Prywatne
Stan: Nowe
Opis
KOLEKCJA FILMÓW SIERGIEJA EISENSTEINA
KOLEKCJA KLASYKI SPUTNIKA [3 DVD ] FOLIA
Aleksander Newski
Aleksander Newski to dzieło wpisane w klasykę światowego kina. Doborowa obsada, niesamowite dekoracje, ogromny rozmach przy realizacji – to tylko niektóre z atutów tego filmu. Fabułę oparto na autentycznych wydarzeniach z XIII wieku. Akcja filmu toczy się w XII-wiecznej Rosji, rozbitej na feudalne części. Mocno osłabiony najazdami tatarskimi kraj zostaje napadnięty przez Zakon Krzyżacki. Niemieccy rycerze grabią bezkarnie przygraniczne wioski, siejąc gwałt i spustoszenie. Kiedy wrogowie zbliżają się do bram Nowogrodu, przerażeni mieszkańcy zwracają się o pomoc do znanego z waleczności i bohaterstwa księcia Aleksandra Newskiego (porywająca kreacja Nikołaja Czerkasowa).
Kulminacyjnym punktem akcji jest starcie zbrojne na powierzchni zamarzniętego jeziora, bitwa na Jeziorze Czudzkim - starcie plebejskich wojsk ruskich i zakutych w żelazo rycerzy niemieckich. Wojowie Aleksandra są znaczeni czernią strojów, oddziały niemieckie bielą krzyżackich płaszczy. Kontrastowe barwy czerni i bieli tak tu, jak i w całym filmie obrazują konflikt podstawowych wartości – dobra i zła, czy też świata życia i świata śmierci. Symboliczny charakter ma też postać samego kniazia Aleksandra (znakomity Nikołaj Czerkasow), sprowadzona do kilku wyrazistych cech, budowana na kształt ludowego herosa. Staje się on nowym, laickim świętym, uosobieniem patriotyzmu i waleczności.
Wspaniała opowieść Eisensteina o średniowiecznym bohaterze dała genialnemu twórcy możliwość zastosowania nowatorskich rozwiązań w dziedzinie obrazu i dźwięku. Pod względem formy Aleksander Newski jest dziełem wybitnym. Wielką urodą i wewnętrznym napięciem odznaczają się oparte na kontrastach zdjęcia, stale współpracującego z reżyserem, Eduarda Tisse. Montaż, w którym Eisenstein był mistrzem, oparty jest na zmiennym rytmie uzależnionym od dynamiki scen. Popisem montażowym na miarę Pancernika Potiomkina jest sekwencja bitwy na Jeziorze Czudzkim.
Szczególnymi walorami odznacza się połączenie strony wizualnej z muzyką wybitnego kompozytora Siergieja Prokofjewa, która w formie wielkiej kantaty nieustannie kontrapunktuje obraz lub uwypukla jego siłę. Film ten był dla Eisensteina potwierdzeniem i ucieleśnieniem teorii montażu pionowego, którego istotę stanowiła polifoniczna synteza obrazu, słowa i muzyki, prowadząca do artystycznej pełni – swoistej filmowej opery. Siergiej Eisenstein (1898-1948) – jeden z największych reżyserów i teoretyków historii kina – zasłynął wybitnymi filmami w okresie niemym: „Strajk”, „Pancernik Potiomkin”, „Październik”; w kinematografii dźwiękowej „Aleksandrem Newskim” i „Iwanem Groźnym”. Był niezwykłym odkrywcą wielu form montażu.
Eisenstein zebrał najlepszą ekipę aktorską, w tym odtwórcę głównej roli – Nikołaja Czerkasowa, który kontynuował współpracę z reżyserem również w Iwanie Groźnym. Zaangażował także Nikołaja Ochłopkowa i Andrieja Abrikosowa do ról towarzyszy broni księcia – Wasilija Busłaja i Gawryły Oleksycza. Siergiej Blinnikow zagrał Twierdiłę. Muzykę do filmu zawierającą utwory symfoniczne i chóralne, będącą pełnowartościowym klasycznym dziełem, skomponował Siergiej Prokofiew. Film przez lata nie był emitowany z uwagi na antyniemieckie przesłanki, zdjęcia ukończono bowiem tuż przed podpisaniem paktu Ribbentrop – Mołotow. Dzieło powróciło triumfalnie na ekrany po zerwaniu radziecko - niemieckiego sojuszu w 1941 roku i od tamtej pory cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie.
Obsada: Nikołaj Czerkasow, Nikołaj Ochłopkow, Aleksandr Abrikosow
Reżyseria: Siergiej Eisenstein, Dmitrij Wasiljew
Scenariusz: Piotr Pawlenko, Sergei M. Eisenstein
Muzyka: Eduard Tisse
Kraj Produkcji: Rosja, ZSRR
Rok produkcji: 1938
Data premiery w Polsce: 2009-01-16
Czas filmu: 111 min.
Dystrybutor: Mayfly
Niech żyje Meksyk!
Niezrealizowane dzieło Siergieja Eisensteina miało być epizodyczną opowieścią o meksykańskiej kulturze i polityce. Rekonstrukcja filmu dokonana w 1979 roku przez Grigorija Aleksandrowa miała być w założeniu jak najwierniejsza oryginalnej wersji Eisensteina.
Na Jukatanie, wśród pogańskich świątyń, kapłańskich miast i ogromnych piramid, w królestwie śmierci, gdzie relikty przeszłości nieprzerwanie panują nad światem współczesnym - tu właśnie rozpoczynamy swą opowieść. Niczym symbol przeszłości, pożegnanie ze starożytną cywilizacją Majów, przesuwa się po ekranie posępna procesja pogrzebowa. Oglądamy kapłanów pogańskich świątyń, maski bogów - fantomów dalekiej przeszłości. (fragment prologu filmu)
Film jest zbiorem sześć epizodów ukazujących tysiąclecie osobliwej kultury meksykańskiej. Eisenstein stworzył wstrząsający portret dramatycznego zderzenia pomiędzy starożytną cywilizacją Majów a hiszpańskimi konkwistadorami oraz obraz modernistycznej mitologii Rewolucji Meksykańskiej z początku XX wieku.
"Czas jest Wiecznością. To może być dzisiaj. To może być dwadzieścia lat temu...może być tysiąc." Eisenstein
Obsada: Siergiej Bondarczuk
Reżyseria: Grigorij Aleksandrow , Siergiej Bondarczuk
Scenariusz: Grigorij Aleksandrow , Siergiej Eisenstein
Kraj Produkcji: ZSRR
Data premiery w Polsce: 2010-06-01
Czas filmu: 87 min.
Dystrybutor: 35mm i Mayfly
Październik
Film nakręcony z okazji 10-lecia Rewolucji Październikowej. Wydarzenia roku 1917, w wyniku których miał miejsce wybuch statku wojskowego "Aurora" i atak na Pałac Zimowy, zostały odtworzone z maksymalną dokładnością. Jest to ostatnia część rewolucyjnej epopei kinowej. "Film jest jednocześnie opowieścią o historii i jej częścią, w tym znaczeniu, że jego montaż, kadrowanie, jego estetyka to czysty produkt systemu rewolucyjnego, zarówno w samym obrazie rewolucji jak i w egzaltowanym stylu tego przekazu".
Reżyseria: Sergej Eisenstein
Scenariusz: Grigorij Aleksandrow
Kraj Produkcji: ZSRR
Rok produkcji: 1927
Data premiery w Polsce: 2009-03-13
Dystrybutor: 35mm i Mayfly
Czas: 96 min
Karton 74
KOLEKCJA KLASYKI SPUTNIKA [3 DVD ] FOLIA
Aleksander Newski
Aleksander Newski to dzieło wpisane w klasykę światowego kina. Doborowa obsada, niesamowite dekoracje, ogromny rozmach przy realizacji – to tylko niektóre z atutów tego filmu. Fabułę oparto na autentycznych wydarzeniach z XIII wieku. Akcja filmu toczy się w XII-wiecznej Rosji, rozbitej na feudalne części. Mocno osłabiony najazdami tatarskimi kraj zostaje napadnięty przez Zakon Krzyżacki. Niemieccy rycerze grabią bezkarnie przygraniczne wioski, siejąc gwałt i spustoszenie. Kiedy wrogowie zbliżają się do bram Nowogrodu, przerażeni mieszkańcy zwracają się o pomoc do znanego z waleczności i bohaterstwa księcia Aleksandra Newskiego (porywająca kreacja Nikołaja Czerkasowa).
Kulminacyjnym punktem akcji jest starcie zbrojne na powierzchni zamarzniętego jeziora, bitwa na Jeziorze Czudzkim - starcie plebejskich wojsk ruskich i zakutych w żelazo rycerzy niemieckich. Wojowie Aleksandra są znaczeni czernią strojów, oddziały niemieckie bielą krzyżackich płaszczy. Kontrastowe barwy czerni i bieli tak tu, jak i w całym filmie obrazują konflikt podstawowych wartości – dobra i zła, czy też świata życia i świata śmierci. Symboliczny charakter ma też postać samego kniazia Aleksandra (znakomity Nikołaj Czerkasow), sprowadzona do kilku wyrazistych cech, budowana na kształt ludowego herosa. Staje się on nowym, laickim świętym, uosobieniem patriotyzmu i waleczności.
Wspaniała opowieść Eisensteina o średniowiecznym bohaterze dała genialnemu twórcy możliwość zastosowania nowatorskich rozwiązań w dziedzinie obrazu i dźwięku. Pod względem formy Aleksander Newski jest dziełem wybitnym. Wielką urodą i wewnętrznym napięciem odznaczają się oparte na kontrastach zdjęcia, stale współpracującego z reżyserem, Eduarda Tisse. Montaż, w którym Eisenstein był mistrzem, oparty jest na zmiennym rytmie uzależnionym od dynamiki scen. Popisem montażowym na miarę Pancernika Potiomkina jest sekwencja bitwy na Jeziorze Czudzkim.
Szczególnymi walorami odznacza się połączenie strony wizualnej z muzyką wybitnego kompozytora Siergieja Prokofjewa, która w formie wielkiej kantaty nieustannie kontrapunktuje obraz lub uwypukla jego siłę. Film ten był dla Eisensteina potwierdzeniem i ucieleśnieniem teorii montażu pionowego, którego istotę stanowiła polifoniczna synteza obrazu, słowa i muzyki, prowadząca do artystycznej pełni – swoistej filmowej opery. Siergiej Eisenstein (1898-1948) – jeden z największych reżyserów i teoretyków historii kina – zasłynął wybitnymi filmami w okresie niemym: „Strajk”, „Pancernik Potiomkin”, „Październik”; w kinematografii dźwiękowej „Aleksandrem Newskim” i „Iwanem Groźnym”. Był niezwykłym odkrywcą wielu form montażu.
Eisenstein zebrał najlepszą ekipę aktorską, w tym odtwórcę głównej roli – Nikołaja Czerkasowa, który kontynuował współpracę z reżyserem również w Iwanie Groźnym. Zaangażował także Nikołaja Ochłopkowa i Andrieja Abrikosowa do ról towarzyszy broni księcia – Wasilija Busłaja i Gawryły Oleksycza. Siergiej Blinnikow zagrał Twierdiłę. Muzykę do filmu zawierającą utwory symfoniczne i chóralne, będącą pełnowartościowym klasycznym dziełem, skomponował Siergiej Prokofiew. Film przez lata nie był emitowany z uwagi na antyniemieckie przesłanki, zdjęcia ukończono bowiem tuż przed podpisaniem paktu Ribbentrop – Mołotow. Dzieło powróciło triumfalnie na ekrany po zerwaniu radziecko - niemieckiego sojuszu w 1941 roku i od tamtej pory cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie.
Obsada: Nikołaj Czerkasow, Nikołaj Ochłopkow, Aleksandr Abrikosow
Reżyseria: Siergiej Eisenstein, Dmitrij Wasiljew
Scenariusz: Piotr Pawlenko, Sergei M. Eisenstein
Muzyka: Eduard Tisse
Kraj Produkcji: Rosja, ZSRR
Rok produkcji: 1938
Data premiery w Polsce: 2009-01-16
Czas filmu: 111 min.
Dystrybutor: Mayfly
Niech żyje Meksyk!
Niezrealizowane dzieło Siergieja Eisensteina miało być epizodyczną opowieścią o meksykańskiej kulturze i polityce. Rekonstrukcja filmu dokonana w 1979 roku przez Grigorija Aleksandrowa miała być w założeniu jak najwierniejsza oryginalnej wersji Eisensteina.
Na Jukatanie, wśród pogańskich świątyń, kapłańskich miast i ogromnych piramid, w królestwie śmierci, gdzie relikty przeszłości nieprzerwanie panują nad światem współczesnym - tu właśnie rozpoczynamy swą opowieść. Niczym symbol przeszłości, pożegnanie ze starożytną cywilizacją Majów, przesuwa się po ekranie posępna procesja pogrzebowa. Oglądamy kapłanów pogańskich świątyń, maski bogów - fantomów dalekiej przeszłości. (fragment prologu filmu)
Film jest zbiorem sześć epizodów ukazujących tysiąclecie osobliwej kultury meksykańskiej. Eisenstein stworzył wstrząsający portret dramatycznego zderzenia pomiędzy starożytną cywilizacją Majów a hiszpańskimi konkwistadorami oraz obraz modernistycznej mitologii Rewolucji Meksykańskiej z początku XX wieku.
"Czas jest Wiecznością. To może być dzisiaj. To może być dwadzieścia lat temu...może być tysiąc." Eisenstein
Obsada: Siergiej Bondarczuk
Reżyseria: Grigorij Aleksandrow , Siergiej Bondarczuk
Scenariusz: Grigorij Aleksandrow , Siergiej Eisenstein
Kraj Produkcji: ZSRR
Data premiery w Polsce: 2010-06-01
Czas filmu: 87 min.
Dystrybutor: 35mm i Mayfly
Październik
Film nakręcony z okazji 10-lecia Rewolucji Październikowej. Wydarzenia roku 1917, w wyniku których miał miejsce wybuch statku wojskowego "Aurora" i atak na Pałac Zimowy, zostały odtworzone z maksymalną dokładnością. Jest to ostatnia część rewolucyjnej epopei kinowej. "Film jest jednocześnie opowieścią o historii i jej częścią, w tym znaczeniu, że jego montaż, kadrowanie, jego estetyka to czysty produkt systemu rewolucyjnego, zarówno w samym obrazie rewolucji jak i w egzaltowanym stylu tego przekazu".
Reżyseria: Sergej Eisenstein
Scenariusz: Grigorij Aleksandrow
Kraj Produkcji: ZSRR
Rok produkcji: 1927
Data premiery w Polsce: 2009-03-13
Dystrybutor: 35mm i Mayfly
Czas: 96 min
Karton 74
ID: 811762313
Skontaktuj się
xxx xxx xxx