Prywatne
Okładka: Twarda
Stan: Nowe
Gatunek: Biznes, ekonomia, marketing
Opis
Junior Developer. Wszystko, co trzeba wiedzieć, by zacząć pracę jako programista
Co powinieneś potrafić, by zacząć pracę jako programista? Praktyczne podejście do tematu.
171 str.
[Junior Developer - pierwsza praca jako programista - JavaDevMatt]
Spis treści:
1. Sponsorzy 11
2. Partnerzy projektu 13
3. O czym i dla kogo jest ta książka? 15
4. Skąd pomysł na napisanie książki? 18
4.1. Co nowego w tym wydaniu? 20
5. Z jakich powodów nie warto zostać programistą? 21
5.1. Dla pieniędzy 21
5.2. Bo to „łatwa praca w biurze” 22
5.3. Konieczność ciągłego rozwoju i śledzenia
nowości 24
5.4. A dlaczego warto? 25
6. Co powinieneś potrafić, by zacząć pracę jako
programista? 28
6.1. Język angielski 29
6.2. Umiejętność szukania informacji 30
6.3. Rozbijanie zadań na mniejsze i praca nad jedną rzeczą naraz 31
6.4. Napisanie (nawet bardzo małego) projektu od początku do końca 32
6.5. Umiejętność skonfigurowania środowiska pod projekt 34
6.6. Podstawy baz danych (zapisywanie i czytanie danych), technologii webowych, działania sieci,
programowania obiektowego, pisania testów i webserwisów 35
6.7. Parsowanie danych JSON i XML 37
6.8. Praca z narzędziem kontroli wersji, np. Gitem 38
6.9. Usprawnianie pracy w IDE lub innym środowisku 39
6.10. Dla zielonych w programowaniu – od jakiego języka zacząć? 40
6.11. Już to potrafię – czy jestem senior developerem? 40
7. Szkoła, studia i odwieczne pytanie o matematykę 47
7.1. Bez matematyki ani rusz? 47
7.2. Jak podchodziłem do kwestii szkoły/studiów 48
7.3. Dlaczego warto iść na informatykę? 50
7.4. Dlaczego nie warto iść na informatykę? 51
7.5. Krótko o belfrach 53
8. CV, rozmowy kwalifikacyjne i szukanie pracy 54
8.1. Moje pierwsze CV na stanowisko
programisty – dlaczego było do bani? 54
8.2. Drugie CV – lepsze, ale wciąż nieidealne 57
8.3. Gdybym dzisiaj przygotowywał CV 57
8.4. Proces szukania pracy 59
8.5. Rozmowy kwalifikacyjne 60
8.6. Zbieraj doświadczenie w aplikowaniu i wyciągaj wnioski 61
8.7. Zadanie praktyczne 62
8.8. Dlaczego nie polecam zaczynać od pracy
zdalnej/freelancingu 63
8.9. Przydatne portale 64
8.10. Wątpisz w siebie, chociaż sporo wiesz?
Prawdopodobnie masz syndrom oszusta 64
8.11. Podsumowanie 66
9. Dzień, organizacja i role w pracy. Agile, scrum i inne
mądre słówka 67
9.1. Agile i scrum – z czym to się je? 68
9.2. Lepiej pracować według podejścia agile? 70
9.3. Sprint… 71
9.4. Role w organizacji pracy 74
9.5. Podsumowanie 76
10. Praktyczna ścieżka rozwoju – konkrety 77
10.1. Język angielski 77
10.2. Umiejętność szukania informacji 80
10.3. Dopisywanie „example” do szukanej frazy 80
10.4. Nie bój się szukać (nawet prostych rzeczy) 82
10.5. Szukaj i nabieraj doświadczenia 83
10.6. Krótki kurs zaawansowanego szukania w Google 84
10.7. Rozbijanie zadań na mniejsze i praca nad jedną rzeczą naraz 85
10.8. Karteczki samoprzylepne – popularne sticky notes 85
10.9. Trello – proste w obsłudze narzędzie do rozbijania zadań 88
10.10. Ćwiczenie skupiania się/wyciszania – krótko o medytacji (możesz olać ten punkt) 88
10.11. Napisanie (nawet bardzo małego) projektu od początku do końca 90
10.11.1. Manager schroniska dla zwierząt 91
10.11.2. Pierwsza gra 94
10.12. Skonfigurowanie środowiska pod projekt 97
10.13. Zagadnienia, w których powinieneś się
orientować 100
10.13.1. Pliki z danymi, zapisywanie i czytanie
danych 101
10.13.2. Bazy danych 103
10.13.3. Podstawowe technologie webowe 104
10.13.4. Protokoły komunikacyjne 106
10.13.5. Programowanie obiektowe 108
10.13.6. Web serwisy 111
10.13.7. Testy jednostkowe 114
10.13.8. Parsowanie danych JSON i XML 115
10.13.9. Dodawanie bibliotek i budowanie
projektu 116
10.13.10. Praca z bugami i proces debugowania 117
10.13.11. Praca z narzędziem kontroli wersji, np. Gitem 118
10.14. Usprawnianie pracy w środowisku programistycznym 121
10.15. Podsumowanie 124
11. Z jakich źródeł się uczyć? Polecane strony /materiały 125
11.1. Najlepszy start w programowanie – świetna
(i darmowa!) książka 126
11.2. Początki w Javie 127
11.3. Krótkie i przyjemne wprowadzenie do Ruby (po polsku) 131
11.4. Dobra książka do C++ 131
11.5. Źródła do nauki Pythona 132
11.6. Najlepsze źródło informacji o nowinkach w Androidzie – Android Weekly 134
12. Jak wygląda typowy tydzień pracy programisty? 135
12.1. Planowanie, estymacja, meetingi 135
12.2. Coś nagle nie działa i nie masz na to wpływu 137
12.3. Zależności ciąg dalszy 138
12.4. Bugfixing/debugging – szukanie i naprawianie błędów 139
12.5. Czasami wszystko idzie gładko! 141
12.6. Nauka w pracy 141
12.7. Krótkie podsumowanie typowego tygodnia 143
13. Jesteś gotowy do pierwszej pracy? Pytania 144
14. Pierwsze zadania programisty. Faktyczne zadania od czytelników 150
15. Co dalej? Parę słów na koniec 170
Co powinieneś potrafić, by zacząć pracę jako programista? Praktyczne podejście do tematu.
171 str.
[Junior Developer - pierwsza praca jako programista - JavaDevMatt]
Spis treści:
1. Sponsorzy 11
2. Partnerzy projektu 13
3. O czym i dla kogo jest ta książka? 15
4. Skąd pomysł na napisanie książki? 18
4.1. Co nowego w tym wydaniu? 20
5. Z jakich powodów nie warto zostać programistą? 21
5.1. Dla pieniędzy 21
5.2. Bo to „łatwa praca w biurze” 22
5.3. Konieczność ciągłego rozwoju i śledzenia
nowości 24
5.4. A dlaczego warto? 25
6. Co powinieneś potrafić, by zacząć pracę jako
programista? 28
6.1. Język angielski 29
6.2. Umiejętność szukania informacji 30
6.3. Rozbijanie zadań na mniejsze i praca nad jedną rzeczą naraz 31
6.4. Napisanie (nawet bardzo małego) projektu od początku do końca 32
6.5. Umiejętność skonfigurowania środowiska pod projekt 34
6.6. Podstawy baz danych (zapisywanie i czytanie danych), technologii webowych, działania sieci,
programowania obiektowego, pisania testów i webserwisów 35
6.7. Parsowanie danych JSON i XML 37
6.8. Praca z narzędziem kontroli wersji, np. Gitem 38
6.9. Usprawnianie pracy w IDE lub innym środowisku 39
6.10. Dla zielonych w programowaniu – od jakiego języka zacząć? 40
6.11. Już to potrafię – czy jestem senior developerem? 40
7. Szkoła, studia i odwieczne pytanie o matematykę 47
7.1. Bez matematyki ani rusz? 47
7.2. Jak podchodziłem do kwestii szkoły/studiów 48
7.3. Dlaczego warto iść na informatykę? 50
7.4. Dlaczego nie warto iść na informatykę? 51
7.5. Krótko o belfrach 53
8. CV, rozmowy kwalifikacyjne i szukanie pracy 54
8.1. Moje pierwsze CV na stanowisko
programisty – dlaczego było do bani? 54
8.2. Drugie CV – lepsze, ale wciąż nieidealne 57
8.3. Gdybym dzisiaj przygotowywał CV 57
8.4. Proces szukania pracy 59
8.5. Rozmowy kwalifikacyjne 60
8.6. Zbieraj doświadczenie w aplikowaniu i wyciągaj wnioski 61
8.7. Zadanie praktyczne 62
8.8. Dlaczego nie polecam zaczynać od pracy
zdalnej/freelancingu 63
8.9. Przydatne portale 64
8.10. Wątpisz w siebie, chociaż sporo wiesz?
Prawdopodobnie masz syndrom oszusta 64
8.11. Podsumowanie 66
9. Dzień, organizacja i role w pracy. Agile, scrum i inne
mądre słówka 67
9.1. Agile i scrum – z czym to się je? 68
9.2. Lepiej pracować według podejścia agile? 70
9.3. Sprint… 71
9.4. Role w organizacji pracy 74
9.5. Podsumowanie 76
10. Praktyczna ścieżka rozwoju – konkrety 77
10.1. Język angielski 77
10.2. Umiejętność szukania informacji 80
10.3. Dopisywanie „example” do szukanej frazy 80
10.4. Nie bój się szukać (nawet prostych rzeczy) 82
10.5. Szukaj i nabieraj doświadczenia 83
10.6. Krótki kurs zaawansowanego szukania w Google 84
10.7. Rozbijanie zadań na mniejsze i praca nad jedną rzeczą naraz 85
10.8. Karteczki samoprzylepne – popularne sticky notes 85
10.9. Trello – proste w obsłudze narzędzie do rozbijania zadań 88
10.10. Ćwiczenie skupiania się/wyciszania – krótko o medytacji (możesz olać ten punkt) 88
10.11. Napisanie (nawet bardzo małego) projektu od początku do końca 90
10.11.1. Manager schroniska dla zwierząt 91
10.11.2. Pierwsza gra 94
10.12. Skonfigurowanie środowiska pod projekt 97
10.13. Zagadnienia, w których powinieneś się
orientować 100
10.13.1. Pliki z danymi, zapisywanie i czytanie
danych 101
10.13.2. Bazy danych 103
10.13.3. Podstawowe technologie webowe 104
10.13.4. Protokoły komunikacyjne 106
10.13.5. Programowanie obiektowe 108
10.13.6. Web serwisy 111
10.13.7. Testy jednostkowe 114
10.13.8. Parsowanie danych JSON i XML 115
10.13.9. Dodawanie bibliotek i budowanie
projektu 116
10.13.10. Praca z bugami i proces debugowania 117
10.13.11. Praca z narzędziem kontroli wersji, np. Gitem 118
10.14. Usprawnianie pracy w środowisku programistycznym 121
10.15. Podsumowanie 124
11. Z jakich źródeł się uczyć? Polecane strony /materiały 125
11.1. Najlepszy start w programowanie – świetna
(i darmowa!) książka 126
11.2. Początki w Javie 127
11.3. Krótkie i przyjemne wprowadzenie do Ruby (po polsku) 131
11.4. Dobra książka do C++ 131
11.5. Źródła do nauki Pythona 132
11.6. Najlepsze źródło informacji o nowinkach w Androidzie – Android Weekly 134
12. Jak wygląda typowy tydzień pracy programisty? 135
12.1. Planowanie, estymacja, meetingi 135
12.2. Coś nagle nie działa i nie masz na to wpływu 137
12.3. Zależności ciąg dalszy 138
12.4. Bugfixing/debugging – szukanie i naprawianie błędów 139
12.5. Czasami wszystko idzie gładko! 141
12.6. Nauka w pracy 141
12.7. Krótkie podsumowanie typowego tygodnia 143
13. Jesteś gotowy do pierwszej pracy? Pytania 144
14. Pierwsze zadania programisty. Faktyczne zadania od czytelników 150
15. Co dalej? Parę słów na koniec 170
ID: 946390088
Skontaktuj się

Patryk
Na OLX od sierpień 2016
Ostatnio online w dniu 13 czerwca 2025
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
xxx xxx xxx
Dodane 18 czerwca 2025
Junior Developer - Mateusz Kupilas (JavaDevMatt.pl)
15 zł

Patryk
Na OLX od sierpień 2016
Ostatnio online w dniu 13 czerwca 2025
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
Lokalizacja