Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Eduard 70162 samolot Bf 109G-10 ERLA The Profi PACK Edition
Eduard 70162 samolot Bf 109G-10 ERLA The Profi PACK Edition
Eduard 70162 samolot Bf 109G-10 ERLA The Profi PACK Edition
Eduard 70162 samolot Bf 109G-10 ERLA The Profi PACK Edition
Eduard 70162 samolot Bf 109G-10 ERLA The Profi PACK Edition
Eduard 70162 samolot Bf 109G-10 ERLA The Profi PACK Edition
Eduard 70162 samolot Bf 109G-10 ERLA The Profi PACK Edition
Eduard 70162 samolot Bf 109G-10 ERLA The Profi PACK Edition
PromujOdśwież

Firmowe

Stan: Nowe

Opis

Zestaw ProfiPACK edition niemieckiego myśliwca z II wojny światowej Bf 109G-10 w skali 1/72. Zestaw skupia się na 109 wyprodukowanych przez Erla Werke w Lipsku.

Wydanie: ProfiPACK
Ramki: Eduard
Części PE: Tak, wstępnie pomalowane
Maska do malowania: Tak
Liczba opcji kalkomanii: 6
Części z żywicy: Nie
Oznaczenia:

W.Nr. 151556, 13./JG 301, Stendal, Niemcy, luty 1945
W.Nr. 490617, Uffz. Gerhard Reiher, 8./JG 3, Alperstedt, Niemcy, listopad 1944
2./JG 27, Grossenhain, Niemcy, kwiecień 1945
I./KG(J) 6, Bad Aibling, Niemcy, maj 1945
Por. Friedrich-Wilhelm Schenk, 2./JG 300, Borkheide, Niemcy, luty 1945
W.Nr. 491353, Cap. Ugo Drago, 1a Squadriglia, 2o Gruppo, ANR, Aviano, Włochy, luty 1945
Messerschmitt Bf-109 to niemiecki, jednosilnikowy samolot myśliwski o konstrukcji metalowej, w układzie dolnopłata z usterzeniem klasycznym. Okazał się podstawowym i najliczniej produkowanym myśliwcem Luftwaffe w czasie II wojny światowej. Oblot prototypu miał miejsce 29 maja 1935 roku, a produkcja seryjna trwała w latach 1936-1945. W sumie szacuje się, że łącznie wyprodukowano około 35000 myśliwców Messerschmitt Bf-109 wszystkich odmian, z czego wiele po wojnie trafiło do sił powietrznych Czech i Izraela. Korzenie Bf-109 sięgają konkursu ogłoszonego w 1933 roku przez Luftwaffe na nowy samolot myśliwski. W konkurencji z He-112, projekt Bf-109 początkowo przegrał, ale dzięki intrygom Williego Messerschmitta , projekt mógł być kontynuowany i ostatecznie to on okazał się zwycięzcą konkursu, stając się podstawowym myśliwcem Luftwaffe. W toku produkcji powstało kilka głównych odmian samolotu Bf-109. Pierwszą serią przedprodukcyjną był Bf-109B (Berta) z różnymi wersjami silnika Junkers Jumo 210 (A lub Da). Były one testowane w Hiszpanii od 1937 roku w czasie wojny domowej. Kolejna wersja to Bf-109C (Cezar). Posiadały one inny silnik od wersji B, oraz rozbudowane uzbrojenie złożone z dwóch działek 20mm oraz 2 km kal.7,92mm. Także te maszyny walczyły na niebie Hiszpanii. Trzecia wersja to Bf-109D (Dora) z silnikiem Junkers Jumo 210 Da lub Daimler-Benz DB 600. Walczyła ona w kampanii wrześniowej, ale na przełomie 1939/1940 została zastąpiona przez wersję E. Najsłynniejszym modelem był Bf-109E (Emil) z silnikiem Daimler-Benz 601A lub N. Jako pierwszy model posługiwał się trzy-, a nie dwu-łopatowym śmigłem. Bf-109E walczyły w kampanii francuskiej, nad Anglią oraz w Afryce Północnej i na froncie wschodnim. Asem, który rozpoczął swoją karierę właśnie na Bf-109E był słynny Adolf Galland. Kolejna wersja to Bf-109F (Friedrich), która zdaniem niemieckich pilotów była najdoskonalsza aerodynamicznie. Posiała zmieniony kształt kadłuba, skrzydeł, owiewki kabiny, ale nie zastosowano nowego silnika. Wprowadzano go do służby na przełomie 1940/1941 roku. W ramach rozwoju konstrukcji opracowywano kolejne specyfikacje Bf-109, z których wersję G (Gustav) wyprodukowano w największej ilości egzemplarzy. Najpoważniejszą zmianą podnoszącą osiągi maszyny było zamontowanie nowego 12-cylindrowego silnika Daimler-Benz DB605A o mocy 1475KM. Uzbrojenie Bf-109G stanowiła para karabinów maszynowych 13mm znajdujących się w kadłubie przed owiewką kabiny pilota, oraz działko MG151 20mm lub cięższe MK108 30mm. Ostatnią produkowaną na masową skalę wersją był Bf-109K (Kurfirst), której produkcja ruszyła w październiku 1944 roku. Jako silnik zastosowano jednostkę Daimler-Benz DB 605DB lub DC. Bf-109K był najszybszą wersją z produkowanych w czasie II wojny światowej, osiągając do 730km/h. Poza tym powstały dwie wersje- H i Z, były to jednak wersje raczej eksperymentalne i ich produkcja wielkoseryjna nie ruszyła. Kolejne usprawnienia w dziedzinie napędu i uzbrojenia uczyniły Messerschmitta Bf-109 jednym z najgroźniejszych myśliwców II wojny światowej, a jednocześnie pokazały ogromny potencjał drzemiący w nieco kanciastym płatowcu stworzonym przez Williego Messerschmitta. Dane techniczne (wersja Bf-109 G-6): długość: 8,95m, rozpiętość skrzydeł: 9,92m, wysokość: 2,6m, prędkość maksymalna: 640km/h, prędkość wznoszenia: 17m/s, zasięg maksymalny: 850km, pułap maksymalny 12000m, uzbrojenie: stałe- 2 karabiny maszynowe MG131 kal.13mm oraz 1 działko MG151 kal.20mm , podwieszane-250 kg bomb, lub 2 wyrzutnie pocisków Wfr. Gr. 21.
ID: 1019484947

Skontaktuj się

Markowe Zabawki Marek Dziewit

Na OLX od luty 2023

Ostatnio online wczoraj o 21:01

xxx xxx xxx

Dodane 09 listopada 2025

Eduard 70162 samolot Bf 109G-10 ERLA The Profi PACK Edition

Tylko przedmiot

69,63 zł

Przedmiot z Pakietem Ochronnym

Safety Badge

Lokalizacja

Zwroty

Pakiet Ochronny

Zwróć przedmiot, jeśli jest uszkodzony lub niezgodny z opisem. Zgłoś problem do 24 h od otrzymania przedmiotu. Szczegóły

Zakup od przedsiębiorcy

Zwróć przedmiot do 14 dni od jego otrzymania przy zakupie od przedsiębiorcy. Skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedającym, żeby zorganizować zwrot przedmiotu. Szczegóły

Darmowa aplikacja na Twój telefon