Prywatne
Numer VIN: WDB10704212015910
Model: SL Klasa
Rok produkcji: 1982
Paliwo: Benzyna
Typ nadwozia: Kabriolet
Przebieg: 190 560 km
Kolor: Srebrny
Poj. silnika: 2 932 cm³
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Skrzynia biegów: Automatyczna
Kraj pochodzenia: Hiszpania
Moc silnika: 180 KM
Napęd: Na tylne koła
Opis
Mercedes-Benz 280 SL z 1982 roku to poszukiwany, europejski model ze zgrabnymi zderzakami. Oryginalnie wyprodukowany na rynek hiszpański, następnie wyeksportowany prywatnie do USA, gdzie przez lata korzystał z łagodnego klimatu Florydy chroniącego karoserię przed europejskimi zimami. Cztery lata temu powrócił do Europy i obecnie jest zarejestrowany w Polsce z aktualnym przeglądem technicznym. Znajduje się w moim posiadaniu od czterech lat.
Model R107 był flagowym roadsterem z serii SL, produkowanym w latach , a ten egzemplarz reprezentuje rzadką specyfikację z fabrycznym tylnym siedzeniem i homologacją dla 4 osób. Samochód prezentuje się w klasycznej kombinacji kolorystycznej Astral Silver (744) z czarnym skórzanym wnętrzem.
14-calowe stalowe felgi w stylu barokowym są obute w opony o rozmiarze 195/70. Auto wyposażone jest system ABS - rzadkość w pojazdach z tej epoki. Kabina zachowała oryginalny charakter z czarną skórzaną tapicerką, drewnianymi elementami pokrytymi naturalną patyną oraz systemem klimatyzacji wymagającym aktualnie uwagi.
Koło kierownicy otacza zestaw wskaźników: prędkościomierz do 240 km/h, obrotomierz do 7000 obr/min oraz dodatkowe wskaźniki poziomu paliwa, ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego. Sześciocyfrowy licznik przebiegu pokazuje nieco ponad 190 500 km, które realistycznie odzwierciedlają dobry stan pojazdu.
Rzędowy, sześciocylindrowy silnik M110 o pojemności 2,8 litra z mechanicznym wtryskiem paliwa Bosch był fabrycznie oceniany na 185 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Auto odpala "od strzała" i wykazuje dużą chęć do przyspieszenia, co z kolei wskazuje, że jest bliskie fabrycznej mocy. Napęd przekazywany jest na tylne koła przez czterobiegową automatyczną skrzynię biegów, która sprawnie przełącza kolejne przełożenia. Silnik zapewnia rasowe brzmienie. Jest idealnie dopasowany do tego modelu, oferując większą zwinność na zakrętach, z uwagi na lepszy rozkład masy w stosunku do np. 450 SL z tego okresu, a także niższe zużycie paliwa.
Samochód oferuje uniwersalność dwóch aut w jednym: elegancki kabriolet z materiałowym dachem wymienionym 2 lata temu oraz stylowe coupé z oryginalnym hardtopem na chłodniejsze miesiące. Karoseria przeszła renowację lakierniczą i jest zdrowa mechanicznie, wymagając jedynie dopracowania lakieru na klapie bagażnika.
Mercedes-Benz z przeglądem technicznym do lipca 2026 r. Bez problemu można go przerejestrować na pojazd zabytkowy i mogę w tym pomóc. Auto staram się użytkować nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, żeby utrzymać go w formie. Drobne problemy, jak na ponad czterdziestolatka czasami tu i ówdzie czasem wychodzą, ale ogólnie oceniam SL-a jako dobry egzemplarz, gotowy do przejażdżek, a za takie pieniądze wręcz jako okazję dla przyszłego właściciela.
Auto można obejrzeć w Warszawie po wcześniejszym umówieniu. Samochód można zarejestrować na zabytkowy i w razie takiej potrzeby mogę w tym pomóc.
Model R107 był flagowym roadsterem z serii SL, produkowanym w latach , a ten egzemplarz reprezentuje rzadką specyfikację z fabrycznym tylnym siedzeniem i homologacją dla 4 osób. Samochód prezentuje się w klasycznej kombinacji kolorystycznej Astral Silver (744) z czarnym skórzanym wnętrzem.
14-calowe stalowe felgi w stylu barokowym są obute w opony o rozmiarze 195/70. Auto wyposażone jest system ABS - rzadkość w pojazdach z tej epoki. Kabina zachowała oryginalny charakter z czarną skórzaną tapicerką, drewnianymi elementami pokrytymi naturalną patyną oraz systemem klimatyzacji wymagającym aktualnie uwagi.
Koło kierownicy otacza zestaw wskaźników: prędkościomierz do 240 km/h, obrotomierz do 7000 obr/min oraz dodatkowe wskaźniki poziomu paliwa, ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego. Sześciocyfrowy licznik przebiegu pokazuje nieco ponad 190 500 km, które realistycznie odzwierciedlają dobry stan pojazdu.
Rzędowy, sześciocylindrowy silnik M110 o pojemności 2,8 litra z mechanicznym wtryskiem paliwa Bosch był fabrycznie oceniany na 185 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Auto odpala "od strzała" i wykazuje dużą chęć do przyspieszenia, co z kolei wskazuje, że jest bliskie fabrycznej mocy. Napęd przekazywany jest na tylne koła przez czterobiegową automatyczną skrzynię biegów, która sprawnie przełącza kolejne przełożenia. Silnik zapewnia rasowe brzmienie. Jest idealnie dopasowany do tego modelu, oferując większą zwinność na zakrętach, z uwagi na lepszy rozkład masy w stosunku do np. 450 SL z tego okresu, a także niższe zużycie paliwa.
Samochód oferuje uniwersalność dwóch aut w jednym: elegancki kabriolet z materiałowym dachem wymienionym 2 lata temu oraz stylowe coupé z oryginalnym hardtopem na chłodniejsze miesiące. Karoseria przeszła renowację lakierniczą i jest zdrowa mechanicznie, wymagając jedynie dopracowania lakieru na klapie bagażnika.
Mercedes-Benz z przeglądem technicznym do lipca 2026 r. Bez problemu można go przerejestrować na pojazd zabytkowy i mogę w tym pomóc. Auto staram się użytkować nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, żeby utrzymać go w formie. Drobne problemy, jak na ponad czterdziestolatka czasami tu i ówdzie czasem wychodzą, ale ogólnie oceniam SL-a jako dobry egzemplarz, gotowy do przejażdżek, a za takie pieniądze wręcz jako okazję dla przyszłego właściciela.
Auto można obejrzeć w Warszawie po wcześniejszym umówieniu. Samochód można zarejestrować na zabytkowy i w razie takiej potrzeby mogę w tym pomóc.
ID: 1021615448
Dodane 22 sierpnia 2025
Mercedes-Benz SL Mercedes R107 gotowy na przejażdżki pod gołym niebem
64 900 zł
Lokalizacja