyścigi samochodowe.

SILNIK
Znacznie mocniejszy „ciąg” w zakresie niskich obrotów, to w modelu 2023 kierunek rozwoju czterozaworowego silnika Unicam o pojemności 449,7 cm3, dzięki czemu wychodzenie z zakrętu będzie wyraźnie szybsze i łatwiejsze. Maksymalny moment obrotowy pozostaje bez zmian, ale przy 5000 obr/min moment obrotowy jest większy o dodatkowe 10,7%, co umożliwia korzystanie z wyższych biegów i zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas wyścigu. Silnik wytwarza też więcej mocy w dolnym zakresie obrotów, przy czym moc maksymalna jest mniejsza o 5%.

Aby wytworzyć więcej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów silnika, zasys powietrza (część zapożyczona wprost z wyścigowej maszyny HRC CRF450RW) wydłużono, a kanał dolotowy zmniejszono, zwiększając w ten sposób przepływ powietrza. Kolejną częścią opracowaną przez HRC, którą można znaleźć w seryjnym motocyklu jest korpus przepustnicy o średnicy 44 mm - zmniejszony o 2 mm i zapewniający płynne dostarczanie mocy przy niskich obrotach. Nowe sprężyny zaworowe i czasy rozrządu to bezpośredni wynik opinii przekazywanych przez kierowców fabrycznych HRC w kwestii ustawień, których używają.

Tłumik wydechu jest teraz wykonany z aluminium poddanego obróbce cieplnej w celu zwiększenia odporności na kontakt z butem kierowcy. Aby potwierdzić odporność na odkształcenia, przeprowadzono testy polegające na uderzeniu ciężarkiem o masie 2,2 kg, spadającym z wysokości 600 mm. Po 5 uderzeniach odkształcenie było bardzo niewielkie w porównaniu z poprzednią konstrukcją. Co ważne, zmiana materiału i jego obróbka cieplna pozwoliły uniknąć przyrostu masy.

Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 96 mm x 62,1 mm, ze stopniem sprężania 13,5:1. Czujnik załączonego biegu umożliwia wykorzystanie trzech różnych map zapłonu, pierwszej dla biegów 1 i 2, drugiej dla biegów 3 i 4 oraz trzeciej dla biegu 5. Ośmiopłytkowe sprzęgło hydrauliczne zapewnia doskonałą kontrolę i wyczucie na dźwigni, a także stały luz dźwigni w trudnych warunkach jazdy. Mniejszy jest poślizg sprzęgła przy przenoszeniu mocy maksymalnej.

Bezkonkurencyjna niezawodność zawsze była ważnym elementem, który przyczynił się do sukcesu CRF450R. Uzyskano ją m.in. dzięki 5‑otworkowej dyszy olejowej chłodzącej denko tłoka i pompie olejowej o dużej wydajności z dwoma bębnami o średnicy 12 mm.

ELEKTRONIKA
System HSTC instalowany w modelu CRF450R działa tak, by zminimalizować uślizg tylnego koła (powodujący spadek siły napędowej), pozwalając na maksymalne wykorzystanie dostępnej przyczepności. System nie korzysta z czujnika prędkości koła i utrzymuje krytyczne wyczucie przepustnicy podczas sterowania mocą. Czas zapłonu jest opóźniany przez PGM-FI, gdy szybkość zmiany obrotów przekracza ustaloną wartość.

Trzy dostępne tryby działania różnią się poziomami ingerencji, odpowiednimi dla różnych warunków jazdy:

w trybie 1 system interweniuje najmniej wyczuwalnie i po najdłuższym czasie, co jest przydatne do zmniejszenia poślizgu kół i utrzymania kontroli w ciasnych zakrętach,
tryb 3 zapewnia szybszą i bardziej zdecydowaną interwencję systemu, skuteczniejszą przy jeździe po śliskich i błotnistych nawierzchniach,
tryb 2 pozwala uzyskać stan pośredni między trybami 1 i 3 pod względem szybkości i siły interwencji.
Wskaźnik kontroli startu, ostrzeżenie EFI, przycisk trybu HSTC i EMSB oraz wskaźnik LED znajdują się po lewej stronie kierownicy. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku HSTC przez 0,5 sekundy spowoduje przełączenie systemu w kolejny tryb pracy, a zielony wskaźnik LED - 1 mignięcie dla trybu 1, 2 dla trybu 2 i 3 dla trybu 3 potwierdza dokonanie wyboru.

System HSTC może zostać całkowicie wyłączony. Po włączeniu silnika system używa ostatnio wybranego ustawienia. System kontroli startu HRC daje każdemu kierowcy możliwość najszybszego ruszania ze startu zatrzymanego, oferując do wyboru 3 poziomy działania:

poziom 3 – 8250 obr/min, odpowiedni dla warunków startu w błotnistym terenie i dla początkujących adeptów wyścigów terenowych,
poziom 2 – 8500 obr/min, sucha nawierzchnia gruntowa, ustawienie podstawowe,
poziom 1 – 9500 obr/min, sucha nawierzchnia gruntowa, dla kierowcy z dużym doświadczeniem.
Aktywacja kontroli startu HRC jest łatwa - aby ją włączyć, wystarczy rozłączyć sprzęgło i nacisnąć przycisk Start, umieszczony po prawej stronie kierownicy. Fioletowa dioda LED będzie migać pojedynczymi impulsami sygnalizując poziom 1. Ponowne naciśnięcie i przytrzymanie przycisku Start przez co najmniej 0,5 sekundy spowoduje, że dioda LED będzie wysyłać dwa impulsy oznaczające wybór poziomu 2. Powtarzając tę procedurę uzyskamy trzy impulsy diody LED wskazujące na wybór poziomu 3.

Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) zmienia charakterystykę silnika, a dostępne są trzy mapy pracy jednostki napędowej, odpowiadające różnym warunkom jazdy lub preferencjom kierowcy: tryb 1 – standardowy, tryb 2 – płynny, tryb 3 – agresywny.

Narzędzie regulacyjne HRC może dostarczyć mapę ECU ze znacznie „spokojniejszym” trybem płynnym, z łagodniejszą reakcją przepustnicy, co jest odpowiednie dla mniej doświadczonych kierowców. Może również wprowadzić tryb agresywny z ultraczułą odpowiedzią na otwarcie przepustnicy.

Cena brutto
FV23%
Raty
Transport gratis.
ID: 845004803

Skontaktuj się

AT Import

Na OLX od maj 2020

Ostatnio online w dniu 25 kwietnia 2024

xxx xxx xxx

Dodane 23 kwietnia 2024

Honda CRF 450R 2023 FV23% Honda CRF 250 Raty

35 000 zł

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon