Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Honda CRX III Del Sol 1.6 ESi V-Tec 125KM 1994 po renowacji
Honda CRX III Del Sol 1.6 ESi V-Tec 125KM 1994 po renowacji
Honda CRX III Del Sol 1.6 ESi V-Tec 125KM 1994 po renowacji
Honda CRX III Del Sol 1.6 ESi V-Tec 125KM 1994 po renowacji
Honda CRX III Del Sol 1.6 ESi V-Tec 125KM 1994 po renowacji
Honda CRX III Del Sol 1.6 ESi V-Tec 125KM 1994 po renowacji
Honda CRX III Del Sol 1.6 ESi V-Tec 125KM 1994 po renowacji
Honda CRX III Del Sol 1.6 ESi V-Tec 125KM 1994 po renowacji
PromujOdśwież

Prywatne

Numer VIN: JHMEH61600S106315

Model: CRX

Rok produkcji: 1994

Paliwo: Benzyna

Typ nadwozia: Kabriolet

Przebieg: 292 267 km

Kolor: Biały

Poj. silnika: 1 590 cm³

Stan techniczny: Nieuszkodzony

Skrzynia biegów: Manualna

Kraj pochodzenia: Niemcy

Moc silnika: 125 KM

Napęd: Na przednie koła

Kierownica: po lewej

Opis

Honda CRX Del Sol z 1994 roku po pełnej profesjonalnej renowacji.
Auto zakupione 24 marca 2024 roku z przebiegiem 242.000 km od starszej Pani - pierwszej właścicielki w Polsce.
Po zakupie Honda bezproblemowo przejechała trasę z Andrychowa do Szczecina (650 km).
Od 25 marca do 12 października używana na co dzień. Od października do stycznia była garażowana, silnik odpalany co 2 tygodnie, nie jeżdżona w zimie.
W 150 dni, od 23 stycznia do 22 czerwca 2025 roku została poddana kompletnej renowacji.

Prace blacharskie:
- wstawione nowe reperaturki progów
- odrestaurowane poszycie nadkoli tylnych
- wstawione nowe reperaturki błotników tył
- usunięcie i zaślepienie miejsca anteny

Konserwacja:
- zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (przy zdjętym zawieszeniu)
- pełna konserwacja podwozia “barankiem” UBS Ultra NOVOL
- zbiornik paliwa wymieniony na nowy, zabezpieczony epoksydem i zakonserwowany barankiem
- błotniki przednie dodatkowo zabezpieczone barankiem od wewnątrz
- pas przedni zabezpieczony barankiem
- tylna blenda zabezpieczona barankiem od wewnątrz

Lakierowanie:
Przy aucie pracowaliśmy tylko na produktach marki NOVOL.
Karoseria jest zabezpieczona podkładem epoksydowym PROTECT 360 NOVOL Professional, podkład akrylowy PROTECT 390, następnie 2000 DART FILLER, na to lakier bazowy i lakier bezbarwny CLEARCOAT HS 8100 SUPERB CLEAR.
Lakier nie był jeszcze polerowany!

Wszystkie zdemontowane metalowe części zostały wyszkiełkowane i oddane do malowania proszkowego, a wszystkie gumowe części zawieszenia zostały wymienione na nowe.

Wymienione zostało:
- nowe poduszki silnika FEBI
- nowe poduszki stabilizatora przód FEBI
- nowe łączniki stabilizatora
- nowe osłony tarcz hamulcowych przód KLOKKERHOLM
- nowe tuleje wahacza przód
- nowe górne mocowanie wahacza przód YAMATO
- nowe silentblocki wahacza tył YAMATO
- nowe wahacze górne zawieszenia tył MEYLE
- nowe poduszki amortyzatora tył
- nowe odboje i gumowe osłony amortyzatora przód i tył
- nowe sworznie wahacza
- nowe tylne zaciski ABE (L+P)
- nowe tylne klocki hamulcowe Blue Print
- nowy zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego
- nowy przewód do spryskiwaczy
- nowe spinki listwy szyby czołowej
- nowe sworznie zawiasów drzwi
- nowe kierunkowskazy białe “clear”
- nowe żarówki kierunkowskazów pomarańczowe - chromowane
- nowe wahacze tylne z anodyzowanego aluminium w kolorze czerwonym
- nowe amortyzatory sportowe TA Technix w kolorze żółtym
- nowe sprężyny obniżające -40mm/-40mm MTS Technik w kolorze czerwonym
- nowe siłowniki klapy bagażnika szwedzkiej firmy Lesjöfors
- nowy filtr powietrza
- nowy filtr paliwa Blue Print
- nowy filtr oleju BOSCH
- nowy płyn chłodniczy G11
- nowy płyn hamulcowy oryginalny Honda DOT4
- nowy płyn do wspomagania Honda Ultra PSF II

Dołożone zostało:
- centralny zamek otwierany z pilota
- trzecie światło stop (wkomponowane w blendę - rarytas)
- tylny spoiler klapy bagażnika MS-Design
- przednia dokładka zderzaka (przerobiona z Civic VI)
- wzmocnienie/rozpórka tylnych dolnych wahaczy ASR anodyzowana w kolorze czerwonym

Modyfikacje wizualne:
- swap z bębnów na tarcze z CRX Del Sol
- gładki zderzak bez otworów na mocowanie tablicy rejestracyjnej i bez znaczka
- relokacja przedniej tablicy rejestracyjnej w miejsce grilla
- aluminiowa rura dolotowa RACE SPEC połączona jest z fabryczną obudową filtra
(z możliwością powrotu do oryginału)
- światło przeciwmgielne jest oklejone ciemną folią PPF

Modyfikacje wydechu:
- środkowy tłumik sportowy przelotowy RM01 RM Motors
- końcowy tłumik typu Twin-Loop Turbo Works

Silnik:
Silnik o oznaczeniu D16Z6, czyli benzynowy, wolnossący, rzędowy, czterocylindrowy piec o pojemności 1.6 litra, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu V-Tec generujący 125 KM zestopniowany z 5-biegową manualną skrzynią biegów z założonym short shifterem.

Wnętrze:
Wnętrze tego samochodu jest w idealnym stanie. Deska rozdzielcza nie jest popękana, kierownica nie jest wyślizgana, zegary mają przejrzystą szybkę, piktogramy nie są wytarte, elektronika działa bez zarzutu, szyby chodzą cicho i gładko (ślizgi zostały nasmarowane), uszczelki są w dobrym stanie, pomimo bezramkowych drzwi podczas opadów woda nie leci do środka, fotele są w idealnym stanie, nie mają przetarć. W środku względem oryginału niewiele się zmieniło. Wymieniłem short shifter, założyłem czarną gałkę mugen, do tego mieszek bride i nowe zwykłe czarne dywaniki. Fabryczne głośniki w drzwiach BLAUPUNKT 75W/25W zostały zamontowane w tylnych atrapach, a ich miejsce zajęły głośniki ALPINE 100W/20W. Drzwi zostały wygłuszone matą bitumiczną i zabezpieczone płynnym woskiem WURTH. Bagażnik został również wygłuszony, dodatkowo została dorobiona “podłoga bagażnika” z oryginalną wykładziną, pod którą znajduje się oryginalne koło zapasowe.

Prowadzenie:
Auto prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Jest stworzone do pokonywania szybkich i ostrych zakrętów bez utraty przyczepności (dzięki zawieszeniu i dobrej oponce). Jedynie przy progach zwalniających trzeba naprawdę zwolnić, ale da się je przejechać bez kombinowania i obawie że o coś zahaczy. Siedzi się dosyć nisko. W środku jest przyjemnie, cicho, podczas jazdy słychać pracę silnika, wydech - pomimo tego że jest przelotowy - brzmi w środku bardzo subtelnie i przyjemnie dla ucha, szczególnie w wyższych partiach obrotów.
W upalne dni można samodzielnie zdjąć dach, schować go do bagażnika i poczuć wiatr we włosach. W bagażniku też jest sporo miejsca (300L). Del Sol ma też tylną opuszczaną elektrycznie szybę. Bagażnik póki co otwiera się za pomocą kluczyka, ale jest poprowadzona wiązka pod elektryczny siłownik (który oczywiście daję).

Opis auta:
Honda na początku 2025 roku przeszła kompleksową renowację blacharską wraz ze zmianą koloru. Nie była robiona z myślą o sprzedaży. Projekt pochłonął masę pieniędzy i zajął około 1500 roboczogodzin. Na same części i materiały do malowania wydałem około 15 tysięcy złotych, czyli prawie tyle samo co na zakup auta.
Kolor lakieru to najczystsza biel jaką udało mi się kupić - miał nawiązywać do bieli z Civica EK9 Type R. Auto prezentuje się fenomenalnie zarówno w dzień jak i w nocy. Zwraca na siebie uwagę wszystkich na drodze, o dziwo tylko nie policji. Jazda tym autem to przyjemność sama w sobie. W Polsce są jeszcze dwie białe Del Solki, co czyni ten egzemplarz jeszcze bardziej wyjątkowym. Zaryzykuję stwierdzenie, że jest to najzdrowsza Honda w całym województwie. Zamysł na ten samochód był taki, żeby zrobić z niego totalną petardę, włącznie z ambicjami wystawienia jej na wystawie Ultrace. Niestety, jak to w życiu bywa, plany się zmieniają i w obecnej sytuacji nie jestem już w stanie jej dokończyć. Dlatego wystawiam ten samochód jako naprawdę bardzo dobrą bazę projektową do dokończenia. A do zrobienia został tylko silnik i skrzynia. Od zakupu zrobiłem Del Solem 7000 km i mechanicznie nigdy mnie nie zawiódł, jedynie musiałem pilnować stanu oleju, który dostawał się do komory spalania przez skamieniałe uszczelniacze zaworowe. Jeśli chodzi o skrzynie, to wypadało by wymienić tarczę sprzęgła - to koniec listy rzeczy do zrobienia.
(Posiadam do niego nie założone nowe świece NGK, komplet uszczelek pokrywy głowicy, uszczelniacze zaworowe, kompletną wiązkę przewodów i jeszcze masę innych części.) Miałem się tym zająć dopiero w zimę, by móc cieszyć się i skorzystać z jazdy tym autem w sezonie letnim, lecz sytuacja się zmieniła i teraz nie mam ani miejsca, ani czasu, ani pieniędzy na naprawę i dokończenie robót przy tym aucie. Jest to moje pierwsze, a zarazem jedyne auto jakie posiadam, a z racji tego, że nie wyobrażam sobie jeździć nim w zimie, podjąłem decyzję o jego sprzedaży. W grę również wchodzi wzięcie auta w rozliczeniu z dopłatą ze strony kupującego. Interesują mnie tylko trzydrzwiowe hatchbacki w benzynie i manualu. Najlepiej jakby to był Civic VI EK3. Rozważę też inne propozycje.

Samochód ma założone nowe felgi JR7 16” i nowe opony Advan Fleva V701 195/45 (ze śrubami antykradzieżowymi) na których mogę go sprzedać za dodatkowe 4000 zł.
Za cenę podaną w ogłoszeniu sprzedaję na srebrnych alufelgach Borbet 15”.

Chętnie udostępnie więcej zdjęć osobie zainteresowanej,

Pozdrawiam
ID: 1021127458

Skontaktuj się

Adam

Na OLX od kwiecień 2021

Ostatnio online w dniu 20 sierpnia 2025

xxx xxx xxx

Dodane 20 sierpnia 2025

Honda CRX III Del Sol 1.6 ESi V-Tec 125KM 1994 po renowacji

39 900 zł

do negocjacji

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon