Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Sport i Hobby
  3. Żeglarstwo
  4. Jachty
  5. Jachty - Mazowieckie
  6. Jachty - Warszawa
  7. Jachty - Praga-Południe
Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.
Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.
Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.
Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.
Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.
Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.
Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.
Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Stan: Używane

Opis

Oferuję do sprzedania niezwykły jacht żaglowy, yountimer, drewniany, całkowicie oblaminowany, typu Inoka II. Jacht jest bardzo dużą rzadkością, w Polsce zostało zbudowanych tylko kilka sztuk, z tego niektóre pływały jako łódki nieżaglowe. Jedna z bardzo niewielu na Mazurach łódek drewnianych, które jeszcze można spotkać.

Jacht zbudowany w latach 80-tych, pływał do połowy lat 2000, opłynął kilkukrotnie Mazury we wszystkie strony. Zainteresowanym osobom służę zdjęciami z pływania. Więcej informacji lub zdjęć dla osób zainteresowanych.

Długość: 5,20m, szerokość: 1,8m, wysokość od KLW 7m, powierzchnia żagli 13,6m2, dopuszczony do żeglugi dla 5 osób.

Odpowiednio prowadzony jest często szybszy od łódek dłuższych od niego o 1m-1,5m. Chodzi ostro na wiatr i jest bardzo zwrotny.

Jacht ma szkielet z drewna pełnego, obłożony sklejką i jest całkowicie oblaminowany od dołu i od góry. Kadłub laminowany matą szklaną, pokład tkaniną szklaną, w obu miejscach z regularnym dwuskładnikowym laminatem poliuretanowym. Wnętrze przesycone naturalnym pokostem i/lub miejscami lakierowane. Kabina wyposażona w wyjmowane materace z gąbki, obszyte tkaniną bawełnianą.

Jacht normalnie nie wymaga konserwacji pomiędzy sezonami. Obecnie, ze względu na długi okres przechowywania, w obrębie tylko samego pokładu trzeba przeprowadzić pewne prace konserwacyjne: krawędzie dachu kabiny, handrelingi dębowe (całkowicie damontowalne), krawędzie falszburt, listwy odbojowe dębowe (całkowicie demontowalne), dębowa podstawa lewego kabestanu jest to wymiany, prawa jest sprawna. Do wykonania jest miejscowe szlifowanie i laminowanie tylko w obrębie pokładu i kabiny i tylko od zewnątrz. Rolki kabestanów są sprawne, trzeba je zdemontować, wypolerować i przesmarować.

Kadłub nie wymaga żadnych prac, ewentualnie można go pomalować, tylko celem poprawy wyglądu.

Jacht nie ma skrzynki mieczowej wewnątrz kabiny co jest bardzo wygodne.
Niska skrzynka mieczowa, wyspawana z blachy stalowej i wyprofilowana opływowo jest zamontowana pod stępką kadłuba. W skrzynce pracuje miecz uchylny z blachy stalowej, dociążany ołowiem. Dzięki temu łódka jest dobrze wybalastowana i nadaje się bez problemu do samotnego pływania, bez pomocy załoganta. Zanurzenie wraz ze skrzynką mieczową jest na tyle małe, że na Mazurach w zasadzie nie występuje problem z dochodzeniem do przeciętnego brzegu dziobem lub rufą. Fał miecza wprowadzony do kokpitu.

W kabinie są obszerne bakisty zamykane klapami, mieszczące spore zapasy, także duże jaskółki na obu burtach, mieszczące rzeczy i ubrania załogi. W dziobie miejsce na worek z żaglami. Pod masztem jest zamontowany demontowalny słupek z rurki nierdzewnej, montowany tylko do pływania, na którym można także zamontować blat stolika. Na noc słupek jest łatwo zdemontować.

Kabina jest bardzo jasna, ma 5 sporych okien, które były niedawno wymienione i wyremontowane, na nowo uszczelnione, wyposażone w estetyczne ramki wewnętrzne z jasnej sklejki.
Kabina mieści wygodnie 2 osoby dorosłe z dzieckiem. Trzecia osoba dorosła może spać w kabinie ale nie jest to już bardzo wygodne. Jacht jest optymalny dla pary.

Kokpit zapewnia wygodne pływanie 4 osobom. Ma obszerne bakisty, zamykane klapami na zawiasach, zamykane dźwigienkami od strony achterpiku. Achterpik zamykany klapą zdejmowaną, z zamkiem na klucz, zmieści silnik zaburtowy spalinowy, zbiornik z paliwem, itp. Siedzenia i podłoga w kokpicie są odpływowe. Do bakist wchodzą typowe plastikowe skrzynki składane, całkowicie wypełnione zapasami.
Mocowanie silnika z drewnianą podstawą pod zaciski, wykonane z blachy nierdzewnej, wsuwane w ramkę nierdzewną mocowaną do pawęży, umożliwia odchylenie silnika do poziomu, gdy jest nieużywany, tak, że śruba wychodzi z wody. Dzięki niezbyt wysokiej pawęży nie jest wymagane opuszczanie i podnoszenie całego silnika.
Jacht idzie szybko i sprawnie przechodzi przez kanały na Mazurach na dowolnym silniku 2KM, z długą stopą.

Takielunek jest pełny i kompletny, składa się z:
1) Współczesnego masztu aluminiowego z likszparą, z salingiem, z zamontowanym (demontowalnym) wytykiem rurowym, ułatwiającym kładzenie (chociaż maszt kładzie się bez problemu w jedną osobę i bez wytyku),
2) Współczesnego bomu aluminiowego z likszparą,
3) Oryginalnego bomu drewnianego, który mogę dorzucić,
4) Kompletu 4 want stalowych, kwasoodpornych, ze ściągaczami rzymskimi, forsztagu i achtersztagu,
5) Roleru foka, zwijanie foka na rolerze jest sterowane linką z kokpitu. Fał grota można także łatwo sprowadzić do kokpitu, co ułatwi samotne pływanie.
6) Szotów foka i grota, z talią), z bardzo estetycznej, grubej elanki jednobarwnej. Dzięki temu łatwo odróżnić liny od siebie. Rolki szotów foka mocowane do wózków na szynach ze stali nierdzewnej.
Wszystkie liny są w doskonałym stanie.
Achtersztag z regulowanym napięciem.

Żagle:
1) Grot firmy Wawer Sails, z listwami drewnianymi, w doskonałym stanie,
2) Fok marszowy firmy Wawer Sails, w doskonałym stanie, na rolerze,
3) Fok sztormowy Wawer Sails, na pełzaczach, nigdy nieużywany.

Ster: płetwa z blachy aluminiowej w jarzmie sklejkowym, rumpel z przedłużaczem. Rumpel daje się łatwo mocować na linę gumową przy samotnym pływaniu.

Wyposażenie:
wiosło pychowe mocowane w czasie pływania do wanty (koszyk + karabińczyk),
2 pagaje,
czerpak,
namiot na bom z poliestru spadochronowego.
Drabinka na dziobie, stała teleskopowa ze stali nierdzewnej,
drabinka na rufie odejmowana, aluminiowa.
Stały kosz dziobowy ze stali nierdzewnej.

Silnik: do jachtu mogę dodać zabytkowy silnik Salut 2KM, słynną „zemstę Breżniewa”. Stanu sprawności silnika nie gwarantuję. Jacht jest przystosowany do dowolnego silnika spalinowego lub elektrycznego.

Przyczepa: nie przeznaczona do sprzedania. Łódka nie waży więcej niż 350kg, może być przewożona właściwie na dowolnej przyczepie podłodziowej, jednoosiowej.

Lokalizacja: bliskie okolice Warszawy.

Zapraszam do kontaktu.
ID: 857287365

Skontaktuj się

Paweł

Na OLX od luty 2013

Ostatnio online w dniu 21 kwietnia 2024

Dodane 20 kwietnia 2024

Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.

9 999 zł

do negocjacji

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon