Firmowe
Rok wydania: 2015
Stan: Nowe
Opis
W ogłoszeniu znajdują się wszystkie dostępne zdjęcia.
Produkty które sprzedaję są całkowicie nowe, bardzo często oryginalnie zapakowane przez producenta.
Jeżeli nie znalezli Państwo poszukiwanego tytułu w mojej ofercie bardzo proszę o kontakt.
Jest możliwość wystawienia zbiorczego ogłoszenia, oraz negocjacji ceny w przypadku zamówienia kilku produktów o łącznej wartości powyżej 100 zł.
Z racji dużej ilości ogłoszeń bardzo proszę o kontakt poprzez OLX.
Opinia wydawnicza poradnika metodycznego do matury z języka polskiego autorek: K
Dobrzeleckiej,
D
Rychlewskiej i A
Górki - Kriesel
Szkoła ponadgimnazjalna staje dziś przed pewną, wydawałoby się, „niewielką rewolucją” – zmianami w szkolnej części egzaminu maturalnego z języka polskiego
Rezygnując z tzw
prezentacji, zdecydowano o przeprowadzaniu egzaminu w tradycyjnej formie, tzn
losowaniu zagadnień i ich opracowywaniu ustnym i pisemnym w trakcie wewnątrzszkolnych procedur egzaminacyjnych
Wymagać będzie ten egzamin dużo więcej od uczniów, przede wszystkim dużo więcej wiedzy i umiejętności w kontakcie z językiem i literaturą ojczystą
Niezależnie od mojej prywatnej opinii, że taka forma podniesie poziom egzaminu z języka polskiego, muszę stwierdzić, że nauczyciele, kierując uczniami, a szczególnie uczniowie, mogą napotkać w przygotowywaniu się do egzaminu na spore trudności
Oto trzeba dobrze zorientować się w całości poznanego w trakcie edukacji materiału z historii, teorii literatury, kontekstów kulturowych oraz kultury współczesnej, a także interpretacji tekstów literackich oraz tekstów kultury
Przedstawiona książka trzech autorek podejmuje próbę pomocy tym wszystkim, którzy z trudnościami przygotowań będą się spotykać
Trzy doświadczone (co nie oznacza zrutynizowane) polonistki, panie Katarzyna Dobrzelecka, Dorota Rychlewska i Aleksandra Górka - Kriesel, opracowały ciekawy poradnik dla przygotowujących się do egzaminu
Podzieliły go na trzy części
Część pierwsza omawia ustny poziom egzaminu
Część druga poświęcona została rozprawce analityczno – interpretacyjnej prozy i dramatu
Część trzecia wreszcie – interpretacji utworu poetyckiego
Przyglądając się logice opracowania poszczególnych części, zauważyć trzeba od razu wysokie kompetencje autorek, swobodnie poruszających się po rozmaitych poziomach wiedzy o literaturze i kulturze
Autorki
przywołują szerokie konteksty kulturowe motywów literackich, dobrze dobierają materiał egzemplifikacyjny
(szczególnie malarstwo), pamiętają o tym, jak ważne znaczenie współcześnie (szczególnie dla młodzieży) ma sztuka filmowa
Stawiają inteligentne pytania, nie za wąskie, aby kierować uwagę ucznia na ważne tropy interpretacyjne
Przypominają istotne pojęcia i terminy z zakresu teorii literatury, co jest ważne dla wytworzenia sobie przez ucznia obrazu mentalnego czytanego utworu
Wszak inaczej traktujemy świat powieści czy dramatu niż liryki
Wiedza teoretyczna jest więc niezbędna w procesie analizy i interpretacji utworu literackiego, a często
bywa przez uczniów „zapominana”
Pojęcia z tego zakresu są tu dobrze sfunkcjonalizowane, unika się zbędnego teoretyzowania, nastawia się ucznia na poprawne wykorzystywanie teorii, a nie samą jej znajomość
Pomimo podporządkowania wywodu stałemu schematowi pożądanej odpowiedzi, unikają autorki nadmiernej formalizacji swoich „instrukcji” lektury, kierowanych do uczniów
Wielu z nich na pewno wyniesie z pracy z tą książką mnóstwo informacji, a przy tym nauczy się dobrych strategii pracy z tekstem – tak tekstem literatury, jak i kultury
Także
nauczyciele mogą znaleźć tu sporo ciekawych pomysłów do wykorzystania, choć książka adresowana jest przede wszystkim do młodzieży maturalnej
Podsumowując – książka jest na pewno pożyteczna, dobrze skonstruowana, kompetentnie opracowana
Z pewnością przyniesie sporo korzyści tym wszystkim, którzy zechcą z nią przygotowywać się do egzaminów
Mimo stałego schematu działań lekturowo - interpretacyjnych pozostawia sporo miejsca dla twórczej lektury tekstu
Z pełnym przekonaniem mogę rekomendować ją do druku
Życząc uczniom powodzenia na maturze, polecam im tę pozycję
Warto korzystać z doświadczenia nauczycieli, którzy okazali się tu kompetentnymi przewodnikami uczniów
Dr hab
Maria Jakitowicz
Produkty które sprzedaję są całkowicie nowe, bardzo często oryginalnie zapakowane przez producenta.
Jeżeli nie znalezli Państwo poszukiwanego tytułu w mojej ofercie bardzo proszę o kontakt.
Jest możliwość wystawienia zbiorczego ogłoszenia, oraz negocjacji ceny w przypadku zamówienia kilku produktów o łącznej wartości powyżej 100 zł.
Z racji dużej ilości ogłoszeń bardzo proszę o kontakt poprzez OLX.
Opinia wydawnicza poradnika metodycznego do matury z języka polskiego autorek: K
Dobrzeleckiej,
D
Rychlewskiej i A
Górki - Kriesel
Szkoła ponadgimnazjalna staje dziś przed pewną, wydawałoby się, „niewielką rewolucją” – zmianami w szkolnej części egzaminu maturalnego z języka polskiego
Rezygnując z tzw
prezentacji, zdecydowano o przeprowadzaniu egzaminu w tradycyjnej formie, tzn
losowaniu zagadnień i ich opracowywaniu ustnym i pisemnym w trakcie wewnątrzszkolnych procedur egzaminacyjnych
Wymagać będzie ten egzamin dużo więcej od uczniów, przede wszystkim dużo więcej wiedzy i umiejętności w kontakcie z językiem i literaturą ojczystą
Niezależnie od mojej prywatnej opinii, że taka forma podniesie poziom egzaminu z języka polskiego, muszę stwierdzić, że nauczyciele, kierując uczniami, a szczególnie uczniowie, mogą napotkać w przygotowywaniu się do egzaminu na spore trudności
Oto trzeba dobrze zorientować się w całości poznanego w trakcie edukacji materiału z historii, teorii literatury, kontekstów kulturowych oraz kultury współczesnej, a także interpretacji tekstów literackich oraz tekstów kultury
Przedstawiona książka trzech autorek podejmuje próbę pomocy tym wszystkim, którzy z trudnościami przygotowań będą się spotykać
Trzy doświadczone (co nie oznacza zrutynizowane) polonistki, panie Katarzyna Dobrzelecka, Dorota Rychlewska i Aleksandra Górka - Kriesel, opracowały ciekawy poradnik dla przygotowujących się do egzaminu
Podzieliły go na trzy części
Część pierwsza omawia ustny poziom egzaminu
Część druga poświęcona została rozprawce analityczno – interpretacyjnej prozy i dramatu
Część trzecia wreszcie – interpretacji utworu poetyckiego
Przyglądając się logice opracowania poszczególnych części, zauważyć trzeba od razu wysokie kompetencje autorek, swobodnie poruszających się po rozmaitych poziomach wiedzy o literaturze i kulturze
Autorki
przywołują szerokie konteksty kulturowe motywów literackich, dobrze dobierają materiał egzemplifikacyjny
(szczególnie malarstwo), pamiętają o tym, jak ważne znaczenie współcześnie (szczególnie dla młodzieży) ma sztuka filmowa
Stawiają inteligentne pytania, nie za wąskie, aby kierować uwagę ucznia na ważne tropy interpretacyjne
Przypominają istotne pojęcia i terminy z zakresu teorii literatury, co jest ważne dla wytworzenia sobie przez ucznia obrazu mentalnego czytanego utworu
Wszak inaczej traktujemy świat powieści czy dramatu niż liryki
Wiedza teoretyczna jest więc niezbędna w procesie analizy i interpretacji utworu literackiego, a często
bywa przez uczniów „zapominana”
Pojęcia z tego zakresu są tu dobrze sfunkcjonalizowane, unika się zbędnego teoretyzowania, nastawia się ucznia na poprawne wykorzystywanie teorii, a nie samą jej znajomość
Pomimo podporządkowania wywodu stałemu schematowi pożądanej odpowiedzi, unikają autorki nadmiernej formalizacji swoich „instrukcji” lektury, kierowanych do uczniów
Wielu z nich na pewno wyniesie z pracy z tą książką mnóstwo informacji, a przy tym nauczy się dobrych strategii pracy z tekstem – tak tekstem literatury, jak i kultury
Także
nauczyciele mogą znaleźć tu sporo ciekawych pomysłów do wykorzystania, choć książka adresowana jest przede wszystkim do młodzieży maturalnej
Podsumowując – książka jest na pewno pożyteczna, dobrze skonstruowana, kompetentnie opracowana
Z pewnością przyniesie sporo korzyści tym wszystkim, którzy zechcą z nią przygotowywać się do egzaminów
Mimo stałego schematu działań lekturowo - interpretacyjnych pozostawia sporo miejsca dla twórczej lektury tekstu
Z pełnym przekonaniem mogę rekomendować ją do druku
Życząc uczniom powodzenia na maturze, polecam im tę pozycję
Warto korzystać z doświadczenia nauczycieli, którzy okazali się tu kompetentnymi przewodnikami uczniów
Dr hab
Maria Jakitowicz
ID: 919014852
Skontaktuj się
Leo Land
Na OLX od sierpień 2023
Jest teraz online!
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
xxx xxx xxx
Dodane 07 czerwca 2024
Matura 2015 Język polski. Analiza, porady.. ZP - Katarzyna Dobrzeleck
Tylko przedmiot
24,99 zł
Cena z Przesyłką OLX
O ogłoszeniodawcy
Leo Land
Na OLX od sierpień 2023
Jest teraz online!
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
Lokalizacja