Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Muzyka i Edukacja
  3. Książki
  4. Czasopisma
  5. Czasopisma - Mazowieckie
  6. Czasopisma - Warszawa
  7. Czasopisma - Bemowo
GOSPODYNI 07.08.1988/32 extra prezent na urodziny
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Stan: Używane

Opis

Gazeta może nosić naturalne ślady używania i przechowywania, które jednak nie zmniejszają wartości historycznej i kolekcjonerskiej.

Tygodnik dla Kół Gospodyń Wiejskich, dla kobiet wsi. WYDAWCA – Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne. Adres redakcji

00-950 Warszawa, Al. Jerozolimskie 28 (skr. pocztowa 374). Telefony: 26-64-51 wewn. 226, 227, 228, 243, red. nacz. 27- 19-95.

REDAGUJE ZESPÓŁ

Izabella Byszewska (dział społeczny), Mirosława Kossowska (z-ca red. naczelnego), Elz- bieta Kotarska (dział zagraniczny), Teresa Nałęcz-Jawecka (sekretarz redakcji), Barbara Maćkowiak, Dorota Metera, Renata Sławińska (redaktor naczelny), Teresa Sobańska- Dąbrowska (dział mody), Krystyna Sygnowska (z-ca red. naczelnego), Alicja Sztukowska- Królczak (dział samorządowy), Katarzyna Szymkiewicz, Kazimiera Toniak (dział łączności z Czytelnikami), Barbara Wołczyńska (dział rolny).

Opracowanie graficzne: Bożena Wahl.

Redaktor techniczny: Marzena Włodarczyk

Przykladowy artykul:

Wybór naczynia

W zależności od miejsca, w którym zapragniemy ustawić kompozycję, wy- bierzemy odpowiedniej wielkości, kolo- ru i kształtu naczynie. Nie szukajmy go w sklepach, ale we własnym domu. Stereotypowo zwykło się uważać, że na kompozycję z suszonych roślin nadają się gliniane dzbany, siwaki, wiklinowe kosze, fajans czy kamionka. Jednakże e naczynia będą odpowiednie do wnętrz urządzonych w stylu ludowym, wykończonych drewnem i wikliną. Na- Tomiast do innych wnętrz bardziej od- Dowiednie będą naczynia ze szkła i porcelany.

Tak więc wielki siwak, czy gliniany dzban możemy ustawić na podłodze ub niskim meblu w holu, na tle białej Sciany lub jednolitych zasłon. Wokół

każdej kompozycji musi być nie zagos- podarowana powierzchnia, która bę- dzie należycie eksponowała ją. W ma- łych wnętrzach zabudowanych regata- mi możemy zaprojektować kompozycję na regale, ale tylko wtedy gdy dzieli go od sufitu przynajmniej 70 cm. Wówczas kompozycja powinna być szeroka, nie- zbyt wysoka umieszczona np. w mise- czce, półmisku lub na talerzu. Można też przeznaczyć na dekorację jedną z półek regału, pamiętając, że nie może znajdować się na niej nic oprócz kom- pozycji - wpisanej w kwadrat lub pro- stokąt regałowej półki. Niezwykle deko- racyjne są kompozycje w szklanych kielichach wymagają jednak wyek- sponowania na wysokości wzroku.

Nierozważnym zatem wyborem na- czynia możemy popsuć harmonię wnę-

Kolorystyka

-

Po wybraniu miejsca, ta i naczynia możemy przystąpić do układania roślin. Zacznijmy od barw. Stosunkowo prosta jest tu zasada w bukiecie powinny znaleźć się kwiaty nawiązujące do kolo- rów naczyia i otoczenia. Na pstrokatym biało-beżowo-brązowym tle zasłon czy tapety umieścimy bukiet z dominują- cym jednym kolorem np. brązowym. Ciemne zaś tło rozjaśnimy kompozycją w słonecznych kolorach: kremowym, żółtym i pomarańczowym.

Starajmy się nie umieszczać nigdy obok siebie kwiatów żółtych, czerwo- nych i niebieskich, gdyż zbyt ostro kon- trastują ze sobą. Możemy co najwyżej połączyć dwa kolory, a kontrast stłumić białymi lub szarymi kwiatami. Odpo- wiednie użycie tych barw pozwala orga- nizować przestrzeń. Jasne kolory wy- dają się bliższe, a ciemne bardziej od- ległe od widza. Światło i cień eskponują jedne, a chowają inne elementy kom- pozycji, dzięki czemu uzyskuje się głę- bię kompozycji.

Wielkość i rodzaj kompozycji okreś- lone są bardzo prostą zasadą: w du- żych naczyniach umieszczamy duże bukiety, a w małych małe, przy czym kompozycja powinna być większa od naczynia. Kulistą ustawimy na wolno- stojącym stole z możliwością oglądania jej ze wszystkich stron, owalną - do oglądania z przodu lub z profilu oraz trójkątną do oglądania z przodu.

punktu byly proporcionalne do naczy nia. Najwyższa roślina uożona w na czyniu wysokim i wąskim powinna by 1,5 raza dłuższa od naczynia, zaś naj dłuższa roślina w naczyniu niskim i sze rokim powinna być 2,5 raza dłuższa od jego szerokości.

Kompozycje klasyczne muszą rówież zachowywać równowagę tzn. wywoły wać optyczne wrażenie takiej samej ,,ciężkości" prawej i lewej strony. Jeżeli z lewej strony będzie dominować np. gałązka, to musimy pamiętać, żeby zrównoważyć ją po stronie prawej ja- kimś elementem, aby kompozycja nie sprawiała wrażenia, że się przewróci.

Do umocowania kwiatów i roślin w naczyniu najczęściej używamy gliny. plasteliny czy specjalnej gąbki. Można użyć także styropian, lecz wówczas na- czynie trzeba obciążyć chociażby ka- mieniami.

Układanie kompozycji powinno się zacząć z roślin zebranych w ogródku i na łące. Po obmyśleniu jej układu nale- ży włożyć rośliny główne a potem tra- wy, by nadać całości lekkość. W nauce układania mogą być pomocne nastę- pujące książki i broszury, które są o- becnie dostępne w księgarniach: 1.,,Układanki roślinne" - Joanna Sze- del, PWRIL 1988, 2.,,Kompozycje ozdobne" Pogroszewska, PWRIL 1987.

Karton 74
ID: 812201300

Skontaktuj się

Henryk

Na OLX od grudzień 2015

Ostatnio online w dniu 09 maja 2024

xxx xxx xxx

Dodane 19 kwietnia 2024

GOSPODYNI 07.08.1988/32 extra prezent na urodziny

Tylko przedmiot

150 zł

Cena z Przesyłką OLX

Safety Badge

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon