Prywatne
Marka: Jawa
Poj. silnika: 49 cm³
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Rok produkcji: 1982
Kraj pochodzenia: Węgry
Opis
Witam wszystkich miłośników starej motoryzacji
Dzisiaj na sprzedaż trafia z mojej prywatnej kolekcji Jawa Mustang/Sport p23 z roku 1982r oczywiście zarejestrowany i z aktualnymi opłatami ( na białej tablicy ) !!!! I zgodnością numeryczna numer na tabliczce jest taki sam jak na silniku
Uprzedzam znawców niema numeru na ramię w Jawie
Motorower przeszedł gruntowny remont postaram się opisać jak tylko umie
Po zakupie kilka lat temu postanowiłem w końcu wsiąść się za jawke jak to bywa z tymi sprzętami to już wiadomo kilka wzlotów i upadków zapewne Pan Kaziu nie raz zapomniał że zostawił ją pod sklepem i chłopaki na niej jeździli ale do sedna
Jawka została rozebrana do cna dosłownie i wtedy się zaczęło
Przednie zawieszenie nowe tulejki górne/dolne
Sprężyny nowe komplet śruby sprężyn nowe
Tylne zawieszenie nowe tuleje wahacza plus sworzeń nowy
Nowe amortyzatory tylne
Koła rozebrane
Bębny wyszkielkiwane i przetoczone
Okładziny nowe
Łożyska kół nowe
Uszczelniacze kół nowe filcowe jak oryginał
Ośki kół zregenerowane
Obręcze kół chromowane nowe 1 gatunek bez symboli na obręczy
Szprychy nowe nierdzewne
Tylna zębatka kompletna nowa wraz z łożyskiem
Ślimak licznika zregenerowany
Dźwignia rozpierakow nowe
Tuleje prowadzące ośkę koła nowe
Dętki nowe czeskie grube
Fartuch nowy
Opony oryginalne Czeskie ( jak nowe )
Koła zaplecione i wycentrowanie
Silnik
Umyty rozebrany i wyszkielkowany cały ( wewnątrz i zewnątrz )
Kartery bez pęknięć ( od strony zapłonu i od strony kopniaka )
Cylinder oryginał poszedł do szlifu
Tłok nowy z starych zapasów ( nie puchnie ) jak ten za miskę taniego ryżu
Głowica bez ubytków czy widocznych napraw ( oryginał )
Wał po regeneracji (oryginał)
Silnik dostał wszystkie nowe łożyska i zimery
Nowe tarcze sprzęgłowe
Nowy łańcuszek
Nowe nakrętki i zabezpieczenia ( Kosz sprzęgłowy, zębatka na wale, wałek zdawczy z nową zębatka napędowa)
Na zamówienie zrobione wodzik ( pręt ) sprzęgła nie z masla ( znawcy wiedzą o co chodzi )
Zapłon rozebrany podstawa wyszkielkowana i zregenerowany wybaczcie nie jestem zwolennikiem CDI
Kartery dekiel po zrobieniu płaszczyzny niema mowy o wycieku oleju z silnika
Nowe uszczelki złożony bez silikonu czy jakiś past i innych wynalazków
Skrzynia zdystansowana po przeglądzie
Nowe tulejki prowadzące skrzyni
Nowy księżyc kopniaka stare zapasy ( nie nowy wykonany z masła)
Silnik dostał nowe dźwignie kopniaka i zmiany biegów wraz ze klinem i sworzniem dźwigni zmiany biegów i cięgnem zmiany biegów
Dekiel zapłonu nowy ocynk
Silnik złożony na nowych śrubach na klucz płaski wszystkie od zapłonu też ( nie stosuje na klucz imbusowy )
I na koniec został zalany olejem silnikowym marki Motul
Gaźnik oryginał wyszkielkowany zregenerowany ( dysze nowe oryginalne z zapasów ) przepustnica bez luzów
Jawka została wypiaskowana zagruntowana epoksydem dobrej klasy i pomalowana na kolor oryginału ( malowanie mokro w mokro) tak jak to było kiedyś !! Nie żadne proszkowe malowanie
Logo jawa malowane to nie jest naklejka
Tabliczka przed piaskowanie delikatnie zdemontowana wraz z oryginalnymi nitami i tak jest teraz zamontowana !!
Oświetlenie zregenerowane zostawione w oryginale klosze ramki oprawka
Instalacja całkowicie nowa zrobiona ( nie kupiona z allegro )
Chromy nowe
Siedzenie zostało stare bo jest w świetnym stanie oczywiście wyczyszczone zabezpieczone i złożone na nowo
Układ wydechowy nowy kolanko ( Czeskie ) wydech nowy ( Czeski ) uprzedzam pytanie dlaczego od starszej wersji bo taki mi się podobał nie było planow na sprzedaż jawki
Linki i elementy gumowe wymagające wymiany zostały wymienione na najwyższej jakości ( nie od ludzi skośno okich )
Wszelkie zabezpieczenia segery blokady linek sprężyny nowe
Układ napędowy zębatki łańcuch nowe tak jak wyszło z fabryki
Jawka została złożona tak jak oryginał a nawet lepiej wszelkie śruby podkładki są nowe zgodnie z oryginałem miała być śrubka na płaski klucz to jest miała być na klucz 13 to jest taka zamontowane ( nie żadne imbusy ) przepraszam że jestem tak cięty na te śruby imbusowe wybaczcie
Ogólnie zecz biorąc zapewne czegoś zapomniałem ale niema elementu którego nie przejrzałem zregenerowalem lub wymieniłem ( to nie było robione na sprzedaż a nawet jeśli to i tak bym fuszerki nie odstawił poprostu jeśli chodzi o renowacje Motocykli to tak ma być i h..j )
Na wyposażeniu mamy nową pompkę Czeska i ściereczkę z chawtowanym logo Jawa w kolorze Motocykla do wycierania ( pielęgnacji )
Motorower zarejestrowany w Polsce na mnie z aktualnym przeglądem na 2 lata Polisy OC brak z uwagi że pojazd powyżej 40 lat nie musi posiadać OC jeśli nie wyjeżdża na drogi dla znawców nie musi być zarejestrowany na Żółte tablice !!!! Uprzedzam pytanie tak jest na białej tablicy ( czemu nie zamontowana bo nie jeżdżę )
Jesli szukasz Motoroweru dla Syna, Wnuczka a może Wnuczki lub siebie zapraszam przyjedź obejz porozmawiamy wypijemy kawę może kupisz jeśli ci się spodoba a naprawdę warto Kilkanaście tygodni przy niej spędziłem
Zostawiam do siebie kontakt tel Uwzględni że nie gryzę masz pytania dzwoń porozmawiamy to nic w owych czasa nie kosztuje ( jeszcze:)
Na chwilę obecną Motorower przejechał 31km po renowacji i ma się bardzo dobrze jeździ na paliwie Vpower 100 i oleju do mieszanki marki Motul.
Ps jeśli pogoda w najblirzszym czasie pozwoli to przebieg będzie rosnoł
Dzisiaj na sprzedaż trafia z mojej prywatnej kolekcji Jawa Mustang/Sport p23 z roku 1982r oczywiście zarejestrowany i z aktualnymi opłatami ( na białej tablicy ) !!!! I zgodnością numeryczna numer na tabliczce jest taki sam jak na silniku
Uprzedzam znawców niema numeru na ramię w Jawie
Motorower przeszedł gruntowny remont postaram się opisać jak tylko umie
Po zakupie kilka lat temu postanowiłem w końcu wsiąść się za jawke jak to bywa z tymi sprzętami to już wiadomo kilka wzlotów i upadków zapewne Pan Kaziu nie raz zapomniał że zostawił ją pod sklepem i chłopaki na niej jeździli ale do sedna
Jawka została rozebrana do cna dosłownie i wtedy się zaczęło
Przednie zawieszenie nowe tulejki górne/dolne
Sprężyny nowe komplet śruby sprężyn nowe
Tylne zawieszenie nowe tuleje wahacza plus sworzeń nowy
Nowe amortyzatory tylne
Koła rozebrane
Bębny wyszkielkiwane i przetoczone
Okładziny nowe
Łożyska kół nowe
Uszczelniacze kół nowe filcowe jak oryginał
Ośki kół zregenerowane
Obręcze kół chromowane nowe 1 gatunek bez symboli na obręczy
Szprychy nowe nierdzewne
Tylna zębatka kompletna nowa wraz z łożyskiem
Ślimak licznika zregenerowany
Dźwignia rozpierakow nowe
Tuleje prowadzące ośkę koła nowe
Dętki nowe czeskie grube
Fartuch nowy
Opony oryginalne Czeskie ( jak nowe )
Koła zaplecione i wycentrowanie
Silnik
Umyty rozebrany i wyszkielkowany cały ( wewnątrz i zewnątrz )
Kartery bez pęknięć ( od strony zapłonu i od strony kopniaka )
Cylinder oryginał poszedł do szlifu
Tłok nowy z starych zapasów ( nie puchnie ) jak ten za miskę taniego ryżu
Głowica bez ubytków czy widocznych napraw ( oryginał )
Wał po regeneracji (oryginał)
Silnik dostał wszystkie nowe łożyska i zimery
Nowe tarcze sprzęgłowe
Nowy łańcuszek
Nowe nakrętki i zabezpieczenia ( Kosz sprzęgłowy, zębatka na wale, wałek zdawczy z nową zębatka napędowa)
Na zamówienie zrobione wodzik ( pręt ) sprzęgła nie z masla ( znawcy wiedzą o co chodzi )
Zapłon rozebrany podstawa wyszkielkowana i zregenerowany wybaczcie nie jestem zwolennikiem CDI
Kartery dekiel po zrobieniu płaszczyzny niema mowy o wycieku oleju z silnika
Nowe uszczelki złożony bez silikonu czy jakiś past i innych wynalazków
Skrzynia zdystansowana po przeglądzie
Nowe tulejki prowadzące skrzyni
Nowy księżyc kopniaka stare zapasy ( nie nowy wykonany z masła)
Silnik dostał nowe dźwignie kopniaka i zmiany biegów wraz ze klinem i sworzniem dźwigni zmiany biegów i cięgnem zmiany biegów
Dekiel zapłonu nowy ocynk
Silnik złożony na nowych śrubach na klucz płaski wszystkie od zapłonu też ( nie stosuje na klucz imbusowy )
I na koniec został zalany olejem silnikowym marki Motul
Gaźnik oryginał wyszkielkowany zregenerowany ( dysze nowe oryginalne z zapasów ) przepustnica bez luzów
Jawka została wypiaskowana zagruntowana epoksydem dobrej klasy i pomalowana na kolor oryginału ( malowanie mokro w mokro) tak jak to było kiedyś !! Nie żadne proszkowe malowanie
Logo jawa malowane to nie jest naklejka
Tabliczka przed piaskowanie delikatnie zdemontowana wraz z oryginalnymi nitami i tak jest teraz zamontowana !!
Oświetlenie zregenerowane zostawione w oryginale klosze ramki oprawka
Instalacja całkowicie nowa zrobiona ( nie kupiona z allegro )
Chromy nowe
Siedzenie zostało stare bo jest w świetnym stanie oczywiście wyczyszczone zabezpieczone i złożone na nowo
Układ wydechowy nowy kolanko ( Czeskie ) wydech nowy ( Czeski ) uprzedzam pytanie dlaczego od starszej wersji bo taki mi się podobał nie było planow na sprzedaż jawki
Linki i elementy gumowe wymagające wymiany zostały wymienione na najwyższej jakości ( nie od ludzi skośno okich )
Wszelkie zabezpieczenia segery blokady linek sprężyny nowe
Układ napędowy zębatki łańcuch nowe tak jak wyszło z fabryki
Jawka została złożona tak jak oryginał a nawet lepiej wszelkie śruby podkładki są nowe zgodnie z oryginałem miała być śrubka na płaski klucz to jest miała być na klucz 13 to jest taka zamontowane ( nie żadne imbusy ) przepraszam że jestem tak cięty na te śruby imbusowe wybaczcie
Ogólnie zecz biorąc zapewne czegoś zapomniałem ale niema elementu którego nie przejrzałem zregenerowalem lub wymieniłem ( to nie było robione na sprzedaż a nawet jeśli to i tak bym fuszerki nie odstawił poprostu jeśli chodzi o renowacje Motocykli to tak ma być i h..j )
Na wyposażeniu mamy nową pompkę Czeska i ściereczkę z chawtowanym logo Jawa w kolorze Motocykla do wycierania ( pielęgnacji )
Motorower zarejestrowany w Polsce na mnie z aktualnym przeglądem na 2 lata Polisy OC brak z uwagi że pojazd powyżej 40 lat nie musi posiadać OC jeśli nie wyjeżdża na drogi dla znawców nie musi być zarejestrowany na Żółte tablice !!!! Uprzedzam pytanie tak jest na białej tablicy ( czemu nie zamontowana bo nie jeżdżę )
Jesli szukasz Motoroweru dla Syna, Wnuczka a może Wnuczki lub siebie zapraszam przyjedź obejz porozmawiamy wypijemy kawę może kupisz jeśli ci się spodoba a naprawdę warto Kilkanaście tygodni przy niej spędziłem
Zostawiam do siebie kontakt tel Uwzględni że nie gryzę masz pytania dzwoń porozmawiamy to nic w owych czasa nie kosztuje ( jeszcze:)
Na chwilę obecną Motorower przejechał 31km po renowacji i ma się bardzo dobrze jeździ na paliwie Vpower 100 i oleju do mieszanki marki Motul.
Ps jeśli pogoda w najblirzszym czasie pozwoli to przebieg będzie rosnoł
ID: 981432379
xxx xxx xxx
Dodane 25 października 2025
Jawa Mustang/Sport p23 zarej pt/oc 1982
8 900 zł
do negocjacji
Lokalizacja