Prywatne
Rok wydania: 2011
Okładka: Twarda
Stan: Używane
Gatunek: Pozostałe
Opis
Blisko czterdzieści tekstów, zwięzły przegląd teorii i historii dizajnu ostatnich stu lat, lecz tak naprawdę ? niezbędnik każdego projektanta i niewyczerpane źródło inspiracji. To nie jest kolejna książka z obrazkami. To eseje, apele i polemiki najważniejszych teoretyków i praktyków projektowania graficznego. Jedyne, co może zirytować bardziej niż zapomnienie lub zignorowanie cię przez następne pokolenia, to przyglądanie się, jak powtarzają twoje głupie błędy ? pisze Jeffery Keedy. Po raz pierwszy polscy czytelnicy mają okazję prześledzić gorące dyskusje towarzyszące kształtowaniu się nowoczesnego dizajnu.Czy typografia powinna być przezroczysta? Czy istnieje projektowanie ponadczasowe? Czy ornament to zbrodnia? Czym jest etyka w dizajnie? Legendarni autorzy jak El Lissitzky, Jan Tschichold czy Paul Rand z jednej strony, zwariowani kalifornijscy postmoderniści spod znaku Emigre z drugiej ? wybór jest szeroki, wachlarz poglądów również; w jednej książce zawierają się główne wątki i pytania, na które każdy projektant wcześniej lub później będzie musiał znaleźć odpowiedź. Do tej pory rzadko toczyły się u nas dyskusje teoretyczne, omijały nas debaty, które zaprzątały uwagę projektantów grafików na Zachodzie ? do nas trafiały już tylko rezultaty tych sporów, nie wywołując refleksji ani próby przemyślanej adaptacji i zrozumienia tego, co właściwie do nas przychodzi. Przejęliśmy je jako style, mody, trendy ? bez intelektualnego zaplecza, które ich narodzinom towarzyszyło. Sami siebie skazaliśmy na powielanie czyichś osiągnięć, a przecież nie o to chodzi w byciu projektantem, żeby bezrefleksyjnie korzystać z języka innych twórców.?
autor
Praca zbiorowa
tytuł
Widzieć, wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie
redakcja
red. Przemek Dębowski, Jacek Mrowczyk
seria wydawnicza
brak informacji
miejsce wydania
Kraków
rok wydania
2011
wydawnictwo
Wydawnictwo Karakter
liczba stron
458, [6]
rodzaj oprawy
tekturowa
format
24 cm
stan
bdb
autor
Praca zbiorowa
tytuł
Widzieć, wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie
redakcja
red. Przemek Dębowski, Jacek Mrowczyk
seria wydawnicza
brak informacji
miejsce wydania
Kraków
rok wydania
2011
wydawnictwo
Wydawnictwo Karakter
liczba stron
458, [6]
rodzaj oprawy
tekturowa
format
24 cm
stan
bdb
ID: 910888059
xxx xxx xxx
Dodane 25 kwietnia 2024
Widzieć Widzieć/wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie
Tylko przedmiot
230 zł
Cena z Przesyłką OLX
Użytkownik
Lokalizacja