Firmowe
Rok wydania: 2004
Okładka: Twarda
Stan: Używane
Opis
UNIKAT!
Nakład dawno wyczerpany, pozycja trudno dostępna!
Zakładka do książki w prezencie.
"Joanna Tokarska-Bakir jest etnografką. Jak sama podkreśla, oznacza to, że nie zajmuje się faktami, lecz tym, co ludzie o faktach mówią, gadają, opowiadają. Dla etnografii nic nie jest niewartą uwagi błahostką. Etnografia potrafi nawet zapisać jakiś nieskładny bełkot, którego nikt na razie nie rozumie. Tokarska-Bakir, jak pisze w swoim imponującym "Obrazie osobliwym", uprawia "gęstą lekturę", która "nie zrażona powtórzeniami i słowami zużytymi, ma zatrzymać do rozważenia wszystko to, co z tekstu etnograficznego bywa wymywane pod pretekstem redundancji, marginalności, niezrozumiałości, niższego poziomu artystycznego (w przypadku przekazów folklorystycznych) czy obsceniczności". Etnografia lubi na przykład odczytywać napisy na murach dzisiejszych miast, umie też zastanawiać się nad tajemniczymi gestami, jakie czynią pielgrzymi w świętych miejscach.
Etnografia uprawiana przez Tokarską-Bakir jest mi bliska, bo tworzy swoje archiwum egzystencji, bo pracuje w zwyczajności z uwagą właściwą pisarstwu Mirona Białoszewskiego, zapisywacza "donosów z rzeczywistości".
Joanna Tokarska-Bakir jest srogą nauczycielką. Nieubłaganie opowiada o tym, o czym może wolelibyśmy już nie słyszeć: o ciągle odnawiającym się mechanizmie antysemickiej przemocy. A jednak chcemy być w prowadzonej przez nią trudnej klasie w ciężkiej szkole antropologii teoretycznej i praktycznej." - z wprowadzenia Marii Janion
Niewielkie ślady przekładania/użytkowania na okładce (drobne zagięcia, niewielkie przybrudzenia na tylnej okładce). Środek w bardzo dobrym stanie.
Wydawnictwo: Fundacja Pogranicze
ISBN: 83-86872-60-8
Format: 14,5 x 23,5 cm
Ilość stron: 224
Okładka: twarda
Zachęcam do zakupu i zapraszam na inne moje aukcje!
Nakład dawno wyczerpany, pozycja trudno dostępna!
Zakładka do książki w prezencie.
"Joanna Tokarska-Bakir jest etnografką. Jak sama podkreśla, oznacza to, że nie zajmuje się faktami, lecz tym, co ludzie o faktach mówią, gadają, opowiadają. Dla etnografii nic nie jest niewartą uwagi błahostką. Etnografia potrafi nawet zapisać jakiś nieskładny bełkot, którego nikt na razie nie rozumie. Tokarska-Bakir, jak pisze w swoim imponującym "Obrazie osobliwym", uprawia "gęstą lekturę", która "nie zrażona powtórzeniami i słowami zużytymi, ma zatrzymać do rozważenia wszystko to, co z tekstu etnograficznego bywa wymywane pod pretekstem redundancji, marginalności, niezrozumiałości, niższego poziomu artystycznego (w przypadku przekazów folklorystycznych) czy obsceniczności". Etnografia lubi na przykład odczytywać napisy na murach dzisiejszych miast, umie też zastanawiać się nad tajemniczymi gestami, jakie czynią pielgrzymi w świętych miejscach.
Etnografia uprawiana przez Tokarską-Bakir jest mi bliska, bo tworzy swoje archiwum egzystencji, bo pracuje w zwyczajności z uwagą właściwą pisarstwu Mirona Białoszewskiego, zapisywacza "donosów z rzeczywistości".
Joanna Tokarska-Bakir jest srogą nauczycielką. Nieubłaganie opowiada o tym, o czym może wolelibyśmy już nie słyszeć: o ciągle odnawiającym się mechanizmie antysemickiej przemocy. A jednak chcemy być w prowadzonej przez nią trudnej klasie w ciężkiej szkole antropologii teoretycznej i praktycznej." - z wprowadzenia Marii Janion
Niewielkie ślady przekładania/użytkowania na okładce (drobne zagięcia, niewielkie przybrudzenia na tylnej okładce). Środek w bardzo dobrym stanie.
Wydawnictwo: Fundacja Pogranicze
ISBN: 83-86872-60-8
Format: 14,5 x 23,5 cm
Ilość stron: 224
Okładka: twarda
Zachęcam do zakupu i zapraszam na inne moje aukcje!
ID: 950617406
xxx xxx xxx
Dodane 19 lipca 2025
Rzeczy mgliste. Eseje i studia, Joanna Tokarska-Bakir, UNIKAT!
Tylko przedmiot
249,90 zł
Przedmiot z Pakietem Ochronnym

Lokalizacja
Zwroty
Pakiet OchronnyZakup od przedsiębiorcy
Zwróć przedmiot, jeśli jest uszkodzony lub niezgodny z opisem. Zgłoś problem do 24 h od otrzymania przedmiotu. Szczegóły
Zwróć przedmiot do 14 dni od jego otrzymania przy zakupie od przedsiębiorcy. Skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedającym, żeby zorganizować zwrot przedmiotu. Szczegóły