Prywatne
Stan: Używane
Opis
Gazeta może nosić naturalne ślady używania i przechowywania, które jednak nie zmniejszają wartości historycznej i kolekcjonerskiej.
Tygodnik dla Kół Gospodyń Wiejskich, dla kobiet wsi. WYDAWCA – Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne. Adres redakcji
00-950 Warszawa, Al. Jerozolimskie 28 (skr. pocztowa 374). Telefony: 26-64-51 wewn. 226, 227, 228, 243, red. nacz. 27- 19-95.
REDAGUJE ZESPÓŁ
Izabella Byszewska (dział społeczny), Mirosława Kossowska (z-ca red. naczelnego), Elz- bieta Kotarska (dział zagraniczny), Teresa Nałęcz-Jawecka (sekretarz redakcji), Barbara Maćkowiak, Dorota Metera, Renata Sławińska (redaktor naczelny), Teresa Sobańska- Dąbrowska (dział mody), Krystyna Sygnowska (z-ca red. naczelnego), Alicja Sztukowska- Królczak (dział samorządowy), Katarzyna Szymkiewicz, Kazimiera Toniak (dział łączności z Czytelnikami), Barbara Wołczyńska (dział rolny).
Opracowanie graficzne: Bożena Wahl.
Redaktor techniczny: Marzena Włodarczyk
Przykladowy artykul:
Wybór naczynia
W zależności od miejsca, w którym zapragniemy ustawić kompozycję, wy- bierzemy odpowiedniej wielkości, kolo- ru i kształtu naczynie. Nie szukajmy go w sklepach, ale we własnym domu. Stereotypowo zwykło się uważać, że na kompozycję z suszonych roślin nadają się gliniane dzbany, siwaki, wiklinowe kosze, fajans czy kamionka. Jednakże e naczynia będą odpowiednie do wnętrz urządzonych w stylu ludowym, wykończonych drewnem i wikliną. Na- Tomiast do innych wnętrz bardziej od- Dowiednie będą naczynia ze szkła i porcelany.
Tak więc wielki siwak, czy gliniany dzban możemy ustawić na podłodze ub niskim meblu w holu, na tle białej Sciany lub jednolitych zasłon. Wokół
każdej kompozycji musi być nie zagos- podarowana powierzchnia, która bę- dzie należycie eksponowała ją. W ma- łych wnętrzach zabudowanych regata- mi możemy zaprojektować kompozycję na regale, ale tylko wtedy gdy dzieli go od sufitu przynajmniej 70 cm. Wówczas kompozycja powinna być szeroka, nie- zbyt wysoka umieszczona np. w mise- czce, półmisku lub na talerzu. Można też przeznaczyć na dekorację jedną z półek regału, pamiętając, że nie może znajdować się na niej nic oprócz kom- pozycji - wpisanej w kwadrat lub pro- stokąt regałowej półki. Niezwykle deko- racyjne są kompozycje w szklanych kielichach wymagają jednak wyek- sponowania na wysokości wzroku.
Nierozważnym zatem wyborem na- czynia możemy popsuć harmonię wnę-
Kolorystyka
-
Po wybraniu miejsca, ta i naczynia możemy przystąpić do układania roślin. Zacznijmy od barw. Stosunkowo prosta jest tu zasada w bukiecie powinny znaleźć się kwiaty nawiązujące do kolo- rów naczyia i otoczenia. Na pstrokatym biało-beżowo-brązowym tle zasłon czy tapety umieścimy bukiet z dominują- cym jednym kolorem np. brązowym. Ciemne zaś tło rozjaśnimy kompozycją w słonecznych kolorach: kremowym, żółtym i pomarańczowym.
Starajmy się nie umieszczać nigdy obok siebie kwiatów żółtych, czerwo- nych i niebieskich, gdyż zbyt ostro kon- trastują ze sobą. Możemy co najwyżej połączyć dwa kolory, a kontrast stłumić białymi lub szarymi kwiatami. Odpo- wiednie użycie tych barw pozwala orga- nizować przestrzeń. Jasne kolory wy- dają się bliższe, a ciemne bardziej od- ległe od widza. Światło i cień eskponują jedne, a chowają inne elementy kom- pozycji, dzięki czemu uzyskuje się głę- bię kompozycji.
Wielkość i rodzaj kompozycji okreś- lone są bardzo prostą zasadą: w du- żych naczyniach umieszczamy duże bukiety, a w małych małe, przy czym kompozycja powinna być większa od naczynia. Kulistą ustawimy na wolno- stojącym stole z możliwością oglądania jej ze wszystkich stron, owalną - do oglądania z przodu lub z profilu oraz trójkątną do oglądania z przodu.
punktu byly proporcionalne do naczy nia. Najwyższa roślina uożona w na czyniu wysokim i wąskim powinna by 1,5 raza dłuższa od naczynia, zaś naj dłuższa roślina w naczyniu niskim i sze rokim powinna być 2,5 raza dłuższa od jego szerokości.
Kompozycje klasyczne muszą rówież zachowywać równowagę tzn. wywoły wać optyczne wrażenie takiej samej ,,ciężkości" prawej i lewej strony. Jeżeli z lewej strony będzie dominować np. gałązka, to musimy pamiętać, żeby zrównoważyć ją po stronie prawej ja- kimś elementem, aby kompozycja nie sprawiała wrażenia, że się przewróci.
Do umocowania kwiatów i roślin w naczyniu najczęściej używamy gliny. plasteliny czy specjalnej gąbki. Można użyć także styropian, lecz wówczas na- czynie trzeba obciążyć chociażby ka- mieniami.
Układanie kompozycji powinno się zacząć z roślin zebranych w ogródku i na łące. Po obmyśleniu jej układu nale- ży włożyć rośliny główne a potem tra- wy, by nadać całości lekkość. W nauce układania mogą być pomocne nastę- pujące książki i broszury, które są o- becnie dostępne w księgarniach: 1.,,Układanki roślinne" - Joanna Sze- del, PWRIL 1988, 2.,,Kompozycje ozdobne" Pogroszewska, PWRIL 1987.
Karton 74
Tygodnik dla Kół Gospodyń Wiejskich, dla kobiet wsi. WYDAWCA – Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne. Adres redakcji
00-950 Warszawa, Al. Jerozolimskie 28 (skr. pocztowa 374). Telefony: 26-64-51 wewn. 226, 227, 228, 243, red. nacz. 27- 19-95.
REDAGUJE ZESPÓŁ
Izabella Byszewska (dział społeczny), Mirosława Kossowska (z-ca red. naczelnego), Elz- bieta Kotarska (dział zagraniczny), Teresa Nałęcz-Jawecka (sekretarz redakcji), Barbara Maćkowiak, Dorota Metera, Renata Sławińska (redaktor naczelny), Teresa Sobańska- Dąbrowska (dział mody), Krystyna Sygnowska (z-ca red. naczelnego), Alicja Sztukowska- Królczak (dział samorządowy), Katarzyna Szymkiewicz, Kazimiera Toniak (dział łączności z Czytelnikami), Barbara Wołczyńska (dział rolny).
Opracowanie graficzne: Bożena Wahl.
Redaktor techniczny: Marzena Włodarczyk
Przykladowy artykul:
Wybór naczynia
W zależności od miejsca, w którym zapragniemy ustawić kompozycję, wy- bierzemy odpowiedniej wielkości, kolo- ru i kształtu naczynie. Nie szukajmy go w sklepach, ale we własnym domu. Stereotypowo zwykło się uważać, że na kompozycję z suszonych roślin nadają się gliniane dzbany, siwaki, wiklinowe kosze, fajans czy kamionka. Jednakże e naczynia będą odpowiednie do wnętrz urządzonych w stylu ludowym, wykończonych drewnem i wikliną. Na- Tomiast do innych wnętrz bardziej od- Dowiednie będą naczynia ze szkła i porcelany.
Tak więc wielki siwak, czy gliniany dzban możemy ustawić na podłodze ub niskim meblu w holu, na tle białej Sciany lub jednolitych zasłon. Wokół
każdej kompozycji musi być nie zagos- podarowana powierzchnia, która bę- dzie należycie eksponowała ją. W ma- łych wnętrzach zabudowanych regata- mi możemy zaprojektować kompozycję na regale, ale tylko wtedy gdy dzieli go od sufitu przynajmniej 70 cm. Wówczas kompozycja powinna być szeroka, nie- zbyt wysoka umieszczona np. w mise- czce, półmisku lub na talerzu. Można też przeznaczyć na dekorację jedną z półek regału, pamiętając, że nie może znajdować się na niej nic oprócz kom- pozycji - wpisanej w kwadrat lub pro- stokąt regałowej półki. Niezwykle deko- racyjne są kompozycje w szklanych kielichach wymagają jednak wyek- sponowania na wysokości wzroku.
Nierozważnym zatem wyborem na- czynia możemy popsuć harmonię wnę-
Kolorystyka
-
Po wybraniu miejsca, ta i naczynia możemy przystąpić do układania roślin. Zacznijmy od barw. Stosunkowo prosta jest tu zasada w bukiecie powinny znaleźć się kwiaty nawiązujące do kolo- rów naczyia i otoczenia. Na pstrokatym biało-beżowo-brązowym tle zasłon czy tapety umieścimy bukiet z dominują- cym jednym kolorem np. brązowym. Ciemne zaś tło rozjaśnimy kompozycją w słonecznych kolorach: kremowym, żółtym i pomarańczowym.
Starajmy się nie umieszczać nigdy obok siebie kwiatów żółtych, czerwo- nych i niebieskich, gdyż zbyt ostro kon- trastują ze sobą. Możemy co najwyżej połączyć dwa kolory, a kontrast stłumić białymi lub szarymi kwiatami. Odpo- wiednie użycie tych barw pozwala orga- nizować przestrzeń. Jasne kolory wy- dają się bliższe, a ciemne bardziej od- ległe od widza. Światło i cień eskponują jedne, a chowają inne elementy kom- pozycji, dzięki czemu uzyskuje się głę- bię kompozycji.
Wielkość i rodzaj kompozycji okreś- lone są bardzo prostą zasadą: w du- żych naczyniach umieszczamy duże bukiety, a w małych małe, przy czym kompozycja powinna być większa od naczynia. Kulistą ustawimy na wolno- stojącym stole z możliwością oglądania jej ze wszystkich stron, owalną - do oglądania z przodu lub z profilu oraz trójkątną do oglądania z przodu.
punktu byly proporcionalne do naczy nia. Najwyższa roślina uożona w na czyniu wysokim i wąskim powinna by 1,5 raza dłuższa od naczynia, zaś naj dłuższa roślina w naczyniu niskim i sze rokim powinna być 2,5 raza dłuższa od jego szerokości.
Kompozycje klasyczne muszą rówież zachowywać równowagę tzn. wywoły wać optyczne wrażenie takiej samej ,,ciężkości" prawej i lewej strony. Jeżeli z lewej strony będzie dominować np. gałązka, to musimy pamiętać, żeby zrównoważyć ją po stronie prawej ja- kimś elementem, aby kompozycja nie sprawiała wrażenia, że się przewróci.
Do umocowania kwiatów i roślin w naczyniu najczęściej używamy gliny. plasteliny czy specjalnej gąbki. Można użyć także styropian, lecz wówczas na- czynie trzeba obciążyć chociażby ka- mieniami.
Układanie kompozycji powinno się zacząć z roślin zebranych w ogródku i na łące. Po obmyśleniu jej układu nale- ży włożyć rośliny główne a potem tra- wy, by nadać całości lekkość. W nauce układania mogą być pomocne nastę- pujące książki i broszury, które są o- becnie dostępne w księgarniach: 1.,,Układanki roślinne" - Joanna Sze- del, PWRIL 1988, 2.,,Kompozycje ozdobne" Pogroszewska, PWRIL 1987.
Karton 74
ID: 812201300
xxx xxx xxx
Dodane 19 kwietnia 2024
GOSPODYNI 07.08.1988/32 extra prezent na urodziny
Tylko przedmiot
150 zł
Cena z Przesyłką OLX
Użytkownik
Lokalizacja