Prywatne
Numer VIN: jhmbb31400c002371
Model: Prelude
Rok produkcji: 1992
Paliwo: LPG
Typ nadwozia: Coupe
Przebieg: 245 000 km
Kolor: Czerwony
Poj. silnika: 1 997 cm³
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Skrzynia biegów: Manualna
Kraj pochodzenia: Niemcy
Moc silnika: 133 KM
Napęd: Na przednie koła
Kierownica: po lewej
Opis
Witam,
w dzisiejszym ogłoszeniu na sprzedaż wystawiam Hondę Prelude IV generacji z 1992 roku.
Powodem sprzedaży początkowo była chęć zamiany na inną zabawkę, ale plany się zmieniają.
Na co zamienię?
Najlepiej quad.
Cena przy zamianie: 9.500
Czy cena jest adekwatna do stanu?
Tak - po podliczeniu to same części "dodatkowe" typu gwint, kierownica sportowa, tłumik Remus itd wychodzą ok. 4,5-5tys.
Po pierwsze - kompletna szczerość w sprawie stanu auta.
Moje wrażenia podczas jazdy autem:
Bardzo fajnie się trzyma drogi, na zakrętach siedzi. Czesto widać spojrzenia obcych ludzi na drodze i tak samo często jest chwalony ogólny stan auta jak na 30 lat. Środek schludnie utrzymany, wiadomo, pare przetarć jest, ale staram się go w miarę regularnie odkurzać i czyścić. Niemniej nie mogę powiedzieć, że jest złym autem.
Przede wszystkim zdaje egzamin jako codzienne auto, a i potrafi przewieźć 4 (słownie: cztery) osoby naraz.
Czyli idealnie na ciebie i 3 pięknych kobiet ;) przy podniesieniu gwintu (chociaż komfort obejmuje tylko 2 osoby w aucie)
Prawdopodobnie był kiedyś stuknięty w lewy przód, ale nie mam żadnego potwierdzenia na to.
Wyposażenie:
- elektryczne lusterka
- podgrzewana tylna szyba
- nawiew (czyt. niżej)
- działający szyberdach
- zamek centralny (zamykanie)
- felgi aluminiowe 17" (nowe opony wielosezonowe)
- felgi aluminiowe 15"
- fotele z mechaniczną funkcją pamięci (nie wiem jak to działa)
Z tego co zostało zrobione przeze mnie :
- Wymiana silnika (silnik po zakupie auta od handlarza okazał się niezdatny do użytku) na ten sam z Prelude V generacji. Z relacji sprzedającego silnik był w zeszlym roku po wymianie uszczelek i rozrządu.
- Wymieniony termostat
- Zakupione nowe osłony nadkoli na przód (nie założone)
- Założona nowa kompletna instalacja gazowa STAG do 150 koni.
Wbita w dowód.
- Podłoga w bagażniku zrobiona na nowo i zabezpieczona gumą przy okazji zakładania gazu
- Tłumik końcowy remus
- Parę nowych wężyków w układzie chłodzenia
- Głośniki z przodu wymienione na zestaw HERTZ (Boczne średniotonowe + przednie gwizdki, zwrotnice, dystanse MDF)
- Radio 2din na androidzie kruger&matz km2006
- Wymieniony palec zapłonowy, kopułka i cewka
- Nowy przegub zewnętrzny z prawej strony
- Pociągnięte przewody audio do bagażnika od radia i akumulatora
-Nowe przednie wahacze górne ze sworzniami
- Nowy akumulator
- Zakupione używane felgi 17" Brock
- Wymieniona kierownica na sportową Victor z homologacją, obszyta na nowo.
- Nowe postojówki
- Naprawiony próg tylny (przerdzewiał i trzeba było wspawać nowy)
- Wymieniona szyba czołowa wraz z uszczelką po uderzeniu kamieniem.
- Kostka od nawiewu spięta do tunelu i działa.
Zrobione przez poprzedniego właściciela:
- Zawieszenie gwintowane Tein + poliuretany przód
- Zimny dolot stalowy + filtr stożkowy
- Kolektor wydechowy 4-2-1
- Zabezpieczenie podwozia
- Rozpórka w bagażniku na tylną oś
Do zrobienia w przyszłości bliższej lub dalszej:
- Silnik się szybko nagrzewa
- Wyciek oleju (delikatny, ale jednak) prawdopodobnie z simmerringa
- Check engine się świeci i wskazuje na sondę lambda
- Przedni reflektor z prawej strony paruje po deszczu (chyba wystarczy rozłożyć i nałożyć nowy silikon, bo jest na klamrach)
- Spasować przedni zderzak.
- Wymienić tuleje tylnych dolnych wahaczy (zakupione nowe poliuretany - żółte - na miejsce starych, jeszcze seryjnych. Czerwone za miękkie na ten model).
- Poskładać obicia w bagazniku. Swojego czasu ciekła woda i systematycznie kleiłem kolejne miejsca. Niby nic nie szkodzi, bo wnęka zabezpieczona i ogumowana, ale dla samej satysfakcji.
- Zbieżność po wymianie poliuretanów
- Opcjonalnie lakierowanie - stary lakier już był cały wypłowiały, odchodził klar i pojawiały się pęcherze powietrza. Wszystkie zewnętrzne części karoserii oprócz szyberdachu zostały poszlifowane i amatorsko polakierowane, żeby nie dopuścić do przerdzewienia, a z braku doświadczenia jest trochę zacieków.
- skończyć przenoszenie audio tylnego z półki na boczki, więc albo dokończę, albo będzie do dokończenia.
W skrócie: w aucie jest coś do zrobienia, ale wszystko jest wyszczególnione i nie kupujecie magicznego kota w worku, zdechlaka w ładnej obudowie i pięknym opisie, czy kto wie co jeszcze. Wszystko jest wypisane szczerze.
Aktualnie auto więcej stoi niż jeździ i traktowane jest jako czwarte auto w domu, a z uwagi na nisko opuszczony gwint i okres zimowy nie chciałem jeździć po wysokim śniegu i dziurawych drogach.
Moge dosłać zdjęcia wnętrza, albo więcej zdjęć auta.
Mogę też dorzucić parę części po starym silniku - wałek rozrządu, wał korbowy itp.
Przegląd do grudnia 2024
Ubezpieczenie do sierpnia 2025 - opłacone
Pierwsza rejestracja 28.04.1992
Na koniec mały i niepełny kosztorys części wymienionych w aucie:
Silnik - 1 500zł
Instalacja gazowa z restauracją wnęki na koło - 3 500zł
Wahacze ze sworzniami - ok. 500zł
Radio - 800zł
Ramka din - 100zł
Zestaw głośników na przód - 280zł
Okablowanie audio - ok. 150 za całość
Przegub zewnętrzny prawy - ok. 160zł za sam przegub
Tuleje tylnych wahaczy dolnych (polibusze) - 300 zł
Akumulator - 350 zł
Opony - 960 zł
Felgi 17" - 800 zł
Tłumik końcowy Remus (używany, przerobiony przeze mnie pod Prelude) - 200 zł
Kierownica z obszyciem - 500 zł
Szyba czołowa z robocizną - 750 zł
I trochę innych rzeczy których cen nie pamiętam, albo są zwykłymi czesciami eksploatacyjnymi (oleje, świece itd)
w dzisiejszym ogłoszeniu na sprzedaż wystawiam Hondę Prelude IV generacji z 1992 roku.
Powodem sprzedaży początkowo była chęć zamiany na inną zabawkę, ale plany się zmieniają.
Na co zamienię?
Najlepiej quad.
Cena przy zamianie: 9.500
Czy cena jest adekwatna do stanu?
Tak - po podliczeniu to same części "dodatkowe" typu gwint, kierownica sportowa, tłumik Remus itd wychodzą ok. 4,5-5tys.
Po pierwsze - kompletna szczerość w sprawie stanu auta.
Moje wrażenia podczas jazdy autem:
Bardzo fajnie się trzyma drogi, na zakrętach siedzi. Czesto widać spojrzenia obcych ludzi na drodze i tak samo często jest chwalony ogólny stan auta jak na 30 lat. Środek schludnie utrzymany, wiadomo, pare przetarć jest, ale staram się go w miarę regularnie odkurzać i czyścić. Niemniej nie mogę powiedzieć, że jest złym autem.
Przede wszystkim zdaje egzamin jako codzienne auto, a i potrafi przewieźć 4 (słownie: cztery) osoby naraz.
Czyli idealnie na ciebie i 3 pięknych kobiet ;) przy podniesieniu gwintu (chociaż komfort obejmuje tylko 2 osoby w aucie)
Prawdopodobnie był kiedyś stuknięty w lewy przód, ale nie mam żadnego potwierdzenia na to.
Wyposażenie:
- elektryczne lusterka
- podgrzewana tylna szyba
- nawiew (czyt. niżej)
- działający szyberdach
- zamek centralny (zamykanie)
- felgi aluminiowe 17" (nowe opony wielosezonowe)
- felgi aluminiowe 15"
- fotele z mechaniczną funkcją pamięci (nie wiem jak to działa)
Z tego co zostało zrobione przeze mnie :
- Wymiana silnika (silnik po zakupie auta od handlarza okazał się niezdatny do użytku) na ten sam z Prelude V generacji. Z relacji sprzedającego silnik był w zeszlym roku po wymianie uszczelek i rozrządu.
- Wymieniony termostat
- Zakupione nowe osłony nadkoli na przód (nie założone)
- Założona nowa kompletna instalacja gazowa STAG do 150 koni.
Wbita w dowód.
- Podłoga w bagażniku zrobiona na nowo i zabezpieczona gumą przy okazji zakładania gazu
- Tłumik końcowy remus
- Parę nowych wężyków w układzie chłodzenia
- Głośniki z przodu wymienione na zestaw HERTZ (Boczne średniotonowe + przednie gwizdki, zwrotnice, dystanse MDF)
- Radio 2din na androidzie kruger&matz km2006
- Wymieniony palec zapłonowy, kopułka i cewka
- Nowy przegub zewnętrzny z prawej strony
- Pociągnięte przewody audio do bagażnika od radia i akumulatora
-Nowe przednie wahacze górne ze sworzniami
- Nowy akumulator
- Zakupione używane felgi 17" Brock
- Wymieniona kierownica na sportową Victor z homologacją, obszyta na nowo.
- Nowe postojówki
- Naprawiony próg tylny (przerdzewiał i trzeba było wspawać nowy)
- Wymieniona szyba czołowa wraz z uszczelką po uderzeniu kamieniem.
- Kostka od nawiewu spięta do tunelu i działa.
Zrobione przez poprzedniego właściciela:
- Zawieszenie gwintowane Tein + poliuretany przód
- Zimny dolot stalowy + filtr stożkowy
- Kolektor wydechowy 4-2-1
- Zabezpieczenie podwozia
- Rozpórka w bagażniku na tylną oś
Do zrobienia w przyszłości bliższej lub dalszej:
- Silnik się szybko nagrzewa
- Wyciek oleju (delikatny, ale jednak) prawdopodobnie z simmerringa
- Check engine się świeci i wskazuje na sondę lambda
- Przedni reflektor z prawej strony paruje po deszczu (chyba wystarczy rozłożyć i nałożyć nowy silikon, bo jest na klamrach)
- Spasować przedni zderzak.
- Wymienić tuleje tylnych dolnych wahaczy (zakupione nowe poliuretany - żółte - na miejsce starych, jeszcze seryjnych. Czerwone za miękkie na ten model).
- Poskładać obicia w bagazniku. Swojego czasu ciekła woda i systematycznie kleiłem kolejne miejsca. Niby nic nie szkodzi, bo wnęka zabezpieczona i ogumowana, ale dla samej satysfakcji.
- Zbieżność po wymianie poliuretanów
- Opcjonalnie lakierowanie - stary lakier już był cały wypłowiały, odchodził klar i pojawiały się pęcherze powietrza. Wszystkie zewnętrzne części karoserii oprócz szyberdachu zostały poszlifowane i amatorsko polakierowane, żeby nie dopuścić do przerdzewienia, a z braku doświadczenia jest trochę zacieków.
- skończyć przenoszenie audio tylnego z półki na boczki, więc albo dokończę, albo będzie do dokończenia.
W skrócie: w aucie jest coś do zrobienia, ale wszystko jest wyszczególnione i nie kupujecie magicznego kota w worku, zdechlaka w ładnej obudowie i pięknym opisie, czy kto wie co jeszcze. Wszystko jest wypisane szczerze.
Aktualnie auto więcej stoi niż jeździ i traktowane jest jako czwarte auto w domu, a z uwagi na nisko opuszczony gwint i okres zimowy nie chciałem jeździć po wysokim śniegu i dziurawych drogach.
Moge dosłać zdjęcia wnętrza, albo więcej zdjęć auta.
Mogę też dorzucić parę części po starym silniku - wałek rozrządu, wał korbowy itp.
Przegląd do grudnia 2024
Ubezpieczenie do sierpnia 2025 - opłacone
Pierwsza rejestracja 28.04.1992
Na koniec mały i niepełny kosztorys części wymienionych w aucie:
Silnik - 1 500zł
Instalacja gazowa z restauracją wnęki na koło - 3 500zł
Wahacze ze sworzniami - ok. 500zł
Radio - 800zł
Ramka din - 100zł
Zestaw głośników na przód - 280zł
Okablowanie audio - ok. 150 za całość
Przegub zewnętrzny prawy - ok. 160zł za sam przegub
Tuleje tylnych wahaczy dolnych (polibusze) - 300 zł
Akumulator - 350 zł
Opony - 960 zł
Felgi 17" - 800 zł
Tłumik końcowy Remus (używany, przerobiony przeze mnie pod Prelude) - 200 zł
Kierownica z obszyciem - 500 zł
Szyba czołowa z robocizną - 750 zł
I trochę innych rzeczy których cen nie pamiętam, albo są zwykłymi czesciami eksploatacyjnymi (oleje, świece itd)
ID: 799844629
xxx xxx xxx
Dodane 28 sierpnia 2024
Prelude IV na zamianę (tein, brock, victorl
7 300 zł
do negocjacji
Użytkownik
Lokalizacja