Prywatne
Stan: Używane
Marka: Inna
Kolor: Niebieski
Rodzaj przerzutki: Zewnętrzna
Typ hamulca: Tarczowe hydrauliczne
Materiał ramy: Karbon
Rozmiar koła: 28"
Opis
Na sprzedaż szosa World Tourowej marki Van Rysel, bardzo odległy od bazowej specyfikacji - custom build na skrupulatnie dobieranych częściach. Unikatowa specyfikacja, fabrycznie praktycznie niedostępna. Pełen karbon - rama, kokpit, sztyca, koła i korba.
Rower posiada minimalny przebieg, niestety pozmieniały się okoliczności i nie było czasu jeździć. Rama, opony, korba, sztyca, siodełko, kierownica, owijka - dosłownie kilkadziesiąt km przebiegu, jak nowe. Jedyne mocniej używane elementy to kaseta, przerzutka i łańcuch przełożone z innego roweru z większym przebiegiem - oczywiście sprawne, choć posiadają wizualne ślady użytkowania.
Gwarancja producenta na ramę do 24.07.2029 na podstawie faktury zakupu roweru.
Opis jest długi, ale treściwy - każda z części została skrupulatnie dobrana i opisana, więc zachęcam do spokojnej lektury celem zrozumienia dlaczego to właśnie ten rower powinien być twoim następnym ;) Dzięki uniwersalnej konfiguracji typu light aero w połączeniu z szerokimi wzmacnianymi oponami szosowymi spisze się świetnie zarówno jako rower szosowy, jak i gravel na off-road, szutry i inne niewyasfaltowane trasy :)
Karbonowa rama Van Rysel NCR Neo Racer jest ramą o geometrii neutralnej. Rozmiar L, teoretycznie przeznaczony dla osób o wzroście 181 - 186 cm. Główne wymiary wg specyfikacji producenta to stack 572,2 i reach 396,5 w rozmiarze L, co daje stack/reach ratio 1,44. Dla porównania rowery o geometrii czysto wyścigowej mają s/r ratio w okolicach 1,2 a rowery endurance ok. 1,6. Geometria jest więc idealna dla przeciętnego amatora, o bądź co bądź często ograniczonej elastyczności i sile mięśni brzucha :) Za pomocą kokpitu z krótszym od fabrycznego mostkiem 80 mm został skrócony reach całkowity, co pozwala na umiejscowienie dłoni bliżej tułowia, a tym samym mniejsze rozciągnięcie i wygodniejszą pozycję. Duża liczba podkładek umożliwia obniżenie pozycji w miarę potrzeb/możliwości.
Rama oklejona folią zabezpieczającą lakier przed odpryskami od kamieni itp. w newralgicznych miejscach. Pięknie wygląda w tym kolorze - trzeba się dobrze przyjrzeć pod światło, żeby folię zauważyć.
Karbonowe koła CSC o wysokości stożka 50 mm i szerokości wewnętrznej aż 25 mm zapewniają korzyści aerodynamiczne z wysokiego stożka, ale też zmaksymalizowanie komfortu jazdy - szersza obręcz oznacza lepsze ułożenie opony oraz możliwość zastosowania niższego ciśnienia, a tym samym lepsze wybieranie/tłumienie nierówności. Zastosowane szprychy Pillar Wing charakteryzują się innowacyjnym owalnym kształtem o korzyściach aerodynamicznych jeszcze większych niż w przypadku płaskich szprych, a także większej wytrzymałości na odkształcenia i pękanie. Białe naklejki dodają +10 do wyglądu, a system zapadkowy typu ratchet zapewnia piękny dźwięk podczas pracy. W zestawie trzy zapasowe szprychy z nyplami.
Opony Continental Grand Prix 5000 S TR 32c - topowe opony legendarnego producenta w wersji Tubeless Ready, która zapewnia bardzo niskie opory toczenia deklasując konkurencję, świetną przyczepność nawet w mokrych warunkach oraz większą wytrzymałość na przebicia na ściankach w porównaniu do podstawowych opon GP5000 wg niezależnych testów BicycleRollingResistance. 32 mm to najszersza produkowana wersja tego modelu, która zwiększa komfort jazdy lepiej wybierając nierówności w porównaniu do węższych wersji. Zresztą obecny trend wykazuje, że szersze opony wcale nie są wolniejsze od węższych odpowiedników - uczucie większej prędkości na twardych jak skała oponach 25c nabitych na 8 bar to (niestety?) tylko placebo, a dla 99% rowerzystów najlepszym rozwiązaniem są jak najszersze opony. Różnice są rzędu kilku watów na oponie, a różnica w komforcie jest nieporównywalnie większa i łatwo odczuwalna. Taka szerokość pozwala też na zboczenie z gładkich asfaltów na szutry i gravel w gorszych warunkach allroad / offroad :) Opony aktualnie założone na ultralekkich dętkach TPU dla łatwiejszej obsługi, ale są gotowe do konwersji na tubeless - wystarczy wyjąć dętki, nakleić taśmę tubeless na obręcze, włożyć wentyle i zalać mlekiem.
Tarcze Galfer Road 160 mm topowego producenta części hamulcowych w motosporcie oraz rowerowym downhillu i enduro zapewniają potężną i skuteczną siłę hamowania. Tarcze o standardowej grubości 1.8 mm dzięki specjalnemu spiekowi zachowują swoje właściwości aż do minimalnej grubości 1.3 mm, oferując większą wytrzymałość od wielu konkurencyjnych produktów.
Przerzutka SRAM GX Eagle AXS w połączeniu z klamkomanetkami i hamulcami Apex zapewnia maksymalną wydajność przy stosunkowo niskiej cenie. Doskonała praca, płynna zmiana przełożeń i łatwa wymiana baterii to tylko niektóre z zalet systemu AXS. W zestawie 1 bateria i oryginalna ładowarka SRAM.
Kaseta GX 10-52t oferuje KOSMICZNY zakres przełożeń 520%, który w połączeniu z zębatką 48t oferuje niskie opory i przebija większość konfiguracji napędów 2x. Lekkie przełożenie 48-52 ułatwia/umożliwia podjeżdżanie górek większości górek w Polsce (oczywiście w miarę możliwości kolarza), a najtwardsze przełożenie 48-10 bije na głowę napędy Shimano z kasetami 11T i wyrównuje napędy SRAM 2x, dodatkowo oferując prostotę obsługi i utrzymania napędu 1x.
Owalna aero zębatka Garbaruk 48t zapewnia optymalne rozłożenie sił podczas pedałowania, ponieważ zębatka “rośnie” tam gdzie zgodnie z biomechaniką ludzkiego ciała wciskamy największą siłę i “maleje” tam gdzie siły jest mniej. Pozwala to na równomierne rozłożenie momentu obrotowego, a tym samym zwiększoną płynność i efektywność pedałowania, mniejszy wysiłek dla mięśni pośladkowych i ścięgien podkolanowych oraz łatwiejszą jazdę pod górę, zwłaszcza na miękkim i śliskim podłożu. Jednocześnie aerodynamiczna konstrukcja zmniejsza opory pozwalając na szybszą jazdę z mniejszym wysiłkiem. A kolegom na napędach 2x zrzedną miny - w końcu cały czas jedziesz na dużym blacie ;)
Karbonowa korba SRAM Force DUB Wide oferuje niższą wagę i większą sztywność, co minimalizuje straty mocy. Długość 165 mm stanowi optymalne biomechanicznie rozwiązanie dla większości rowerzystów, przynosząc ulgę kolanom i minimalizując uderzanie kolanami o brzuch w przypadku osób o większej masie :) Do korby łatwo i stosunkowo tanio można dokupić pomiar mocy Quarq w razie potrzeby - zarówno jednostronny w osi korby/ramieniu jak i dwustronny w pająku.
Karbonowa sztyca Elita One z offsetem 20 mm gwarantuje elastyczność pracy i tym samym lepsze tłumienie nierówności od aluminiowych odpowiedników, a przy okazji niższą wagę. Korzyści dopełnia karbonowe siodełko Ryet z wyściółką w druku 3D, wygodne na długie trasy z dużym wycięciem/kanałem po środku dla odciążenia części intymnych, a krótki nos minimalizuje otarcia ud.
Karbonowy kokpit Toseek (szerokość 420 mm, długość mostka 80 mm) z wewnętrznym prowadzeniem przewodów hamulcowych oprócz walorów wizualnych priorytetyzuje elastyczność, wpływając na zwiększony komfort jazdy poprzez tłumienie nierówności i zmniejszenie zmęczenia rąk i ramion. Dopełnia go owijka Fizik Terra Bondcush Tacky 3 mm - gruba i miękka, a jednocześnie odpowiednio lepka, co skutkuje pewny i wygodny chwyt nawet bez rękawiczek. Jednocześnie zewnętrzne prowadzenie przewodów z kierownicy do ramy (nie przez stery) oznacza niższe koszty utrzymania poprzez łatwiejszy serwis, tj. brak konieczności rozpinania przewodów i odpowietrzania hamulców podczas serwisu łożysk sterowych, które zużywają się szczególnie szybko podczas jazdy w niekorzystnych warunkach pogodowych.
Pedały SPD Look X-Track Race oferują większą platformę od typowych pedałów SPD, co zapewnia większy punkt podparcia stopy i jej lepszą stabilizację, zbliżając je do SPD-SL, ale w przeciwieństwie do nich buty SPD pozwalają na komfortowe chodzenie w celu zrobienia zdjęcia, toalety czy wypicia kawy i zjedzenia ciasta. Kompatybilne z blokami Shimano lub Look. Zamontowane na przedłużkach 16 mm co zwiększa Q-factor dla szerszego rozstawienia nóg, minimalizującego otarcia ud i bóle kolan, szczególnie w przypadku osób z piętami naturalnie ustawiającymi się do wewnątrz.
Marka Van Rysel dołączyła do rywalizacji w World Tour jako oficjalne rowery zespołu Decathlon AG2R La Mondiale u boku innych profesjonalnych drużyn i rowerów z najwyższej półki marek takich jak Canyon, Bianchi, Look, Cannondale, Wilier, Trek, Pinarello, Giant, Cervelo, Colnago czy Specialized, w wielu aspektach im dorównując, a w wielu nawet przewyższając - na przykład w stosunku jakości do ceny :)
W razie pytań proszę pisać, chętnie odpowiem :)
Rower posiada minimalny przebieg, niestety pozmieniały się okoliczności i nie było czasu jeździć. Rama, opony, korba, sztyca, siodełko, kierownica, owijka - dosłownie kilkadziesiąt km przebiegu, jak nowe. Jedyne mocniej używane elementy to kaseta, przerzutka i łańcuch przełożone z innego roweru z większym przebiegiem - oczywiście sprawne, choć posiadają wizualne ślady użytkowania.
Gwarancja producenta na ramę do 24.07.2029 na podstawie faktury zakupu roweru.
Opis jest długi, ale treściwy - każda z części została skrupulatnie dobrana i opisana, więc zachęcam do spokojnej lektury celem zrozumienia dlaczego to właśnie ten rower powinien być twoim następnym ;) Dzięki uniwersalnej konfiguracji typu light aero w połączeniu z szerokimi wzmacnianymi oponami szosowymi spisze się świetnie zarówno jako rower szosowy, jak i gravel na off-road, szutry i inne niewyasfaltowane trasy :)
Karbonowa rama Van Rysel NCR Neo Racer jest ramą o geometrii neutralnej. Rozmiar L, teoretycznie przeznaczony dla osób o wzroście 181 - 186 cm. Główne wymiary wg specyfikacji producenta to stack 572,2 i reach 396,5 w rozmiarze L, co daje stack/reach ratio 1,44. Dla porównania rowery o geometrii czysto wyścigowej mają s/r ratio w okolicach 1,2 a rowery endurance ok. 1,6. Geometria jest więc idealna dla przeciętnego amatora, o bądź co bądź często ograniczonej elastyczności i sile mięśni brzucha :) Za pomocą kokpitu z krótszym od fabrycznego mostkiem 80 mm został skrócony reach całkowity, co pozwala na umiejscowienie dłoni bliżej tułowia, a tym samym mniejsze rozciągnięcie i wygodniejszą pozycję. Duża liczba podkładek umożliwia obniżenie pozycji w miarę potrzeb/możliwości.
Rama oklejona folią zabezpieczającą lakier przed odpryskami od kamieni itp. w newralgicznych miejscach. Pięknie wygląda w tym kolorze - trzeba się dobrze przyjrzeć pod światło, żeby folię zauważyć.
Karbonowe koła CSC o wysokości stożka 50 mm i szerokości wewnętrznej aż 25 mm zapewniają korzyści aerodynamiczne z wysokiego stożka, ale też zmaksymalizowanie komfortu jazdy - szersza obręcz oznacza lepsze ułożenie opony oraz możliwość zastosowania niższego ciśnienia, a tym samym lepsze wybieranie/tłumienie nierówności. Zastosowane szprychy Pillar Wing charakteryzują się innowacyjnym owalnym kształtem o korzyściach aerodynamicznych jeszcze większych niż w przypadku płaskich szprych, a także większej wytrzymałości na odkształcenia i pękanie. Białe naklejki dodają +10 do wyglądu, a system zapadkowy typu ratchet zapewnia piękny dźwięk podczas pracy. W zestawie trzy zapasowe szprychy z nyplami.
Opony Continental Grand Prix 5000 S TR 32c - topowe opony legendarnego producenta w wersji Tubeless Ready, która zapewnia bardzo niskie opory toczenia deklasując konkurencję, świetną przyczepność nawet w mokrych warunkach oraz większą wytrzymałość na przebicia na ściankach w porównaniu do podstawowych opon GP5000 wg niezależnych testów BicycleRollingResistance. 32 mm to najszersza produkowana wersja tego modelu, która zwiększa komfort jazdy lepiej wybierając nierówności w porównaniu do węższych wersji. Zresztą obecny trend wykazuje, że szersze opony wcale nie są wolniejsze od węższych odpowiedników - uczucie większej prędkości na twardych jak skała oponach 25c nabitych na 8 bar to (niestety?) tylko placebo, a dla 99% rowerzystów najlepszym rozwiązaniem są jak najszersze opony. Różnice są rzędu kilku watów na oponie, a różnica w komforcie jest nieporównywalnie większa i łatwo odczuwalna. Taka szerokość pozwala też na zboczenie z gładkich asfaltów na szutry i gravel w gorszych warunkach allroad / offroad :) Opony aktualnie założone na ultralekkich dętkach TPU dla łatwiejszej obsługi, ale są gotowe do konwersji na tubeless - wystarczy wyjąć dętki, nakleić taśmę tubeless na obręcze, włożyć wentyle i zalać mlekiem.
Tarcze Galfer Road 160 mm topowego producenta części hamulcowych w motosporcie oraz rowerowym downhillu i enduro zapewniają potężną i skuteczną siłę hamowania. Tarcze o standardowej grubości 1.8 mm dzięki specjalnemu spiekowi zachowują swoje właściwości aż do minimalnej grubości 1.3 mm, oferując większą wytrzymałość od wielu konkurencyjnych produktów.
Przerzutka SRAM GX Eagle AXS w połączeniu z klamkomanetkami i hamulcami Apex zapewnia maksymalną wydajność przy stosunkowo niskiej cenie. Doskonała praca, płynna zmiana przełożeń i łatwa wymiana baterii to tylko niektóre z zalet systemu AXS. W zestawie 1 bateria i oryginalna ładowarka SRAM.
Kaseta GX 10-52t oferuje KOSMICZNY zakres przełożeń 520%, który w połączeniu z zębatką 48t oferuje niskie opory i przebija większość konfiguracji napędów 2x. Lekkie przełożenie 48-52 ułatwia/umożliwia podjeżdżanie górek większości górek w Polsce (oczywiście w miarę możliwości kolarza), a najtwardsze przełożenie 48-10 bije na głowę napędy Shimano z kasetami 11T i wyrównuje napędy SRAM 2x, dodatkowo oferując prostotę obsługi i utrzymania napędu 1x.
Owalna aero zębatka Garbaruk 48t zapewnia optymalne rozłożenie sił podczas pedałowania, ponieważ zębatka “rośnie” tam gdzie zgodnie z biomechaniką ludzkiego ciała wciskamy największą siłę i “maleje” tam gdzie siły jest mniej. Pozwala to na równomierne rozłożenie momentu obrotowego, a tym samym zwiększoną płynność i efektywność pedałowania, mniejszy wysiłek dla mięśni pośladkowych i ścięgien podkolanowych oraz łatwiejszą jazdę pod górę, zwłaszcza na miękkim i śliskim podłożu. Jednocześnie aerodynamiczna konstrukcja zmniejsza opory pozwalając na szybszą jazdę z mniejszym wysiłkiem. A kolegom na napędach 2x zrzedną miny - w końcu cały czas jedziesz na dużym blacie ;)
Karbonowa korba SRAM Force DUB Wide oferuje niższą wagę i większą sztywność, co minimalizuje straty mocy. Długość 165 mm stanowi optymalne biomechanicznie rozwiązanie dla większości rowerzystów, przynosząc ulgę kolanom i minimalizując uderzanie kolanami o brzuch w przypadku osób o większej masie :) Do korby łatwo i stosunkowo tanio można dokupić pomiar mocy Quarq w razie potrzeby - zarówno jednostronny w osi korby/ramieniu jak i dwustronny w pająku.
Karbonowa sztyca Elita One z offsetem 20 mm gwarantuje elastyczność pracy i tym samym lepsze tłumienie nierówności od aluminiowych odpowiedników, a przy okazji niższą wagę. Korzyści dopełnia karbonowe siodełko Ryet z wyściółką w druku 3D, wygodne na długie trasy z dużym wycięciem/kanałem po środku dla odciążenia części intymnych, a krótki nos minimalizuje otarcia ud.
Karbonowy kokpit Toseek (szerokość 420 mm, długość mostka 80 mm) z wewnętrznym prowadzeniem przewodów hamulcowych oprócz walorów wizualnych priorytetyzuje elastyczność, wpływając na zwiększony komfort jazdy poprzez tłumienie nierówności i zmniejszenie zmęczenia rąk i ramion. Dopełnia go owijka Fizik Terra Bondcush Tacky 3 mm - gruba i miękka, a jednocześnie odpowiednio lepka, co skutkuje pewny i wygodny chwyt nawet bez rękawiczek. Jednocześnie zewnętrzne prowadzenie przewodów z kierownicy do ramy (nie przez stery) oznacza niższe koszty utrzymania poprzez łatwiejszy serwis, tj. brak konieczności rozpinania przewodów i odpowietrzania hamulców podczas serwisu łożysk sterowych, które zużywają się szczególnie szybko podczas jazdy w niekorzystnych warunkach pogodowych.
Pedały SPD Look X-Track Race oferują większą platformę od typowych pedałów SPD, co zapewnia większy punkt podparcia stopy i jej lepszą stabilizację, zbliżając je do SPD-SL, ale w przeciwieństwie do nich buty SPD pozwalają na komfortowe chodzenie w celu zrobienia zdjęcia, toalety czy wypicia kawy i zjedzenia ciasta. Kompatybilne z blokami Shimano lub Look. Zamontowane na przedłużkach 16 mm co zwiększa Q-factor dla szerszego rozstawienia nóg, minimalizującego otarcia ud i bóle kolan, szczególnie w przypadku osób z piętami naturalnie ustawiającymi się do wewnątrz.
Marka Van Rysel dołączyła do rywalizacji w World Tour jako oficjalne rowery zespołu Decathlon AG2R La Mondiale u boku innych profesjonalnych drużyn i rowerów z najwyższej półki marek takich jak Canyon, Bianchi, Look, Cannondale, Wilier, Trek, Pinarello, Giant, Cervelo, Colnago czy Specialized, w wielu aspektach im dorównując, a w wielu nawet przewyższając - na przykład w stosunku jakości do ceny :)
W razie pytań proszę pisać, chętnie odpowiem :)
ID: 978351989
Dodane 12 września 2025
Van Rysel NCR AXS custom jak nowy gwar górska szosa aero karbon 10-52t
13 900 zł
Lokalizacja