Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Ford Focus Mk2 Kombi lift 2.0 145 KM | Bogata wersja | | LPG | 2009
Ford Focus Mk2 Kombi lift 2.0 145 KM | Bogata wersja | | LPG | 2009
Ford Focus Mk2 Kombi lift 2.0 145 KM | Bogata wersja | | LPG | 2009
Ford Focus Mk2 Kombi lift 2.0 145 KM | Bogata wersja | | LPG | 2009
Ford Focus Mk2 Kombi lift 2.0 145 KM | Bogata wersja | | LPG | 2009
Ford Focus Mk2 Kombi lift 2.0 145 KM | Bogata wersja | | LPG | 2009
Ford Focus Mk2 Kombi lift 2.0 145 KM | Bogata wersja | | LPG | 2009
Ford Focus Mk2 Kombi lift 2.0 145 KM | Bogata wersja | | LPG | 2009
PromujOdśwież

Prywatne

Numer VIN: WF0SXXGCDS9G37514

Model: Focus

Rok produkcji: 2009

Paliwo: LPG

Typ nadwozia: Kombi

Przebieg: 277 504 km

Kolor: Niebieski

Poj. silnika: 1 999 cm³

Stan techniczny: Nieuszkodzony

Skrzynia biegów: Manualna

Kraj pochodzenia: Polska

Moc silnika: 145 KM

Napęd: Na przednie koła

Kierownica: po lewej

Opis

Benzyna + LPG (instalacja BRC)
Przebieg: 277 504 km
Manual 5-biegowa
Przegląd do: maj 2026 | OC do: październik 2025
Zarejestrowany i ubezpieczony w Polsce

Forda Focus Mk2 Tournier z niezawodnym 2.0 Duratec 145 KM z 2009r.
Butla z homologacją do 2028, wpust przy korku paliwa

Auto w bogatej wersji wyposażenia:
- Klimatyzacja automatyczna
- Elektryczne szyby x4 (sterowane z kluczyka)
- Soczewki skrętne śledzące ruch kierownicy
- Halogeny
- Półskórzana tapicerka
- ISOFIX
- Czujnik deszczu
- Czujnik oblodzenia
- ESP, ABS, wspomaganie
- Sterowanie głosem
- Oryginalne radio SONY z manetką przy kierownicy
- Oryginalne nagłośnienie SONY
- Immobilizer, 2 kluczyki
- Czujnik obecności kluczyka w aucie
- 7 gniazd 12V (6 z przodu i 1 w bagażniku)
- sportowe pedały z wersji ST

Zakupiony w Katowicach w październiku 2001 roku z przebiegiem 184.000km.
Auto w bardzo dobrej kondycji mechanicznej, choć nieidealnej – uczciwie opisuję:

Samochód u nas od 5 lat: bardzo zadbany: w bardzo dobrym stanie technicznym, do drobnych poprawek blacharsko lakierniczych i tapicerskich.
Wszystkie standardowe wymiany serwisowe robione na bieżąco.
W samochodzie nie było w palone i nie były w nim wożone zwierzęta.
Szczególnie zadbany pod kątem czystości i sterylności ze względu na alergie.
Samochód używany na co dzień do dojazdów do pracy (12km w jedną stronę) i na zakupy, w tym 1/2 razy do roku większa trasa do polski, czy na wakacje.

Zawieszenie było robione na bieżąco i jest w świetnej kondycji: samochodem na co dzień jeździmy w Holandii gdzie stan dróg jest idealny. Świetnie trzyma się drogi i daje frajdę na zakrętach, chodź nie jest typowo sztywne z czego słynie seria Focus.
Obecnie założone są nowe opony wielosezonowe IMPERIAL (kupione w lutym 2025).
W Komplecie posiadam również opony letnie, które sprzedaje w zestawie razem z samochodem:
- 2x TOYO (stan świetny, jak nowe)
- 2x Continental (stan bardzo dobry)
- 2x Firestone (stan dobry)
W rozmiarze 205/55 R16

Zastrzeżenia można mieć jedynie do momentu odpalania silnika (czasami nie odpali ''od strzała'' tylko musi chwilkę zakręcić, albo trzeba dać mu trochę gazu), ale nie było takiej sytuacji żeby nie chciał w ogóle odpalić i na co dzień nie ma z tym problemów, dlatego jak dotąd nie zająłem się diagnozą i naprawą tej wady z braku wyraźnej potrzeby i braku czasu. Być może trzeba sprawdzić wtryski paliwa, przepustnicę, bądź filtr paliwa. Raczej nic poważnego, czy kosztownego. Poza tym chodzi cicho i miarowo, na zimnym silniku zdarza się delikatne falowanie na biegu jałowym, ale nie aż tak żeby się tym przejmować: myślę że to kwestia wyczyszczenia przepustnicy (w tym modelu nie ma silnika krokowego, jest sterownik elektroniczny w przepustnicy i są klapy wirowe na kolektorze ssącym) i najpewniej przez to lekko faluje. Poza tym wszystko działa idealnie i samochód nie wymaga wkładu finansowego w serwis. Po prostu ma już swoje lata, jak na ten przebieg stan i tak jest świetny.

Bardzo dobry silnik: proszę poczytać o 2.0 duratec montowanych w focusach z tego rocznika, praktycznie nic się w nim nie psuje. Bez wycieków i podejrzanych dźwięków. Bierze trochę oleju, co można zauważyć jedynie przy dłuższej trasie, ale te silniki ponoć tak już mają w standardzie. Sprawdzałem to dokładnie i pewnie wychodzi przez pierścienie. Nie jest to niepokojąca ilość. Nie kopci nawet w zimę po odpaleniu. Poza olejem płynów nie ubywa w ogóle. Silnik ma sporą moc jak na wolno-ssący motor przy tej masie i daje dużą satysfakcję z jazdy. Daje rade w trudnych warunkach: jeździliśmy nim po bardzo stromych drogach w Portugalii, czy po Karpatach. Skrzynia działa bez zarzutów (tylko jedynka czasem nie wchodzi płynnie) i ma wygodne, elastyczne przełożenia: biegi wchodzą płynnie, nie zgrzyta, nie szarpie. Silnik nie ma problemów z odpalaniem w zimę i zaskakująco szybko łapie temperaturę roboczą. Nigdy nas nie zawiódł, a czasami robiliśmy nim bardzo wymagające trasy po kilka tysięcy kilometrów w jedną stronę. Nie było takiej sytuacji że samochód stał bez ruchu dłużej niż kilka dni.

Jest to bardzo praktyczny i tani w utrzymaniu samochód z ogromnym bagażnikiem. Ma wygodne siedzenia (jak dla mnie lepsze niż nowe samochody marek premium jak mercedes, którymi jeżdżę służbowo) i daje poczucie przestrzeni, z tyłu również komfortowo dla dwóch osób z wysuwanym podłokietnikiem. Jest przemyślany ergonomicznie i daje dobrą widoczność i poczucie bezpieczeństwa. Praktyczne rozwiązania jak regulowany dolot z klimatyzacji do dużego schowka. Nawet poważne naprawy jak wymiana sprzęgła, czy rozrządu to bardzo mały wydatek w porównaniu z innymi markami. Standardowe koszty serwisowe jak wymiana oleju, filtrów świec, czy hamulców są śmiesznie niskie. Bardzo oszczędny dzięki LPG: nasz rekord to 1100km za 100 euro z Polski do Holandii.

Samochód bezwypadkowy: mieliśmy jedynie jedną małą stłuczkę która skończyła się na wymianie lekko pękniętego zderzaka przedniego, poza tym żadnych poważnych uszkodzeń. Wszystkie części, w tym szyby w samochodzie (poza przepustnicą) oryginalne.

Jak wspomniałem samochód wymaga niewielkich poprawek blacharskich: lekko przerysowany i wgnieciony próg z prawej strony przy przednim nadkolu. Gdzie nie gdzie standardowe odpryski lakieru i przy nich jedynie w dwóch miejscach niewielka, nieagresywna korozja. Generalnie blacha trzyma się dobrze: progi, nadkola i kielichy w pełni zdrowe. Na fotelach niewielkie przetarcia i przecięcia na skórze wymagające naprawy tapicerskiej, ale nie robiłem tego bo nam nie przeszkadza. Nie mogę dodać tak dużo zdjęć na OLX więc szczegóły wyślę drogą e-mail albo przez ''Messenger'' lub ''What's App''. Proszę brać pod uwagę że te mankamenty są uwzględnione w cenie samochodu.

Oddaje z bólem serca ze względu na przeniesienie całego swojego interesu życiowego z Polski do Holandii, gdzie naliczane są ogromne podatki od posiadania samochodu: zależnie od jego masy i rodzaju paliwa i po prostu nie chcemy aż tyle wydawać na podatki więc chcemy kupić samochód z mniejszym silnikiem wspomaganym hybrydą, za który podatek oscyluje w granicach rozsądku.
Uprzedzam że podany stan licznika kilometrów będzie się pewnie troszeczkę różnił, bo wciąż używamy samochodu na co dzień.

Na prośbę mogę wysłać dokładne zdjęcia w wysokiej rozdzielczości droga e-mail, na których widać wszystkie niedoskonałości blacharskie i tapicerskie oraz pakiet dokładnych zdjęć wszystkich elementów samochodu, w tym zawieszenie, butle, elementy silnika itp. Nie mam nic do ukrycia i chętnie podzielę się wszystkimi informacjami na temat historii samochodu i jego serwisów, czy udostępnię numer VIN.

Podana cena nie podlega negocjacjom, wszystkie mankamenty są uwzględnione w cenie, proszę nie wysyłać mi porównań bo zdaję sobie sprawę ile jest warty ten konkretnie model z tym wyposażeniem i przede wszystkim z tym konkretnie silnikiem. Proszę uszanować nasz wspólny czas, tym bardziej że zaniżam celowo cenę by sprzedać samochód podczas pobytu na urlopie w Polsce.

Samochód można będzie obejrzeć w Dankowicach (gmina Wilamowice: niedaleko Bielska-Białej) między 30 lipca a 4 sierpnia. Oczywiście z możliwością jazdy próbnej i sprawdzeniem stanu technicznego na dowolnej stacji kontroli pojazdów w okolicy. Samochód jest w pełni sprawny i nie wymaga wkładu finansowego, aczkolwiek warto byłoby zainwestować w drobne naprawy by doprowadzić go do stanu idealnego.

2001
olej + filtr olejowy
filtr powietrza
filtr kabinowy
filtr paliwa
wymiana świec i cewek zapłonowych
wymiana akumulatora
wymiana amortyzatorów: tył i przód
2002
olej + filtr olejowy
wymiana klocków i tarcz hamulcowych
olej + filtr olejowy z płukaniem silnika
wymiana końcówek drążków
pełen serwis klimatyzacji, nowy skraplacz
czyszczenie układu ozonem
dobijanie klimatyzacji i filtr kabinowy z węglem aktywnym
wymiana świec
wymiana uszczelki pod magistralą olejową
przegląd techniczny kompresji na tłokach
regulacja luzów zaworowych z delikatną korektą
nowe sondy lambda i zestrajanie ich z instalacją LPG
przegląd techniczny instalacji LPG i wymiana filtrów (udokumentowane)
olej + filtr olejowy
wymiana przepustnicy (starą posiadam)
filtr powietrza
2023
olej + filtr olejowy
regeneracja alternatora
wymiana regulatora napięcia (oryginalny z forda)
wymiana pasków
wymiana świec
naprawa ''zimnych lutów'' na desce za zegarami (standardowa usterka w fordach)
dobijanie klimatyzacji i filtr kabinowy z węglem aktywnym
czyszczenie układu ozonem
olej + filtr olejowy i uszlachetniacz
wymiana zderzaka przedniego
2024
wymiana akumulatora
wymiana amortyzatorów: przód
pełna zbieżność i geometria (udokumentowane wyniki korekty)
przegląd techniczny instalacji LPG i wymiana filtrów (udokumentowane)
olej + filtr olejowy
dobijanie klimatyzacji i filtr kabinowy z węglem aktywnym
czyszczenie układu ozonem
wymiana klocków hamulcowych z przodu
wymiana świec
przegląd techniczny silnika (rozrząd, zawory, tłoki)
2025
wymiana świec
olej + filtr olejowy
dobijanie klimatyzacji i filtr kabinowy
czyszczenie układu ozonem

+31 620778157
ID: 1013489168

Skontaktuj się

Patryk

Na OLX od październik 2021

Ostatnio online w dniu 13 lipca 2025

xxx xxx xxx

Dodane 16 lipca 2025

Ford Focus Mk2 Kombi lift 2.0 145 KM | Bogata wersja | | LPG | 2009

12 000 zł

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon