Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Motoryzacja
  3. Motocykle i Skutery
  4. Pozostałe Motocykle i Skutery
  5. Pozostałe Motocykle i Skutery - Mazowieckie
  6. Pozostałe Motocykle i Skutery - Warszawa
  7. Pozostałe Motocykle i Skutery - Ochota
zabytkowy włoski sportowy motocykl z lat 50-70 MOTO MORINI CORSARO
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Marka: Inna

  • Poj. silnika: 125 cm³

  • Stan techniczny: Uszkodzony

  • Rok produkcji: 1960

  • Kraj pochodzenia: Włochy

Opis

MOTO MORINI CORSARO -SPRZEDAM LEGENDARNY WŁOSKI MOTOCYKL WYŚCIGOWY którego historia mówi sama za siebie.

We wrześniu 1937 roku Alfonso Morini otworzył małą firmę przy via Malvasia w Bolonii, gdzie w styczniu 1938 roku rozpoczął produkcję, od strony technicznej zaangażował Dantego Lambertini, Gino Marchesini i Dolcino Veronesi.

Corsaro to motocykl produkowany przez Moto Morini w latach 1959-1974. Startował na nim Wspaniały zawodnik Angelo Bergamonti ścigał się Corsaro 125 i zapewnił Moto Morini zwycięstwo w mistrzostwach Włoch w 1967 roku.

Eksportowano je do USA za pośrednictwem importera, Johna Bertiego. Nowe modele tworzone były specjalnie na ten rynek, ze specyfikacjami odmiennymi niż te sprzedawane we Włoszech. Często też zmieniano nazwę na milszą dla Jankesów, na przykład Corsaro, w zależności od wersji miało Jankeskie nazwy Thunder Chief, Jaguar i Hurricane.

Motocykl został stworzony w celu zastąpienia dwusuwowego 125 Turismo z początku lat 50-tych. Silnik wywodził się z modelu Sbarazzino z 1956 roku, był to jednocylindrowy czterosuw o pojemności 98 cm³ z rozrządem popychaczowym, powiększony do 125 cm³ (średnica x skok 56x50 mm). Nowością była otwarta rama rurowa (w Sbarazzino miała tłoczone elementy blaszane).

Nowy 125 Bolognese odniósł sukces dzięki swoim osiągom.

W 1963 roku pojawił się model Corsaro Veloce, ze zmienioną estetyką i silnikiem o mocy 9 KM, który rozpędzał motocykl do 115 km/h. W następnym roku gama została rozszerzona o model o pojemności 150 cm³ (skok 58x54 mm, pojemność skokowa 142,6 cm³).

W 1969 roku gama Corsaro została całkowicie zmieniona: dwie wersje, Sport Lusso i Super Sport, pierwsza tylko 125, druga również 150. W obu przypadkach skrzynia biegów zmieniła się z 4 na 5 biegów. W 1970 roku pojawił się Corsaro Country, scrambler z silnikiem Super Sport i podwoziem z wersji Regularity.

Od 1972 roku pojawił się Corsaro Special, ze sportową ze sportowym wykończeniem, dostępny z silnikami 125 i 150.

Produkcja Corsaro zakończyła się w 1974 roku, kiedy to został zastąpiony przez 125 H z silnikiem pochodzącym z 3 1/2. Nazwa została przyjęta dla pierwszego modelu odrodzonego Moto Morini w 2005 roku.

Na początku lat sześćdziesiątych narodziła się również wersja rajdowa Regularity modelu Corsaro.

Pierwsza wersja (1962) była niewiele więcej niż scramblerem, a na bardziej wyspecjalizowany model z zamkniętą podwójną ramą kołyskową i lepszym zawieszeniem trzeba było poczekać do targów motoryzacyjnych w Mediolanie w 1965 roku. Zmieniony w ten sposób Corsaro Regolarità odniósł kilka sukcesów sportowych w sezonie 1966 (zwycięstwo w kategorii Valli Bergamasche i złoty medal w Six Days), w którym do oryginalnej wersji 125 cm3 dołączyła również wersja 150 cm3.

W następnym roku model został całkowicie zmodyfikowany: nowe było podwozie (pojedynczy dźwigar z podniesioną zamkniętą podwójną kołyską), nadbudowa i silnik.
Silnik był dostępny w trzech wersjach pojemności skokowej (100, 125 i 150).

Dzięki tym modyfikacjom Morini pilotowany przez Edoardo Dossenę, Giovanniego Collinę i Giuseppe Grittiego zdobyli mistrzostwo Włoch w klasach 100, 125 i Over 125, zdobywając również cztery złote medale na Six Days.

W 1968 r. silnik 150 został nieznacznie powiększony (z 142,6 do 153,2 cm³) poprzez zwiększenie skoku z 54 do 58 mm. W tym roku Corsaro zdobył tytuł mistrza Włoch na 100 z Pierluigim Rottignim i 125 z Colliną, a także siedem złotych medali na Six Days w San Pellegrino Terme.

W 1969 r. Morini zaprezentował nową wersję swojego Regolarità, ze wzmocnionym podwoziem, 5-biegową skrzynią biegów i nowym wyglądem.

Ta wersja zdobyła cztery włoskie tytuły w latach 1969-70 z Giuseppe Signorellim, Alessandro Grittim i Fausto Oldratim.

W 1971 r. Morini, aby jeszcze bardziej przeciwdziałać coraz bardziej napierającej konkurencji, ponownie poprawił Corsaro Regolarità: lżejsze podwozie Verlicchi, zawieszenie Marzocchi, 21-calowe przednie koło.

Silnik o pojemności 100 cm³ wyszedł z produkcji, podczas gdy 150 został jeszcze bardziej zwiększony (do 163,9 cm³, zwiększając otwór do 60 mm).

Wyłącznie do użytku wyścigowego Franco Lambertini zaprojektował nowy silnik termiczny z komorą spalania w tłoku i płaską głowicą. Dzięki temu uzyskano 2 KM i poprawiono moment obrotowy oraz siłę uciągu przy niskich obrotach.

Alessandro Gritti wygrał z nową Termica Valli Bergamasche '71.

Rok 1972 był ostatnim rokiem produkcji Corsaro Regolarità; aby ponownie znaleźć off-roadera marki Morini, trzeba było poczekać do 1981 roku, kiedy to do sprzedaży trafił Camel, napędzany 500 V-twinem zaprojektowanym przez Lambertiniego.

Jeśli chcesz mieć prawdziwą legendę w swojej kolekcji możesz go kupić u mnie za jedyne 1000 Euro, odbiór w Warszawie.
ID: 918706904

Skontaktuj się

Marek

Na OLX od luty 2014

Ostatnio online w dniu 16 maja 2024

xxx xxx xxx

Dodane 16 maja 2024

zabytkowy włoski sportowy motocykl z lat 50-70 MOTO MORINI CORSARO

4 500 zł

do negocjacji

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon