Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Elektronika
  3. Sprzęt audio
  4. Magnetofony
  5. Magnetofony - Mazowieckie
  6. Magnetofony - Pomiechówek
Magnetofon szpulowy  Revox B77 stan bdb
Magnetofon szpulowy  Revox B77 stan bdb
Magnetofon szpulowy  Revox B77 stan bdb
Magnetofon szpulowy  Revox B77 stan bdb
Magnetofon szpulowy  Revox B77 stan bdb
Magnetofon szpulowy  Revox B77 stan bdb
Magnetofon szpulowy  Revox B77 stan bdb
Magnetofon szpulowy  Revox B77 stan bdb
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Stan: Używane

Opis

Witam.
Oferuję do sprzedania bardzo popularny magnetofon szpulowy marki Revox B77.

Magnetofon pod względem wizualnym jak na swoje lata w świetnym stanie. Żadnych uszkodzeń mechanicznych. Wszystko jest na swoim miejscu. Niczego nie brakuje.
Pod względem technicznym także ok. Być może dla wymagających do drobnego serwisu - smarowanie, drobna regulacja.
Wskaźniki wychyłowe działają . Aktualnie jedno okienko jest podświetlone natomias drugie od czasu do czasu zapala się lub samo gaśnie.

W zestawie oryginalny kabel zasilający i zestaw oryginalnych szpul Revox z nagraną taśmą.

Proszę nie porównywać go z nowymi i nowoczesnymi konstrukcjami gdyż sprzęt ma ok 50-ciu lat. Jednak mimo to prezentuje się bardzo dobrze i napewno lepszy od ZK 140.

Fragment recenzji z jednego z zachodnich czasopism audio:

,,Banałem stało się stwierdzenie, że cyfrowe nagrywanie i odtwarzanie dźwięku jest kliniczne, zarówno pod względem produkcji, jak i satysfakcji odsłuchowej wynikającej z produktu końcowego. To, że często 24-bitowe nagrania o wysokiej częstotliwości próbkowania są dostarczane w stratnych formatach poprzez pobieranie, jest dziwną nagrodą za wszystkie wysiłki inżynierów podejmowane przez lata w celu usunięcia niedoskonałości z łańcucha produkcji audio.

Jednak niektóre z najlepszych nagrań ostatnich 60 lat zostały nagrane na czymś, co dziś można by uznać za sprzęt lo-fi, i dostarczone słuchaczowi na winylu. A co się stało 60 lat później?
Mamy niemal obsesję na punkcie prób odtworzenia, poprzez intensywne przetwarzanie cyfrowe, samych niedoskonałości, których inżynierowie projektu poświęcili cały swój wysiłek, aby się ich pozbyć. Przykładem może być emulacja maszyny wielośladowej Studer A800.

W 1951 roku Studer wprowadził markę ReVox na rynek swojej gamy produktów hi-fi, a magnetofon T26 marki ReVox został wprowadzony na rynek w 1952 roku. Szybko do przodu wprowadzony na rynek jako następca niezwykle udanego A77, który znalazł drogę do wielu amatorskich (dziś nazywamy je „domowymi studiami”) zestawów nagraniowych, i w rzeczywistości maszyny były tak dobre, że stały się powszechne w wielu profesjonalnych zestawach.


Gama modeli B77 oferowała zarówno wersje ćwierćgąsienicowe, jak i półgąsienicowe, poruszające się z prędkością 9,5/19 cm/s lub 19/38 cm/s. Wieleosób krzyczy „to nie jest Studer”. Jednak Ci co odwiedzili fabrykę Studera w Regensdorfie stwierdzili jednoznacznie , że Studer pracował tylko według jednego standardu jakości, niezależnie od tego, czy był markowy ReVox, czy Studer.

B77 został zaprojektowany tak, aby był niewiarygodnie wytrzymały, wykorzystując odlewane części do podwozia silnika, wsporników bocznych, belki poprzecznej oraz bloku głowicy i ramienia rolki dociskowej. Zapewniło to wyjątkową stabilność precyzyjnego systemu prowadzenia taśmy i głowic dźwiękowych, a także silników i zespołu hamulca. Silniki były wytrzymałymi, asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego — nie do pobicia pod względem prostoty i niezawodności. Konstruktorzy Revoxa twierdzą że nawet po 40 latach silniki prawie nigdy się nie psują.

Ten silnik kabestanowy z napędem bezpośrednim, z tachogeneratorem i serwoelektroniką zapewniał wyjątkową stabilność prędkości niezależnie od wahań obciążenia lub zmian napięcia lub częstotliwości zasilania elektrycznego. Jak zobaczysz, ta stabilność prędkości ma kluczowe znaczenie dla jego wykorzystania w dzisiejszej konfiguracji nagrywania wielościeżkowego.

Mówiąc o taśmie, nadal istnieje dwóch dostawców oferujących pełen zakres formatów taśm szpulowych od ¼ cala do 2 cali dla dużej liczby nadal używanych maszyn wielościeżkowych. ATR Magnetics w USA i RMG/Pyral w Europie.

Wejście/wyjście audio B77 jest dostępne dla gniazd gramofonowych z tyłu urządzenia, z których można korzystać w pozycji stojącej lub „leżąc na plecach”. Poziomy wejściowe i wyjściowe są dość niskie jak na współczesne standardy, ale nie ma praktycznych problemów z połączeniem z innymi systemami, żeby cieszyć się prawdziwym analogowymbrzmieniam.

Przy prawidłowo ustawionym urządzeniu i upewnieniu się, że głowice są czyszczone przed każdą sesją nagraniową, pasmo przenoszenia jest niższe o około 0,5 dB przy 50 Hz i 20 kHz (-3 dB przy 20 Hz). Zapis HF powyżej 20 kHz spada bardzo gwałtownie i spada o 20 dB przy 30 kHz.

Zapis LF jest dość niezależna od poziomu nagrania, ale zapis HF jest silnie zależna od tego, jak mocno „dociśnięta ”jest taśma i jest częścią śladu dźwiękowego, który definiuje atrakcyjność nagrywania na taśmie analogowej.

Jednym z pozostałych składowych „dźwięku” jest kompresja, która następuje w miarę zbliżania się taśmy do nasycenia. Jest to silnie zależne od częstotliwości, ale występuje w całym paśmie częstotliwości przy wysokich poziomach nagrywania. Teoretycznie kompresja spowodowana nasyceniem taśmy jest najbardziej mierzalna (i słyszalna) przy wyższych częstotliwościach, jednak w praktyce, w przypadku analogowych urządzeń taśmowych, jest najbardziej widoczna przy częstotliwościach od 6 kHz do 12 kHz, osiągając szczyt w B77 około 8 kHz. Chociaż taśma rzeczywiście nasyca się bardziej przy częstotliwościach powyżej 12 kHz, wpływ szybkiej charakterystyki częstotliwościowej HF spada powyżej 20 kHz, co oznacza, że harmoniczne przy 24 kHz i powyżej są odfiltrowywane.

To nasycenie taśmy jest formą kompresji iw kategoriach pomiarowych przybiera postać serii nieparzystych i parzystych harmonicznych (a więc zniekształceń). Aby dać ci wyobrażenie o tym, jak ważne są te; nagrywanie przy +9dBu można zmierzyć;

Testowy sygnał audio 20 Hz
• 2. harmoniczna -53dB
• 3. harmoniczna -56dB
• Czwarta harmoniczna -65dB
• 5 - ta harmoniczna -55dB
Mierzy to nieco poniżej 0,5% THD i dodaje subtelny, ale słyszalny kolor dźwięku powodując jego delikatną malowniczośc

Testowy sygnał audio 10 kHz
• 2. harmoniczna -51dB
• 3. harmoniczna -34dB
• Czwarta harmoniczna -70dB
• Piąta harmoniczna jest wyższa przy 50 kHz i poza moim zakresem pomiarowym

Oznacza to około 2,8% THD, ale należy pamiętać, że wiele z tego jest poza zasięgiem słyszalności.

Nasycenie/kompresja, szczególnie w zakresie średnich i wysokich częstotliwości, skutkuje również redukcją poziomu opartą na kompresji. Uderzenie w taśmę przy tym samym +9dBu oznacza kompresję około 1dB przy 8kHz zwiększającą się do około 3dB redukcji wzmocnienia przy 16kHz. Wielu z was słyszało o tego rodzaju „ociepleniu” dźwięku, opartym na miękkiej kompresji powodowanej przez obwody zaworowe po mocnym naciśnięciu, i chociaż mechanizm jest inny, ma on pewne cechy dźwiękowe nasycenia miękką taśmą.

Revox B77 cechuje się wystarczająco dobrą stabilność prędkości, aby można go było używać jako urządzenia insertowego. Większośc osób , które kierują się trzema hasłami (kasowanie, nagrywanie, odtwarzanie) będą świadomi, że istnieje opóźnienie dźwięku między momentem, w którym nagranie jest umieszczane na taśmie, a momentem jego odtworzenia przez głowicę odtwarzania. Wynika to całkowicie z fizycznej odległości między głowicami nagrywającymi i odtwarzającymi oraz zależy od prędkości pracy taśmy. Przy nagrywaniu B77 z szybkością 38 cm/s daje to 108,7 ms, wliczając w to opóźnienia przetworników DAW AD i DA oraz wszelkie opóźnienia bufora odtwarzania.

Krytyczne było to, czy to opóźnienie będzie wystarczająco stałe przez cały czas trwania nagranej ścieżki. Wystarczy powiedzieć, że projekt regulatora prędkości taśmy Studera był i nadal jest świetnym dziełem inżynierii, a w praktyce opóźnienie czasowe w B77 jest solidne.
W praktyce wszystko, czego potrzeba, to wstawić to samo stałe opóźnienie do wszystkich ścieżek, które nie są przetwarzane przez B77 i wszystko jest ładnie wyrównane czasowo.

Połączenie dopasowanej charakterystyki częstotliwościowej, nasycenia taśmy, nie wspominając o trzepotaniu i dość wysokim poziomie szumów taśmy, wszystko to razem tworzy wspaniały analogowy efekt audio dla nowoczesnych cyfrowych konfiguracji nagrywania.
Można swobodnie kontrolować efekt od bardzo subtelnego do bardziej oczywistego, po prostu zwiększając poziom nagrywania w B77. Trzeba jednak uważać, aby nie przesterować stopnia wejściowego B77, ale w praktyce przy już nagranych ścieżkach bardzo łatwo jest kontrolować poziom szczytowy wysyłany do magnetofonu. Można to zrobić w trybie mono lub stereo.

B77 jest bardzo wytrzymały mechanicznie.

Wysokiej jakości magnetofony szpulowe Studer Revov są dostępne na całym świecie w większości serwisów między innymi takich jak eBay i u wielu innych specjalistów, więc w przypadku potrzeby nabycia jakichkolwiek części nie ma żadnego problemu.,,

Sprzedaż grzecznościowa
ID: 809231187

Skontaktuj się

Łukasz

Na OLX od styczeń 2019

Ostatnio online dziś o 06:18

xxx xxx xxx

Dodane 23 kwietnia 2024

Magnetofon szpulowy Revox B77 stan bdb

4 800 zł

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon