Prywatne
Stan: Używane
Opis
Sprzedam silnik MERCURY 40 KM 29,9 kW 2003r.
Więcej zdjęć - proszę przesłać maila na który wysłać link.
Silnik używany przeze mnie przez 3 lata. Sprzedaję z uwagi na problemy z nim oraz na fakt, że kupiłem nowy silnik o większej mocy.
W zestawie:
- Silnik
- Manetka z cięgnami i przewodem sterowania
- linia paliwowa bez zbiornika
Silnik:
Stopa L
Rozruch elektryczny oraz awaryjnie rozruch ręczny szarpany.
Zbiornik na olej silnikowy z automatycznym dozowaniem
Sygnalizacja w manetce: przegrzania, braku oleju itp.
Jednogaźnikowy dwusuw
Power trim hydrauliczny – nie z manetki tylko z klawisza albo na silniku albo dodatkowego przycisku z kabli dostępnych w manetce.
Biegi do przodu i w tył sterowane z manetki
Problemy, które występują:
Silnik nieregularnie pracuje – czasami na wolnych obrotach, gaśnie, próbowałem wyregulować gaźnik bez rezultatu, w tej chwili prawdopodobnie pływak w gaźniku jest źle przeze mnie ustawiony za wysoko i może go zalewać paliwem.
Ostatnim razem po przepłynięciu 15km silnik zaczął się krztusić, szarpać i zgasł. Nie dało się go uruchomić, nie odpalał, paliwo leciało z gaźnika przy kręceniu rozrusznikiem. Po wezwaniu holu na drugi dzień silnik odpalił od strzału i chodził bez zastrzeżeń więc ma swoje humory.
Na dzień dzisiejszy silnik chodzi, nie da się na nim ustawić obrotów poniżej 1000rpm gdyż gaśnie. Jak jest zimny troszeczkę dymi.
Kompresja: górny cylinder 8,0 bar dolny 7,8 bar
Kąt wyprzedzenia zapłonu - książkowy
Historia:
W tym roku wymienione:
- uszczelniacze na wałku śruby napędowej – olej w spodzinie był lekko mleczny (przed sezonem)
- wymieniono wirnik pompy wody (przed sezonem)
- wymieniono górną stalową część pompy wody – była lekko wytarta (przed sezonem)
- naprawiono przewody od cewki alternatora były lekko nadpalone
- wymienione szczotki w rozruszniku
- wymieniony stycznik rozrusznika
- czyszczony gaźnik, wymienione uszczelki i iglica dolotu paliwa
- wymienione membrany pompy paliwa (przed sezonem)
W zeszłym roku:
- wymieniony termostat
- wymieniona jedna z cewek CDI – dla próby aby chodził regularnie – nic to nie dało.
- wymieniono płyn do power trim
Co roku:
- wymieniony olej w spodzinie
- wymienione świece
- olej silnikowy zawsze dolewany dedykowany do tego silnika firmy quicksilver
Brak anody od początku – silnik używany przynajmniej przeze mnie tylko na wodach słodkich.
Moim zdaniem silnik wymaga fachowca żeby go doprowadzić do porządku. Moc jest. Zainstalowany na łódce Romana 430 potrafi rozpędzić ją do 55km/h z 1 osobą na pokładzie.
Odbiór najlepiej osobisty lub wysyłka.
Starałem się opisać wszelkie problemy z silnikiem jakie występują i na ile moja wiedza na to pozwoliła. W przypadku pytań proszę o kontakt. Odbiór i wysyłka do 1 tygodnia od momentu chęci zakupu – muszę go zdemontować z łodzi.
Więcej zdjęć - proszę przesłać maila na który wysłać link.
Silnik używany przeze mnie przez 3 lata. Sprzedaję z uwagi na problemy z nim oraz na fakt, że kupiłem nowy silnik o większej mocy.
W zestawie:
- Silnik
- Manetka z cięgnami i przewodem sterowania
- linia paliwowa bez zbiornika
Silnik:
Stopa L
Rozruch elektryczny oraz awaryjnie rozruch ręczny szarpany.
Zbiornik na olej silnikowy z automatycznym dozowaniem
Sygnalizacja w manetce: przegrzania, braku oleju itp.
Jednogaźnikowy dwusuw
Power trim hydrauliczny – nie z manetki tylko z klawisza albo na silniku albo dodatkowego przycisku z kabli dostępnych w manetce.
Biegi do przodu i w tył sterowane z manetki
Problemy, które występują:
Silnik nieregularnie pracuje – czasami na wolnych obrotach, gaśnie, próbowałem wyregulować gaźnik bez rezultatu, w tej chwili prawdopodobnie pływak w gaźniku jest źle przeze mnie ustawiony za wysoko i może go zalewać paliwem.
Ostatnim razem po przepłynięciu 15km silnik zaczął się krztusić, szarpać i zgasł. Nie dało się go uruchomić, nie odpalał, paliwo leciało z gaźnika przy kręceniu rozrusznikiem. Po wezwaniu holu na drugi dzień silnik odpalił od strzału i chodził bez zastrzeżeń więc ma swoje humory.
Na dzień dzisiejszy silnik chodzi, nie da się na nim ustawić obrotów poniżej 1000rpm gdyż gaśnie. Jak jest zimny troszeczkę dymi.
Kompresja: górny cylinder 8,0 bar dolny 7,8 bar
Kąt wyprzedzenia zapłonu - książkowy
Historia:
W tym roku wymienione:
- uszczelniacze na wałku śruby napędowej – olej w spodzinie był lekko mleczny (przed sezonem)
- wymieniono wirnik pompy wody (przed sezonem)
- wymieniono górną stalową część pompy wody – była lekko wytarta (przed sezonem)
- naprawiono przewody od cewki alternatora były lekko nadpalone
- wymienione szczotki w rozruszniku
- wymieniony stycznik rozrusznika
- czyszczony gaźnik, wymienione uszczelki i iglica dolotu paliwa
- wymienione membrany pompy paliwa (przed sezonem)
W zeszłym roku:
- wymieniony termostat
- wymieniona jedna z cewek CDI – dla próby aby chodził regularnie – nic to nie dało.
- wymieniono płyn do power trim
Co roku:
- wymieniony olej w spodzinie
- wymienione świece
- olej silnikowy zawsze dolewany dedykowany do tego silnika firmy quicksilver
Brak anody od początku – silnik używany przynajmniej przeze mnie tylko na wodach słodkich.
Moim zdaniem silnik wymaga fachowca żeby go doprowadzić do porządku. Moc jest. Zainstalowany na łódce Romana 430 potrafi rozpędzić ją do 55km/h z 1 osobą na pokładzie.
Odbiór najlepiej osobisty lub wysyłka.
Starałem się opisać wszelkie problemy z silnikiem jakie występują i na ile moja wiedza na to pozwoliła. W przypadku pytań proszę o kontakt. Odbiór i wysyłka do 1 tygodnia od momentu chęci zakupu – muszę go zdemontować z łodzi.
ID: 786751405
xxx xxx xxx
Dodane 01 maja 2024
silnik zaburtowy MERCURY 40 KM 29,9kW 2003r.
7 800 zł
Użytkownik
Lokalizacja