Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
BSD DUNE RACER 218T 1/10 4WD zdalnie sterowane autko terenowe
BSD DUNE RACER 218T 1/10 4WD zdalnie sterowane autko terenowe
BSD DUNE RACER 218T 1/10 4WD zdalnie sterowane autko terenowe
BSD DUNE RACER 218T 1/10 4WD zdalnie sterowane autko terenowe
PromujOdśwież

Prywatne

Stan: Nowe

Opis

Od ręki dostępny kolor pomarańczowy. Zielony na zamówienie.

Jeden z najciekawszych i najefektowniejszych modeli terenowych w atrakcyjnej cenie. Napęd 4x4, regulowane olejowe amortyzatory, skuteczne opony to tylko niektóre zalety małego buggy. Dune Racer 218T nie boi się wyzwań u udowadnia, że to co chińskie i tanie nie musi być złe.

Droga na szczyt nie jest łatwa. Większość z nas rozpoczyna ją od podstaw, krok po kroku zdobywając doświadczenie i wiedzę. Od rzeczy prostych i łatwych, by małymi krokami odkrywać to, co nieznane. By potem, gdy wkroczymy na wyższym poziom, móc wykorzystać potencjał sprzętu na 100%. I nie ważne, czy marzymy o karierze kierowcy rajdowego, skoczka narciarskiego czy koszykarza NBA. Droga jest taka sama. Nawet ta w małej skali...

W świecie modeli RC zasady są podobne. Jeśli ktoś zaczyna przygodę z samochodowymi autami zdalnie sterowanymi warto sięgnąć najpierw po konstrukcje tańsze i prostsze. Większość producentów ma w swojej ofercie modele dla początkujących kierowców. Nie dysponują one może takimi mocami i technologami jak ich drożsi bracia, ale na początek dają niezłą szkołę z pogranicza sportu, mechaniki i... cierpliwości. Dune Racer 218T z pewnością do nich się zalicza.

Terenówka za pół darmo

Dysponując już budżetem ok. 800 zł możemy stać się posiadaczem terenowego modelu RC z chińskiej stajni BSD Racing. Już sam wygląd Dune Racera wzbudza niemały zachwyt. Auto, z efektownym oklejeniem, w kolorystyce jaskrawo zielonej lub pomarańczowej, może się podobać. Sportowa sylwetka, z figurką kierowcy wyścigowego w środku, zbudowana jest na solidnej plastikowej klatce. Do niej przymocowana została karoseria, jednym ruchem unoszona do góry ułatwiając wymianę baterii czy serwisowanie modelu (no, serwisowanie może nie zawsze). Szybkie i praktyczne rozwiązanie. Patrząc na auto z boku nie zauważymy nawet braku klasycznego dla takich modeli tylnego spojlera. Tutaj takie "skrzydło" po prostu by nie pasowało. Nam całość bardzo się podoba. Brawo dla projektantów.

Model Dune Racer 218T zbudowany został na płycie podłogowej, do której przymocowany został silnik, elektronika i serwo układu kierowniczego. Do napędu wykorzystano motor szczotkowy, z przyklejonym fabrycznie radiatorem - niestety, nie udało nam się znaleźć informacji jaką mocą dysponuje ta jednostka. Plusem z pewnością jest fakt, iż jest ona solidnie przykręcana do aluminiowej ściany. Układ trochę przypomina ten stosowany w Tamiya TT-01, ale tutaj nic nie jest wciskane, tylko solidnie przykręcane do obudowy niwelując jakiekolwiek ryzyko powstania luzów wskutek wytarcia się plastikowych prowadnic. Energię do silnika dostarcza elektroniczny regulator obrotów, fabrycznie wyposażony w opcjonalne zasilanie z pakietów LiPo. By korzystać z takich akumulatorów musimy przestawić zworkę z NiMh na LiPo. Proste, ale... regulator został schowany pod pokrywą chroniąca podwozie i podzespoły przed brudem. By to zrobić musimy odkręcić sporo śrubek. Warto więc raz a dokładnie przemyśleć, czym chcemy zasilać nasz model i trzymać się tego wyboru nieprzerwanie. Bateria również chowana jest pod wspomnianą pokrywą, ale tutaj producent ułatwił życie kierowcy dokładając specjalną klapkę blokowaną tylko jedną spinką. Kolejne proste i skuteczne rozwiązanie. Auto uruchamiamy przyciskiem, zabezpieczonym przed kurzem i wodą silikonową osłonką. Przymocowano go w górnej części podwozia - szybko i łatwo do odnalezienia.

Producent, mimo relatywnie niskiej ceny, nie oszczędzał na podzespołach. Dune Racer, jak wskazuje jego charakter, posiada stały, a w praktyce skuteczny napęd na cztery koła. Z przodu i z tyłu mamy klasyczne dyferencjały rozdzielające moment obrotowy na poszczególne koła. By poprawić trakcję auta w trudnym terenie, mechanizmy różnicowe możemy odpowiednio "spinać" za pomocą specjalnych smarów - całość jest doskonale uszczelniona. Na uwagę zasługuje także zawieszenie. W chińskim modelu znajdziemy układ niezależnych wahaczy dolnych. Na górze mamy regulowane drążki pozwalające ustawić kąt pochylenia kół według własnych potrzeb. Regulować możemy także drążki kierownicze - cała geometria jest w naszych rękach. Układ zawieszenia dopełniają jeszcze olejowe amortyzatory z gwintowanym, choć plastikowym cylindrem. Pamiętajmy jednak, ile kosztuje model - aluminiowych dodatków szukajmy w droższych konstrukcjach. Sprężyny posiadają bardzo gęste uzwojenie nie pozwalając naszemu Racerowi na miękką i lekką pracę w terenie. Gdy "siądzie" przód lub tył, niechętnie wraca on do pełnej wyjściowej pozycji, tym samym skracając zakres pracy amortyzatora na kolejnych wertepach. Wymiana sprężyn na takie z mniejszą liczbą uzwojenia mogłoby poprawić i tak dobre już właściwości terenowe chińskiego modelu.

Miłośnicy jazdy po piaszczystych bezdrożach docenią z pewnością seryjne koła Dune Racera. Testując go w rajdowych warunkach, pokonując partie twardego szutru naprzemiennie z grząskimi odcinkami trasy, off-roadowy bolid nie zakopał się ani razu. Dzielnie pokonywał karkołomne przeszkody pozwalając nieustannie cieszyć się jazdą. Dodamy tylko, że zamiast seryjnego silnika w naszym testowanym modelu wykorzystaliśmy jednostkę z Traxxasa NOS Fiesta ST. Na brak mocy nie mogliśmy więc narzekać (550 12T), choć motor po kilkudziesięciu minutach jazdy zaczął nieprzyjemnie informować nas o swojej nadmiernej temperaturze. Na szczęście pomoc Straży Pożarnej nie była potrzebna (uśmiech).

Podsumowując - za niespełna 800 zł dostajemy porządny model terenowy, z napędem na cztery koła, zaawansowanym zawieszeniem, pełną elektroniką (w tym aparaturą 2.4GHz!), porządnymi "dyframi" i przykryty atrakcyjną sportową karoserią. W pudełku znajdziemy też krótką instrukcję obsługi, podstawowy pakiet NiMh i jeszcze prostszą ładowarkę. Gdy złapiemy bakcyla, na pierwszym miejscu naszej listy tuningowej z pewnością znajdzie się nowy silnik, bo warto, dodatkowy akumulator(y) i porządna ładowarka.

Podstawowe dane techniczne:

wymiary: 420/280/140mm
rozstaw osi: 290mm
skala 1/10
napęd 4x4, aluminiowy wałek
dyferencjał przedni i tylny
silnik elektryczny, szczotkowy 550 (naszym zdaniem 540)
elektroniczny regulator obrotów, zasilanie NiMh lub 2S LiPo
wodoszczelne przekładnie
łożyska kulkowe
niezależne zawieszenie,
olejowe amortyzatory gwintowane
aparatura 2.4 GHz
model gotowy do jazdy po wyjęciu z pudełka

Więcej na www.modelmania.pl
ID: 993467172

Skontaktuj się

Michał

Na OLX od lipiec 2014

Ostatnio online w dniu 15 lipca 2025

Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.

xxx xxx xxx

Dodane 15 lipca 2025

BSD DUNE RACER 218T 1/10 4WD zdalnie sterowane autko terenowe

Tylko przedmiot

770 zł

Przedmiot z Pakietem Ochronnym

Safety Badge

Lokalizacja

Zwroty

Pakiet Ochronny

Zwróć przedmiot, jeśli jest uszkodzony lub niezgodny z opisem. Zgłoś problem do 24 h od otrzymania przedmiotu. Szczegóły

Darmowa aplikacja na Twój telefon