Prywatne
Stan: Używane
Opis
ŁÓDŹ MOTOROWA typu KAZANKA
Na sprzedaż wystawiam UNIKAT – płaskodenną łódź typu kazanka z napędem strugowodnym / wodnoodrzutowym.
-Posiada długość 5,4 metra, szerokość 1,4 metra, wysokość maksymalną 1,1 metra.
-Silnik Suzuki 1l 993cm3, 3-cylindrowy, 2-suwowy.
-Kadłub aluminiowy.
-Data produkcji ok. 1968 roku.
-Stan po remoncie w latach 2000’, zadbany, przygotowana do zimy.
-Garażowana, stoi na przyczepie podłodziowej Niewiadów, stoi w Łodzi.
-Zarejestrowana w 2011 roku.
Łódź została wyprodukowana ok. 1968 roku. Prawdopodobnie służyła jako wsparcie dla milicji wodnej i potem wopru, jednak jej historia nie jest do końca zbadana. Zgodnie z ustnymi przekazami, znaleziono ją zatopioną w rzece, a potem w nieokreślony sposób zaczęła swoją służbę w bazie harcerskiej w Wińcu, gdzie również (przynajmniej raz) miała zostać zatopiona. To z Wińca łódź trafiła do właściciela, którego stała się prawdziwą pasją.
Od zakupu w latach 2000’, poddana została remontowi (nowa przednia szyba, pokrywa silnika, siedzenia, malowanie, dokupiony został namiot bimini, nowa dysza i prowadnica do napędu), a przechowywana jest i zimowana w murowanym garażu. Wymieniono pierwotnie używany silnik od syrenki, który zastąpiono silnikiem 3-cylindrowym, 2-suwowym Suzuki 1l to pozwoliło na ok. 8-śmio krotne zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczyło znacząco awaryjność jednostki napędowej.
Jeśli jednak ktoś chciałby powrócić do silnika syrenki – jest to możliwe. Z wcześniejszych lat pozostał dodatkowy osprzęt – w szczególności kierownica, deska rozdzielcza, wymiennik ciepła.
Silnik wodnoodrzutowy gwarantuje możliwość pływania kazanką przy minimalnym poziomie wody. Maksymalne zanurzenie łodzi to jedynie 35 cm. Idealnie nadaje się do spływów polskimi rzekami, przepływania przez trzciny czy dopływania do brzegów jezior, gdzie łodzie z napędem śrubowym nie są w stanie dopłynąć. Jest też bezpieczniejsza niż łódź z silnikiem śrubowym dla osób przebywających w wodzie.
Zarejestrowana została w 2011 roku przez Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego (jeszcze jako łódź z silnikiem syrenki). Od tego czasu przepływała wiele sezonów, ciesząc się wodą jezior (szczególnie Bielska) i rzek (jej płaskodenny kadłub i minimalne zanurzenie pozwoliło na spływ Wisłą).
Aktualnie łódź jest po czterech sezonach przerwy. Jest w stanie zabezpieczonym do zimy po ostatnim aktywnym sezonie, garażowana i czeka na ożywienie jej przed kolejnym sezonem przez nowego właściciela.
OSPRZĘT DODATKOWY (w cenie)
-2 kapoki : „standard Olimp 50N Seria:9248 XXL 70+ (moro), „standard Olimp 50N Seria:9483 L 50-60kg (moro)
-Reflektor dalekosiężny hella a02 hr 00 e1 37,5 1655
-Cuma moro
-2 odbijacze z plecionką z liny
-Pagaj drewniany
-Namiot moro (przerabiany na rzecz łodzi, nowy)
-Koło ratunkowe plastikowe
-4 kanistry metalowe (stan bardzo dobry 10l x2 // 20l x1 i 10l x1 używanie)
PRZYCZEPA (w cenie)
Niewiadów n300, dopuszczalna ładowność 340kg, rok produkcji 2012, używana jedynie do tej łodzi, garażowana.
Na sprzedaż wystawiam UNIKAT – płaskodenną łódź typu kazanka z napędem strugowodnym / wodnoodrzutowym.
-Posiada długość 5,4 metra, szerokość 1,4 metra, wysokość maksymalną 1,1 metra.
-Silnik Suzuki 1l 993cm3, 3-cylindrowy, 2-suwowy.
-Kadłub aluminiowy.
-Data produkcji ok. 1968 roku.
-Stan po remoncie w latach 2000’, zadbany, przygotowana do zimy.
-Garażowana, stoi na przyczepie podłodziowej Niewiadów, stoi w Łodzi.
-Zarejestrowana w 2011 roku.
Łódź została wyprodukowana ok. 1968 roku. Prawdopodobnie służyła jako wsparcie dla milicji wodnej i potem wopru, jednak jej historia nie jest do końca zbadana. Zgodnie z ustnymi przekazami, znaleziono ją zatopioną w rzece, a potem w nieokreślony sposób zaczęła swoją służbę w bazie harcerskiej w Wińcu, gdzie również (przynajmniej raz) miała zostać zatopiona. To z Wińca łódź trafiła do właściciela, którego stała się prawdziwą pasją.
Od zakupu w latach 2000’, poddana została remontowi (nowa przednia szyba, pokrywa silnika, siedzenia, malowanie, dokupiony został namiot bimini, nowa dysza i prowadnica do napędu), a przechowywana jest i zimowana w murowanym garażu. Wymieniono pierwotnie używany silnik od syrenki, który zastąpiono silnikiem 3-cylindrowym, 2-suwowym Suzuki 1l to pozwoliło na ok. 8-śmio krotne zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczyło znacząco awaryjność jednostki napędowej.
Jeśli jednak ktoś chciałby powrócić do silnika syrenki – jest to możliwe. Z wcześniejszych lat pozostał dodatkowy osprzęt – w szczególności kierownica, deska rozdzielcza, wymiennik ciepła.
Silnik wodnoodrzutowy gwarantuje możliwość pływania kazanką przy minimalnym poziomie wody. Maksymalne zanurzenie łodzi to jedynie 35 cm. Idealnie nadaje się do spływów polskimi rzekami, przepływania przez trzciny czy dopływania do brzegów jezior, gdzie łodzie z napędem śrubowym nie są w stanie dopłynąć. Jest też bezpieczniejsza niż łódź z silnikiem śrubowym dla osób przebywających w wodzie.
Zarejestrowana została w 2011 roku przez Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego (jeszcze jako łódź z silnikiem syrenki). Od tego czasu przepływała wiele sezonów, ciesząc się wodą jezior (szczególnie Bielska) i rzek (jej płaskodenny kadłub i minimalne zanurzenie pozwoliło na spływ Wisłą).
Aktualnie łódź jest po czterech sezonach przerwy. Jest w stanie zabezpieczonym do zimy po ostatnim aktywnym sezonie, garażowana i czeka na ożywienie jej przed kolejnym sezonem przez nowego właściciela.
OSPRZĘT DODATKOWY (w cenie)
-2 kapoki : „standard Olimp 50N Seria:9248 XXL 70+ (moro), „standard Olimp 50N Seria:9483 L 50-60kg (moro)
-Reflektor dalekosiężny hella a02 hr 00 e1 37,5 1655
-Cuma moro
-2 odbijacze z plecionką z liny
-Pagaj drewniany
-Namiot moro (przerabiany na rzecz łodzi, nowy)
-Koło ratunkowe plastikowe
-4 kanistry metalowe (stan bardzo dobry 10l x2 // 20l x1 i 10l x1 używanie)
PRZYCZEPA (w cenie)
Niewiadów n300, dopuszczalna ładowność 340kg, rok produkcji 2012, używana jedynie do tej łodzi, garażowana.
ID: 1001487935
xxx xxx xxx
Dodane 09 sierpnia 2025
Łódź motorowodna/wodnoodrzutowa typu KAZANKA // UNIKAT
35 000 zł
do negocjacji
Lokalizacja