Prywatne
Stan: Używane
Opis
KOMENTARZ WŁAŚCICIELA:
Solidny stalowy jacht żaglowy ze sterówką połączoną z salonem i dodatkowym wewnętrznym stanowiskiem sterowania. Do niedawna Motiva budowała komfortowe jachty zarówno na rynek krajowy do wykończenia, jak i jachty w pełni wykończone. Zdobywają one uznanie pływających i mieszkających na nich od wielu lat. Wnętrze jest wykończone jak w domu, wygodnie, ale oceanicznie. Zewnętrzna część jachtu po remoncie, regularnie sprawdzana miernikiem grubości poszycia. Dzielna łódka, która dwa razy opłynęła świat i ma ochotę na kolejną taką wycieczkę. Dlatego też szuka nowego właściciela gotowego podnieść tę rękawicę.
OGÓLNE INFORMACJE:
Jacht żaglowy stalowy (szwedzka stal okrętowa) Motiva 42A „Aquilo”, kadłub zbudowany w 1982 roku przez Motiva Stahlbade, Dania, silnik wyprodukowany w 1984 roku, jeszcze przez kilka lat wykańczany do podróży dookoła świata, wymiary: 12,60 x 3,50 m, pokłady stalowe i nadbudówka, okna ze szkła oraz pleksi, zbiornik paliwa: 1000 litrów (jeden zbiornik na burcie, drugi w kilu), zbiorniki słodkiej wody: 500 litrów (stal), zbiornik wody szarej, studnie zamiast zaworów dennych, hydrauliczne sterowanie kołami wewnątrz i na zewnątrz.
ZAKWATEROWANIE:
Wnętrze z drewna tekowego/mahoniowego jest odświeżone, wykonane z dużą staranności i solidnie wykonane. Posiada 3 kabiny, mesę, kambuz i sterówkę z panoramicznym widokiem.
2 dwuosobowe kabiny zamykane, trzecia kabina zamykana 3 osobowa. Do tego dodatkowa koja w przejściu. W przypadku większej ilości osób jest możliwe wygodne spanie dodatkowe dla 2 osób w mesie. Toaleta z pompą, umywalka z ciepłą/zimną wodą. Kambuz: instalacja wodna elektryczna, instalacja ciepłej wody w bojlerze 80 l (220v/możliwość podpięcia silnika), dwupalnikowa kuchenka SMEV z piekarnikiem, instalacja gazowa wyprowadzona na zewnątrz na 2 duże butle, lodówka 12V ładowana z góry z niewielką zamrażarką, naczynia w kuchni (stary właściciel podzieli się z nowym). Prysznic obecnie nieużywany, wyprowadzone wszystkie przyłącza. Wygodna zarówno do żeglowania, jak i mieszkania na oceanie.
MASZYNOWNIA:
Silnik FORD Lechmann o mocy 120 KM (88,3 kW), rok produkcji 1984, chłodzenie po przeglądzie i wymianie części, płyny chłodzące uzupełnione. Wał napędowy ze stali nierdzewnej ze śrubą 3 płatową MIKADO (22", brąz RH), prędkość przelotowa ok. 8 węzłów, zużycie 4,5 l ropy na godzinę. Ręczne i automatyczne pompy zęzowe, instalacje elektryczne 12V/230V wraz z przejściówką i sygnalizacją w przypadku nie do końca prawidłowo działających słupków na marinach. Akumulator rozruchowy 140 Ah (12V), akumulatory hotelowe (12V, 4x85 Ah VARTA), akumulator: winda kotwiczna i ster strumieniowy 100 Ah (12V), ładowarka tecpro, założone izolatory i separatory, zasilanie lądowe. Cała instalacja elektryczna była wymieniana w 2021/2022 roku. Lampy LED na całej jednostce. Na stanie jednostki jest generator wiatrowy 400D wraz z kontrolerami do zamontowania.
NAWIGACJA/SPRZĘT:
Autopilot Autohelm ST6000, Głębokościomierz kolorowy z wykrywaczem ryb (Koden CVS-106), VHF, Ploter map, obrotomierz, amperomierzowe ciśnienie oleju, radar Furuno, dodatkowy odbiornik GPS. Zestaw map i książek przydatnych w podróży dookoła świata, zestaw flag sygnalizacyjnych.
SPRZĘT:
Na maszcie oświetlenie pokładowe, tratwa ratunkowa do przeglądu. Na jachcie znajdują się kamizelki ratunkowe. Na dziobie winda kotwiczna Lofrans z łańcuchem 80 metrów, 2 duże kotwice, ster strumieniowy Sidepower SP75. Na rufie pokład kąpielowy z drabinką, dużo części zamiennych, zegar. Izolatory radia dalekiego zasięgu HF zamontowane na baksztagu grotmasztu. Nowy antyfouling przemysłowy (nie jachtowy, a rudy, rybacki, starcza na circa 5 lat), 8 nowych anod cynkowych (stare w forluku).
OLINOWANIE:
Ożaglowanie ketch, maszty aluminiowe, komplet żagli plus dodatkowe, boomy, mnóstwo lin.
INFORMACJE DODATKOWE:
Polska flaga, jacht obecnie eksploatowany na Wyspach Kanaryjskich. Wszystkie podatki opłacone, marina opłacona do czerwca.
Film i więcej zdjęć dostępne na życzenie.
Solidny stalowy jacht żaglowy ze sterówką połączoną z salonem i dodatkowym wewnętrznym stanowiskiem sterowania. Do niedawna Motiva budowała komfortowe jachty zarówno na rynek krajowy do wykończenia, jak i jachty w pełni wykończone. Zdobywają one uznanie pływających i mieszkających na nich od wielu lat. Wnętrze jest wykończone jak w domu, wygodnie, ale oceanicznie. Zewnętrzna część jachtu po remoncie, regularnie sprawdzana miernikiem grubości poszycia. Dzielna łódka, która dwa razy opłynęła świat i ma ochotę na kolejną taką wycieczkę. Dlatego też szuka nowego właściciela gotowego podnieść tę rękawicę.
OGÓLNE INFORMACJE:
Jacht żaglowy stalowy (szwedzka stal okrętowa) Motiva 42A „Aquilo”, kadłub zbudowany w 1982 roku przez Motiva Stahlbade, Dania, silnik wyprodukowany w 1984 roku, jeszcze przez kilka lat wykańczany do podróży dookoła świata, wymiary: 12,60 x 3,50 m, pokłady stalowe i nadbudówka, okna ze szkła oraz pleksi, zbiornik paliwa: 1000 litrów (jeden zbiornik na burcie, drugi w kilu), zbiorniki słodkiej wody: 500 litrów (stal), zbiornik wody szarej, studnie zamiast zaworów dennych, hydrauliczne sterowanie kołami wewnątrz i na zewnątrz.
ZAKWATEROWANIE:
Wnętrze z drewna tekowego/mahoniowego jest odświeżone, wykonane z dużą staranności i solidnie wykonane. Posiada 3 kabiny, mesę, kambuz i sterówkę z panoramicznym widokiem.
2 dwuosobowe kabiny zamykane, trzecia kabina zamykana 3 osobowa. Do tego dodatkowa koja w przejściu. W przypadku większej ilości osób jest możliwe wygodne spanie dodatkowe dla 2 osób w mesie. Toaleta z pompą, umywalka z ciepłą/zimną wodą. Kambuz: instalacja wodna elektryczna, instalacja ciepłej wody w bojlerze 80 l (220v/możliwość podpięcia silnika), dwupalnikowa kuchenka SMEV z piekarnikiem, instalacja gazowa wyprowadzona na zewnątrz na 2 duże butle, lodówka 12V ładowana z góry z niewielką zamrażarką, naczynia w kuchni (stary właściciel podzieli się z nowym). Prysznic obecnie nieużywany, wyprowadzone wszystkie przyłącza. Wygodna zarówno do żeglowania, jak i mieszkania na oceanie.
MASZYNOWNIA:
Silnik FORD Lechmann o mocy 120 KM (88,3 kW), rok produkcji 1984, chłodzenie po przeglądzie i wymianie części, płyny chłodzące uzupełnione. Wał napędowy ze stali nierdzewnej ze śrubą 3 płatową MIKADO (22", brąz RH), prędkość przelotowa ok. 8 węzłów, zużycie 4,5 l ropy na godzinę. Ręczne i automatyczne pompy zęzowe, instalacje elektryczne 12V/230V wraz z przejściówką i sygnalizacją w przypadku nie do końca prawidłowo działających słupków na marinach. Akumulator rozruchowy 140 Ah (12V), akumulatory hotelowe (12V, 4x85 Ah VARTA), akumulator: winda kotwiczna i ster strumieniowy 100 Ah (12V), ładowarka tecpro, założone izolatory i separatory, zasilanie lądowe. Cała instalacja elektryczna była wymieniana w 2021/2022 roku. Lampy LED na całej jednostce. Na stanie jednostki jest generator wiatrowy 400D wraz z kontrolerami do zamontowania.
NAWIGACJA/SPRZĘT:
Autopilot Autohelm ST6000, Głębokościomierz kolorowy z wykrywaczem ryb (Koden CVS-106), VHF, Ploter map, obrotomierz, amperomierzowe ciśnienie oleju, radar Furuno, dodatkowy odbiornik GPS. Zestaw map i książek przydatnych w podróży dookoła świata, zestaw flag sygnalizacyjnych.
SPRZĘT:
Na maszcie oświetlenie pokładowe, tratwa ratunkowa do przeglądu. Na jachcie znajdują się kamizelki ratunkowe. Na dziobie winda kotwiczna Lofrans z łańcuchem 80 metrów, 2 duże kotwice, ster strumieniowy Sidepower SP75. Na rufie pokład kąpielowy z drabinką, dużo części zamiennych, zegar. Izolatory radia dalekiego zasięgu HF zamontowane na baksztagu grotmasztu. Nowy antyfouling przemysłowy (nie jachtowy, a rudy, rybacki, starcza na circa 5 lat), 8 nowych anod cynkowych (stare w forluku).
OLINOWANIE:
Ożaglowanie ketch, maszty aluminiowe, komplet żagli plus dodatkowe, boomy, mnóstwo lin.
INFORMACJE DODATKOWE:
Polska flaga, jacht obecnie eksploatowany na Wyspach Kanaryjskich. Wszystkie podatki opłacone, marina opłacona do czerwca.
Film i więcej zdjęć dostępne na życzenie.
ID: 892289027
xxx xxx xxx
Dodane 14 lipca 2025
Jacht oceaniczny stalowy Motiva 42A 1982
349 000 zł
do negocjacji
Lokalizacja