Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie - Marcin Karlik
Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie - Marcin Karlik
PromujOdśwież

Prywatne

Rok wydania: 2013

Stan: Nowe

Opis

Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności. Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania innowacyjnego społeczeństwo oraz oczekiwań wobec innowatorów. Autor koncentruje się na zagadnieniach poszukiwania, wdrażania i realizowania innowacyjnych projektów, wyróżniając sześć sfer zarządzania tymi procesami, obejmujących: zmianę strategii, realizację projektów badawczo-rozwojowych, budowanie kompetencji dla innowacji, poszukiwanie okazji do innowacji, bezpieczeństwo własności intelektualnej oraz wspieranie i finansowanie działalności innowacyjnej. Omawia także metody i narzędzia zarządzania innowacjami. W ostatnim rozdziale przedstawiona jest problematyka diagnozowania i prognozowania funkcjonowania systemu zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie. Do tego celu został wykorzystany autorski model siedmiokąta zarządzania innowacjami, rozpatrywany na przykładzie funkcjonowania sektora teleinformatycznego, ze względu na wysoki poziom jego innowacyjności.

Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty - "kapsułki" - które pozwalają praktycznie spojrzeć na zagadnienie zarządzania innowacjami. Zawierają one przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw oraz znanych innowatorów, mogą stanowić inspirację dla osób poszukujących nowych pomysłów rozwojowych dla swoich firm. Załączniki obejmują formularz identyfikacji innowacji, ankietę umożliwiającą zdiagnozowanie stanu systemu zarządzania innowacjami oraz przykładową procedurę wdrażania innowacji.

Książka adresowana jest do dwóch grup Czytelników: właścicieli, menedżerów i specjalistów nastawionych na tworzenie nowatorskich rozwiązań i kreowanie pomysłów, które wspierałyby rozwój przedsiębiorstwa, oraz pracowników naukowych uczelni wyższych i ośrodków badawczo-rozwojowych i studentów poszukujących aktualnej wiedzy z zakresu szeroko pojętej innowacyjności.

Marcin Karlik - doktor nauk ekonomicznych, absolwent studiów magisterskich i podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na Wydziale Ekonomii oraz studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Pracownik Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu. Specjalista ds. marketingu i public relation twórca strategii promocyjnych tego Ośrodka oraz kreator licznych projektów w zakresie promocji, marketingu, public relations i fundraisingu dziennikarz. Autor i współautor wielu artykułów poświęconych problematyce innowacji w społeczeństwie informacyjnym, w globalnej przestrzeni, także w segmencie "network goods" zastosowaniu technologii teleinformatycznych, ICT sektora high-tech, transferu wiedzy i dobrych praktyk.
ID: 662084356

Skontaktuj się

Facebook connected icon

Krzysztof

Na OLX od marzec 2014

Ostatnio online w dniu 22 lipca 2025

xxx xxx xxx

Dodane 25 lipca 2025

Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie - Marcin Karlik

Tylko przedmiot

20 zł

Przedmiot z Pakietem Ochronnym

Safety Badge

Lokalizacja

Zwroty

Pakiet Ochronny

Zwróć przedmiot, jeśli jest uszkodzony lub niezgodny z opisem. Zgłoś problem do 24 h od otrzymania przedmiotu. Szczegóły

Darmowa aplikacja na Twój telefon