Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Skoda Favorit 135L LPG Rajd Złombol, Rajd Koguta
Skoda Favorit 135L LPG Rajd Złombol, Rajd Koguta
Skoda Favorit 135L LPG Rajd Złombol, Rajd Koguta
Skoda Favorit 135L LPG Rajd Złombol, Rajd Koguta
Skoda Favorit 135L LPG Rajd Złombol, Rajd Koguta
Skoda Favorit 135L LPG Rajd Złombol, Rajd Koguta
Skoda Favorit 135L LPG Rajd Złombol, Rajd Koguta
Skoda Favorit 135L LPG Rajd Złombol, Rajd Koguta
PromujOdśwież

Prywatne

Numer VIN: TMBAEA300P0582119

Model: Favorit

Rok produkcji: 1992

Paliwo: LPG

Typ nadwozia: Hatchback

Przebieg: 192 500 km

Kolor: Niebieski

Poj. silnika: 1 289 cm³

Stan techniczny: Nieuszkodzony

Skrzynia biegów: Manualna

Moc silnika: 54 KM

Napęd: Na przednie koła

Kierownica: po lewej

Opis

Na wstępie chciałem Państwa uprzedzić, że będzie to opis długi, ale na taki zasługuje ten samochód więc zapraszam zainteresowanych do lektury.

Skoda Favorit 135L - wiem że nie jest to nadzwyczajna wersja skody, young timer, klasyk czy jeszcze coś innego. Jest to zupełnie inna odrębna wersja i historia tego auta.
Jest to samochód, który pozwolił spełnić marzenie, przeżyć przygodę życia która na pewno zostanie na długo zapamiętana.
Przygoda która rozpoczęła się w marcu tego roku, czyli zakup i przygotowywanie go przez 3 miesiące do startu w charytatywnym rajdzie Złombol.

Samochód który jest tak zwyczajny, że aż nadzwyczajny. Samochód który daje tyle frajdy z jazdy, ile nie da Ci żadne współczesne auto. Dlaczego o tym pisze? Bo gdybym nie kupił tego samochodu, nigdy bym tego nie doświadczył. Czas w nim zwalnia, świat za tymi cienkimi szybkami staje się jakiś taki inny, ładniejszy, spokojniejszy. Nagle nigdzie Ci się nie spieszy, nikt Cię nie denerwuje. Po prostu jedziesz i cieszysz się tą jazdą.

Teraz pytanie dlaczego go sprzedaje. My już przeżyliśmy przygodę pod tytułem Złombol, czas na nową, inną.

Jeżeli szukasz gotowego produktu na rajd typu rajd koguta, złombol czy każdy inny jaki sobie wymyślisz - to jest właśnie ten samochód.

Jestem pewny tego auta w 100% a dlaczego? Bo spędziłem przy nim setki roboczogodzin przygotowując go samemu. Znam każdy jego zakamarek, co mogę potwierdzić zdjęciami.

Teraz przedstawię rzeczy które zostały wymienione/przerobione w tym samochodzie.

ELEKTRYKA POD MASKĄ
- Elektryka została przejrzana cała, każdy kabelek wzięty do ręki, sprawdzony - jeżeli nadawał się do wymiany, został wymieniony
- Każda kostka oczyszczona, zabezpieczona
- ZMIENIONY ZOSTAŁ ALTERNATOR NA 120A z audi A6 (oryginalny - nie zamiennik, po regeneracji)
- Zmieniony został rozrusznik na nowego typu, dużo mniejszy i lżejszy
- Nowy akumulator
- Nowy przewód masowy, oraz nowy przewód od alternatora do akumulatora

SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW
- Nowy pasek osprzętu
- Nowe świece
- Nowe przewody wysokiego napięcia
- Nowa cewka zapłonowa
- Uszczelka pokrywy zaworów oraz uszczelka dekla popychaczy
- Nowy czujnik ciśnienia oleju
- Regulacja zaworów
- Olej Valvoline 5w50
- Filtr oleju
- Uszczelka miski olejowej
- Mechanizm wycieraczek rozebrany, wyczyszczony i nasmarowany, wymienione mocowanie na nowe (uszczelki, tulejki, podkładki) - nowe pióra wycieraczek przód
- Nowe żarówki w reflektorach
- KOMLPETNY UKŁAD WYDECHOWY JEST NOWY ( od dwururki, po końcowy wydech)
- Przewody paliwowe od baku do gaźnika nowe.
- Gaźnik po regeneracji
- Nowa 3 częściowa podkładka pod gaźnik
- Nowy przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego
- Nowe sprzęgło kompletne (tarcza, docisk, łożysko oporowe - luk
- Przeguby zewnętrzne nowe
- Przeguby wewnętrzne rozebrane, oczyszczone i zamontowane nowe osłony
- Guma odważnika na półosi nowa
- Uszczelniacze półosi nowe
- Uszczelniacz wybieraka nowy
- Nowa poduszka silnika dolna (lizak)
- Nowy olej w skrzyni biegów Motul 75w90
- Nowa linka gazu

INSTALACJA LPG:
- Nowa butla gazowa
- Nowy wielozawór w butli gazowej
- Nowe przewody gazowe od butli do silnika
- Parownik przejrzany oraz wyregulowany + nowy filtr
- Nowa centralka gazu

ZAWIESZENIE:
- Nowe amortyzatory przód oraz sprężyny
- Nowe amortyzatory tył oraz sprężyny (zamontowane z FORMANa)
- Nowe wahacze przednie kompletne
- Nowe drążki kierownicze wraz z końcówkami
- Nowe łożyska w kołach przód
- Nowe łożyska w kołach tył
- Nowe śruby mocujące (wszystkie)

UKŁAD HAMULCOWY:
- Nowe przewody hamulcowe wszystkie (sztywne i elastyczne)
- Nowy płyn hamulcowy Motul RBF 660 (o zwiększonej temperaturze wrzenia)
- Nowe tarcze i klocki hamulcowe przednie
- Regeneracja przednich zacisków (oczyszczenie, odmalowanie, nowe tłoczki i gumki
- Nowe szczęki hamulcowe tył + mocowania + cylinderki hamulcowe
- Bębny przetoczone

UKŁAD CHŁODZENIA
- Wentylator chłodnicy zamontowany od skody Felicji 1.6 - wentylator 6cio łopatkowy z metalową obudową - biały kruk (Robi solidny przeciąg pod maską)
- Nowa pompa wody
- Nowa chłodnica wody
- Nowa nagrzewnica wraz z uszczelką zaworu
- Nowy termostat (na ciepłe kraje - otwiera się przy 80 stopniach)
- Nowy włącznik wentylatora chłodnicy (na ciepłe kraje - załącza wentylator od 80 stopni)
- Nowy zbiorniczek płynu chłodzącego
- Nowy płyn chłodzący Prestone Heavy Duty (o zwiększonej temperaturze wrzenia)

WNĘTRZE AUTA:
- rozebrane, wyczyszczone, wyprane
- deska rozdzielcza zdemontowana w celu przejrzenia elektryki oraz wszystkich złączy
- Skrzynka bezpieczników rozebrana, wyczyszczona, przelutowana i zakonserwowana
- Została zamontowana dodatkowa skrzynka bezpieczników na dołożone gniazda, oświetlenia itp.
- zamontowane dodatkowe przełączniki na desce rozdzielczej (uruchamiają zasilanie dodatkowej elektryki, dodatkowe oświetlenie wnętrza, dodatkowe halogeny na zewnątrz, włącznik wentylatora chłodnicy z wnętrza - w razie awarii włącznika termicznego)
- dołożone kuwety w boczki drzwiowe
- dołożona kuweta tunelu środkowego
- wymienione oświetlenie zegarów (każda żarówka jest nowa)
- zamontowane zostały wiatraczki na desce rozdzielczej
- dodatkowe gniazda ładowania na desce rozdzielczej oraz w bagażniku i w schowku (gniazda USB)
- wskaźnik temperatury cieczy (wystarczy dołożyć czujnik i będzie działać, wyprowadzona pod maskę instalacja elektryczna - już tego nie zdążyłem zrobić)
- 2 wskaźniki ładowania
CAŁA DODATKOWA ELEKTRYKA ZMONTOWANA JEST NA DOBREJ JAKOŚCI PRZEWODACH, BEZPIECZNIKACH, ZŁĄCZACH. WSZYSTKO ZOSTAŁO PORZĄDNIE ZMONTOWANE, ZLUTOWANE, NIE MA OBAW O JAKIEKOLWIEK ZWARCIE!

Zamontowane są nowe opony (mają znikomy przebieg) DĘBICA NAVIGATOR. Na kole zapasowym założona nowa opona.

Czy to auto ma jakieś minusy? Owszem ma.
Jeżeli chcesz wiedzieć jakie, zadzwoń, pogadamy.

Jak widać powyżej, w samochód zostało włożonych masę pracy, pieniędzy i czasu. Po co? Żeby bezpiecznie wiozło nas tysiące kilometrów przez różne kraje Europy i nie tylko..
Wiem że można było taniej, ale ja już taki jestem.
Mam różne zdjęcia z odbudowy, oczywiście do wglądu.

Jeżeli się nie sprzeda.. Trudno. Będzie stała i czekała na nowy pomysł ;)

Jeżeli znajdzie się osoba zainteresowana, szanująca wkład w to auto, jestem w stanie dorzucić wszystkie części zapasowe jakie do niego posiadam, a posiadam ich sporo (wszystko to, co mogło popsuć się podczas podróży).

Samochód sprzedawany razem z boksem dachowym i belkami bagażnika.
ID: 1014305799

Skontaktuj się

User avatar
Facebook connected icon

Karol

Na OLX od czerwiec 2013

Ostatnio online w dniu 16 lipca 2025

xxx xxx xxx

Dodane 16 lipca 2025

Skoda Favorit 135L LPG Rajd Złombol, Rajd Koguta

9 000 zł

do negocjacji

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon