Prywatne
Stan: Używane
Opis
Oferuję do sprzedania niezwykły jacht żaglowy, yountimer, drewniany, całkowicie oblaminowany, typu Inoka II. Jacht jest bardzo dużą rzadkością, w Polsce zostało zbudowanych tylko kilka sztuk, z tego niektóre pływały jako łódki nieżaglowe. Jedna z bardzo niewielu na Mazurach łódek drewnianych, które jeszcze można spotkać.
Jacht zbudowany w latach 80-tych, pływał do połowy lat 2000, opłynął kilkukrotnie Mazury we wszystkie strony. Zainteresowanym osobom służę zdjęciami z pływania. Więcej informacji lub zdjęć dla osób zainteresowanych.
Długość: 5,20m, szerokość: 1,8m, wysokość od KLW 7m, powierzchnia żagli 13,6m2, dopuszczony do żeglugi dla 5 osób.
Odpowiednio prowadzony jest często szybszy od łódek dłuższych od niego o 1m-1,5m. Chodzi ostro na wiatr i jest bardzo zwrotny.
Jacht ma szkielet z drewna pełnego, obłożony sklejką i jest całkowicie oblaminowany od dołu i od góry. Kadłub laminowany matą szklaną, pokład tkaniną szklaną, w obu miejscach z regularnym dwuskładnikowym laminatem poliuretanowym. Wnętrze przesycone naturalnym pokostem i/lub miejscami lakierowane. Kabina wyposażona w wyjmowane materace z gąbki, obszyte tkaniną bawełnianą.
Jacht normalnie nie wymaga konserwacji pomiędzy sezonami. Obecnie, ze względu na długi okres przechowywania, w obrębie tylko samego pokładu trzeba przeprowadzić pewne prace konserwacyjne: krawędzie dachu kabiny, handrelingi dębowe (całkowicie damontowalne), krawędzie falszburt, listwy odbojowe dębowe (całkowicie demontowalne), dębowa podstawa lewego kabestanu jest to wymiany, prawa jest sprawna. Do wykonania jest miejscowe szlifowanie i laminowanie tylko w obrębie pokładu i kabiny i tylko od zewnątrz. Rolki kabestanów są sprawne, trzeba je zdemontować, wypolerować i przesmarować.
Kadłub nie wymaga żadnych prac, ewentualnie można go pomalować, tylko celem poprawy wyglądu.
Jacht nie ma skrzynki mieczowej wewnątrz kabiny co jest bardzo wygodne.
Niska skrzynka mieczowa, wyspawana z blachy stalowej i wyprofilowana opływowo jest zamontowana pod stępką kadłuba. W skrzynce pracuje miecz uchylny z blachy stalowej, dociążany ołowiem. Dzięki temu łódka jest dobrze wybalastowana i nadaje się bez problemu do samotnego pływania, bez pomocy załoganta. Zanurzenie wraz ze skrzynką mieczową jest na tyle małe, że na Mazurach w zasadzie nie występuje problem z dochodzeniem do przeciętnego brzegu dziobem lub rufą. Fał miecza wprowadzony do kokpitu.
W kabinie są obszerne bakisty zamykane klapami, mieszczące spore zapasy, także duże jaskółki na obu burtach, mieszczące rzeczy i ubrania załogi. W dziobie miejsce na worek z żaglami. Pod masztem jest zamontowany demontowalny słupek z rurki nierdzewnej, montowany tylko do pływania, na którym można także zamontować blat stolika. Na noc słupek jest łatwo zdemontować.
Kabina jest bardzo jasna, ma 5 sporych okien, które były niedawno wymienione i wyremontowane, na nowo uszczelnione, wyposażone w estetyczne ramki wewnętrzne z jasnej sklejki.
Kabina mieści wygodnie 2 osoby dorosłe z dzieckiem. Trzecia osoba dorosła może spać w kabinie ale nie jest to już bardzo wygodne. Jacht jest optymalny dla pary.
Kokpit zapewnia wygodne pływanie 4 osobom. Ma obszerne bakisty, zamykane klapami na zawiasach, zamykane dźwigienkami od strony achterpiku. Achterpik zamykany klapą zdejmowaną, z zamkiem na klucz, zmieści silnik zaburtowy spalinowy, zbiornik z paliwem, itp. Siedzenia i podłoga w kokpicie są odpływowe. Do bakist wchodzą typowe plastikowe skrzynki składane, całkowicie wypełnione zapasami.
Mocowanie silnika z drewnianą podstawą pod zaciski, wykonane z blachy nierdzewnej, wsuwane w ramkę nierdzewną mocowaną do pawęży, umożliwia odchylenie silnika do poziomu, gdy jest nieużywany, tak, że śruba wychodzi z wody. Dzięki niezbyt wysokiej pawęży nie jest wymagane opuszczanie i podnoszenie całego silnika.
Jacht idzie szybko i sprawnie przechodzi przez kanały na Mazurach na dowolnym silniku 2KM, z długą stopą.
Takielunek jest pełny i kompletny, składa się z:
1) Współczesnego masztu aluminiowego z likszparą, z salingiem, z zamontowanym (demontowalnym) wytykiem rurowym, ułatwiającym kładzenie (chociaż maszt kładzie się bez problemu w jedną osobę i bez wytyku),
2) Współczesnego bomu aluminiowego z likszparą,
3) Oryginalnego bomu drewnianego, który mogę dorzucić,
4) Kompletu 4 want stalowych, kwasoodpornych, ze ściągaczami rzymskimi, forsztagu i achtersztagu,
5) Roleru foka, zwijanie foka na rolerze jest sterowane linką z kokpitu. Fał grota można także łatwo sprowadzić do kokpitu, co ułatwi samotne pływanie.
6) Szotów foka i grota, z talią), z bardzo estetycznej, grubej elanki jednobarwnej. Dzięki temu łatwo odróżnić liny od siebie. Rolki szotów foka mocowane do wózków na szynach ze stali nierdzewnej.
Wszystkie liny są w doskonałym stanie.
Achtersztag z regulowanym napięciem.
Żagle:
1) Grot firmy Wawer Sails, z listwami drewnianymi, w doskonałym stanie,
2) Fok marszowy firmy Wawer Sails, w doskonałym stanie, na rolerze,
3) Fok sztormowy Wawer Sails, na pełzaczach, nigdy nieużywany.
Ster: płetwa z blachy aluminiowej w jarzmie sklejkowym, rumpel z przedłużaczem. Rumpel daje się łatwo mocować na linę gumową przy samotnym pływaniu.
Wyposażenie:
wiosło pychowe mocowane w czasie pływania do wanty (koszyk + karabińczyk),
2 pagaje,
czerpak,
namiot na bom z poliestru spadochronowego.
Drabinka na dziobie, stała teleskopowa ze stali nierdzewnej,
drabinka na rufie odejmowana, aluminiowa.
Stały kosz dziobowy ze stali nierdzewnej.
Silnik: do jachtu mogę dodać zabytkowy silnik Salut 2KM, słynną „zemstę Breżniewa”. Stanu sprawności silnika nie gwarantuję. Jacht jest przystosowany do dowolnego silnika spalinowego lub elektrycznego.
Przyczepa: nie przeznaczona do sprzedania. Łódka nie waży więcej niż 350kg, może być przewożona właściwie na dowolnej przyczepie podłodziowej, jednoosiowej.
Lokalizacja: bliskie okolice Warszawy.
Zapraszam do kontaktu.
Jacht zbudowany w latach 80-tych, pływał do połowy lat 2000, opłynął kilkukrotnie Mazury we wszystkie strony. Zainteresowanym osobom służę zdjęciami z pływania. Więcej informacji lub zdjęć dla osób zainteresowanych.
Długość: 5,20m, szerokość: 1,8m, wysokość od KLW 7m, powierzchnia żagli 13,6m2, dopuszczony do żeglugi dla 5 osób.
Odpowiednio prowadzony jest często szybszy od łódek dłuższych od niego o 1m-1,5m. Chodzi ostro na wiatr i jest bardzo zwrotny.
Jacht ma szkielet z drewna pełnego, obłożony sklejką i jest całkowicie oblaminowany od dołu i od góry. Kadłub laminowany matą szklaną, pokład tkaniną szklaną, w obu miejscach z regularnym dwuskładnikowym laminatem poliuretanowym. Wnętrze przesycone naturalnym pokostem i/lub miejscami lakierowane. Kabina wyposażona w wyjmowane materace z gąbki, obszyte tkaniną bawełnianą.
Jacht normalnie nie wymaga konserwacji pomiędzy sezonami. Obecnie, ze względu na długi okres przechowywania, w obrębie tylko samego pokładu trzeba przeprowadzić pewne prace konserwacyjne: krawędzie dachu kabiny, handrelingi dębowe (całkowicie damontowalne), krawędzie falszburt, listwy odbojowe dębowe (całkowicie demontowalne), dębowa podstawa lewego kabestanu jest to wymiany, prawa jest sprawna. Do wykonania jest miejscowe szlifowanie i laminowanie tylko w obrębie pokładu i kabiny i tylko od zewnątrz. Rolki kabestanów są sprawne, trzeba je zdemontować, wypolerować i przesmarować.
Kadłub nie wymaga żadnych prac, ewentualnie można go pomalować, tylko celem poprawy wyglądu.
Jacht nie ma skrzynki mieczowej wewnątrz kabiny co jest bardzo wygodne.
Niska skrzynka mieczowa, wyspawana z blachy stalowej i wyprofilowana opływowo jest zamontowana pod stępką kadłuba. W skrzynce pracuje miecz uchylny z blachy stalowej, dociążany ołowiem. Dzięki temu łódka jest dobrze wybalastowana i nadaje się bez problemu do samotnego pływania, bez pomocy załoganta. Zanurzenie wraz ze skrzynką mieczową jest na tyle małe, że na Mazurach w zasadzie nie występuje problem z dochodzeniem do przeciętnego brzegu dziobem lub rufą. Fał miecza wprowadzony do kokpitu.
W kabinie są obszerne bakisty zamykane klapami, mieszczące spore zapasy, także duże jaskółki na obu burtach, mieszczące rzeczy i ubrania załogi. W dziobie miejsce na worek z żaglami. Pod masztem jest zamontowany demontowalny słupek z rurki nierdzewnej, montowany tylko do pływania, na którym można także zamontować blat stolika. Na noc słupek jest łatwo zdemontować.
Kabina jest bardzo jasna, ma 5 sporych okien, które były niedawno wymienione i wyremontowane, na nowo uszczelnione, wyposażone w estetyczne ramki wewnętrzne z jasnej sklejki.
Kabina mieści wygodnie 2 osoby dorosłe z dzieckiem. Trzecia osoba dorosła może spać w kabinie ale nie jest to już bardzo wygodne. Jacht jest optymalny dla pary.
Kokpit zapewnia wygodne pływanie 4 osobom. Ma obszerne bakisty, zamykane klapami na zawiasach, zamykane dźwigienkami od strony achterpiku. Achterpik zamykany klapą zdejmowaną, z zamkiem na klucz, zmieści silnik zaburtowy spalinowy, zbiornik z paliwem, itp. Siedzenia i podłoga w kokpicie są odpływowe. Do bakist wchodzą typowe plastikowe skrzynki składane, całkowicie wypełnione zapasami.
Mocowanie silnika z drewnianą podstawą pod zaciski, wykonane z blachy nierdzewnej, wsuwane w ramkę nierdzewną mocowaną do pawęży, umożliwia odchylenie silnika do poziomu, gdy jest nieużywany, tak, że śruba wychodzi z wody. Dzięki niezbyt wysokiej pawęży nie jest wymagane opuszczanie i podnoszenie całego silnika.
Jacht idzie szybko i sprawnie przechodzi przez kanały na Mazurach na dowolnym silniku 2KM, z długą stopą.
Takielunek jest pełny i kompletny, składa się z:
1) Współczesnego masztu aluminiowego z likszparą, z salingiem, z zamontowanym (demontowalnym) wytykiem rurowym, ułatwiającym kładzenie (chociaż maszt kładzie się bez problemu w jedną osobę i bez wytyku),
2) Współczesnego bomu aluminiowego z likszparą,
3) Oryginalnego bomu drewnianego, który mogę dorzucić,
4) Kompletu 4 want stalowych, kwasoodpornych, ze ściągaczami rzymskimi, forsztagu i achtersztagu,
5) Roleru foka, zwijanie foka na rolerze jest sterowane linką z kokpitu. Fał grota można także łatwo sprowadzić do kokpitu, co ułatwi samotne pływanie.
6) Szotów foka i grota, z talią), z bardzo estetycznej, grubej elanki jednobarwnej. Dzięki temu łatwo odróżnić liny od siebie. Rolki szotów foka mocowane do wózków na szynach ze stali nierdzewnej.
Wszystkie liny są w doskonałym stanie.
Achtersztag z regulowanym napięciem.
Żagle:
1) Grot firmy Wawer Sails, z listwami drewnianymi, w doskonałym stanie,
2) Fok marszowy firmy Wawer Sails, w doskonałym stanie, na rolerze,
3) Fok sztormowy Wawer Sails, na pełzaczach, nigdy nieużywany.
Ster: płetwa z blachy aluminiowej w jarzmie sklejkowym, rumpel z przedłużaczem. Rumpel daje się łatwo mocować na linę gumową przy samotnym pływaniu.
Wyposażenie:
wiosło pychowe mocowane w czasie pływania do wanty (koszyk + karabińczyk),
2 pagaje,
czerpak,
namiot na bom z poliestru spadochronowego.
Drabinka na dziobie, stała teleskopowa ze stali nierdzewnej,
drabinka na rufie odejmowana, aluminiowa.
Stały kosz dziobowy ze stali nierdzewnej.
Silnik: do jachtu mogę dodać zabytkowy silnik Salut 2KM, słynną „zemstę Breżniewa”. Stanu sprawności silnika nie gwarantuję. Jacht jest przystosowany do dowolnego silnika spalinowego lub elektrycznego.
Przyczepa: nie przeznaczona do sprzedania. Łódka nie waży więcej niż 350kg, może być przewożona właściwie na dowolnej przyczepie podłodziowej, jednoosiowej.
Lokalizacja: bliskie okolice Warszawy.
Zapraszam do kontaktu.
ID: 857287365
Skontaktuj się
Paweł
Na OLX od luty 2013
Ostatnio online w dniu 10 kwietnia 2025
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
Dodane 26 kwietnia 2025
Jacht żaglowy Inoka II, slup, 5,2m x1,8m, 13,6m2, youngtimer, unikat.
5 999 zł
Paweł
Na OLX od luty 2013
Ostatnio online w dniu 10 kwietnia 2025
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
Lokalizacja