Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Motoryzacja
  3. Motocykle i Skutery
  4. Szosowo - Turystyczny
  5. Szosowo - Turystyczny - Śląskie
  6. Szosowo - Turystyczny - Czeladź
  7. Szosowo - Turystyczny - Piaski
Ducati Multistrada 1200 S - Touring - PL
Ducati Multistrada 1200 S - Touring - PL
Ducati Multistrada 1200 S - Touring - PL
Ducati Multistrada 1200 S - Touring - PL
Ducati Multistrada 1200 S - Touring - PL
Ducati Multistrada 1200 S - Touring - PL
Ducati Multistrada 1200 S - Touring - PL
Ducati Multistrada 1200 S - Touring - PL
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Marka: Ducati

  • Poj. silnika: 1 198 cm³

  • Stan techniczny: Nieuszkodzony

  • Rok produkcji: 2017

  • Kraj pochodzenia: Polska

Opis

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem handlarzyną chcącym sprzedać jeżdżącą trumnę. Nie jest to rozbitek z francuskiej lub innej ubezpieczalni czy import wraku z USA... Dziękuję amatorom przejażdżek cudzym sprzętem, jazda próbna oczywiście jest możliwa po przekazaniu równowartości w gotówce. Na życzenie kupującego podstawię motocykl do ASO lub dowolnie wskazanego serwisu.

Multistrada kupiona 07.2017r w ASO Ducati Eurorider Katowice i również tam serwisowana na bieżąco. Aktualny przebieg to 20280km. Wyposażona w silnik Testastretta DVT (Ducati Variable Timing). Pod tą nazwą kryje się rewolucyjny dwucylindrowiec chłodzony cieczą z rozrządem desmodromicznym (brak sprężyn zaworów) i systemem zmiennych faz rozrządu. Układ DVT poprzez zmianę ciśnienia oleju w mechanizmach regulacji płynnie zmienia ustawienia rozrządu w czasie rzeczywistym (czasy otwarcia, współdziałanie zaworów) przez pełen zakres obrotów, niezależnie na wałku dolotowym, jak i wydechowym w zależności od aktualnych obrotów silnika i warunków jazdy. Wszystko po to aby jak najefektywniej oddawać moc jednocześnie zmniejszając spalanie. Efekt ? 160KM i moment obrotowy na poziomie 132Nm, a spalanie w moim przypadku 5.4L/100.

Wersja S wyposażona w Ducati Skyhook Suspension Evo - półaktywne zawieszenie Sachs, które przy pomocy IMU w zależności od stylu jazdy, obciążenia i rodzaju nawierzchni po jakiej porusza się motocykl analizuję i w czasie rzeczywistym zmienia jego charakterystykę dobierając wstępne naprężenie, tłumienie odbicia i dobicia. Co więcej w połączeniu z systemem ABS Cornering nie dopuszcza na przykład do "pompowania" czy unoszenia tylnego koła przy mocnym hamowaniu, utwardzając przednie zawieszenie eliminując problem "nurkowania". Występują podstawowe nastawy producenta pod obciążenie dla kierowcy, kierowcy z bagażem, kierowcy z pasażerem oraz z bagażem ale każdy pojedynczy parametry można dodatkowo dowolnie modyfikować.

Ponad to S wyposażona jest w potężne przednie hamulce BREMBO w postaci dwóch tarcz 330mm wspartych 4-tłoczkowymi zaciskami typu Monoblock M50 rodem ze sportowych maszyn i powiększoną, świetnie dozowalną pompą PR16. IMU wraz z ABS Cornering kontroluje nawet siłę nacisku na dźwignie hamulca co przekłada się na maksymalnie mocne hamowanie bez utraty kontroli.

Dodatkowa opcja - Touring to dwa plastikowe boczne kufry o łącznej pojemności 58L wraz z dokupionymi listwami w kolorze nadwozia (wciąż zapakowane w oryginalnym pudełku), podgrzewane manetki - regulowane na 3 poziomach oraz centralna stopka.

Kolejną rzeczą jest elektronika. Ducati od lat jest niekwestionowanym liderem i deklasuję konkurencję. Multistrada to praktycznie komputer na kołach.

Power Mode - Zmienne tryby jazdy. Dostępne są cztery tryby opracowane przez producenta : Sport, Touring, Urban, Enduro, które diametralnie zmieniają charakter motocykla. Dla każdego z nich można dowolnie skonfigurować parametry kolejnych systemów: 3 mapy zapłonu i oddawania mocy, EBC - 3 stopnie, DTC - 8 stopni z możliwością wyłączenia, ABS Cornering - 3 stopnie z możliwością wyłączenia, DWC - 8 stopni z możliwością wyłączenia.

IMU Bosch (Internal Measurment Unit)- Sześcioosiowy bezwładnościowy moduł pomiarowy. Czuwa nad wszystkim i współpracuje z pozostałymi systemami. Mierzy m.in. kąty przechyłu, stopień otwarcia przepustnicy czy wartości obrotu motocykla w różnych osiach. Pozwala to na bardzo precyzyjną ocenę tego co dzieje się z motocyklem w czasie rzeczywistym i tego jak należy interweniować w dostarczaną moc.

Cornering ABS Bosch 9.1 ME – Działanie oparte jest na wielokrotnych (nawet 100 razy na sekundę) obliczeniach pochylenia motocykla we wszystkich osiach dzięki IMU w oparciu o dane pochodzące z wielu czujników rozmieszczonych na całym motocyklu. Są one łączone z pomiarami prędkości obrotowej kół i parametrów pracy silnika. Na tej podstawie jednostka sterująca dokładnie wie, co dzieje się z motocyklem w każdej fazie jazdy i potrafi odpowiednio sterować pracą hamulców. Rozkłada siłę hamowania na koła tak, że nawet najmocniej wciśnięta klamka przedniego
hamulca nie spowoduje utraty przyczepności w zakręcie i nie zachodzi zjawisko prostowania się motocykla.

DWC (Ducati Wheelie Control) - W zależności od regulacji zapobiega nie tylko podczas ruszania z miejsca odrywaniu się przedniego koła podczas ostrego otwarcia gazu. W połączeniu z IMU dostarczy moment obrotowy w taki sposób, żeby kierowca mógł jak najszybciej odjechać, bez utraty trakcji i wyrywania przednim kołem w niebo.

DTC (Ducati Traction Control) - System zapobiega niekontrolowanym poślizgom tylnego koła podczas przyspieszania. 8 stopni regulacji - pierwszy pozwala na uślizg tylnej opony do granicy bezpieczeństwa, kolejne na coraz mniejsze, a ostatni ogranicza je całkowicie. Komputer ingeruje zarówno we wtrysk paliwa, położenie dodatkowych przepustnic, a w krytycznych sytuacjach nawet w zapłon.

RbW (Ride by Wire) - System elektronicznej kontroli przepustnic za pomocą manetki gazu.

EBC (Engine Braking Control) - 3 stopniowy, regulowany system hamowania silnikiem. Po zamknięciu manetki motocykl zwalnia w mocny lub bardziej łagodny sposób.

DCC (Ducati Cruise Control) - Tempomat

Ducati Hands Free - System bezkluczykowy, elektroniczna blokada kierownicy, blokada PIN

DMS (Ducati Multimedia System) - System umożliwiający połączenie telefonu, wyświetlanie komunikatów o SMS czy nieodebranych połączeniach na wyświetlaczu motocykla. Pozwala sterować odtwarzaczem muzyki za pomocą przycisków na kierownicy, połączy się z interkomami oraz z nawigacją i wskazówkami głosowymi. W sklepie Google Play za pomocą aplikacji Ducati udostępnisz swoją trasę i podejrzysz parametry np. maksymalny kąt wychylenia motocykla oraz inne dane dotyczące wydajności. Możliwa jest nawet zdalna zmiana parametrów motocykla.

Przedni reflektor w technologii LED z Ducati Cornering Lights - doświetlanie zakrętów wraz ze wzrostem pochylenia motocykla.

Kolorowy wyświetlacz TFT 5-cali - Oprócz oczywiście odczytu podstawowych danych umożliwia szybką i prostą zmianę parametrów motocykla. Czytelny nawet w ostrym słońcu.

Lista dodatkowych akcesoriów jak zamontowałem:

- Centralny aluminiowy kufer GIVI 58L: Spokojnie mieszczą się dwa pełne kaski.
-Tankbag Givi: Cała potrzebna drobnica, ładowarki, kable czy powerbank pod ręką.
-Gmole Givi
-Osłona chłodnicy cieczy Givi
-Osłona chłodnicy oleju Givi
-Halogeny LED Givi: 2 x 1250 lumenów. Oczywiście działają pod oryginalny włącznik - Tak, da się :)
-Szyba Givi: Wyższa i szersza, różnica jest znacząca.
-Poszerzenie bocznej stopki Givi.

Motocykl jest moją własnością, nie był katowany, nie widział nawet szutru czy drogi gruntowej, choć producent zapewnia, że i w takim terenie sobie radzi. Wygląda i jeździ jak nowy. Przechowywany w suchym, ogrzewanym garażu na profesjonalnym podnośniku ABBA, odciążając opony i zawieszenie w czasie dłuższych postojów. Serwisowany na bieżąco zgodnie z zaleceniami producenta, a obsługa nie jest skomplikowana. Typowe czynności jak smarowanie i naciąg łańcucha dzięki monowahaczowi są dziecinnie proste.

Ostatni serwis:

09.12.2022: 18203km - ASO Ducati Eurorider: planowa wymiana rozrządu spowodowana nie tyle przebiegiem co czasem.

04.2023: 18203km - Przed sezonem założyłem nową oponę przednią Pirelli DOT 4322 (Tył ma przejechane ok.4500km), filtr powietrza OEM, 4 świece NGK OEM, komplet oryginalnych klocków BREMBO (starych zostało 25% przód i 50% tył ale zostały wymienione, żeby był spokój). Oczywiście weryfikacja zacisków pod kątem płynności działania i uszkodzeń gumowych uszczelnień przeciwpyłowych, smarowanie tłoczków. Wymiana płynów hamulcowych i sprzęgła Shell DOT-4 ESL, wymiana płynu chłodniczego Motorex M3.0, wymiana uszczelnienia przeciwpyłowego pompy sprzęgła.

12.2023: Serwis olejowy, żeby nie zostawić starego oleju na zimę. Olej Shell Advance Ultra 4T 15W50 PurePlus z gazu ziemnego (taki zaleca i stosuje producent oraz ASO)

Faktury i wymienione części oczywiście do wglądu. Do Ducati dodatkowo daję wszystko co producent przekazuje w salonie: Książki, kluczyki w tym pasywny z kodem oraz podwyższenie fotela.

Multistrada jest prawdziwym pożeraczem kilometrów. Kilkaset zrobionych jednego dnia nie zrobi wrażenia na niej, ani na kierującym, choć jej prawdziwy żywioł to nie autostrady, których sam osobiście unikam tylko zakręty i przełęcze, a im bardziej kręte tym lepiej. Lekkość z jaką można ją przerzucać z zakrętu w zakręt jest wręcz niewiarygodna, precyzja kierowania i osiągi nieporównywalne z żadnym innym motocyklem tej klasy. Charakterystyczny niepodrabialny dźwięk wkręcającego się na obroty V-Twin'a z wspomnianym Desmo, tylny monowahacz oraz krwistoczerwony lakier to znaki rozpoznawcze bolońskiej marki. Sprawiają, że jest to wyjątkowy motocykl.

Jedno z motocyklowych czasopism swego czasu opisało Multistradę jako:

"Pełen przepychu, luksusowy jacht, który gwarantuje szybkie i wygodne podróżowanie oraz ekstrawagancką oprawę." I to w zasadzie podsumowanie :D
ID: 869512669

Skontaktuj się

Wojtek

Na OLX od sierpień 2016

Ostatnio online dziś o 07:05

xxx xxx xxx

Dodane 30 kwietnia 2024

Ducati Multistrada 1200 S - Touring - PL

63 000 zł

do negocjacji

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon