Prywatne
Rok wydania: 2009
Okładka: Miękka
Stan: Nowe
Tematyka: Fotografia
Opis
Album do wystawy Nicolasa Grospierra Kunstkamera.
"Kunstkamera" Grospierre'a to sześciościenny biały kubik ustawiony pośrodku małego pomieszczenia galerii z pozostawionymi na zewnątrz surowymi śladami budowy - metalowymi podporami, drewnianym szkieletem konstrukcji. Wchodzimy do środka i doznajemy zawrotu głowy, jakbyśmy znaleźli się nagle w gabinecie luster. Uderza nas nieskalana biel ścian, symetria rozmieszczonych wewnątrz prac i dwie centralne fotografie. Są one skomponowane jak lustra, odbija się nich w nieskończoność widok pomieszczenia, w którym się znajdujemy. Po chwili orientujemy się, że ta symetria jest tylko pozorna, a i odbicia nie są wierne rzeczywistości.
Nicolas Grospierre stworzył tę kolekcję zafascynowany fenomenem gabinetów kolekcjonera tworzonych od epoki Renesansu, przede wszystkim w Niemczech i Holandii, które z grubsza dzieliły się na dwa rodzaje: kolekcje osobliwości ("Wunderkammer") i kolekcje dzieł sztuki ("Kunstkammer"). Widać w nich było zachwyt nad światem, ale też potrzebę zamknięcia go w ścisłe kategorie. Wunderkammery pokazywały trzy kategorie przedmiotów: "Naturalia" (wzięte z przyrody, najczęściej nadzwyczajne); "Arteficalia" (przedmioty zrobione przez ludzi, np. dzieła sztuki) i "Scientifica" (dzieła ludzkie dowodzące dominacji człowieka nad naturą). I wszystkie te elementy obecne są w kolekcji Grospierre'a.
Liczba stron: 39
Format: 295 x 195 mm
oprawa miękka
publikacja bogato ilustrowana
"Kunstkamera" Grospierre'a to sześciościenny biały kubik ustawiony pośrodku małego pomieszczenia galerii z pozostawionymi na zewnątrz surowymi śladami budowy - metalowymi podporami, drewnianym szkieletem konstrukcji. Wchodzimy do środka i doznajemy zawrotu głowy, jakbyśmy znaleźli się nagle w gabinecie luster. Uderza nas nieskalana biel ścian, symetria rozmieszczonych wewnątrz prac i dwie centralne fotografie. Są one skomponowane jak lustra, odbija się nich w nieskończoność widok pomieszczenia, w którym się znajdujemy. Po chwili orientujemy się, że ta symetria jest tylko pozorna, a i odbicia nie są wierne rzeczywistości.
Nicolas Grospierre stworzył tę kolekcję zafascynowany fenomenem gabinetów kolekcjonera tworzonych od epoki Renesansu, przede wszystkim w Niemczech i Holandii, które z grubsza dzieliły się na dwa rodzaje: kolekcje osobliwości ("Wunderkammer") i kolekcje dzieł sztuki ("Kunstkammer"). Widać w nich było zachwyt nad światem, ale też potrzebę zamknięcia go w ścisłe kategorie. Wunderkammery pokazywały trzy kategorie przedmiotów: "Naturalia" (wzięte z przyrody, najczęściej nadzwyczajne); "Arteficalia" (przedmioty zrobione przez ludzi, np. dzieła sztuki) i "Scientifica" (dzieła ludzkie dowodzące dominacji człowieka nad naturą). I wszystkie te elementy obecne są w kolekcji Grospierre'a.
Liczba stron: 39
Format: 295 x 195 mm
oprawa miękka
publikacja bogato ilustrowana
ID: 874703667
xxx xxx xxx
Dodane 08 maja 2024
Nicolas Grospierre Kunstkamera
95 zł
Lokalizacja