Prywatne
Model: Focus
Rok produkcji: 2012
Paliwo: Benzyna
Typ nadwozia: Kombi
Przebieg: 256 000 km
Kolor: Czarny
Poj. silnika: 1 600 cm³
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Skrzynia biegów: Manualna
Moc silnika: 125 KM
Napęd: Na przednie koła
Kierownica: po lewej
Opis
Z powodu nagłej przeprowadzki poza Europę, sprzedaję mój prywatny samochód do którego podchodziłem z długoterminowym podejściem. Nie planowałem go sprzedawać (stąd przykładowo profilaktyczna wymiana oleju w skrzyni biegów, zakup felg stalowych na zimę aby mieć drugi pełny komplet kół, wszystkie tarcze hamulcowe itd).
Kilka miesięcy szukałem tak zadbanego egzemplarza.
Serwisowany w ASO do 2018r.
Jestem jego trzecim właścicielem od prawie 5 lat.
Przez te 13 lat prawie zawsze był garażowany
Szczególnie dbałem o aspekt mechaniczny auta ze względu na dalekie podróże z dzieckiem od czasu do czasu (Francja, Rumunia, Słowacja, Węgry itd) aby maksymalnie ograniczyć szansy na problem daleko od domu.
Olej wraz z filtrem starałem się wymieniać co 10kkm.
Jest to wersja full opcja, między innymi:
-Kompletne nagłośnienie SONY
-Oryginalne ledy Ford do jazdy dziennej (rzadkie)
-Podgrzewane przednie fotele
-Podgrzewana przednia i tylna szyba
-Tempomat
-Kierownica multifunkcyjna
-Relingi dachowe
-Czujniki parkowania tył
-LEDy tył
-Lekko przyciemniane tylne szyby
-Alufelgi 17” na oponach Dębica 215/50/R17 Presto UHP2 (4 sezony = około 30-35kkm)
-Klimatyzacja
Dodatkowo dorzucono:
-Oryginalny hak holowniczy Ford w ASO
-Lusterko/Kamera samochodowa PQ5 (przód i tył, tylna od jakiegoś czasu nie działa, trzeba sprawdzić kable przy klapie) - do parkowania tył
-Felgi stalowe wzmocnione R16 7J ET50 (+ nowe opony zimowe 205/55 R16 94 H XL (1.5 sezonu))
Mechanicznie:
-212.600km: Kompletny rozrząd, pompa wody, świeczki, poduszka
-236.800km: Wymiana oleju w skrzyni biegów & w silniku + filtry (oleju, powietrza i kabinowy) ; czujnik światła wstecznego, mocowanie osłon termicznych
-237.772km: Wymiana tylnych tarcz hamulcowych razem z klockami + nowy zacisk lewy tył
-241.475km: Wymiana przednich tarcz hamulcowych razem z klockami + tylne tulejki wahaczy
Informacje o samochodzie:
Kilometry: 256.000km
Spalanie: 7.2L/100km (to moje średnie spalanie 2021-2024)
Kolor: Czarny
Minusy:
-Lewy tył lakierowany (1 element)
-Niedoskonałości blachowo-lakiernicze (normalne jak na 13 letni pojazd, zero wgnieceń)
Krótka notka o silniku 1.6 Ti-VCT:
Silnik 1.6 Ti-VCT w Focusie Mk3 to sprawdzona, wolnossąca jednostka, która wyróżnia się wyjątkową niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji. W przeciwieństwie do turbodoładowanych silników EcoBoost, ten Duratec TI-VCT bazuje na prostej konstrukcji z aluminiowym blokiem i głowicą, co minimalizuje ryzyko awarii związanych z turbiną, bezpośrednim wtryskiem paliwa czy przegrzewaniem.
Zaprojektowany we współpracy Forda z japońską firmą Yamaha – to Yamaha była partnerem w rozwoju tej serii silników, która rozpoczęła się już w 1995 roku pod nazwą Zetec SE, a później ewoluowała w Duratec.
Produkowany od 2004 do 2019 roku, jest przetestowany przez lata i znany z trwałości.
Użytkownicy chwalą go za brak poważnych problemów, jak hałasy czy wibracje, które są łatwe do opanowania, oraz za dynamikę jazdy lepszą niż w podstawowych wersjach 1.6 Duratec.
Porównując do EcoBoost 1.6, unikniesz tu typowych bolączek turbodoładowanych jednostek, takich jak przegrzewanie prowadzące do pękania głowicy cylindrów, wycieków oleju czy nawet pożarów silnika – problemy, które dotknęły setki tysięcy pojazdów i spowodowały masowe akcje serwisowe.
EcoBoost wymaga droższych interwencji, np. czyszczenia osadów węglowych z zaworów czy częstych kontroli układu chłodzenia, co podnosi koszty utrzymania.
W Ti-VCT wszystko jest prostsze i tańsze: brak turbo oznacza mniej części do awarii, a elektroniczny wtrysk paliwa zapewnia niskie zużycie bez kompromisów w niezawodności. To idealny wybór dla tych, którzy cenią spokój i ekonomię na co dzień, bez ukrytych pułapek nowoczesnych, ale kapryśnych technologii. Jeśli szukasz auta, które po prostu jeździ bez niespodzianek, ten silnik Cię nie zawiedzie!
Kilka miesięcy szukałem tak zadbanego egzemplarza.
Serwisowany w ASO do 2018r.
Jestem jego trzecim właścicielem od prawie 5 lat.
Przez te 13 lat prawie zawsze był garażowany
Szczególnie dbałem o aspekt mechaniczny auta ze względu na dalekie podróże z dzieckiem od czasu do czasu (Francja, Rumunia, Słowacja, Węgry itd) aby maksymalnie ograniczyć szansy na problem daleko od domu.
Olej wraz z filtrem starałem się wymieniać co 10kkm.
Jest to wersja full opcja, między innymi:
-Kompletne nagłośnienie SONY
-Oryginalne ledy Ford do jazdy dziennej (rzadkie)
-Podgrzewane przednie fotele
-Podgrzewana przednia i tylna szyba
-Tempomat
-Kierownica multifunkcyjna
-Relingi dachowe
-Czujniki parkowania tył
-LEDy tył
-Lekko przyciemniane tylne szyby
-Alufelgi 17” na oponach Dębica 215/50/R17 Presto UHP2 (4 sezony = około 30-35kkm)
-Klimatyzacja
Dodatkowo dorzucono:
-Oryginalny hak holowniczy Ford w ASO
-Lusterko/Kamera samochodowa PQ5 (przód i tył, tylna od jakiegoś czasu nie działa, trzeba sprawdzić kable przy klapie) - do parkowania tył
-Felgi stalowe wzmocnione R16 7J ET50 (+ nowe opony zimowe 205/55 R16 94 H XL (1.5 sezonu))
Mechanicznie:
-212.600km: Kompletny rozrząd, pompa wody, świeczki, poduszka
-236.800km: Wymiana oleju w skrzyni biegów & w silniku + filtry (oleju, powietrza i kabinowy) ; czujnik światła wstecznego, mocowanie osłon termicznych
-237.772km: Wymiana tylnych tarcz hamulcowych razem z klockami + nowy zacisk lewy tył
-241.475km: Wymiana przednich tarcz hamulcowych razem z klockami + tylne tulejki wahaczy
Informacje o samochodzie:
Kilometry: 256.000km
Spalanie: 7.2L/100km (to moje średnie spalanie 2021-2024)
Kolor: Czarny
Minusy:
-Lewy tył lakierowany (1 element)
-Niedoskonałości blachowo-lakiernicze (normalne jak na 13 letni pojazd, zero wgnieceń)
Krótka notka o silniku 1.6 Ti-VCT:
Silnik 1.6 Ti-VCT w Focusie Mk3 to sprawdzona, wolnossąca jednostka, która wyróżnia się wyjątkową niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji. W przeciwieństwie do turbodoładowanych silników EcoBoost, ten Duratec TI-VCT bazuje na prostej konstrukcji z aluminiowym blokiem i głowicą, co minimalizuje ryzyko awarii związanych z turbiną, bezpośrednim wtryskiem paliwa czy przegrzewaniem.
Zaprojektowany we współpracy Forda z japońską firmą Yamaha – to Yamaha była partnerem w rozwoju tej serii silników, która rozpoczęła się już w 1995 roku pod nazwą Zetec SE, a później ewoluowała w Duratec.
Produkowany od 2004 do 2019 roku, jest przetestowany przez lata i znany z trwałości.
Użytkownicy chwalą go za brak poważnych problemów, jak hałasy czy wibracje, które są łatwe do opanowania, oraz za dynamikę jazdy lepszą niż w podstawowych wersjach 1.6 Duratec.
Porównując do EcoBoost 1.6, unikniesz tu typowych bolączek turbodoładowanych jednostek, takich jak przegrzewanie prowadzące do pękania głowicy cylindrów, wycieków oleju czy nawet pożarów silnika – problemy, które dotknęły setki tysięcy pojazdów i spowodowały masowe akcje serwisowe.
EcoBoost wymaga droższych interwencji, np. czyszczenia osadów węglowych z zaworów czy częstych kontroli układu chłodzenia, co podnosi koszty utrzymania.
W Ti-VCT wszystko jest prostsze i tańsze: brak turbo oznacza mniej części do awarii, a elektroniczny wtrysk paliwa zapewnia niskie zużycie bez kompromisów w niezawodności. To idealny wybór dla tych, którzy cenią spokój i ekonomię na co dzień, bez ukrytych pułapek nowoczesnych, ale kapryśnych technologii. Jeśli szukasz auta, które po prostu jeździ bez niespodzianek, ten silnik Cię nie zawiedzie!
ID: 1017995819
xxx xxx xxx
Dodane 04 sierpnia 2025
Ford Focus MK3 Titanium 1.6 Ti-VCT 2012r.
30 500 zł
do negocjacji
Lokalizacja