Prywatne
Opis
"NORTH ASHEY DOWN"
Piotr Górka
Spitfire Mk I z 609. Dywizjonu RAF w walce z Messerschmittem Bf 110C z 6/ZG76.
15 sierpnia 1940 r. P/O Piotr Ostaszewski lecąć maszyną PR-E, wziął udział w zestrzeleniu Messerschmitta 110. Reszta przypadła innemu Polakowi, który brał udział w tej walce, P/O Januszowi Żurakowskiemu z 234 Dywizjonu, również pilotującemu Spitfire'a Mk I.
L/E 150 Litografia Limitowana Edycja Podpisane i Ponumerowane Odbitki
Każda z tych edycji jest indywidualnie numerowana
Wraz z Certyfikatem Autentyczności
Całkowity rozmiar arkuszai: 70 cm x 54 cm
Rozmiar obrazu: 55 cm x 37 cm
Dookoła wdrukowane passe-partout o kolorze ecru szerokości 4 cm
Wydrukowano nawysokiej jakości, HQ Acid i Chlorin Free Permanent Paper 250 Gr
Specjalnie dedykowany do drukowania reprodukcji dzieł sztuki.
Zakupiony print będzie zwinięte i wysłany w utwardzonej tubie.
L/E 150 podpisany przez artystę oraz włąsnoręcznie przez
S/Ldr JANUSZA ŻURAKOWSKIEGO odznaczony VM5kl KW*
We wrześniu 1939 roku Żurakowski walczył na PZL P.7 w grupie instruktorów.
Podczas bitwy o Anglię służył w 152, 234, 609 Squadron RAF.
Po BoB walczył w 306, 315, 316, dywizjonach Polskich Sił Powietrznych.
Pełnił funkcję dowódcy 316 dywizjonu PSP.
Po wojnie , był bardzo znanym pilotem doświadczalnym. Jako jedyny POlak widnieje na liście
Mieszkał w Kanadzie
-Wyróżniony m.in. członkostwem honorowym Międzynarodowego Stowarzyszenia Pilotów Doświadczalnych w Los Angeles, które umieściło jego imię na liście najwybitniejszych lotników wszech czasów.
-Wyróżniony tytułem „Pioniera lotnictwa kanadyjskiego” i członkostwem lotniczego „Hall of Fame” w Kanadzie. Za zasługi otrzymał niezwykle cenny puchar McKee Trophy.
-Odznaczony Honorową Odznaką Nr 2[3] Klubu Pilotów Doświadczalnych w Polsce.
-Miasto Edmonton nadało mu swoje odznaczenie Order Lotu.
-Jego imieniem nazwano jeden z budynków lotniczego ośrodka doświadczalnego w Albercie.
-Miasto Barry’s Bay otworzyło park im. Żurakowskiego wraz z jego pomnikiem i modelem samolotu CF-105 Arrow.
-W 1996 wydano srebrną monetę o nominale 20 dolarów kanadyjskich z jego wizerunkiem.
-Wiele drużyn harcerskich nosi imię Żurakowskiego.
-Dnia 15 kwietnia 2010 Rada Miejska w Kartuzach podjęła uchwałę o nadaniu Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Kartuzach imienia Janusza Żurakowskiego[4].
O ARTYŚCIE
Piotr Górka - urodzony w Krakowie, artysta grafik, Zyskał uznanie i reputację jako czołowy polski artysta lotniczy, specjalizujący się w tematyce II wojny światowej. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów lotniczych. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, przez wiele lat pracował jako ilustrator w różnych wydawnictwach. Jego obrazy olejne przedstawiają historię polskiego lotnictwa w czasie II wojny światowej. Przez ponad trzydzieści lat tworzenia ich korzystał z pomocy i porad polskich lotników, weteranów II wojny światowej. W tym okresie ściśle współpracował ze Stowarzyszeniem Weteranów PSP w Wielkiej Brytanii, a także ze stowarzyszeniem PSP w USA, Kanadzie i Australii. Swoje obrazy kopiował w technice litograficznej i drukował w krótkich, ekskluzywnych seriach. Odbitki te, osobiście podpisane przez wielu asów polskiego lotnictwa, stanowią swoisty ślad historyczny. Jego jedyne na świecie podpisy weteranów PSP są naprawdę unikatowe i bardzo ekskluzywne. Piotr Górka prezentował swoje prace na wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych. We współpracy z Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie zaprezentował je w Deutsches Museum Flugwerft w Monachium. Jego obrazy były wystawiane w Wielkiej Brytanii we współpracy z Guild of Aviation Artist, a także w renomowanej galerii Aces High. w Wendover w Wielkiej Brytanii. Jego prace zdobią wiele prywatnych kolekcji i przypominają o osiągnięciach Polskich Sił Powietrznych w wielu oficjalnych instytucjach w kraju i za granicą. Jego prace zdobią wiele prywatnych kolekcji oraz wiele oficjalnych instytucji w kraju i za granicą i przypominają o osiągnięciach Polskich Sił Powietrznych podczas drugiej wojny światowej.
HISTORIA
Zanim Polskie Siły Powietrzne stały się częścią Wojska Polskiego za granicą, prawie 100 polskich pilotów
wzmocniło istniejące dywizjony myśliwskie (w tym nocne jednostki bojowe Blenheim). Polacy
często przemieszczali się z jednej jednostki do drugiej, a wielu walczyło w dwóch lub więcej dywizjonach RAF.
Podczas Bitwy o Anglię latali operacyjnie z dywizjonami nr 17, 23, 32, 43, 54, 56, 65, 74, 85,
111,145*********** 213, 229, 234, 238, 249, 253*********** 601, 60*********09 i 615.
W tych najtrudniejszych dniach czterech polskich lotników służyło w 54. Dywizjonie. Byli to: Wojciech Kłoziński,
Walenty Krepski, Ludwik Alfred Martel i Leon Świtoń.
Podczas lotów bojowych 7 września wyposażony w Spitfire'y 54. Dywizjon stracił dwóch pilotów.
P/O Saunders zginął, gdy jego samolot zanurkował w ziemię z niskiego pułapu.
Tego samego dnia jeden z Polaków, P/O Walenty Krepski, został zgłoszony jako zaginiony podczas lotu operacyjnego w rejonie Whitby. Prawdopodobnie jego Spitfire I, R6901, uderzył w wodę podczas niskiego lotu w pobliżu Flamborough. 54. Dywizjon ORB stwierdził, że.
„jego bardzo ograniczone słownictwo angielskie z pewnością przyczyniło się do tego pechowego
i żałosnego wypadku”
Zaledwie kilka dni wcześniej, 3 września, 54. Dywizjon przeniósł się z Hornchurch do RAF
Catterick. Do tego czasu z pierwotnego zespołu pozostało tylko siedmiu pilotów z wczesnej fazy
Bitwy o Anglię. Wśród pilotów zastępczych było dwóch polskich lotników: P/O Walenty Krepski
i P/O Ludwik Martel. Krepski był drugim polskim pilotem utraconym przez ten dywizjon po tym, jak Klozinski
został zestrzelony i ranny 15 sierpnia. Z drugiej strony P/O Ludwik Martel latał
Spitfire'ami przez resztę bitwy o Anglię, chociaż pod koniec tego miesiąca
przeszedł do 603 Dywizjonu.
Zwroty: Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów
Uwaga: Druki są ręcznie podpisane przez weteranów II wojny światowej Polskich Sił Powietrznych na uchodźstwie, więc podpisy są oryginalnymi autografami złożonymi ołówkiem HB, a nie faksymiliami.
Dołączono certyfikat autentyczności.
Wydruk jest jednorazowy obejmujący 150 egzemplarzy, nie będzie więcej dodruków.
Płyty drukarskie zostały zniszczone.
Stan: Zupełnie nowy, zafoliowany, zawiera Certyfikat autentyczności i ulotki.
WAŻNE !!!
Nie należy wystawiać druku na bezpośrednie działanie promieni słonecznych.
Najlepiej print oprawić w profesjonalnym punkcie oprawy obrazów, w ramę pod szkło i passe-partout z dodatkami (dodatkowe autografy, zdjęcia, rysunki. Odznaki i odznaczenie itp.)
Przykład oprawy bez ram w załączniku
Piotr Górka
Spitfire Mk I z 609. Dywizjonu RAF w walce z Messerschmittem Bf 110C z 6/ZG76.
15 sierpnia 1940 r. P/O Piotr Ostaszewski lecąć maszyną PR-E, wziął udział w zestrzeleniu Messerschmitta 110. Reszta przypadła innemu Polakowi, który brał udział w tej walce, P/O Januszowi Żurakowskiemu z 234 Dywizjonu, również pilotującemu Spitfire'a Mk I.
L/E 150 Litografia Limitowana Edycja Podpisane i Ponumerowane Odbitki
Każda z tych edycji jest indywidualnie numerowana
Wraz z Certyfikatem Autentyczności
Całkowity rozmiar arkuszai: 70 cm x 54 cm
Rozmiar obrazu: 55 cm x 37 cm
Dookoła wdrukowane passe-partout o kolorze ecru szerokości 4 cm
Wydrukowano nawysokiej jakości, HQ Acid i Chlorin Free Permanent Paper 250 Gr
Specjalnie dedykowany do drukowania reprodukcji dzieł sztuki.
Zakupiony print będzie zwinięte i wysłany w utwardzonej tubie.
L/E 150 podpisany przez artystę oraz włąsnoręcznie przez
S/Ldr JANUSZA ŻURAKOWSKIEGO odznaczony VM5kl KW*
We wrześniu 1939 roku Żurakowski walczył na PZL P.7 w grupie instruktorów.
Podczas bitwy o Anglię służył w 152, 234, 609 Squadron RAF.
Po BoB walczył w 306, 315, 316, dywizjonach Polskich Sił Powietrznych.
Pełnił funkcję dowódcy 316 dywizjonu PSP.
Po wojnie , był bardzo znanym pilotem doświadczalnym. Jako jedyny POlak widnieje na liście
Mieszkał w Kanadzie
-Wyróżniony m.in. członkostwem honorowym Międzynarodowego Stowarzyszenia Pilotów Doświadczalnych w Los Angeles, które umieściło jego imię na liście najwybitniejszych lotników wszech czasów.
-Wyróżniony tytułem „Pioniera lotnictwa kanadyjskiego” i członkostwem lotniczego „Hall of Fame” w Kanadzie. Za zasługi otrzymał niezwykle cenny puchar McKee Trophy.
-Odznaczony Honorową Odznaką Nr 2[3] Klubu Pilotów Doświadczalnych w Polsce.
-Miasto Edmonton nadało mu swoje odznaczenie Order Lotu.
-Jego imieniem nazwano jeden z budynków lotniczego ośrodka doświadczalnego w Albercie.
-Miasto Barry’s Bay otworzyło park im. Żurakowskiego wraz z jego pomnikiem i modelem samolotu CF-105 Arrow.
-W 1996 wydano srebrną monetę o nominale 20 dolarów kanadyjskich z jego wizerunkiem.
-Wiele drużyn harcerskich nosi imię Żurakowskiego.
-Dnia 15 kwietnia 2010 Rada Miejska w Kartuzach podjęła uchwałę o nadaniu Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Kartuzach imienia Janusza Żurakowskiego[4].
O ARTYŚCIE
Piotr Górka - urodzony w Krakowie, artysta grafik, Zyskał uznanie i reputację jako czołowy polski artysta lotniczy, specjalizujący się w tematyce II wojny światowej. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów lotniczych. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, przez wiele lat pracował jako ilustrator w różnych wydawnictwach. Jego obrazy olejne przedstawiają historię polskiego lotnictwa w czasie II wojny światowej. Przez ponad trzydzieści lat tworzenia ich korzystał z pomocy i porad polskich lotników, weteranów II wojny światowej. W tym okresie ściśle współpracował ze Stowarzyszeniem Weteranów PSP w Wielkiej Brytanii, a także ze stowarzyszeniem PSP w USA, Kanadzie i Australii. Swoje obrazy kopiował w technice litograficznej i drukował w krótkich, ekskluzywnych seriach. Odbitki te, osobiście podpisane przez wielu asów polskiego lotnictwa, stanowią swoisty ślad historyczny. Jego jedyne na świecie podpisy weteranów PSP są naprawdę unikatowe i bardzo ekskluzywne. Piotr Górka prezentował swoje prace na wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych. We współpracy z Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie zaprezentował je w Deutsches Museum Flugwerft w Monachium. Jego obrazy były wystawiane w Wielkiej Brytanii we współpracy z Guild of Aviation Artist, a także w renomowanej galerii Aces High. w Wendover w Wielkiej Brytanii. Jego prace zdobią wiele prywatnych kolekcji i przypominają o osiągnięciach Polskich Sił Powietrznych w wielu oficjalnych instytucjach w kraju i za granicą. Jego prace zdobią wiele prywatnych kolekcji oraz wiele oficjalnych instytucji w kraju i za granicą i przypominają o osiągnięciach Polskich Sił Powietrznych podczas drugiej wojny światowej.
HISTORIA
Zanim Polskie Siły Powietrzne stały się częścią Wojska Polskiego za granicą, prawie 100 polskich pilotów
wzmocniło istniejące dywizjony myśliwskie (w tym nocne jednostki bojowe Blenheim). Polacy
często przemieszczali się z jednej jednostki do drugiej, a wielu walczyło w dwóch lub więcej dywizjonach RAF.
Podczas Bitwy o Anglię latali operacyjnie z dywizjonami nr 17, 23, 32, 43, 54, 56, 65, 74, 85,
111,145*********** 213, 229, 234, 238, 249, 253*********** 601, 60*********09 i 615.
W tych najtrudniejszych dniach czterech polskich lotników służyło w 54. Dywizjonie. Byli to: Wojciech Kłoziński,
Walenty Krepski, Ludwik Alfred Martel i Leon Świtoń.
Podczas lotów bojowych 7 września wyposażony w Spitfire'y 54. Dywizjon stracił dwóch pilotów.
P/O Saunders zginął, gdy jego samolot zanurkował w ziemię z niskiego pułapu.
Tego samego dnia jeden z Polaków, P/O Walenty Krepski, został zgłoszony jako zaginiony podczas lotu operacyjnego w rejonie Whitby. Prawdopodobnie jego Spitfire I, R6901, uderzył w wodę podczas niskiego lotu w pobliżu Flamborough. 54. Dywizjon ORB stwierdził, że.
„jego bardzo ograniczone słownictwo angielskie z pewnością przyczyniło się do tego pechowego
i żałosnego wypadku”
Zaledwie kilka dni wcześniej, 3 września, 54. Dywizjon przeniósł się z Hornchurch do RAF
Catterick. Do tego czasu z pierwotnego zespołu pozostało tylko siedmiu pilotów z wczesnej fazy
Bitwy o Anglię. Wśród pilotów zastępczych było dwóch polskich lotników: P/O Walenty Krepski
i P/O Ludwik Martel. Krepski był drugim polskim pilotem utraconym przez ten dywizjon po tym, jak Klozinski
został zestrzelony i ranny 15 sierpnia. Z drugiej strony P/O Ludwik Martel latał
Spitfire'ami przez resztę bitwy o Anglię, chociaż pod koniec tego miesiąca
przeszedł do 603 Dywizjonu.
Zwroty: Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów
Uwaga: Druki są ręcznie podpisane przez weteranów II wojny światowej Polskich Sił Powietrznych na uchodźstwie, więc podpisy są oryginalnymi autografami złożonymi ołówkiem HB, a nie faksymiliami.
Dołączono certyfikat autentyczności.
Wydruk jest jednorazowy obejmujący 150 egzemplarzy, nie będzie więcej dodruków.
Płyty drukarskie zostały zniszczone.
Stan: Zupełnie nowy, zafoliowany, zawiera Certyfikat autentyczności i ulotki.
WAŻNE !!!
Nie należy wystawiać druku na bezpośrednie działanie promieni słonecznych.
Najlepiej print oprawić w profesjonalnym punkcie oprawy obrazów, w ramę pod szkło i passe-partout z dodatkami (dodatkowe autografy, zdjęcia, rysunki. Odznaki i odznaczenie itp.)
Przykład oprawy bez ram w załączniku
ID: 961747163
xxx xxx xxx
Dodane 19 lipca 2025
Limitowana wydruk artystyczny: Piotr Górka "NORTH ASHEY DOWN"
Tylko przedmiot
490 zł
Przedmiot z Pakietem Ochronnym
Lokalizacja
Zwroty
Pakiet Ochronny
Zwróć przedmiot, jeśli jest uszkodzony lub niezgodny z opisem. Zgłoś problem do 24 h od otrzymania przedmiotu. Szczegóły