Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Renault Megane GT 2.0 TCe
Renault Megane GT 2.0 TCe
Renault Megane GT 2.0 TCe
Renault Megane GT 2.0 TCe
Renault Megane GT 2.0 TCe
Renault Megane GT 2.0 TCe
Renault Megane GT 2.0 TCe
Renault Megane GT 2.0 TCe
PromujOdśwież

Prywatne

Numer VIN: VF1DZ1T0247086789

Model: Megane

Rok produkcji: 2012

Paliwo: Benzyna

Typ nadwozia: Coupe

Przebieg: 76 120 km

Kolor: Biały

Poj. silnika: 1 998 cm³

Stan techniczny: Nieuszkodzony

Skrzynia biegów: Manualna

Kraj pochodzenia: Belgia

Moc silnika: 220 KM

Napęd: Na przednie koła

Kierownica: po lewej

Opis

Witam serdecznie,

do sprzedania wyjątkowe Renault Megane 3 w nadwoziu coupé i wersji GT.

Meg 3 GT jest ze mną od 2013 roku, kiedy to zakupiłem ją od 1 właściciela na terenie salonu Renault Pietrzak w Katowicach. Od tego czasu służy mi jako auto weekendowe, wypadowe i do czerpania frajdy z jazdy.

Wyspecyfikowana w bardzo bogatej wersji wyposażenia, oczywiście w rozumieniu standardów tej marki ;)

Z najważniejszych udogodnień możemy wymienić: reflektory skrętne bi-xenon’owe, tempomat z ogranicznikiem, rozbudowany system multimediów + fabryczny Carminat TomTom, system bezkluczykowy, elektryczny hamulec ręczny, brak asystentów kierowcy, wygodne półskórzane fotele. Owe fotele mają bardzo dobre trzymanie boczne i jednocześnie nie męczą na dłuższych trasach jak pełne kubełki w 3 RS.

Niemniej w tego typu aucie rzeczy te schodzą na drugi plan…

Samochód jest pieczołowicie utrzymywany, a sposób w jaki o niego dbam określiłbym raczej jako pedantyczny. Toteż kieruję to ogłoszenie do potencjalnego pasjonata/fana marki, który będzie w stanie korzystać z pełnego potencjału auta i doceni jego charakter. Potencjału, z którego ja, z racji braku czasu, nie jestem w stanie zbytnio czerpać.

Do eksploatacji wykorzystuję głównie paliwa wysokooktanowe z serii V-Power Racing. Olej Motul 5W-40 zmieniany średnio co 8-9k km, aczkolwiek w ostatnich sezonach coraz częściej wychodzi on czasowo - raz do roku, niż po ww. przebiegu. Aktualnie silnik F4R ma przejechane 76k km od nowości i zapewniam, że jest w topowej kondycji. Nie jeździłem po torach, choć kusiło, nie używałem też zimą.

Na przestrzeni lat wprowadzono subtelne zmiany wizualne i mechaniczne, co korzystnie wpłynęło na poprawę właściwości jezdnych bez utraty walorów estetycznych.

Modyfikacje kosmetyczne objęły:

- wymiana gałki od lewarka zmiany biegów na aluminiową z logiem R.S. (podobna była zastosowana w modelu 3 RS RB7 i RB8),

- wymiana zestawu dywaników na zestaw welurowy Renault Sport z logiem R.S. (ori mam w zestawie),

- naklejenie dedykowanych pasów Renault Sport wzdłuż osi podłużnej nadwozia (poprzedni właściciel),

- aplikacja powłoki kwarcowej CarPro na całej karoserii + szyby i koła *2018,

- założenie ozdobnych nakrętek z logo Renault na wentylach *2024

Co do samych modyfikacji mechanicznych jakie wykonano:

- zwiększenie mocy i momentu obrotowego metodą chiptuning’u w firmie GCS Tuning pod Krakowem. Parametry jakimi auto dysponuje na dzień dzisiejszy to 220 KM i 350 Nm na benzynie LO=98 (wykres do wglądu),

- wymiana fabrycznego zawieszenia na zawieszenie regulowane gwintowane KW Suspensions, model KW V.

W ostatnim czasie natomiast:

- wymiana tarcz hamulcowych na nacinane i nawiercane marki Rotinger model RT4505-GLT5 *2024,

- wymiana klocków hamulcowych na przedniej osi OE *2024,

- wymiana sprzęgła OE na OE z kompletem podzespołów (docisk + łożysko) *2024,

- wymiana świec na irydowe NGK (przy przebiegu ~74k km) *2024,

- nowe 4 opony letnie Dunlop Sport Maxx *2024,

- uzupełnienie czynnika R134a w układzie klimatyzacji *2025.

Megane 3 GT nawet w podstawowym setupie usatysfakcjonuje niejednego kierowcę. W wydaniu z ww. modami auto zaspokoi bardzo wymagających kierowców. Twardość amortyzatorów i sprężyn jest dobrana tak, że auto zyskało na sztywności i stabilności w zakrętach. Zmieniono także fabryczne nastawy kątów - camber w stronę delikatnego negatywu. Prowadzi się twardo, jazda w mieście (kostki, spowalniacze, wyboje, etc.) potrafi uprzykrzać życie. Coś za coś. Właściwości sportowe uwidaczniają się poza terenem zabudowanym. Auto błyszczy natomiast w środowisku, gdzie są kręte drogi i dobra nawierzchnia. Jeśli ktoś planuje uczęszczać na zawody typu: track day, time attack, etc. To ma godną polecenia maszynerię.

Ostatni rok więcej przestała w garażu i pod domem aniżeli jeździła po drogach i dostarczała emocji. Do zrobienia w „pakiecie startowym” rekomenduję (wg. moich standardów, kupujący sam oceni czy to konieczne):

- wymiana pasków osprzętu i rozrządu (profilaktyka z uwagi na wiek, a nie km),

- mimo wymiany wygłuszenia maski - filc zdążył się już delikatnie postrzępić i jeden koniec odstaje,

- wymiana nadkola od strony kierowcy (lekko pęknięte od czoła - polskie drogi :)),

- kontrola i sprawdzenie po sezonie parownika pod kątem szczelności (podejrzenie mikrowycieku, auto długo stało),

- do sprawdzenia kostka pod siedzeniem - sporadycznie pojawiający się komunikat o poduszce pasażera (standard w Renault),

- odświeżenie felg i zabezpieczenie lakieru + drobna korekta, czyli kosmetyka (powłoka była nakładana w 2018).

Generalnie więc mamy kwestie eksploatacyjne. Informacyjnie - auto nie brało udziału w wypadkach, kolizjach i nie jest po dzwonie, poskładanym z 2 dawców. Powyższa lista czynności temu dowodzi.

Od siebie dorzucam pakiet elementów, które mi zostały (fabryczna gałka lewarka zmiany biegów + dywaniki + 2 karty pamięci).

Posiadam 2 karty oraz pełną dokumentację pojazdu z FV do wglądu. Przegląd ważny do czerwca 2026. Ubezpieczenie do września br. Mapy Carminat TomTom bez LIVE - zaktualizowane w 2024. LIVE do wykupienia na życzenie. Serwis olejowo-filtrowy wykonany w październiku 2024.

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania i przedstawię auto na żywo. Zapraszam realnie zainteresowanych kupujących do kontaktu telefonicznego.

Krótki side note na sam koniec.

Doprowadzenie i utrzymanie tego stanu auta kosztowało mnie bliżej niezliczoną liczbę godzin, funduszy i ciężkiej pracy, która w dzisiejszych czasach jest bezcenna. W związku z powyższym - przypominam, że nie jest to ogłoszenie warte uwagi ofertowiczów, handlarzy oraz innych „łowców okazji”, a raczej osób umiejących doceniać wartość tego typu sprzętu.

Pozdrawiam.

W.
ID: 1013974644

Skontaktuj się

Wojciech

Na OLX od maj 2013

Jest teraz online!

Zobacz na Otomotoopens in a new tab
Dodane 14 lipca 2025

Renault Megane GT 2.0 TCe

44 890 zł

do negocjacji

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon