Prywatne
Marka: Honda
Poj. silnika: 1 261 cm³
Stan techniczny: Uszkodzony
Rok produkcji: 2008
Kraj pochodzenia: Włochy
Opis
Do sprzedania Honda ST1300, mocno doinwestowana lecz niedawno pojawiły się dwa problemy.
W przyszłym roku planuję wymienić motocykl na nowy a terminy do mechanika są długie więc może ktoś zechce kupić w takim stanie i naprawić samemu.
Jak nikt się nie zdecyduje to motocykl zostanie zaprowadzony do warsztatu pod koniec lipca i wystawiony po sezonie, w wyższej cenie ale w pełni sprawny.
Zacznę więc od problemów:
1. Po jeździe jak się odstawi potrafi spaść kropelka oleju. Po wstępnych oględzinach prawdopodobnie do naprawy jest pompa wody.
2. Coś rozładowuje akumulator na postoju. Myślałem, że centralka od alarmu ale raczej nie albo zwiększone zużycie prądu pojawia się w niej losowo.
Wizualnie stan jest dobry ale są normalne ślady użytkowania jak ryski na kufrach bocznych, przetarcia na lusterkach, niedawno pękł też zatrzask lewej zaślepki serwisowej. Lewy kufer od wewnętrznej strony ma nadtopiony plastik. Na skutek awarii pompy dual zblokował mi się tylny hamulec i wysoka temperatura nadtopiła kufer. Pompa dual i zaciski zostały zregenerowane oraz założona nowa tarcza i klocki. Technicznie poza problemami wymienionymi w punktach wyżej wszystko jest sprawne.
Motocykl kupiłem gdy miał przebieg ok. 96tys.
Olej był wymieniany przy przebiegach: 102330, 105200, 108150********* 110764, 1157*******960
Najczęśćiej Motul 7100 10W-40 4T. Testowałem też Castrol Power 1 Racing 4T 10W-40 i liqui molly street - nie zauważyłem by cokolwiek na tych olejach działało lepiej a bieg mam wrażenie, że na Castrol wchodziły mniej płynnie więc zostałem ostatecznie przy Motul. Przy każdej wymianie oleju w silniku wymieniany byl też olej w kardanie.
Pozostałe czynności serwisowe w ostatnich latach (pomijam tu takie oczywistości jak wymiany filtrów):
2023:
- wymiana lag na nowe (na starych zaczęła się wycierać wierzchnia warstwa powłoki, nie chciałem czekać ryzykując aż zaczną przeciekać)
- wymiana łożyska główki ramy (OEM Honda)
- wymiana łożysk w kole przednim
- wymiana miski olejowej (zbyt mocno dokręciłem korek zlewu w starej i uszkodziłem gwint przy wymianie oleju)
- podpięcie nowej centralki alarmu
- podpięcie ogrzewania kanapy
- regeneracja pompy dual
- regeneracja pompy hamulca tylnego
- regeneracja tylnego zacisku
- wymiana tarczy tylnej i klocków hamulcowych (OEM Honda podobnie jak większość wymienionych wyżej części, na większość części mam faktury z serwisu Honda)
2024:
- wymiana zbiorniczka wyrównawczego płynu i przewodów gumowych (stary był spękany od słońca)
- wymiana klamek na krótki (mam oryginalne zachowane)
- regeneracja alternatora (wydawał dziwny dźwięk, wymienione łożyska, reszta wyglądała ok w środku)
- sprawdzenie łańcucha rozrządu ( w normie ale przy okazji kolejnej regulacji zaworów warto pewnie wymienić na wszelki wypadek)
- wymiana świec na irydowe
- wymiana jednej fajki na nową
- regulacja luzów zaworowych, synchronizacja przepustnic
- wymiana opon
- wymiana tylnej felgi (na pomiarze zegarowym wyszło, że jest trochę wygięta, została założona inna na szybko zdjętą planowałem oddać do prostowania i regeneracji przed kolejną wymianą opon)
2025:
w tym roku były tylko standardowe czynności serwisowe w ramach których został wykonany pomiar napięcia na wyłączonym motocyklu i był w normie ale jak się okazało problem ze zbyt szybkim rozładowywaniem akumulatora na postoju występuje. Możliwe więc, że jakieś urządzenie zwiększa zużycie prądu dość losowo
Motocykl jest doinwestowany w:
- kufer centralny SHAD ze zmienną wielkością. Płyta montażowa jeste płytą dedykowaną do motocykla Honda ST1300. Sprowadzałem to z Anglii bo w Polsce nie były dostępne a nie chciałem robić mocowania na płycie uniwersalnej. mogę też oddać stary kufer z którym kupiłem motocykl ale jest mocno wyeksploatowany (givi), prawdopodobnie ma podobny wiek do motocykla
- zwykły uchwyt na telefon ze złączem USB do ładowania
- uchwyt sp connect z tłumikiem drgań i ładowaniem bezprzewodowym
- podwyższenie kierownicy Helibars (najlepsze na rynku podwyższenie kierownicy do tego motocykla)
- kanapa obszyta u gnap wraz z założonym podgrzewaniem kanapy kierowcy. Włącznik podgrzewania jest ukryty w schowku (lubię estetyczne rozwiązania a rzadko się z tego korzysta stąd pomysł na taką lokalizację). Kanapa ma delikatny ślad od pasa którym niezbyt roztropni pracownicy promu postanowili zabezpieczyć motocykl gdy płynąłem na Korsykę (widoczne na jednym ze zdjęć)
- dedykowane do tego modelu torby od mototorby (dopasowane dokładnie do kształtu kufrów, znacznie lepsze od oryginalnych Honda)
- kamerka na przód i tył
- wysoka szyba turystyczna PUIG (oryginalną też posiadam)
- podgrzewane manetki japońskiej firmy DAYTONA. Mają mikro-włącznik wbudowany w lewą manetkę więc wygląda to dużo estetyczniej niż np. w popularnych Oxfordach z dużym zewnętrznym włącznikiem
Motocykl z 2008 roku a więc posiada już złącze serwisowe pod kanapą pasażera. Było też chyba kilka innych zmian od tego rocznika. Dokładniejszą lokalizację podam zainteresowanym. W motocyklu była też wymieniana pompa paliwa chyba w 2023 roku, wygląda na to, że tego sobie nie zanotowałem. Przy okazji wymiany zostal delikatnie odgięty przewód zwrotny. Jest to znany problem w tym modelu, że ujście paliwa jest blisko wejścia przez co paliwo krążące przez pompę mocno się nagrzewa. Tutaj zostało to poprawione.
Poza wymienionymi wadami technicznie motocykl jest w bardzo dobrym stanie. Działa wszystko włącznie z podnoszeniem elektrycznym szyby które jest bardzo kosztowne w naprawie w tym modelu.
W wiadomości mogę przesłać nagranie z pracy silnika. W opisie nie można wrzucać linków.
Numer telefonu mogę podesłać zainteresowanym.
W przyszłym roku planuję wymienić motocykl na nowy a terminy do mechanika są długie więc może ktoś zechce kupić w takim stanie i naprawić samemu.
Jak nikt się nie zdecyduje to motocykl zostanie zaprowadzony do warsztatu pod koniec lipca i wystawiony po sezonie, w wyższej cenie ale w pełni sprawny.
Zacznę więc od problemów:
1. Po jeździe jak się odstawi potrafi spaść kropelka oleju. Po wstępnych oględzinach prawdopodobnie do naprawy jest pompa wody.
2. Coś rozładowuje akumulator na postoju. Myślałem, że centralka od alarmu ale raczej nie albo zwiększone zużycie prądu pojawia się w niej losowo.
Wizualnie stan jest dobry ale są normalne ślady użytkowania jak ryski na kufrach bocznych, przetarcia na lusterkach, niedawno pękł też zatrzask lewej zaślepki serwisowej. Lewy kufer od wewnętrznej strony ma nadtopiony plastik. Na skutek awarii pompy dual zblokował mi się tylny hamulec i wysoka temperatura nadtopiła kufer. Pompa dual i zaciski zostały zregenerowane oraz założona nowa tarcza i klocki. Technicznie poza problemami wymienionymi w punktach wyżej wszystko jest sprawne.
Motocykl kupiłem gdy miał przebieg ok. 96tys.
Olej był wymieniany przy przebiegach: 102330, 105200, 108150********* 110764, 1157*******960
Najczęśćiej Motul 7100 10W-40 4T. Testowałem też Castrol Power 1 Racing 4T 10W-40 i liqui molly street - nie zauważyłem by cokolwiek na tych olejach działało lepiej a bieg mam wrażenie, że na Castrol wchodziły mniej płynnie więc zostałem ostatecznie przy Motul. Przy każdej wymianie oleju w silniku wymieniany byl też olej w kardanie.
Pozostałe czynności serwisowe w ostatnich latach (pomijam tu takie oczywistości jak wymiany filtrów):
2023:
- wymiana lag na nowe (na starych zaczęła się wycierać wierzchnia warstwa powłoki, nie chciałem czekać ryzykując aż zaczną przeciekać)
- wymiana łożyska główki ramy (OEM Honda)
- wymiana łożysk w kole przednim
- wymiana miski olejowej (zbyt mocno dokręciłem korek zlewu w starej i uszkodziłem gwint przy wymianie oleju)
- podpięcie nowej centralki alarmu
- podpięcie ogrzewania kanapy
- regeneracja pompy dual
- regeneracja pompy hamulca tylnego
- regeneracja tylnego zacisku
- wymiana tarczy tylnej i klocków hamulcowych (OEM Honda podobnie jak większość wymienionych wyżej części, na większość części mam faktury z serwisu Honda)
2024:
- wymiana zbiorniczka wyrównawczego płynu i przewodów gumowych (stary był spękany od słońca)
- wymiana klamek na krótki (mam oryginalne zachowane)
- regeneracja alternatora (wydawał dziwny dźwięk, wymienione łożyska, reszta wyglądała ok w środku)
- sprawdzenie łańcucha rozrządu ( w normie ale przy okazji kolejnej regulacji zaworów warto pewnie wymienić na wszelki wypadek)
- wymiana świec na irydowe
- wymiana jednej fajki na nową
- regulacja luzów zaworowych, synchronizacja przepustnic
- wymiana opon
- wymiana tylnej felgi (na pomiarze zegarowym wyszło, że jest trochę wygięta, została założona inna na szybko zdjętą planowałem oddać do prostowania i regeneracji przed kolejną wymianą opon)
2025:
w tym roku były tylko standardowe czynności serwisowe w ramach których został wykonany pomiar napięcia na wyłączonym motocyklu i był w normie ale jak się okazało problem ze zbyt szybkim rozładowywaniem akumulatora na postoju występuje. Możliwe więc, że jakieś urządzenie zwiększa zużycie prądu dość losowo
Motocykl jest doinwestowany w:
- kufer centralny SHAD ze zmienną wielkością. Płyta montażowa jeste płytą dedykowaną do motocykla Honda ST1300. Sprowadzałem to z Anglii bo w Polsce nie były dostępne a nie chciałem robić mocowania na płycie uniwersalnej. mogę też oddać stary kufer z którym kupiłem motocykl ale jest mocno wyeksploatowany (givi), prawdopodobnie ma podobny wiek do motocykla
- zwykły uchwyt na telefon ze złączem USB do ładowania
- uchwyt sp connect z tłumikiem drgań i ładowaniem bezprzewodowym
- podwyższenie kierownicy Helibars (najlepsze na rynku podwyższenie kierownicy do tego motocykla)
- kanapa obszyta u gnap wraz z założonym podgrzewaniem kanapy kierowcy. Włącznik podgrzewania jest ukryty w schowku (lubię estetyczne rozwiązania a rzadko się z tego korzysta stąd pomysł na taką lokalizację). Kanapa ma delikatny ślad od pasa którym niezbyt roztropni pracownicy promu postanowili zabezpieczyć motocykl gdy płynąłem na Korsykę (widoczne na jednym ze zdjęć)
- dedykowane do tego modelu torby od mototorby (dopasowane dokładnie do kształtu kufrów, znacznie lepsze od oryginalnych Honda)
- kamerka na przód i tył
- wysoka szyba turystyczna PUIG (oryginalną też posiadam)
- podgrzewane manetki japońskiej firmy DAYTONA. Mają mikro-włącznik wbudowany w lewą manetkę więc wygląda to dużo estetyczniej niż np. w popularnych Oxfordach z dużym zewnętrznym włącznikiem
Motocykl z 2008 roku a więc posiada już złącze serwisowe pod kanapą pasażera. Było też chyba kilka innych zmian od tego rocznika. Dokładniejszą lokalizację podam zainteresowanym. W motocyklu była też wymieniana pompa paliwa chyba w 2023 roku, wygląda na to, że tego sobie nie zanotowałem. Przy okazji wymiany zostal delikatnie odgięty przewód zwrotny. Jest to znany problem w tym modelu, że ujście paliwa jest blisko wejścia przez co paliwo krążące przez pompę mocno się nagrzewa. Tutaj zostało to poprawione.
Poza wymienionymi wadami technicznie motocykl jest w bardzo dobrym stanie. Działa wszystko włącznie z podnoszeniem elektrycznym szyby które jest bardzo kosztowne w naprawie w tym modelu.
W wiadomości mogę przesłać nagranie z pracy silnika. W opisie nie można wrzucać linków.
Numer telefonu mogę podesłać zainteresowanym.
ID: 1014904777
Dodane 19 lipca 2025
Honda ST1300, mocno doinwestowana, 2 problemy
26 000 zł
do negocjacji
Lokalizacja