Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Motoryzacja
  3. Motocykle i Skutery
  4. Enduro - Funbike
  5. Enduro - Funbike - Dolnośląskie
  6. Enduro - Funbike - Czeszów
Suzuki DR 750 Big
Suzuki DR 750 Big
Suzuki DR 750 Big
Suzuki DR 750 Big
Suzuki DR 750 Big
Suzuki DR 750 Big
Suzuki DR 750 Big
Suzuki DR 750 Big
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Marka: Suzuki

  • Poj. silnika: 750 cm³

  • Stan techniczny: Nieuszkodzony

  • Rok produkcji: 1989

  • Kraj pochodzenia: Niemcy

Opis

DR 750 BIG
1989 dwa baki (razem 30 litrów co przekłada się na 500km zasięgu w trybie "emeryt")

Motocykl używany zgodnie z przeznaczeniem w ciągłej eksploatacji przygotowany do długich tras (wyższa szyba, szerokie podnóżki , grzane manetki, handbary oraz koraliki na siedzeniu co by cztery litery nie piekły). Zdublowana linka sprzęgła oraz gazu dołoży duży narzędziownik własnego pomysłu widoczny na zdjęciach.

świeżo po wymianie oleju (BEL RAY 10/50) oczywiście z filtrem

*dodatki które się uzbierały przez okres użytkowania:
akcesoryjna kopka umożliwiająca rozruch po awarii akumulatora/rozrusznika
grzane manetki od Oxforda
podwyższona szyba
deflektor na szybę
Handbary od Acerbisa
czujnik ciśnienia oleju
gniazdko zapalniczki
ładowarka / zapalniczka
uchwyt na telefon
stalowy oplot na hamulcach przednich
wydajniejsza pompa hamulcowa przód (od GSX)
poszerzone podnóżki
miękkie sakwy na tył (nie ma ich na zdjęciach)
centralny kufer (nie ma na zdjęciach)
centralna stopka -nieoceniona przy serwisie i innych pracach (np wymiana dętki)

gmole tył/uchwyty na boczne sakwy
gmole przód (nie ma zdjęciach ) dorzucam do moto
skarpety Acerbis na zawieszeniu
akcesoryjna sprężyna tylnego zawieszenia dobrana pod wagę 90kg
zewnętrzne gniazdo ładowania akumulatora
nowe obszycie kanapy z materiałem przeciwpoślizgowym oraz nowa gąbka

*Co zrobiłem w okresie użytkowania
rama wypiaskowana oraz pomalowana proszkowo na czarno
baki i plastiki pomalowane "raptorem" (kolor szary mat)
akcesoryjny wydech Laser ProDuro z homologacją drogową

*w poprzednim sezonie zregenerowane gaźniki
nowe plastikowe prowadnice, membrany, dysze , iglice , pływaki
wymieniono olej w lagach razem z uszczelniaczami
wymieniłem łożysko główki ramy
pompa paliwowa po regeneracji na akcesoryjnych materiałach
zregenerowane oba zaciski hamulcowe + nowe okładziny
założyłem grube dętki

*2 lata temu zrobiony remont głowicy
nowe zawory, uszczelniacze , prowadnice etc

*3 lata temu remont kapitalny silnika
nowe łożyska (oryginał Suzuki)
nowa pompa oleju (oryginał Suzuki)
nowy łańcuch rozrządu razem z prowadnicami
nowy łańcuch balansera
nowe pierścienie (wymagane przy demontażu cylindra) i honowanie
w napinaczu rozrządu wymieniono sprężynkę na wzmocnioną (Hessler)

*6 lat temu motocykl otrzymał nowy tłok (nadwymiar) oraz pierścienie
cylinder został przeszlifowany pod nowy tłok (tolerancja 0,04)
W tym momencie wymieniłem też łożyska kół (przód oraz tył) wraz z łożyskami kiwaczki
Sprężanie mierzone przy słabym aku to 12,5 ( limit serwisowy to 10)

napęd i opony zużycie 50%
zębatka na przód 14 a na tyle 47 zębów
spadła nieco Vmax ale jest o wiele bardziej elastyczny

W moich rękach od prawie 10 lat. W międzyczasie odwiedził ze mną
Rumunię, Albanię, Grecję oraz chyba całą Polskę (głównie szlakami TET).

do moto dorzucam mnóstwo części oraz narzędzi
np blokada kosza sprzęgłowego , ściągacze, klucze do zawieszenia

z części które dodaję razem z motocyklem
instrukcja serwisowa
elementy gaźnikowe , wszystkie zdemontowane łożyska silnika etc
zapasową głowicę
zapasowy moduł CDI
dętki
oryginalną owiewkę
elementy mechaniczne etc
i masę innych czesci

*Żeby nie było zbyt pięknie jest parę rzeczy do ogarnięcia

Gdzieś za rok może dwa można pomyśleć o wymianie łożyska sprzęgła jednokierunkowego
Przednia felga jest do poprawienia -ma bicie, jeżdżę z tym od dłuższego czasu i nie przeszkadza mi to
Prawdopodobnie jest lekko przytkany zawór od paliwa przy baku (przełącznik on/ rezerwa / off) czasami paliwo powoli schodzi z jednego z baków .
przełączenie na rezerwę pomaga więc jeżdżę z kranikiem w pozycji rezerwa.
Nie działa klakson, nie wiem czy to wina przycisku czy klaksonu - nie sprawdzałem.

Do wymiany linka od prędkościomierza albo ślimak przy przekładni - nie działa prędkościomierz i drogomierz - nie miałem czasu sprawdzić co jest wadliwe.

Motocykl nosi ślady normalnego użytkowania , użytkowany zgodnie z przeznaczeniem.

Wypadało by wymienić aku - bieżące powoli się kończy.

OC do 25-10-2024
badanie tech do 05.04.2025
VIN SR41A109803
zarejestrowany na 28kW

*więcej informacji udzielę przez telefon

*Jakby ktoś się pytał dlaczego był robiony remont silnika to tłumaczę.
Kupiłem to moto z teoretycznie zrobionym remontem ale okazało się że to nie był wcale remont, doprowadzenie silnika do perfekcji kosztowało mnie masę pracy, czasu i jeszcze więcej pieniędzy. Wszystko ogarniałem na oryginalnych częściach a jak się nie dało to szły wysokiej jakości zamienniki. Większość robót wykonywałem sam wychodząc z założenia że "jak chcesz zrobić coś dobrze to zrób to sam". W chwili obecnej silnik pracuje perfekcyjnie , żadnych stuków etc ..

Motocykl jest znany użytkownikom forum suzuki dr od dobrych kilku lat z bogatą historią na parę wieczorów :) coroczny uczestnik zlotów dr big w Kotlinie Kłodzkiej

Dla niektórych to już youngtimer ale dla mnie to wierny towarzysz podróży.
Dlaczego sprzedaję ? Zbieram na T7
ID: 858885619

Skontaktuj się

Krzysiek

Na OLX od marzec 2019

Ostatnio online w dniu 21 kwietnia 2024

xxx xxx xxx

Dodane 21 kwietnia 2024

Suzuki DR 750 Big

9 200 zł

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon