Firmowe
Rok wydania: 2022
Okładka: Twarda
Stan: Nowe
Opis
Wiedza w budowie
Któż nie słyszał o Wikipedii, wielojęzycznej encyklopedii internetowej, z której korzystać można bezpłatnie, czytając ją i cytując. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego, że sam może włączyć się w rozwijanie jej zasobów encyklopedycznych. Dzięki wykorzystaniu mechanizmu wiki, otwartych licencji i organizacji procesu współtworzenia treści w oparciu na sieciach równorzędnych Wikipedia nie tylko wprowadza w czyn postulat otwarcia dostępu do wiedzy, ale i umożliwia uczestnictwo w procesie jej tworzenia szerokiemu kręgowi osób, także tych wykluczonych z tradycyjnego obiegu wiedzy. Jak to możliwe, że encyklopedia, którą współtworzyć może każdy, bez względu na wiek, wykształcenie, a nawet stopień posiadanej wiedzy, nadal działa, jest szeroko cytowana i wciąż rośnie liczba jej artykułów? Czy powszechny i otwarty dostęp do wiedzy jest możliwy? Kto we współczesnym świecie może tworzyć wiedzę i na jakich zasadach? Co jest uznawane za wiedzę, co na to miano nie zasługuje i na jakiej podstawie dokonuje się tego rozróżnienia? Te i szereg innych pytań podejmuje niniejsza książka, prezentująca wyniki wieloletnich badań społecznego tworzenia wiedzy w Wikipedii i dająca wgląd w to, co dzieje się na jej "zapleczu", "za fasadą" gromadzonych w niej artykułów encyklopedycznych. Wikipedia okazje się projektem nie tylko encyklopedycznym, ale i pedagogicznym.
- Autor: Katarzyna Pękała-Speer
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
- Seria wydawnicza:
- Rok wydania: 2022
- Język:
- Oprawa: twarda
- Liczba stron: 380
- Format: 240 x 170 mm
- Numer ISBN:
- Kod paskowy (EAN): 9788382064025
Któż nie słyszał o Wikipedii, wielojęzycznej encyklopedii internetowej, z której korzystać można bezpłatnie, czytając ją i cytując. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego, że sam może włączyć się w rozwijanie jej zasobów encyklopedycznych. Dzięki wykorzystaniu mechanizmu wiki, otwartych licencji i organizacji procesu współtworzenia treści w oparciu na sieciach równorzędnych Wikipedia nie tylko wprowadza w czyn postulat otwarcia dostępu do wiedzy, ale i umożliwia uczestnictwo w procesie jej tworzenia szerokiemu kręgowi osób, także tych wykluczonych z tradycyjnego obiegu wiedzy. Jak to możliwe, że encyklopedia, którą współtworzyć może każdy, bez względu na wiek, wykształcenie, a nawet stopień posiadanej wiedzy, nadal działa, jest szeroko cytowana i wciąż rośnie liczba jej artykułów? Czy powszechny i otwarty dostęp do wiedzy jest możliwy? Kto we współczesnym świecie może tworzyć wiedzę i na jakich zasadach? Co jest uznawane za wiedzę, co na to miano nie zasługuje i na jakiej podstawie dokonuje się tego rozróżnienia? Te i szereg innych pytań podejmuje niniejsza książka, prezentująca wyniki wieloletnich badań społecznego tworzenia wiedzy w Wikipedii i dająca wgląd w to, co dzieje się na jej "zapleczu", "za fasadą" gromadzonych w niej artykułów encyklopedycznych. Wikipedia okazje się projektem nie tylko encyklopedycznym, ale i pedagogicznym.
- Autor: Katarzyna Pękała-Speer
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
- Seria wydawnicza:
- Rok wydania: 2022
- Język:
- Oprawa: twarda
- Liczba stron: 380
- Format: 240 x 170 mm
- Numer ISBN:
- Kod paskowy (EAN): 9788382064025
ID: 1038815626
Skontaktuj się
Dodane 18 listopada 2025
Wiedza w budowie. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Tylko przedmiot
72 zł
do negocjacji
Przedmiot z Pakietem Ochronnym

Lokalizacja
Zwroty
Pakiet OchronnyZakup od przedsiębiorcy
Zwróć przedmiot, jeśli jest uszkodzony lub niezgodny z opisem. Zgłoś problem do 24 h od otrzymania przedmiotu. Szczegóły
Zwróć przedmiot do 14 dni od jego otrzymania przy zakupie od przedsiębiorcy. Skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedającym, żeby zorganizować zwrot przedmiotu. Szczegóły
