Prywatne
Stan: Używane
Opis
Stan bardzo dobry.
Technicznie Liuto zastępuje linię Domus i mieści się między linią Toy a modelami Classic, takimi jak $13k Cremona M. Jest dostępny nie tylko jako stojak rozważany tutaj, ale jako Monitor, kompaktowy stojak i Smart, uniwersalny kanał surround / center. Podczas gdy Liuto zachowuje klasyczne wskazówki wizualne Sonusa, takie jak panele boczne w kształcie lutni, Liuto jest czystszym, bardziej współczesnym ujęciem, które powinno być łatwiejsze i bardziej neutralne pod względem wystroju w większości pokoi. Ubrany w błyszczące czarne wykończenie gwiazdy rocka, Liuto jest pozytywnie oszałamiający. Jedyną niezręcznością jest to, że kolce w stylu wysięgnika stabilizujące tył nie zostały przeniesione do przodu — niedopasowanie wizualne.
Liuto to trójdrożny, wentylowany, średniej wielkości stojak na podłogę o wysokości około 41 ″. Wykorzystuje wszystkie nowe sterowniki, w tym 6-calowy polipropylen / tekstylny środek, 9-calowy głośnik niskotonowy z aluminium / magnezu oraz powrót do większego 1-calowego głośnika wysokotonowego z miękką kopułą wcześniejszych modeli. Jego czułość i impedancja sugerują, że jest to łatwy do prowadzenia głośnik, a na pewno wykonają go lekkie wzmacniacze, rodzaj. Ale jak zawsze w przypadku dźwięku, im więcej watów przyniesiesz na imprezę, tym więcej dobrych rzeczy na pewno się wydarzy. Tak było z Liuto.
John Hunter z amerykańskiego importera Sumiko powiedział mi, że Liuto przypomniał mu o wczesnych projektach SF, takich jak Electa i Electa Amator. Różnica polega na zwiększonej prędkości nowo opracowanego głośnika niskotonowego ze stożkiem aluminium. Decydując się na prędkość i uderzenie nowego sterownika oraz w celu maksymalizacji jego potencjału, wymagany był niższy punkt zwrotny wynoszący 350 Hz. Sonus potrzebował zatem środka, który mógłby uruchomić się z niższą częstotliwością, oraz głośnika wysokotonowego, który mógłby również wykonać o pół oktawy niżej. Wejdź do miękkiej kopuły dużej komory zamiast grzejnika pierścieniowego o mniejszej powierzchni modeli Sonus Domus. Jak wyjaśnił Hunter, w przypadku Sonusa zawsze była to kolejność rzeczy — podstawową dyrektywą jest prawidłowe ustawienie sterowników, a crossover wejdzie w życie, a nie “naprawienie go w miksie. ”
Sonicznie Liuto stosuje swoje dzieło ze znaną mieszanką Sonusa z ciepłem średniotonowym, instrumentalnym detalem, otaczającą sceną dźwiękową i przedłużeniem niskiej częstotliwości, które wydaje się wygodne w zakresie 30 cykli. Jest to charakterystyczny dźwięk, który ucieleśnia zmysłowość va-va-voom, w którą można wpaść. Jak idealny doppio espresso, w komplecie ze złotem crema, jest nieco ciemniejszy tonalny charakter dla ciężkiego, czekoladowego low-endu i atrakcyjna góra, która jest szczegółowa, ale nie przekrzywia się w klinice. Tak dobry jak bas (i naprawdę jest robusto) będzie wymagał poważnej uwagi do umieszczenia lub może stać się nieco gruby i niesforny (tak jak głęboki bas, jeśli nie zoptymalizowany). Znajdź jednak słodkie miejsce, a niskie częstotliwości dają cudownie dotykowe wrażenie, które pozwala usłyszeć skórki bębnów, opuszki palców oświetlone na strunach stojącego basu, wszelkiego rodzaju głębokie instrumenty akustyczne, które wysyłają fale o niskiej częstotliwości do powietrze. Czy to najszybszy bas, jaki słyszałem? Nie, ale jest bardzo dobry, szczególnie w przypadku projektu bass-reflex o tej wielkości. Obszar wysokich tonów Liuto ma talent do równoważenia artykulacji i rozpylających harmonicznych, jednocześnie unikając surowej nerwowości. Zespół dęty Holly Cole “Wrzos i róża ” [Alert] to jeden z moich ulubionych testów. Może i zabrzmiał okropnie syntetycznie, ale Liuto przekazuje specyficzną naturalną barwę każdego gracza,wszystko doskonale nakreślone.
Dynamika może być tutaj największą historią. Na poziomach mikro i makro Liuto naprawdę podkręca ciepło na wielu drobnych dwukierunkowych, 2,5-drożnych, a nawet na trzy sposoby. Żywy byłby niedopowiedzeniem — zadzwoń do Liuto, Sonus Unchained. Na przykład masywne tablice perkusji i tympani podczas Fanfa przetoczyły się przez przestrzeń dźwiękową jak kaskadowe haubice, które świadczą o całkowitym braku rozmazywania podczas mosiężnych przejść z pełnym otworem. Podobnie, warstwy przekroju łańcucha, wzajemne oddziaływanie mikrodynamiczne i wskazówki głębokości zostały renderowane żywo i autentycznie.
Niemal równie imponujące jest wszechstronne pole dźwiękowe, które przenosi energię do każdego zakątka sceny dźwiękowej. Głębokość orkiestrowa jest po prostu oszałamiająca. Nawet w moim małym pokoju słyszałem masę refrenu i rogów ułożonych wzdłuż ściany za głośnikami, gdy słuchałem ostatniego ruchu Dziewiątego Beethovena w wersji Solti / Chicago [Decca]. Nie słyszę podziału Jekylla i Hyde'a na zachowanie na osi i poza osią, które ma tendencję do blokowania głów w jednym położeniu. Sądzę, że jego pomiar odpowiedzi mocy jest prawdopodobnie doskonały.
To kwestia gustu, czy sprzeciwi się kojącej jakości, jaką Liuto stosuje wobec wokalistów. Jest to subtelna odmiana, ale kiedy słuchałem Toma Waitsa, wykonuję “Georgia Lee ” i “Take It With Me ” z jego Wariacje mułów LP [Anti / Epitaph] Doszedłem do wniosku, że część jego gardłowej obecności w pobliżu gardła była nieco osłabiona. To był rzeczywiście ten sam głos, ale przez Liuto brzmiał tak, jakby Waits właśnie wypił gorącą herbatę miodem i cytryną; spiczaste odłamki wokalnego ziarna i żwiru zostały wygładzone. Jednak dla wokalistek to równanie tonalne rozwiązało się nieco inaczej. Podczas Jennifer Warnes ’ “Ballada o uciekającym koniu ” z Słynny niebieski płaszcz przeciwdeszczowy[Shout / Cisco], Liuto wyciągnęła z głosu nieco więcej artykulacji i przemijających informacji, co nadało utworowi nieco bardziej suchszą, ciaśniejszą postać. W górnych środkach znajdowała się krótka sucha łatka, jakby odrobina energetyzującego powietrza uciekła ze sceny dźwiękowej. Moim zdaniem, bardziej niewielkie odejmowanie niż słabość, ale w przeciwieństwie do Waits, które utrzymywały ogólnie cieplejszą tonację, Warnes nieco schłodził dźwięk. Ostatecznie odkryłem, że mogę nieco poprawić to zabarwienie (nie do końca), zmniejszając boczne rozpiętość głośników w moim pokoju i dystansując punkt odbicia ściany bocznej o kilka cali. Poprawił ciało i wyśrodkowanie wokalu i przyciągnął piosenkarza do większego skupienia.
Ponieważ Liuto został zaprojektowany, aby doprowadzić znaczną część wydajności Cremona M do mniej wzniosłej ceny, porównania z tym osławionym mówcą są nieuniknione. Liuto ma się dobrze, mimo że jest innym zwierzęciem. Cremona M jest nieco bardziej płaska w oktawach, idzie nieco głębiej i ma większą kontrolę. Wykazuje również bardziej wymagający górny koniec. Może to jednak nie być tak ekscytujące. Tak jak powiedziałem, Liuto ma tę wylewną i nieskrępowaną sygnaturę zwierzęcia imprezowego, podczas gdy Cremona M wydaje się nieco bardziej zapięta i przemyślana w odniesieniu do każdej powtarzanej nuty. I to jest prawie martwe ciepło na przejściowych. Spójność interdrivera Liuto jest bardzo dobra w swojej cenie, ale w zależności od nagrania nie ma takiej samej jakości jak doskonale zintegrowana Cremona M.Nie ma też spójności punktowej w stylu jednego kierowcy, tak jak moje referencyjne ATC. Faktem jest, że za mniej niż połowę kosztu Cremona M dostaniesz głośnik, który zbliży się do tupiących terenów Cremony, co jest bardzo dobrą wiadomością dla potencjalnego nabywcy Liuto.
Liuto może nie posiadać ostatniej scintilli niuansów lub wyniosłego zachowania szkolnego flagowców Cremona i Homage Series, ale jest to wykonawca wysokiego napięcia, zarówno nieskończenie zabawny, jak i muzyczny. Jest to również bardzo duża wartość —, a nie cnota zawsze kojarzona z Sonus faber. W rzeczywistości w tych trudnych czasach dla wszystkich pokonanych 401 (k), Liuto może być tylko bodźcem, na który czekaliśmy. Funt za funt, dolar za dolara, to najlepszy mówca w dumnej rodzinie Sonus.
Specyfikacja
Sonus faber Liuto Loudspeaker
Typ: Trójdrożne wentylowane pudełko
Kierowcy: 1 ″ tkaninowy głośnik wysokotonowy, polipropylen / tekstylny 6 ″ środek, 9 ″ głośnik niskotonowy ze stopu aluminium / magnezu
Odpowiedź częstotliwościowa:40Hz – 25 kHz
Czułość: 89dB
Impedancja: 8 omów
Wymiary: 40,6 x 9,3 ″ x 16,25 ″
Waga: 66 funtów.
Technicznie Liuto zastępuje linię Domus i mieści się między linią Toy a modelami Classic, takimi jak $13k Cremona M. Jest dostępny nie tylko jako stojak rozważany tutaj, ale jako Monitor, kompaktowy stojak i Smart, uniwersalny kanał surround / center. Podczas gdy Liuto zachowuje klasyczne wskazówki wizualne Sonusa, takie jak panele boczne w kształcie lutni, Liuto jest czystszym, bardziej współczesnym ujęciem, które powinno być łatwiejsze i bardziej neutralne pod względem wystroju w większości pokoi. Ubrany w błyszczące czarne wykończenie gwiazdy rocka, Liuto jest pozytywnie oszałamiający. Jedyną niezręcznością jest to, że kolce w stylu wysięgnika stabilizujące tył nie zostały przeniesione do przodu — niedopasowanie wizualne.
Liuto to trójdrożny, wentylowany, średniej wielkości stojak na podłogę o wysokości około 41 ″. Wykorzystuje wszystkie nowe sterowniki, w tym 6-calowy polipropylen / tekstylny środek, 9-calowy głośnik niskotonowy z aluminium / magnezu oraz powrót do większego 1-calowego głośnika wysokotonowego z miękką kopułą wcześniejszych modeli. Jego czułość i impedancja sugerują, że jest to łatwy do prowadzenia głośnik, a na pewno wykonają go lekkie wzmacniacze, rodzaj. Ale jak zawsze w przypadku dźwięku, im więcej watów przyniesiesz na imprezę, tym więcej dobrych rzeczy na pewno się wydarzy. Tak było z Liuto.
John Hunter z amerykańskiego importera Sumiko powiedział mi, że Liuto przypomniał mu o wczesnych projektach SF, takich jak Electa i Electa Amator. Różnica polega na zwiększonej prędkości nowo opracowanego głośnika niskotonowego ze stożkiem aluminium. Decydując się na prędkość i uderzenie nowego sterownika oraz w celu maksymalizacji jego potencjału, wymagany był niższy punkt zwrotny wynoszący 350 Hz. Sonus potrzebował zatem środka, który mógłby uruchomić się z niższą częstotliwością, oraz głośnika wysokotonowego, który mógłby również wykonać o pół oktawy niżej. Wejdź do miękkiej kopuły dużej komory zamiast grzejnika pierścieniowego o mniejszej powierzchni modeli Sonus Domus. Jak wyjaśnił Hunter, w przypadku Sonusa zawsze była to kolejność rzeczy — podstawową dyrektywą jest prawidłowe ustawienie sterowników, a crossover wejdzie w życie, a nie “naprawienie go w miksie. ”
Sonicznie Liuto stosuje swoje dzieło ze znaną mieszanką Sonusa z ciepłem średniotonowym, instrumentalnym detalem, otaczającą sceną dźwiękową i przedłużeniem niskiej częstotliwości, które wydaje się wygodne w zakresie 30 cykli. Jest to charakterystyczny dźwięk, który ucieleśnia zmysłowość va-va-voom, w którą można wpaść. Jak idealny doppio espresso, w komplecie ze złotem crema, jest nieco ciemniejszy tonalny charakter dla ciężkiego, czekoladowego low-endu i atrakcyjna góra, która jest szczegółowa, ale nie przekrzywia się w klinice. Tak dobry jak bas (i naprawdę jest robusto) będzie wymagał poważnej uwagi do umieszczenia lub może stać się nieco gruby i niesforny (tak jak głęboki bas, jeśli nie zoptymalizowany). Znajdź jednak słodkie miejsce, a niskie częstotliwości dają cudownie dotykowe wrażenie, które pozwala usłyszeć skórki bębnów, opuszki palców oświetlone na strunach stojącego basu, wszelkiego rodzaju głębokie instrumenty akustyczne, które wysyłają fale o niskiej częstotliwości do powietrze. Czy to najszybszy bas, jaki słyszałem? Nie, ale jest bardzo dobry, szczególnie w przypadku projektu bass-reflex o tej wielkości. Obszar wysokich tonów Liuto ma talent do równoważenia artykulacji i rozpylających harmonicznych, jednocześnie unikając surowej nerwowości. Zespół dęty Holly Cole “Wrzos i róża ” [Alert] to jeden z moich ulubionych testów. Może i zabrzmiał okropnie syntetycznie, ale Liuto przekazuje specyficzną naturalną barwę każdego gracza,wszystko doskonale nakreślone.
Dynamika może być tutaj największą historią. Na poziomach mikro i makro Liuto naprawdę podkręca ciepło na wielu drobnych dwukierunkowych, 2,5-drożnych, a nawet na trzy sposoby. Żywy byłby niedopowiedzeniem — zadzwoń do Liuto, Sonus Unchained. Na przykład masywne tablice perkusji i tympani podczas Fanfa przetoczyły się przez przestrzeń dźwiękową jak kaskadowe haubice, które świadczą o całkowitym braku rozmazywania podczas mosiężnych przejść z pełnym otworem. Podobnie, warstwy przekroju łańcucha, wzajemne oddziaływanie mikrodynamiczne i wskazówki głębokości zostały renderowane żywo i autentycznie.
Niemal równie imponujące jest wszechstronne pole dźwiękowe, które przenosi energię do każdego zakątka sceny dźwiękowej. Głębokość orkiestrowa jest po prostu oszałamiająca. Nawet w moim małym pokoju słyszałem masę refrenu i rogów ułożonych wzdłuż ściany za głośnikami, gdy słuchałem ostatniego ruchu Dziewiątego Beethovena w wersji Solti / Chicago [Decca]. Nie słyszę podziału Jekylla i Hyde'a na zachowanie na osi i poza osią, które ma tendencję do blokowania głów w jednym położeniu. Sądzę, że jego pomiar odpowiedzi mocy jest prawdopodobnie doskonały.
To kwestia gustu, czy sprzeciwi się kojącej jakości, jaką Liuto stosuje wobec wokalistów. Jest to subtelna odmiana, ale kiedy słuchałem Toma Waitsa, wykonuję “Georgia Lee ” i “Take It With Me ” z jego Wariacje mułów LP [Anti / Epitaph] Doszedłem do wniosku, że część jego gardłowej obecności w pobliżu gardła była nieco osłabiona. To był rzeczywiście ten sam głos, ale przez Liuto brzmiał tak, jakby Waits właśnie wypił gorącą herbatę miodem i cytryną; spiczaste odłamki wokalnego ziarna i żwiru zostały wygładzone. Jednak dla wokalistek to równanie tonalne rozwiązało się nieco inaczej. Podczas Jennifer Warnes ’ “Ballada o uciekającym koniu ” z Słynny niebieski płaszcz przeciwdeszczowy[Shout / Cisco], Liuto wyciągnęła z głosu nieco więcej artykulacji i przemijających informacji, co nadało utworowi nieco bardziej suchszą, ciaśniejszą postać. W górnych środkach znajdowała się krótka sucha łatka, jakby odrobina energetyzującego powietrza uciekła ze sceny dźwiękowej. Moim zdaniem, bardziej niewielkie odejmowanie niż słabość, ale w przeciwieństwie do Waits, które utrzymywały ogólnie cieplejszą tonację, Warnes nieco schłodził dźwięk. Ostatecznie odkryłem, że mogę nieco poprawić to zabarwienie (nie do końca), zmniejszając boczne rozpiętość głośników w moim pokoju i dystansując punkt odbicia ściany bocznej o kilka cali. Poprawił ciało i wyśrodkowanie wokalu i przyciągnął piosenkarza do większego skupienia.
Ponieważ Liuto został zaprojektowany, aby doprowadzić znaczną część wydajności Cremona M do mniej wzniosłej ceny, porównania z tym osławionym mówcą są nieuniknione. Liuto ma się dobrze, mimo że jest innym zwierzęciem. Cremona M jest nieco bardziej płaska w oktawach, idzie nieco głębiej i ma większą kontrolę. Wykazuje również bardziej wymagający górny koniec. Może to jednak nie być tak ekscytujące. Tak jak powiedziałem, Liuto ma tę wylewną i nieskrępowaną sygnaturę zwierzęcia imprezowego, podczas gdy Cremona M wydaje się nieco bardziej zapięta i przemyślana w odniesieniu do każdej powtarzanej nuty. I to jest prawie martwe ciepło na przejściowych. Spójność interdrivera Liuto jest bardzo dobra w swojej cenie, ale w zależności od nagrania nie ma takiej samej jakości jak doskonale zintegrowana Cremona M.Nie ma też spójności punktowej w stylu jednego kierowcy, tak jak moje referencyjne ATC. Faktem jest, że za mniej niż połowę kosztu Cremona M dostaniesz głośnik, który zbliży się do tupiących terenów Cremony, co jest bardzo dobrą wiadomością dla potencjalnego nabywcy Liuto.
Liuto może nie posiadać ostatniej scintilli niuansów lub wyniosłego zachowania szkolnego flagowców Cremona i Homage Series, ale jest to wykonawca wysokiego napięcia, zarówno nieskończenie zabawny, jak i muzyczny. Jest to również bardzo duża wartość —, a nie cnota zawsze kojarzona z Sonus faber. W rzeczywistości w tych trudnych czasach dla wszystkich pokonanych 401 (k), Liuto może być tylko bodźcem, na który czekaliśmy. Funt za funt, dolar za dolara, to najlepszy mówca w dumnej rodzinie Sonus.
Specyfikacja
Sonus faber Liuto Loudspeaker
Typ: Trójdrożne wentylowane pudełko
Kierowcy: 1 ″ tkaninowy głośnik wysokotonowy, polipropylen / tekstylny 6 ″ środek, 9 ″ głośnik niskotonowy ze stopu aluminium / magnezu
Odpowiedź częstotliwościowa:40Hz – 25 kHz
Czułość: 89dB
Impedancja: 8 omów
Wymiary: 40,6 x 9,3 ″ x 16,25 ″
Waga: 66 funtów.
ID: 1000814008
xxx xxx xxx
Dodane 28 lipca 2025
Sonus Faber Liuto
8 500 zł
Lokalizacja