Firmowe
Rok wydania: 2008
Okładka: Twarda
Stan: Używane
Opis
HIT!
Nakład dawno wyczerpany!
Zakładka do książki w prezencie.
Książka prezentuje poezję polskiego futuryzmu na tle europejskiej twórczości awangardowej i rodzimej tradycji literackiej, koncentrując się na zagadnieniach historycznej poetyki dźwięku. Jasieński, Czyżewski, Wat, Stern i Młodożeniec uruchomili prawdziwą „fabrykę” brzmień - nigdy wcześniej w literaturze polskiej nie podejmowano na tak wielką skalę działań waloryzujących tkankę dźwiękową wierszy. Ogląd i „odsłuch” awangardowej sztuki słowa autorka podporządkowuje zagadnieniom wiążącym się z różnymi kontekstami historycznoliterackimi. Bada zabiegi brzmieniowe, tropi konceptyzm foniczno-semantyczny, opisuje wariacje na temat „muzyczności” dzieła, analizując jednocześnie związki polskiej twórczości futurystycznej z poezją przełomu XIX i XX wieku, liryką i koncepcją sztuki W. Chlebnikowa, teorią onomatopei i ideą „słów na wolności” F.T. Marinettiego, fonostylistyką folkloru oraz niemal nieobecną w polskiej refleksji literaturoznawczej i praktyce przekładowej literaturą dadaizmu.
Książka nieczytana, przeleżała na półce. Posiada ślady przekładania na obwolucie (nieduże zagięcia, małe przetarcia, nieco przykurzony brzeg kartek, kilka drobnych plamek na górnym brzegu kartek).
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
ISBN: 978********2915-5
Format: 15 x 21 cm
Ilość stron: 605
Okładka: twarda z obwolutą
Zachęcam do zakupu i zapraszam na inne moje aukcje!
Nakład dawno wyczerpany!
Zakładka do książki w prezencie.
Książka prezentuje poezję polskiego futuryzmu na tle europejskiej twórczości awangardowej i rodzimej tradycji literackiej, koncentrując się na zagadnieniach historycznej poetyki dźwięku. Jasieński, Czyżewski, Wat, Stern i Młodożeniec uruchomili prawdziwą „fabrykę” brzmień - nigdy wcześniej w literaturze polskiej nie podejmowano na tak wielką skalę działań waloryzujących tkankę dźwiękową wierszy. Ogląd i „odsłuch” awangardowej sztuki słowa autorka podporządkowuje zagadnieniom wiążącym się z różnymi kontekstami historycznoliterackimi. Bada zabiegi brzmieniowe, tropi konceptyzm foniczno-semantyczny, opisuje wariacje na temat „muzyczności” dzieła, analizując jednocześnie związki polskiej twórczości futurystycznej z poezją przełomu XIX i XX wieku, liryką i koncepcją sztuki W. Chlebnikowa, teorią onomatopei i ideą „słów na wolności” F.T. Marinettiego, fonostylistyką folkloru oraz niemal nieobecną w polskiej refleksji literaturoznawczej i praktyce przekładowej literaturą dadaizmu.
Książka nieczytana, przeleżała na półce. Posiada ślady przekładania na obwolucie (nieduże zagięcia, małe przetarcia, nieco przykurzony brzeg kartek, kilka drobnych plamek na górnym brzegu kartek).
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
ISBN: 978********2915-5
Format: 15 x 21 cm
Ilość stron: 605
Okładka: twarda z obwolutą
Zachęcam do zakupu i zapraszam na inne moje aukcje!
ID: 919935633
Skontaktuj się
KUP-I-CZYTAJ
Na OLX od grudzień 2023
Ostatnio online wczoraj o 13:00
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
xxx xxx xxx
Dodane 11 czerwca 2024
"NUŻ W UHU"? Koncepcje dźwięku w poezji polskiego futuryzmu, HIT!
Tylko przedmiot
89,90 zł
Cena z Przesyłką OLX
O ogłoszeniodawcy
KUP-I-CZYTAJ
Na OLX od grudzień 2023
Ostatnio online wczoraj o 13:00
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
Lokalizacja