Firmowe
Forma nauki: Kursy intensywne, przygotowawcze, Regularne spotkania cykliczne, Zajęcia grupowe, Zajęcia indywidualne
Poziom nauczania: Egzaminy i certyfikacja, Szkoła podstawowa, Szkoła średnia
Język nauczania: angielski, polski
Stawka za godzinę: 90 zł
Opis
Dlaczego jesteśmy skuteczniejsi od innych?
1) Stosujemy najbardziej skuteczną metodą indywidualnej pracy z uczniami - metodę Sokratesa. Sokrates słynął z zadawania dobrych pytań, które zmuszały do myślenia. Jeśli widział u ucznia nieuświadomioną wiedzę, starał się pomóc się jej „urodzić”. Nie był więc osobą pouczającą, a jedynie pomocnikiem, który także się uczył. Podobnie jest z rozwiązywaniu zadań: uczniowie zazwyczaj znają zasady obliczeń, ale nie potrafią ich zastosować lub nie są nawet świadomi tej wiedzy. Zadanie odpowiednich pytań lub w trudniejszej sytuacji podanie podpowiedzi, która nie pokaże całej drogi do rozwiązania(!) ale pokieruje myśli ucznia w dobrą stronę, pozwala mu samodzielnie odkryć ścieżkę rozwiązania. To podążanie za uczniem wymaga nie tylko wiedzy fachowej, aby zweryfikować czy jego tok rozumowania jest słuszny, ale też dużo empatii, aby rozumieć jego logikę, nawet wtedy kiedy sam nie potrafi w jasny sposób opowiedzieć o tym jak rozwiązuje dany problem. Taka forma pracy wymaga dużo więcej wysiłku niż standardowe podejście, ale taka aktywna forma nauki jest dużo bardziej efektywna i pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Dlatego, nawet przy indywidualnej pracy nauczyciele bardzo rzadko nawiązują taką relację z uczniem i po prostu pokazują rozwiązanie. Dla nas to pójście na łatwiznę. Jesteśmy tak skuteczni, ponieważ nasza praca polega głównie nie na wykładaniu, ale na zadawaniu dobrych pytań i dawaniu podpowiedzi.
2) Nasze dialogi z uczniem wykorzystują metodę odwróconej lekcji. Udowodniono naukowo, że najskuteczniejszy sposób nauki to tłumaczenie danego zagadnienia komuś innemu i tak w głównej mierze wyglądają moje zajęcia. Dążę do tego aby uczeń samodzielnie przygotował i uargumentował ścieżkę rozwiązania problemu. Nie tylko daje to rewelacyjne wyniki w zapamiętywaniu ciągów przyczynowo-skutkowych w typowych zadaniach, ale dodatkowo daje uczniowi pewność siebie i uczy bronienia swoich argumentów.
3) Marek Wójcik jest prekursorem zastosowania filozofii Keizen w edukacji. Indywidualne spotkania dają możliwość dotarcia do prawdziwej przyczyny popełnienia przez ucznia błędu. Nauka przedmiotów ścisłych nie wybacza zaległości, ponieważ kolejne działy wykorzystują wcześniej zdobytą wiedzę. Pracując z bieżącym materiałem pamiętamy o tym, żeby zwracać uwagę na braki i szybko je nadrabiać.
4) Dbamy o dobrostan ucznia w trakcie lekcji. Żeby nauka była skuteczna potrzebujemy czuć się komfortowo, a nie za bardzo rozluźnieni. Z jednej strony uzyskujemy to rozmawiając z uczniem wg zasad komunikacji bez przemocy i pozytywnie zachęcając do pracy, a z drugiej utrzymując odpowiedni poziom trudności zadań. Zbyt trudny problem aktywuje układ współczulny, a więc strach i blokadę logicznego z drugiej zbyt łatwe zadania nie pobudza do działania i marnują nasz czas.
5) Jesteśmy selekcjonerami… zadań! Tylko część typów zadań pojawia się na egzaminach, więc na nich się skupiamy, co znacznie podnosi efektywność nauki. Znamy optymalną kolejność zdobywania kolejnych kompetencji i mamy sprawdzone zestawy zadań, które je ćwiczą. Nauki ścisłe są jak drzewo. Tak jak w nim z pnia wyrastają konary, z nich gałęzie i tak dalej aż do korony pełnej liści, tak w matematyce aby nauczyć się określonej umiejętności należy najpierw opanować te (niżej na drzewie), które ona wykorzystuje. Ilość wiedzy potrzebnej do osiągnięcia dobrego wyniku na maturze czy innym ważnym egzaminie może wydawać się przerażająco duża, ale jej metodyczne zdobywanie, wg logicznego planu, w optymalnej kolejności, w tempie dostosowanym do ucznia jest gwarancją sukcesu i motywuje do pracy.
6) Lubimy to co robimy. Do zajęć podchodzimy entuzjastycznie i staramy się zarazić tą pasją naszych uczniów. Wymiana dobrej energii to dodatkowa motywacja dla obu stron.
Uczymy także po angielsku i przygotowujemy do International Baccalaureate IB AA, AI, SL i HL (matura międzynarodowa), SAT, IGCSE, AS i A level.
Mamy uczniów z całej Polski innych krajów używających języka angielskiego. Prawie wszystkie spotkania odbywają się online, ale jest możliwość umówienia spotkania stacjonarnego w największych miastach w Polsce. W trakcie lekcji online łączymy się głosowo za pomocy komunikatora (zazwyczaj Teams) i piszemy wspólnie na wirtualnej tablicy. Wygląda to dokładnie tak samo jakbyśmy razem pisali w zeszycie. Notatki ze wszystkich spotkań są pod jednym linkiem, a komunikacja z ewentualnymi zadaniami domowymi jest w jednym miejscu.
Przygotowujemy też do konkursów alfik, lwiątko, konkursu kuratoryjnego z fizyki, konkursu kuratoryjnego z matematyki, olimpiady fizycznej, matematycznej, konkursu o diamentowy indeks AGH. Mamy doświadczenie z uczniami z adhd, dysleksją, (jeden z nich był nawet finalistą konkursu fizycznego!), dyskalkulią.
240 zł / 60 min - lekcje z Markiem Wójcikiem, prezesem Fundacji
90 zł / 60 min - lekcje z innym nauczycielem z Fundacji pracującym w nurcie wypracowanym przez Marka Wójcika, szkoła podstawowa, liceum poziom podstawowy
120 zł / 60 min - lekcje z innym nauczycielem z Fundacji pracującym w nurcie wypracowanym przez Marka Wójcika, liceum poziom rozszerzony
150 zł / 60 min - lekcje z innym nauczycielem z Fundacji pracującym w nurcie wypracowanym przez Marka Wójcika, lekcje po angielsku i przygotowanie do konkursów
1) Stosujemy najbardziej skuteczną metodą indywidualnej pracy z uczniami - metodę Sokratesa. Sokrates słynął z zadawania dobrych pytań, które zmuszały do myślenia. Jeśli widział u ucznia nieuświadomioną wiedzę, starał się pomóc się jej „urodzić”. Nie był więc osobą pouczającą, a jedynie pomocnikiem, który także się uczył. Podobnie jest z rozwiązywaniu zadań: uczniowie zazwyczaj znają zasady obliczeń, ale nie potrafią ich zastosować lub nie są nawet świadomi tej wiedzy. Zadanie odpowiednich pytań lub w trudniejszej sytuacji podanie podpowiedzi, która nie pokaże całej drogi do rozwiązania(!) ale pokieruje myśli ucznia w dobrą stronę, pozwala mu samodzielnie odkryć ścieżkę rozwiązania. To podążanie za uczniem wymaga nie tylko wiedzy fachowej, aby zweryfikować czy jego tok rozumowania jest słuszny, ale też dużo empatii, aby rozumieć jego logikę, nawet wtedy kiedy sam nie potrafi w jasny sposób opowiedzieć o tym jak rozwiązuje dany problem. Taka forma pracy wymaga dużo więcej wysiłku niż standardowe podejście, ale taka aktywna forma nauki jest dużo bardziej efektywna i pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Dlatego, nawet przy indywidualnej pracy nauczyciele bardzo rzadko nawiązują taką relację z uczniem i po prostu pokazują rozwiązanie. Dla nas to pójście na łatwiznę. Jesteśmy tak skuteczni, ponieważ nasza praca polega głównie nie na wykładaniu, ale na zadawaniu dobrych pytań i dawaniu podpowiedzi.
2) Nasze dialogi z uczniem wykorzystują metodę odwróconej lekcji. Udowodniono naukowo, że najskuteczniejszy sposób nauki to tłumaczenie danego zagadnienia komuś innemu i tak w głównej mierze wyglądają moje zajęcia. Dążę do tego aby uczeń samodzielnie przygotował i uargumentował ścieżkę rozwiązania problemu. Nie tylko daje to rewelacyjne wyniki w zapamiętywaniu ciągów przyczynowo-skutkowych w typowych zadaniach, ale dodatkowo daje uczniowi pewność siebie i uczy bronienia swoich argumentów.
3) Marek Wójcik jest prekursorem zastosowania filozofii Keizen w edukacji. Indywidualne spotkania dają możliwość dotarcia do prawdziwej przyczyny popełnienia przez ucznia błędu. Nauka przedmiotów ścisłych nie wybacza zaległości, ponieważ kolejne działy wykorzystują wcześniej zdobytą wiedzę. Pracując z bieżącym materiałem pamiętamy o tym, żeby zwracać uwagę na braki i szybko je nadrabiać.
4) Dbamy o dobrostan ucznia w trakcie lekcji. Żeby nauka była skuteczna potrzebujemy czuć się komfortowo, a nie za bardzo rozluźnieni. Z jednej strony uzyskujemy to rozmawiając z uczniem wg zasad komunikacji bez przemocy i pozytywnie zachęcając do pracy, a z drugiej utrzymując odpowiedni poziom trudności zadań. Zbyt trudny problem aktywuje układ współczulny, a więc strach i blokadę logicznego z drugiej zbyt łatwe zadania nie pobudza do działania i marnują nasz czas.
5) Jesteśmy selekcjonerami… zadań! Tylko część typów zadań pojawia się na egzaminach, więc na nich się skupiamy, co znacznie podnosi efektywność nauki. Znamy optymalną kolejność zdobywania kolejnych kompetencji i mamy sprawdzone zestawy zadań, które je ćwiczą. Nauki ścisłe są jak drzewo. Tak jak w nim z pnia wyrastają konary, z nich gałęzie i tak dalej aż do korony pełnej liści, tak w matematyce aby nauczyć się określonej umiejętności należy najpierw opanować te (niżej na drzewie), które ona wykorzystuje. Ilość wiedzy potrzebnej do osiągnięcia dobrego wyniku na maturze czy innym ważnym egzaminie może wydawać się przerażająco duża, ale jej metodyczne zdobywanie, wg logicznego planu, w optymalnej kolejności, w tempie dostosowanym do ucznia jest gwarancją sukcesu i motywuje do pracy.
6) Lubimy to co robimy. Do zajęć podchodzimy entuzjastycznie i staramy się zarazić tą pasją naszych uczniów. Wymiana dobrej energii to dodatkowa motywacja dla obu stron.
Uczymy także po angielsku i przygotowujemy do International Baccalaureate IB AA, AI, SL i HL (matura międzynarodowa), SAT, IGCSE, AS i A level.
Mamy uczniów z całej Polski innych krajów używających języka angielskiego. Prawie wszystkie spotkania odbywają się online, ale jest możliwość umówienia spotkania stacjonarnego w największych miastach w Polsce. W trakcie lekcji online łączymy się głosowo za pomocy komunikatora (zazwyczaj Teams) i piszemy wspólnie na wirtualnej tablicy. Wygląda to dokładnie tak samo jakbyśmy razem pisali w zeszycie. Notatki ze wszystkich spotkań są pod jednym linkiem, a komunikacja z ewentualnymi zadaniami domowymi jest w jednym miejscu.
Przygotowujemy też do konkursów alfik, lwiątko, konkursu kuratoryjnego z fizyki, konkursu kuratoryjnego z matematyki, olimpiady fizycznej, matematycznej, konkursu o diamentowy indeks AGH. Mamy doświadczenie z uczniami z adhd, dysleksją, (jeden z nich był nawet finalistą konkursu fizycznego!), dyskalkulią.
240 zł / 60 min - lekcje z Markiem Wójcikiem, prezesem Fundacji
90 zł / 60 min - lekcje z innym nauczycielem z Fundacji pracującym w nurcie wypracowanym przez Marka Wójcika, szkoła podstawowa, liceum poziom podstawowy
120 zł / 60 min - lekcje z innym nauczycielem z Fundacji pracującym w nurcie wypracowanym przez Marka Wójcika, liceum poziom rozszerzony
150 zł / 60 min - lekcje z innym nauczycielem z Fundacji pracującym w nurcie wypracowanym przez Marka Wójcika, lekcje po angielsku i przygotowanie do konkursów
ID: 1031010371
xxx xxx xxx
Dodane 09 października 2025
Fundacja Pasja Nauki - matematyka fizyka i chemia 15 lat doświadczenia
90 zł
Lokalizacja