Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
RS Models 92263 samolot Heinkel 112B Spain WWII German Fighter
RS Models 92263 samolot Heinkel 112B Spain WWII German Fighter
RS Models 92263 samolot Heinkel 112B Spain WWII German Fighter
RS Models 92263 samolot Heinkel 112B Spain WWII German Fighter
RS Models 92263 samolot Heinkel 112B Spain WWII German Fighter
RS Models 92263 samolot Heinkel 112B Spain WWII German Fighter
PromujOdśwież

Firmowe

Stan: Nowe

Opis

Late in 1933 the RLM issued a specification calling for a momoplane fighter design.Four designs were produced : Arado 80.the Fw 159,the Bf 109 and the Heinkel 112. The He 112 which was designed by Dipl.Ing Heinrich Hertel, completed with the other three at a competition held at Travemunde in October 1935.
3 decal variants:
1. He-112 B-0, Cap. Miguel Entrena Klett, Spanish AF 1943
2. He-112 B-0, Spanish AF 2. Rg. Mixte, Spain June 1946
3. He-112 B-0, Cap. Miguel Garcia Pardo
The product of the He 112A series was failured and Hertel undretook a complete structural redesing of the aircraft under the deignation He 112B.The first production prototype was the V9, which first flew in July 1937. The Japanese goverment placed an order for thirty He 112 during the autumn of 1937. The He 112B-0 had two 20 mm cannon in the wings and two 7,9 mm MG machine-guns mounted above the engine cowling. The first twelve aircraft were delivered to Japan during the spring of 1938,but a second batch of twelve,were hurriedly impressed into the Luftwaffe because of the Sudeten crisis. The machines were delivered to III/JG 132 at Furstenwalde, but following the signing of the Munich agreement, the fighters were returned to Heinkel for export and immediately offered the to Spain. The seventeen were delivered to grupo 5-G-5 in November 1938.

Heinkel He112 to niemiecki myśliwiec o konstrukcji metalowej. Pierwszy prototyp oznaczony V1 oblatano 1 września 1935 roku. Jego budowę zakończono dwa dni wcześniej. Maszyna ta posiadała silnik Kestrel. Prototyp V2 był gotowy do prób już w listopadzie 1935 roku. W odróżnieniu od swojego poprzednika był on napędzany silnikiem Jumo 210C. Drugiego lutego 1936 roku maszyna ta uległa wypadkowi. Z racji potrzeby posiadania samolotu do programu wyboru myśliwca dla Luftwaffe wyremontowano go w przeciągu dwóch tygodni i już 16 lutego tego samego roku był on gotowy do lotów. Samolot ten utracono 15 kwietnia 196 roku, kiedy to rozbił się podczas oficjalnego pokazu dla dygnitarzy. Trzeci prototyp V3 (W.Nr 1292) zakończono budować już w styczniu 1936 roku. Jednakże pierwszy lot wykonał on dopiero rok później, bo 25 stycznia 1937. Posiadał inne niż poprzednicy uzbrojenie (3 x km 7,92 mm), oraz większą chłodnicę. Samolot ten utracono w katastrofie na przełomie marca i kwietnia 1937 r. podczas prób z silnikiem rakietowym. Prototyp V4 (W.Nr 1974) budowano w okresie 23 kwiecień 1936 – 10 czerwiec 1936. Do jego napędu użyto silnika Jumo 210Da. Nie posiadał on uzbrojenia. Piąty prototyp V5 (W.Nr 1951) został określony jako wzorzec serii przedprodukcyjnej A-0. Od prototypu V4 odróżniało go dwułopatowe śmigło firmy Schwarz. Drugim egzemplarzem serii przedprodukcyjnej był prototyp V6. Posiadał śmigło trójłopatowe firmy Schwarz, a jako jednostkę napędową użyto w nim silnik Jumo 210C. Prototyp V7 użyty był jeszcze w konkursie myśliwca dla Luftwaffe. Był protoplastą wersji He 112B. Oblatany w październiku 1936 roku. Ósmy prototyp V8 (W.Nr 1954) był maszyną służącą do późniejszych testów w zakładach Heinkla. Napędzany był silnikiem Daimler Benz 600Aa. Prototyp V9 był pierwszym samolotem wersji B-0. Napędzał go silnik Jumo 210 Ea, wyposażony był dodatkowo w śmigło dwułopatowe Junkers-Hamilton. W serii B-0 wyprodukowano także prototypy V10 i V11. W Hiszpanii używano prototypów V6 (z działkiem 20 mm), w jednostce Versuch-JagdStaffel 88. Po kraksie prototypu V6 sprowadzono (już tylko w celach promocyjnych i marketingowych) prototyp V9. Latał na nim Harro Harder, przeważnie w lotach na niszczenie celów naziemnych. Japonia zakupiła prototypy V6 i V9. Natomiast później zamówiono 30 sztuk w wersji B1 (wywodzącej się z prototypu V9), z możliwością powiększenia zamówienia na 100 dalszych maszyn. Jednakże prawdopodobnie odebrano tylko dwie maszyny: prototyp V5 (na pewno) i prawdopodobnie V9. Obydwa samoloty oznaczono A7He1. Jednakże z powodu użycia w nim silnika rzędowego oraz słabej zwrotności w porównaniu z innymi samolotami japońskimi spowodowało że samoloty te użyto jedynie do celów treningowych. Dane techniczne (wersja He-112B): długość: 9,22m, rozpiętość skrzydeł: 9,09m, wysokość: 3,82m, prędkość maksymalna: 510km/h, zasięg maksymalny: 1150km, pułap maksymalny 9500m, uzbrojenie: stałe-2 karabiny maszynowe MG17 kal.7,92mm oraz 2 działka MG FF kal. 20mm.
ID: 992704954

Skontaktuj się

Markowe Zabawki Marek Dziewit

Na OLX od luty 2023

Ostatnio online dziś o 19:02

xxx xxx xxx

Dodane 28 lipca 2025

RS Models 92263 samolot Heinkel 112B Spain WWII German Fighter

Tylko przedmiot

80,40 zł

Przedmiot z Pakietem Ochronnym

Safety Badge

Lokalizacja

Zwroty

Pakiet Ochronny

Zwróć przedmiot, jeśli jest uszkodzony lub niezgodny z opisem. Zgłoś problem do 24 h od otrzymania przedmiotu. Szczegóły

Zakup od przedsiębiorcy

Zwróć przedmiot do 14 dni od jego otrzymania przy zakupie od przedsiębiorcy. Skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedającym, żeby zorganizować zwrot przedmiotu. Szczegóły

Darmowa aplikacja na Twój telefon