Prywatne
Stan: Używane
Opis
Pianino cyfrowe zadowoli każdego posiada funkcję pianina syntezatora keyboard wszystko w jednym 100% sprawny technicznie.
Gorąco polecam cena też okazyjna ponieważ nowe kosztowało 8 000 zł
Korg PA 588
Kilka miesięcy temu opisywałem keyboard PA 500, który zrobił na mnie (jak każdy Korg) pozytywne wrażenie. Teraz dostałem do testu instrument przeznaczony dla wąskiego, zdefiniowanego grona odbiorców preferujących doważoną klawiaturę, rzetelnie brzmiącą barwę fortepianu i funkcjonalność instrumentów typu keyboard. Nie wszyscy producenci oferują taki produkt, ponieważ rynek zbytu jest mały a koszty rozwoju duże. Korg ma na szczęście inne podejście i połączył możliwości PA 500 z klawiaturą wziętą z jego pianin cyfrowych. Tak powstał PA 588. Zobaczmy co z tej mieszanki wyszło.
OPIS
Wygląd – tu PA 588 trochę mnie zaskoczył. Spodziewałem się po instrumencie z ciężką klawiaturą bardziej udomowionej, „meblopodobnej” stylistycznie wersji dobrze komponującej się w warunkach domowych i scenicznych. W końcu PA 588 ma własny system audio po to, by można było w domu ćwiczyć, a w razie zjazdu rodzinnego z okazji imienin czy innej balangi muzykować, więc pod tym względem domowy wygląd mile widziany, a PA 588 takiego stylu nie ma. To co przydatne w domu, na scenie niekoniecznie. Mnie to nie przeszkadza, ale te mocno widoczne, wyłupiaste, bardzo przydatne w domu głośniki są zupełnie nie przydatne na scenie i chyba nie wszystkim się spodobają. Ale taka jest cena kompromisu, coś za coś. W każdym razie wygląd PA 588 oceniam średnio. PA 588 wyposażono w doważoną, 88-klawiszową, sprawdzoną klawiaturę Korga (RH3) i z pewnością jedną z najlepszych na rynku montowanych w pianach cyfrowych. Posiada wszystkie cechy, by zadowolić nawet wybrednych pianistów. Palce nie męczą się nawet przy długim graniu. Brak tu jakichkolwiek uwag.
BARWY
Wspomniałem na początku, że tej klasy instrument musi mieć na pokładzie rzetelną barwę fortepianu. PA 588 pod tym względem nikogo nie rozczaruje. Główna barwa fortepianu Gran Piano RX jest doskonała od najniższego do najwyższego dźwięku. Niski rejestr brzmi potężnie, środkowy jest klarowny, a wysoki ostry i czysty. Nie jest też bez znaczenia efekt rezonansu strun. Przycisk PLAY PIANO przełączy nas zawsze na podstawową barwę fortepianu, niezależnie od tego jakie barwy czy funkcje mamy aktualnie włączone.
Z lewej strony klawiatury znajduje się mały dżojstik realizujący funkcje Pitch Bend/Modulation. Jest starym, intuicyjnym modelem manipulatora stosowanym w instrumentach Korga od dawna. Choć nie można mu nic zarzucić, zastanawia mnie, dlaczego nie użyto bardziej konkretnego i nowocześniejszego z PA 500.
PA 588 ma prawie 900 barw zbudowanych na generatorze dzwięków EDS (Enhanced Definition Synthesis) stosowanym również w innych instrumentach serii PA. Poza barwami charakterystycznymi dla Korga, PA 588 zawiera również obowiązkowy w dzisiejszych czasach zestaw barw GM2.
Na plus należy zaliczyć sprawdzony wyświetlacz dotykowy Korga w który 588 został wyposażony. Tak jak w innych instrumentach serii PA, taki i w 588 barwy wybiera się przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku z wybraną sekcją instrumentów, a dalej konkretną barwę na wyświetlaczu dotykowym. Sekcje instrumentów mają na ekranie przeważnie cztery lub pięć stron z barwami, ale zdarzają się też obszerniejsze.
Dla wzbogacenia brzmienia instrumentu można zdefiniować trzy barwy dla prawej ręki i jedną dla lewej. Uzyskuje się w ten sposób naprawdę potężne brzmienie. Czynności z tym związane, a więc dobór barw, siła dźwięku itd. dokonujemy wyłącznie na wyświetlaczu dotykowym, ponieważ instrument nie posiada do tego żadnych dedykowanych, fizycznych przycisków na płycie głównej. W praktyce sprawdza się dobrze pod warunkiem, że na ekranie mamy cały czas aktywną stronę z tymi funkcjami.
- Advertisement -
BARWY
Wspomniałem na początku, że tej klasy instrument musi mieć na pokładzie rzetelną barwę fortepianu. PA 588 pod tym względem nikogo nie rozczaruje. Główna barwa fortepianu Gran Piano RX jest doskonała od najniższego do najwyższego dźwięku. Niski rejestr brzmi potężnie, środkowy jest klarowny, a wysoki ostry i czysty. Nie jest też bez znaczenia efekt rezonansu strun. Przycisk PLAY PIANO przełączy nas zawsze na podstawową barwę fortepianu, niezależnie od tego jakie barwy czy funkcje mamy aktualnie włączone.
Poza barwami charakterystycznymi dla Korga, PA 588 zawiera również obowiązkowy w dzisiejszych czasach zestaw barw GM2.
Na plus należy zaliczyć sprawdzony wyświetlacz dotykowy Korga w który 588 został wyposażony. Tak jak w innych instrumentach serii PA, taki i w 588 barwy wybiera się przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku z wybraną sekcją instrumentów, a dalej konkretną barwę na wyświetlaczu dotykowym. Sekcje instrumentów mają na ekranie przeważnie cztery lub pięć stron z barwami, ale zdarzają się też obszerniejsze.
Dla wzbogacenia brzmienia instrumentu można zdefiniować trzy barwy dla prawej ręki i jedną dla lewej. Uzyskuje się w ten sposób naprawdę potężne brzmienie. Czynności z tym związane, a więc dobór barw, siła dźwięku itd. dokonujemy wyłącznie na wyświetlaczu dotykowym, ponieważ instrument nie posiada do tego żadnych dedykowanych, fizycznych przycisków na płycie głównej. W praktyce sprawdza się dobrze pod warunkiem, że na ekranie mamy cały czas aktywną stronę z tymi funkcjami.
- Advertisement -
BARWY
Wspomniałem na początku, że tej klasy instrument musi mieć na pokładzie rzetelną barwę fortepianu. PA 588 pod tym względem nikogo nie rozczaruje. Główna barwa fortepianu Gran Piano RX jest doskonała od najniższego do najwyższego dźwięku. Niski rejestr brzmi potężnie, środkowy jest klarowny, a wysoki ostry i czysty. Nie jest też bez znaczenia efekt rezonansu strun. Przycisk PLAY PIANO przełączy nas zawsze na podstawową barwę fortepianu, niezależnie od tego jakie barwy czy funkcje mamy aktualnie włączone..
SEKWENCERY
Nie pamiętam dokładnie od jak dawna Korg wprowadził do swoich instrumentów podwójny sekwencer. W każdym razie PA 588 ma dwa sekwencery XDS szesnastościeżkowe. Oba są niezależne i w pełni funkcjonalne. Gdy jeden odtwarza utwór, drugi może wczytywać. Suwak Balance pozwala na płynne przejście z jednego na drugi, utrzymując ciągłość odtwarzanych utworów. Obie jednostki są w stanie odtwarzać pliki SMF, Karaoke i GM oraz wyświetlać pliki tekstowe. Utwory z pomocą sekwencera można nagrać korzystając z wybranego stylu, wstępów, wypełnień, zakończeń lub grając na żywo..
STYLE
W tej dziedzinie Korg jest mistrzem i chyba upłynie trochę czasu zanim konkurencja nadrobi zaległości. PA 588 posiada ponad 320 stylów z polotem oplatających grane akordy i tak jak w PA 500, nigdy nie próbują dominować nad tym, co gra użytkownik. Są zawodowo zrobione. Korg od wielu lat pracuje nad tym, by użyte do automatycznych akompaniamentów instrumenty w zależności od charakteru stylu grały dźwięki odpowiedniej wysokości w ramach skali instrumentu i dobrze wtapiały się w całość. To sprawia, że style brzmią naturalnie. Każdy styl może składać się maksymalnie z ośmiu instrumentów (części), ma cztery odmiany, trzy wstępy, trzy wypełnienia lub pauzy i trzy zakończenia. Można wykorzystać przyciski PAD na dodatkowe części lub riffy. Myślę, że ilość fabrycznych stylów i wybór gatunków muzycznych spełnią oczekiwania większości użytkowników. Jedynie zwolennicy Country & Western mogą czuć niedosyt, ponieważ mają do dyspozycji tylko cztery style, znakomicie zaaranżowane – ale tylko cztery. Style można modyfikować lub nagrać własne.
Gorąco polecam cena też okazyjna ponieważ nowe kosztowało 8 000 zł
Korg PA 588
Kilka miesięcy temu opisywałem keyboard PA 500, który zrobił na mnie (jak każdy Korg) pozytywne wrażenie. Teraz dostałem do testu instrument przeznaczony dla wąskiego, zdefiniowanego grona odbiorców preferujących doważoną klawiaturę, rzetelnie brzmiącą barwę fortepianu i funkcjonalność instrumentów typu keyboard. Nie wszyscy producenci oferują taki produkt, ponieważ rynek zbytu jest mały a koszty rozwoju duże. Korg ma na szczęście inne podejście i połączył możliwości PA 500 z klawiaturą wziętą z jego pianin cyfrowych. Tak powstał PA 588. Zobaczmy co z tej mieszanki wyszło.
OPIS
Wygląd – tu PA 588 trochę mnie zaskoczył. Spodziewałem się po instrumencie z ciężką klawiaturą bardziej udomowionej, „meblopodobnej” stylistycznie wersji dobrze komponującej się w warunkach domowych i scenicznych. W końcu PA 588 ma własny system audio po to, by można było w domu ćwiczyć, a w razie zjazdu rodzinnego z okazji imienin czy innej balangi muzykować, więc pod tym względem domowy wygląd mile widziany, a PA 588 takiego stylu nie ma. To co przydatne w domu, na scenie niekoniecznie. Mnie to nie przeszkadza, ale te mocno widoczne, wyłupiaste, bardzo przydatne w domu głośniki są zupełnie nie przydatne na scenie i chyba nie wszystkim się spodobają. Ale taka jest cena kompromisu, coś za coś. W każdym razie wygląd PA 588 oceniam średnio. PA 588 wyposażono w doważoną, 88-klawiszową, sprawdzoną klawiaturę Korga (RH3) i z pewnością jedną z najlepszych na rynku montowanych w pianach cyfrowych. Posiada wszystkie cechy, by zadowolić nawet wybrednych pianistów. Palce nie męczą się nawet przy długim graniu. Brak tu jakichkolwiek uwag.
BARWY
Wspomniałem na początku, że tej klasy instrument musi mieć na pokładzie rzetelną barwę fortepianu. PA 588 pod tym względem nikogo nie rozczaruje. Główna barwa fortepianu Gran Piano RX jest doskonała od najniższego do najwyższego dźwięku. Niski rejestr brzmi potężnie, środkowy jest klarowny, a wysoki ostry i czysty. Nie jest też bez znaczenia efekt rezonansu strun. Przycisk PLAY PIANO przełączy nas zawsze na podstawową barwę fortepianu, niezależnie od tego jakie barwy czy funkcje mamy aktualnie włączone.
Z lewej strony klawiatury znajduje się mały dżojstik realizujący funkcje Pitch Bend/Modulation. Jest starym, intuicyjnym modelem manipulatora stosowanym w instrumentach Korga od dawna. Choć nie można mu nic zarzucić, zastanawia mnie, dlaczego nie użyto bardziej konkretnego i nowocześniejszego z PA 500.
PA 588 ma prawie 900 barw zbudowanych na generatorze dzwięków EDS (Enhanced Definition Synthesis) stosowanym również w innych instrumentach serii PA. Poza barwami charakterystycznymi dla Korga, PA 588 zawiera również obowiązkowy w dzisiejszych czasach zestaw barw GM2.
Na plus należy zaliczyć sprawdzony wyświetlacz dotykowy Korga w który 588 został wyposażony. Tak jak w innych instrumentach serii PA, taki i w 588 barwy wybiera się przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku z wybraną sekcją instrumentów, a dalej konkretną barwę na wyświetlaczu dotykowym. Sekcje instrumentów mają na ekranie przeważnie cztery lub pięć stron z barwami, ale zdarzają się też obszerniejsze.
Dla wzbogacenia brzmienia instrumentu można zdefiniować trzy barwy dla prawej ręki i jedną dla lewej. Uzyskuje się w ten sposób naprawdę potężne brzmienie. Czynności z tym związane, a więc dobór barw, siła dźwięku itd. dokonujemy wyłącznie na wyświetlaczu dotykowym, ponieważ instrument nie posiada do tego żadnych dedykowanych, fizycznych przycisków na płycie głównej. W praktyce sprawdza się dobrze pod warunkiem, że na ekranie mamy cały czas aktywną stronę z tymi funkcjami.
- Advertisement -
BARWY
Wspomniałem na początku, że tej klasy instrument musi mieć na pokładzie rzetelną barwę fortepianu. PA 588 pod tym względem nikogo nie rozczaruje. Główna barwa fortepianu Gran Piano RX jest doskonała od najniższego do najwyższego dźwięku. Niski rejestr brzmi potężnie, środkowy jest klarowny, a wysoki ostry i czysty. Nie jest też bez znaczenia efekt rezonansu strun. Przycisk PLAY PIANO przełączy nas zawsze na podstawową barwę fortepianu, niezależnie od tego jakie barwy czy funkcje mamy aktualnie włączone.
Poza barwami charakterystycznymi dla Korga, PA 588 zawiera również obowiązkowy w dzisiejszych czasach zestaw barw GM2.
Na plus należy zaliczyć sprawdzony wyświetlacz dotykowy Korga w który 588 został wyposażony. Tak jak w innych instrumentach serii PA, taki i w 588 barwy wybiera się przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku z wybraną sekcją instrumentów, a dalej konkretną barwę na wyświetlaczu dotykowym. Sekcje instrumentów mają na ekranie przeważnie cztery lub pięć stron z barwami, ale zdarzają się też obszerniejsze.
Dla wzbogacenia brzmienia instrumentu można zdefiniować trzy barwy dla prawej ręki i jedną dla lewej. Uzyskuje się w ten sposób naprawdę potężne brzmienie. Czynności z tym związane, a więc dobór barw, siła dźwięku itd. dokonujemy wyłącznie na wyświetlaczu dotykowym, ponieważ instrument nie posiada do tego żadnych dedykowanych, fizycznych przycisków na płycie głównej. W praktyce sprawdza się dobrze pod warunkiem, że na ekranie mamy cały czas aktywną stronę z tymi funkcjami.
- Advertisement -
BARWY
Wspomniałem na początku, że tej klasy instrument musi mieć na pokładzie rzetelną barwę fortepianu. PA 588 pod tym względem nikogo nie rozczaruje. Główna barwa fortepianu Gran Piano RX jest doskonała od najniższego do najwyższego dźwięku. Niski rejestr brzmi potężnie, środkowy jest klarowny, a wysoki ostry i czysty. Nie jest też bez znaczenia efekt rezonansu strun. Przycisk PLAY PIANO przełączy nas zawsze na podstawową barwę fortepianu, niezależnie od tego jakie barwy czy funkcje mamy aktualnie włączone..
SEKWENCERY
Nie pamiętam dokładnie od jak dawna Korg wprowadził do swoich instrumentów podwójny sekwencer. W każdym razie PA 588 ma dwa sekwencery XDS szesnastościeżkowe. Oba są niezależne i w pełni funkcjonalne. Gdy jeden odtwarza utwór, drugi może wczytywać. Suwak Balance pozwala na płynne przejście z jednego na drugi, utrzymując ciągłość odtwarzanych utworów. Obie jednostki są w stanie odtwarzać pliki SMF, Karaoke i GM oraz wyświetlać pliki tekstowe. Utwory z pomocą sekwencera można nagrać korzystając z wybranego stylu, wstępów, wypełnień, zakończeń lub grając na żywo..
STYLE
W tej dziedzinie Korg jest mistrzem i chyba upłynie trochę czasu zanim konkurencja nadrobi zaległości. PA 588 posiada ponad 320 stylów z polotem oplatających grane akordy i tak jak w PA 500, nigdy nie próbują dominować nad tym, co gra użytkownik. Są zawodowo zrobione. Korg od wielu lat pracuje nad tym, by użyte do automatycznych akompaniamentów instrumenty w zależności od charakteru stylu grały dźwięki odpowiedniej wysokości w ramach skali instrumentu i dobrze wtapiały się w całość. To sprawia, że style brzmią naturalnie. Każdy styl może składać się maksymalnie z ośmiu instrumentów (części), ma cztery odmiany, trzy wstępy, trzy wypełnienia lub pauzy i trzy zakończenia. Można wykorzystać przyciski PAD na dodatkowe części lub riffy. Myślę, że ilość fabrycznych stylów i wybór gatunków muzycznych spełnią oczekiwania większości użytkowników. Jedynie zwolennicy Country & Western mogą czuć niedosyt, ponieważ mają do dyspozycji tylko cztery style, znakomicie zaaranżowane – ale tylko cztery. Style można modyfikować lub nagrać własne.
ID: 1018556867
xxx xxx xxx
Dodane 06 sierpnia 2025
Korg pa 588 cyfrowe pianino Sekwencer Style barwy keyboard itd itp
3 500 zł
do negocjacji
Lokalizacja