Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Motoryzacja
  3. Części samochodowe
  4. Osobowe
  5. Osobowe - Dolnośląskie
  6. Osobowe - Świdnica
Roadhouse 2830.00 Klocki hamulcowe tył Citroen C5
Roadhouse 2830.00 Klocki hamulcowe tył Citroen C5
Roadhouse 2830.00 Klocki hamulcowe tył Citroen C5
Roadhouse 2830.00 Klocki hamulcowe tył Citroen C5
PromujOdśwież
  • Firmowe

  • Typ części: Układ hamulcowy > Hamulce tarczowe > Klocki hamulcowe

  • Rodzaj: Układ hamulcowy

  • Stan: Nowe

Opis

Poniżej znajduje się kilka informacji, które mogą być również interesujące przy wyborze Klocki hamulcowe, zestaw Road house 2830.00:
Układ hamulcowy pojazdu ma wpływ nie tylko na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, ale także innych użytkowników dróg. Wśród wszystkich wypadków, do których dochodzi z powodu wadliwego działania pojazdu, awaria układu hamulcowego zajmuje drugie miejsce, po awarii opon.

W zależności od stylu jazdy, klocki i tarcze hamulcowe należy wymieniać w regularnych odstępach czasu. Im bardziej agresywna jazda i częstsze hamowanie awaryjne, tym szybciej zużywają się tarcze i klocki hamulcowe. Przyspieszone zużycie może być ponadto spowodowane nieterminową konserwacją układu hamulcowego, uszkodzeniami mechanicznymi lub niskiej jakości komponentami.

Konserwacja układu hamulcowego obejmuje:

smarowanie prowadnic zacisków hamulcowych przy każdej wymianie klocków (zawsze należy używać specjalnego smaru wysokotemperaturowego);
wymiana zużytych części (klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, nakładki na zaciski hamulcowe);
wymiana płynu hamulcowego i przepompowanie układu.
Do najczęstszych przyczyn uszkodzeń mechanicznych należą:

odkształcenie tarcz i klocków w wyniku gwałtownego schłodzenia (wjechanie w kałużę lub do myjni);
wnikanie piasku lub kamieni (odpryski, nierównomierne zużycie);
Inną przyczyną szybkiego zużycia jest stosowanie części o niższej jakości:

może to być celowy wybór w nadziei na zaoszczędzenie pieniędzy na częściach zamiennych;
Rzadziej kierowcy stają przed koniecznością wymiany przewodów hamulcowych, zacisków, głównych cylindrów hamulcowych lub ich zestawów naprawczych.

Podsumowując, wszystkie tarcze hamulcowe można podzielić na następujące kategorie:

tarcze wentylowane i pełne;
gładkie, perforowane lub z nacięciami.
Tarcze hamulcowe są wykonane z różnych materiałów:

Najtańsze są tarcze żeliwne. Oprócz dużej przewagi kosztowej, mają one doskonałe właściwości cierne i w trakcie eksploatacji zużywają się w niewielkim stopniu. Na tym kończą się zalety tego materiału. Żeliwo nie jest odporne na nagłe skoki temperatury: wypacza się i pęka, co jest szkodliwe dla hamulców.
Tarcze hamulcowe ze stali nierdzewnej nie są tak odporne na tarcie jak żeliwne, ale oferują taką samą odporność termiczną.
Węglowe tarcze hamulcowe są stosunkowo lekkie, mają wysoki współczynnik tarcia i duży zakres pracy, co jest bardzo korzystne dla hamulców. Jedyną rzeczą, która działa na ich niekorzyść, jest cena. Zaczynają działać prawidłowo dopiero po lekkim rozgrzaniu.
Ceramiczne tarcze hamulcowe przegrywają z węglowymi pod względem współczynnika tarcia, ale mają kilka innych zalet: stabilność w podwyższonych temperaturach, odporność na zużycie, odporność na korozję, wysoką wytrzymałość, niską wagę, długą żywotność. Wady hamulców ceramicznych: wysoka cena, brak wydajności ceramiki w niskich temperaturach, możliwe jest piszczenie podczas pracy.
Główną różnicą pomiędzy ceramicznymi klockami hamulcowymi jest rodzaj materiału ciernego:

semi-metaliczne - klocki na bazie proszku miedzi (rzadziej żelaza, lub grafitu) z dodatkiem modyfikatorów i wypełniaczy. Wyróżniają się one trwałością i zwiększonym odprowadzaniem ciepła. Wśród wad produktów wyróżnia się hałas i niestabilność w niskich temperaturach.
organiczne - płyty z włóknami szklanymi, gumowymi, kevlarowymi, a także związki węgla i żywice wysokotemperaturowe. Ciche i miękkie części szybciej się zużywają i wytwarzają dużo pyłu ściernego.
low-metal - rodzaj podkładki organicznej z dodatkiem proszku stalowego lub miedzianego. Dodatek ten poprawia przewodzenie ciepła i skraca drogę hamowania, ale zwiększa ilość pyłu ściernego.
klocki ceramiczne są stopem włókien ceramicznych, materiału wypełniającego, metali nieżelaznych i metali żelaznych. Zmniejsza zużycie tarcz hamulcowych, ale jest dość drogi.
Ponadto klocki hamulcowe mogą być wyposażone w elektroniczne lub mechaniczne czujniki zużycia, a także zasadniczo różne typy konstrukcji:

do hamulców tarczowych;
do hamulców bębnowych.
Lista pojazdów, do których pasuje część

Citroen

Citroen C5 I (DC_) 1.8 16V (DC6FZB, DC6FZE) (6FZ (EW7J4)) 1749ccm 115KM/85kW 2001/03-2004/08

Citroen C5 I (DC_) 2.0 16V (DCRFNC, DCRFNF) (RFN (EW10J4)) 1997ccm 136KM/100kW 2001/03-2004/08

Citroen C5 I (DC_) 2.0 16V HPi (DCRLZB) (RLZ (EW10D)) 1997ccm 140KM/103kW 2001/03-2004/08

Citroen C5 I (DC_) 2.0 HDi (DCRHYB) (RHY (DW10TD)) 1997ccm 90KM/66kW 2001/03-2004/08

Citroen C5 I (DC_) 2.0 HDi (DCRHZB, DCRHZE) (RHZ (DW10ATED)) 1997ccm 109KM/80kW 2001/03-2004/08

Citroen C5 I (DC_) 2.0 HDi (RHS (DW10ATED) RHZ (DW10ATED)) 1997ccm 107KM/79kW 2001/03-2004/08

Citroen C5 I (DC_) 2.2 HDi (DC4HXB, DC4HXE) (4HX (DW12TED4)) 2179ccm 133KM/98kW 2001/03-2004/08

Citroen C5 I (DC_) 3.0 V6 (DCXFXC, DCXFXF) (XFX (ES9J4S)) 2946ccm 207KM/152kW 2001/03-2004/08

Citroen C5 I Break (DE_) 1.8 16V (DE6FZB, DE6FZE) (6FZ (EW7J4)) 1749ccm 115KM/85kW 2001/06-2004/08

Citroen C5 I Break (DE_) 2.0 16V (DERFNF, DERFNC, RERFNC) (RFN (EW10J4)) 1997ccm 136KM/100kW 2001/06-2004/08

Citroen C5 I Break (DE_) 2.0 16V HPi (DERLZB) (RLZ (EW10D)) 1997ccm 140KM/103kW 2001/06-2004/08

Citroen C5 I Break (DE_) 2.0 HDi (DERHSB, DERHSE) (RHS (DW10ATED)) 1997ccm 107KM/79kW 2001/06-2004/08

Citroen C5 I Break (DE_) 2.0 HDi (DERHYB) (RHY (DW10TD)) 1997ccm 90KM/66kW 2001/06-2004/08

Citroen C5 I Break (DE_) 2.0 HDi (DERHZB, DERHZE) (RHZ (DW10ATED)) 1997ccm 109KM/80kW 2001/06-2004/08

Citroen C5 I Break (DE_) 2.2 HDi (DE4HXB, DE4HXE) (4HX (DW12TED4)) 2179ccm 133KM/98kW 2001/06-2004/08

Citroen C5 I Break (DE_) 3.0 Carlsson (XFX (ES9J4S)) 2946ccm 235KM/173kW 2003/09-2004/08

Citroen C5 I Break (DE_) 3.0 V6 (DEXFXC, DEXFXF) (XFX (ES9J4S)) 2946ccm 207KM/152kW 2001/06-2004/08

Citroen C5 II (RC_) 1.6 HDi (RC8HZB) (9HY (DV6TED4) 9HZ (DV6TED4)) 1560ccm 109KM/80kW 2004/09-

Citroen C5 II (RC_) 1.8 16V (6FY (EW7A)) 1749ccm 125KM/92kW 2005/09-

Citroen C5 II (RC_) 1.8 16V (RC6FZB) (6FZ (EW7J4)) 1749ccm 116KM/85kW 2004/09-2005/08

Citroen C5 II (RC_) 2.0 16V (RCRFJB, RCRFJC) (RFJ (EW10A)) 1997ccm 140KM/103kW 2004/09-

Citroen C5 II (RC_) 2.0 HDi (RCRHRH) (RHR (DW10BTED4)) 1997ccm 136KM/100kW 2004/09-

Citroen C5 II (RC_) 2.2 HDi (4HP (DW12BTED4) 4HR (DW12BTED4)) 2179ccm 163KM/120kW 2006/05-

Citroen C5 II (RC_) 2.2 HDi (4HT (DW12BTED4)) 2179ccm 170KM/125kW 2006/04-

Citroen C5 II (RC_) 2.2 HDi (RC4HXE) (4HX (DW12TED4)) 2179ccm 133KM/98kW 2004/09-

Citroen C5 II (RC_) 3.0 V6 (RCXFUF) (XFU (ES9A) XFX (ES9J4S)) 2946ccm 207KM/152kW 2004/09-

Citroen C5 II Break (RE_) 1.6 HDi (RE8HZB) (9HY (DV6TED4) 9HZ (DV6TED4)) 1560ccm 109KM/80kW 2004/09-

Citroen C5 II Break (RE_) 1.8 16V (6FY (EW7A)) 1749ccm 125KM/92kW 2005/09-

Citroen C5 II Break (RE_) 1.8 16V (RE6FZB) (6FZ (EW7J4)) 1749ccm 116KM/85kW 2004/09-

Citroen C5 II Break (RE_) 2.0 16V (RERFJB, RERFJC) (RFJ (EW10A)) 1997ccm 140KM/103kW 2004/09-

Citroen C5 II Break (RE_) 2.0 HDi (RERHRH) (RHR (DW10BTED4)) 1997ccm 136KM/100kW 2004/09-

Citroen C5 II Break (RE_) 2.2 HDi (4HP (DW12BTED4) 4HR (DW12BTED4)) 2179ccm 163KM/120kW 2006/05-

Citroen C5 II Break (RE_) 2.2 HDi (4HT (DW12BTED4)) 2179ccm 170KM/125kW 2006/04-

Citroen C5 II Break (RE_) 2.2 HDi (RE4HXE) (4HX (DW12TED4)) 2179ccm 133KM/98kW 2004/09-

Citroen C5 II Break (RE_) 3.0 V6 (REXFUF) (XFU (ES9A)) 2946ccm 207KM/152kW 2004/09-

Citroen C5 III (RD_) 1.6 HDi 110 (9HZ (DV6TED4)) 1560ccm 109KM/80kW 2008/02-

Citroen C5 III (RD_) 2.0 16V (RFJ (EW10A)) 1997ccm 140KM/103kW 2008/02-

Citroen C5 III (RD_) 2.0 16V BioFlex (RDRFJF) (RFJ (EW10A)) 1997ccm 140KM/103kW 2008/02-2012/12

Citroen C5 III (RD_) 2.0 HDi (RHF (DW10BTED4) RHR (DW10BTED4)) 1997ccm 136KM/100kW 2008/02-

Citroen C5 III (RD_) 2.0 HDi 140 (RHF (DW10BTED4)) 1997ccm 140KM/103kW 2008/11-

Citroen C5 III (RD_) 2.0 HDi 165 (RHH (DW10CTED4)) 1997ccm 163KM/120kW 2009/04-

Citroen C5 III Break (RW_) 1.6 HDi 110 (9HL (DV6C) 9HR (DV6C)) 1560ccm 112KM/82kW 2010/07-

Citroen C5 III Break (RW_) 1.6 HDi 110 (9HZ (DV6TED4)) 1560ccm 109KM/80kW 2008/02-

Citroen C5 III Break (RW_) 1.6 THP 155 (5FV (EP6CDT)) 1598ccm 156KM/115kW 2009/04-

Citroen C5 III Break (RW_) 2.0 16V (RFJ (EW10A)) 1997ccm 140KM/103kW 2008/02-

Citroen C5 III Break (RW_) 2.0 16V BioFlex (RFJ (EW10A)) 1997ccm 140KM/103kW 2008/02-

Citroen C5 III Break (RW_) 2.0 HDi (RHR (DW10BTED4)) 1997ccm 136KM/100kW 2008/02-

Citroen C5 III Break (RW_) 2.0 HDi 140 (RHF (DW10BTED4)) 1997ccm 140KM/103kW 2009/04-

Citroen C5 III Break (RW_) 2.0 HDi 165 (RHH (DW10CTED4)) 1997ccm 163KM/120kW 2009/04-
ID: 822312910

Skontaktuj się

Wanda

Na OLX od maj 2014

Ostatnio online wczoraj o 12:28

xxx xxx xxx

Dodane 01 maja 2024

Roadhouse 2830.00 Klocki hamulcowe tył Citroen C5

Tylko przedmiot

49,99 zł

Cena z Przesyłką OLX

Safety Badge

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon