Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Sport i Hobby
  3. Żeglarstwo
  4. Jachty
  5. Jachty - Śląskie
  6. Jachty - Myszków
Jacht żaglowy Baśka 606 razem z przyczepą i suwnicą.
Jacht żaglowy Baśka 606 razem z przyczepą i suwnicą.
Jacht żaglowy Baśka 606 razem z przyczepą i suwnicą.
Jacht żaglowy Baśka 606 razem z przyczepą i suwnicą.
Jacht żaglowy Baśka 606 razem z przyczepą i suwnicą.
Jacht żaglowy Baśka 606 razem z przyczepą i suwnicą.
Jacht żaglowy Baśka 606 razem z przyczepą i suwnicą.
Jacht żaglowy Baśka 606 razem z przyczepą i suwnicą.
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Stan: Używane

Opis

Jest to jedyny oryginalny egzemplarz zbudowany w 1978 roku w/g planów konstruktora. BAŚKA 606 jest następną wersją BAŚKI. Został zachowany kształt kadłuba w części wodnej, a powiększono długość dziobu , nadając mu kształt kliprowy. Przedłużona rufa o długim nawisie mieści achterpik z silnikiem i osprzętem.
Udoskonalenie pierwszej wersji jachtu wynikło z opinii o małej zwrotności BAŚKI wyposażonej w boczne miecze pod kadłubem (stateczniki nawietrzności i bocznego oporu). BAŚKA 606 nie ma tej wady.
Kadłub, kabina i zabudowa ze sklejki wodoodpornej (8 mm) mahoniowej. Polakierowana wielowarstwowo epoksydem i lakierem poliuretanowym. Wzdłużniki , pokładniki i wręgi z drewna dębowego i sosnowego. Wszystkie łączniki, elementy okuć i okucia ze stali nierdzewnej polerowanej i oksydowanego aluminium. Dwa kabestany retro mosiężne.
W dnie kwasoodporny stalowy profilowany falszkil mieszczący przesuwny i opuszczany miecz. Na końcu miecza na sworzniu zawieszony był bulb o wadze 120 kg w kształcie spłaszczonej torpedy. Przesuwny i podnoszony bulb z mieczem zmieniał środek ciężkości i bocznego oporu. Bulb został zamontowany po przepłynięciu Wisły z Tyńca do Zalewu Zegrzyńskiego. Tam na wniosek konstruktora został testowany w różnych warunkach. Okazał się przydatny w żegludze na fali i silnych wiatrach. Zmniejszał przechył i kąt w kursie na wiatr. Wadą było zwiększone zanurzenie jachtu.
Mieczysław Pluciński wycofał wersję z bulbem z dokumentacji BAŚKI 606. Na moją sugestię o przekonstruowanie płetwy sterowej wypornościowej stałej na płetwę odciążoną - wyraził zgodę.
Po powrocie z rejsu jacht czekał w hangarze 10 lat na następny rejs.
W tym czasie budowana była przyczepa podłodziowa i suwnica do załadunku jachtu.
Przyczepa dwuosiowa na wahaczach z amortyzacją na sprężynach nośnych i amortyzatorach olejowych została zarejestrowana do nośności 1.5 T. Suwnica bramowa o konstrukcji lekkiej rurowej o nośności 2,5 T.
Po przewiezieniu na Jeziora Mazurskie Jacht pływał z załogą 4 osobową bezawaryjnie w różnych warunkach pogodowych.
Po powrocie czekał na następne pływanie do 2017 roku.
Uzyskał nowy drewniany maszt, dakronowe żagle, nierdzewne olinowanie stałe i nowe okucia masztu i bomu. Zmieniony został zespół wciągarek miecza i steru. Jacht został zwodowany i opływany na zalewie w Poraju. Po przeprowadzonej renowacji związanej z pływaniem w poprzednim sezonie czeka na nowego właściciela.

Dane techniczne:
Długość całkowita 6,06 m
Szerokość " 2,00 m
Zanurzenie 0,4 - 1,4 m

Powierzchnia żagli:
Grot 10,5 m kw.
Fok I 6,1 m kw.
Fok II 8,0 m kw.
Fok III 10,2 m kw.

Wyporność 1200 kg

Silnik przyczepny Forell 7.5
z dodatkowym gaźnikiem,nową śrubą napędową,wirnikiem pompy ,zbiornikiem paliwa i innymi częściami zamiennymi
Pozostały osprzęt to; 2 kotwice, koło ratunkowe, odbijacze, bramka i krzyżak stawiania masztu , 2 pagaje , bosak .liny narzędzia , śruby, wkręty i inny drobny osprzęt żeglarski.

Przyczepa podłodziowa, dwuosiowa z regulowanymi podporami rolkowymi , hamulcem najazdowym hydraulicznym z kompletną instalacją elektryczną.

Suwnica bramowa lekka , rurowa o nośności 2,5 T

Do sprzedania łącznie z jachtem.

W 2021 roku przeprowadzona została modernizacja jachtu mająca na celu wygodę i bezpieczeństwo żeglujących.

Jacht uzyskał:
Duży rollfok na przednim sztywnym sztagu, obsługiwany z kokpitu..
Mały fok na wypinanym stensztagu.
Grot-żagiel z nowymi listwami.
Nową talię szotową służącą do stawiania i kładzenia masztu.
Obciągacz bomu.
Nierdzewne kosze ; dziobowy i rufowy.
Drabinkę rufową jako zejście , trap , podpora masztu i mocowanie koła ratunkowego.
Kosze dziobowy i rufowy połączono wypinanymi relingami z linek i taśm.
Wentylację kabiny i bakist.
Instalację elektryczną 12V , zasilaną z lądu i z akumulatorów 120Ah / 12V
Paneli fotowoltaicznych 150W 12V.
Oświetlenie kabiny, forpiku i achterpiku.
Radio - stereo z głośnikami.
Silnik elektryczny 950 W / 12V sprzężony ze sterem, łatwo wymienialny na silnik Forell 7,5.
Dwie automatyczne pompy zenzowe w zenzach kabiny i kokpitu.
W kabinie w kojach nowe materace piankowe.

W sezonie 2022r. jacht pływał na Zalewie Poraj.
ID: 467801697

Skontaktuj się

Krzysztof

Na OLX od styczeń 2016

Ostatnio online wczoraj o 06:02

xxx xxx xxx

Dodane 05 maja 2024

Jacht żaglowy Baśka 606 razem z przyczepą i suwnicą.

16 000 zł

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon