Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Jacht żaglowy, regatowy , monotyp Beneteau First Class 8 8m
Jacht żaglowy, regatowy , monotyp Beneteau First Class 8 8m
Jacht żaglowy, regatowy , monotyp Beneteau First Class 8 8m
Jacht żaglowy, regatowy , monotyp Beneteau First Class 8 8m
Jacht żaglowy, regatowy , monotyp Beneteau First Class 8 8m
Jacht żaglowy, regatowy , monotyp Beneteau First Class 8 8m
Jacht żaglowy, regatowy , monotyp Beneteau First Class 8 8m
Jacht żaglowy, regatowy , monotyp Beneteau First Class 8 8m
PromujOdśwież

Prywatne

Stan: Używane

Opis

Od 26.04.2025 jacht na wodzie w Nowym Warpnie, możliwość sprawdzenia na wodzie.
Do sprzedania jacht o zacięciu sportowym Benetau First Class 8. Przy silnym wietrze i odpowiedniej załodze potrafi pływać w ślizgu (prędkość do około 14 węzłów).
Jest to monotyp regatowy z lat 80-tych produkowany od 1982 do 1994 roku - wyprodukowano około 1000 szt - popularny na zachodzie europy.
Ten egzemplarz jest z 1984 roku (tak jest zarejestrowany w Reja24).
Dane jachtu:
Długość 8,0 m (7,75)
Szerokość 2,5 m (możliwość bezproblemowego transportu po drogach)
Zanurzenie 0,7 - 1,8 m
Waga 1400 - 1500 kg
Maszt: 11 m (całkowita długość masztu około 12 m)
Miecz obrotowy o wadze 500-600 kg
Miejsc do spania: 4 szt
Wyposażenie jachtu:
1. Silnik zaburtowy Mercury 6 HP - silnik kupiony przez poprzednich właścicieli jako nowy w 2021 roku (dowód zakupu). Silnik pracuje idealnie. Posiada wyjście na ładowanie akumulatora.
2. Żagle
a. Fok na rolerze stan BDB (laminat turystyczny)
b. Nowy grot - 21,76 m2 Contander CDX 7 (turystyczny laminat) z Narwala. Dwa refy , jedna pełna i trzy częściowe listwy, długi worek)
Dodatkowo stary grot - stan dostateczny /'do wymiany' (laminat, rozwarstwiony, popękany ze starości, z przetetarciami),
c. genaker - stan dobry
d. Halfwinder rolowany na miekim sztagu (typ genakera) - stan dobry
3. Log prędkości i głębokości (Navman), autopilot rumplowy Navico 1800, ploter map Geonav 7 z mapami Europy zachodniej i Zalewem szczecińskim (navionics), pompa zęzowa.
4. We wnętrzu , kuchenka spirytusowa, toaleta turystyczna, lodówka turystyczna, radio, akumulator , ładowarka.
5. Liny , odbijacze, bosak, kotwica
6. Pokrowc grot do małych poprawek. Nowy pokrowiec foka.
7. Namiot do kokpitu
Jacht sprowadziłem przed poprzednim sezonem z Holandii, wymieniłem sztag, pomalowałem dno twardym antyfoulingiem (2 razy), polakierowałem elementy drewniane oraz poszpachlowałem trochę kadłub .
Kadłub w dobrym stanie, trochę pajęczynek w kokpicie. Mały przeciek na czujnikach loga oraz przez maszt. Maszt jest oparty na dnie jachtu nie na kabinie. Przeciek - około 1 litr / miesiąc
Elektryka - do poprawy, jest gdzieś problem, gdyż brakuje prądu na logu oraz autopilocie - po podłączeniu na krótko poprzez nowe przewody wszystko działa. Jest złącze portowe, ale również do sprawdzenia. Generalnie - lepiej zrobić 'od nowa' to co potrzeba - już rozpocząłem powoli prace w tym kierunku (nowy główny kabel do rozdzielni, nowe kable do poszczegónych urządzeń)
Mechanizm podnoszenia miecza - mechanizm uległ uszkodzeniu w trakcie wyciągania jachtu z wody, naprawiłem to i poprawiłem dodając łożysko oporowe jednak z uwagi na fakt, iż miecz jest 'po tuningu' (oryginalna płyta została zastąpiona konstrukcją z laminatu z obciążeniem na końcu) nie można go całkowicie podnieść - tzn nie próbowałem, gdyż obawiam się ponownego uszkodznia lub całkowitego uszkodzenia mechnizmu - miecz można złożyć przy slipowaniu jachtu dźwigiem (tak to zostało zrobione przy sprowadzaniu oraz teraz przy slipowaniu - bezposrednio na przyczepie). Na tą chwię miecz można podciągnąć zmniejszając zanużenie o 30-50 cm, póżniej już mechaniżm stawia bardzo duży opór.
Oprócz wspomnianego 'tuningu' balastu, jacht posiada zmodyfikowany maszt - wzmocniona górna część masztu - można używać genakera, posiada również 'węglowy' V - bom oraz szerszą płetwę steru (niestety uniemożliwia to podnoszenie płetwy sterowej - w oryginale jest taka możliwość, po odpowiednim przesunięciu steru do tyłu można przywrócić tą funkcję).
Wszystkie liny sprowadzone do kokpitu, również refy. Jacht posiada bardzo dużą możliwość regulacji żagli.
Osprzęt: Harken, Lewmar
Powód sprzedaży - brak czasu (w tym roku pływałem 2 razy , oraz dodatkowe 2 razy byłem 'pogrzebać'.
Podsumowując, fajny jacht do szybkich wycieczek z możliwością nocowania. Oczywięcie można się też pościgać...
Więcej informacji w wiadomości lub telefonicznie. Mogę podesłać również więcej zdjęć.
Jacht był na wodzie w Nowym Warpnie i tam też będzie w nowym sezonie.
W tej chwili jacht wyciągnięty z wody i przetransportowany 'do domu'.
Możliwość zakupu dodatkowo przyczepy podłodziowej widocznej na zdjęciu.
Sprzedaż przyczepy TYLKO z jachtem lub po sprzedaży jachtu.
Przyczepa DMC 2000 kg, ładowność 1500 kg, zarejestrowana, ubezpieczona. możliwość przewożenia łodzi do 9m długości (wyjątkowa pod tym względem z tym DMC). Koło zapasowe, pasy
Cena przyczepy 12900 pln.
Zapraszam
Mimo chęci sprzedaży jacht będzie powoli szykowany do nowego sezonu (z postanowieniem częstszego pływania).
Zaplanowane prace:
1. Mycie kadłuba , polerowanie, naniesienie warstwy ochronnej (wosk lub ceramika), poprawienie anty foulingu- zrobione.
2. Naprawa/poprawa mechanizmu podnoszenia miecza
- wzmocnienie podstawy łożyska oporowego + nowe łożysko wahliwe + nowe, większe łożysko oporowe + niezbędne elementy ustalające. Zrobione, działa.
3. Elektryka - nowe przewody zasilające urządzeń pokładowych
4. Nowy żagiel (grot) - na 99% - laminat CDX. Aktualizacja - żagiel dostarczony.
5. Wymiana/naprawa kilku uszkodzonych zacisków lin Harken (zaciski jak i cześci już zakupione)
Cena ulegnie zmianie (szczególnie po doposażeniu w nowy żagiel).
ID: 940304544

Skontaktuj się

Łukasz

Na OLX od luty 2013

Ostatnio online w dniu 17 października 2025

xxx xxx xxx

Dodane 01 października 2025

Jacht żaglowy, regatowy , monotyp Beneteau First Class 8 8m

32 900 zł

do negocjacji

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon