Prywatne
Model: 156
Rok produkcji: 2003
Paliwo: Benzyna
Typ nadwozia: Sedan
Przebieg: 16 100 km
Kolor: Srebrny
Poj. silnika: 2 500 cm³
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Skrzynia biegów: Manualna
Kraj pochodzenia: Niemcy
Moc silnika: 192 KM
Napęd: Na przednie koła
Kierownica: po lewej
Opis
Alfa Romeo 156 2.5 V6 - postaram się nie zanudzać i streścić historię najbardziej jak się da.
Samochód kupiony w 2020 roku, zdrowy blacharsko zachęcił mnie jeszcze bardziej do spełnienia motoryzacyjnego marzenia. Plan był prosty - trafił do warsztatu Flar Ital na rewizję silnika i uszczelnienie, wymianę rozrządu etc. Szybko okazało się, że nie jest tak kolorowo, a wręcz fatalnie, bo walki i panewki były w opłakanym stanie. I na tym historia mogłaby zakończyć się, bo remont kapitalny wisiał w powietrzu. Natomiast sytuacja odwróciła się o 180 stopni w momencie, gdy dostałem cynk, że jest możliwość zakupu fabrycznie nowego silnika CF3, który pochodził z likwidacji włoskich magazynów Fiat/Alfa. Bez namysłu podjąłem wyzwanie, bo taka okazja trafia się raz w życiu.
Projekt wystartował pełną parą bez szukania oszczędności. Wyleciało całkowicie zawieszenie, które zostało poskładane na nowym Lemfoerder (przód), Meyle (tył), do tego czerwone Eibach -30. Równocześnie nowy zestaw hamulcowy przód/tył Brembo, wszystkie łożyska kół.
Następnie nowy silnik wraz z osprzętem (m.in. wszystkie poduszki silnika, skrzyni, cewki, duże barany 3.2, itp) i sprzęgłem. Motor dotarł w skrzyni na palecie, metki produkcyjne zostawione na pamiątkę. W zestawie nie było baranów, pokrywy i kolektora, zostały odnowione ze starego silnika. Pełna dokumentacja zdjęciowa zarówno z rewizji starego silnika, jak i montażu nowego, faktury, protokół serwisowy. Było to przy przebiegu 245tyś, następnie licznik został wyzerowany, zalegalizowany w SKP (tylko i wyłącznie ku mojej osobistej satysfakcji). Silnik był docierany z ogromną dbałością i częstymi interwałami wymiany oleju.
Na przestrzeni kolejnych lat została zregenerowana klimatyzacja, układ kierowniczy, zamontowane obydwie nowe chłodnice Nissens, nowy alternator, przednie klosze xenon zregenerowane, oklejone folią wraz z pozostałymi lampami. Samochod dostał akcesoria z wersji GTA: felgi, zestaw nakładek na pedały i pod konsolę, nowy mieszek GTA i na sam koniec kompletny zestaw hamulcowy "duże brembo" wraz ze zwrotnicami i przewodami Hel. Zaciski zregenerowane, do tego tarcze nacinane EBC i klocki Ferodo DS2500.
Korekty lakieru wymagały oba zderzaki, maska i narożniki przednich błotników. W tym samym momencie zakupiłem nowe oryginalne scudetto, atrapy boczne oraz atrapy halogenów. Został zakonserwowany przedni pas i wstawione nowe wsporniki zderzaka/nadkoli. Środkowa część wydechu również nowa, przelotowa, zakończona wydechem Supersprint.
Samochód był pod opieką Flar Ital, obecnie Scuderia Italiana w Częstochowie. Części nowe OEM lub wysoka półka zamienników. Aktualny przebieg to 16100km liczony od momentu montażu silnika. Do samochodu prowadziłem książkę serwisową wraz z pełnym kosztorysem, zdjęciami itp. Alfa prowadzi się rewelacyjnie, jest zwarta, ale z zachowaniem komfortu. Hamulce żyletka i niesamowite brzmienie. Auto było tylko na sezon letni, garażowane. Proszę o kontakt telefoniczny (nie odpisuję na wiadomości). Chętnie opowiem o szczegółach, bo wszystkiego nie dało się opowiedzieć. Cena do negocjacji.
Samochód kupiony w 2020 roku, zdrowy blacharsko zachęcił mnie jeszcze bardziej do spełnienia motoryzacyjnego marzenia. Plan był prosty - trafił do warsztatu Flar Ital na rewizję silnika i uszczelnienie, wymianę rozrządu etc. Szybko okazało się, że nie jest tak kolorowo, a wręcz fatalnie, bo walki i panewki były w opłakanym stanie. I na tym historia mogłaby zakończyć się, bo remont kapitalny wisiał w powietrzu. Natomiast sytuacja odwróciła się o 180 stopni w momencie, gdy dostałem cynk, że jest możliwość zakupu fabrycznie nowego silnika CF3, który pochodził z likwidacji włoskich magazynów Fiat/Alfa. Bez namysłu podjąłem wyzwanie, bo taka okazja trafia się raz w życiu.
Projekt wystartował pełną parą bez szukania oszczędności. Wyleciało całkowicie zawieszenie, które zostało poskładane na nowym Lemfoerder (przód), Meyle (tył), do tego czerwone Eibach -30. Równocześnie nowy zestaw hamulcowy przód/tył Brembo, wszystkie łożyska kół.
Następnie nowy silnik wraz z osprzętem (m.in. wszystkie poduszki silnika, skrzyni, cewki, duże barany 3.2, itp) i sprzęgłem. Motor dotarł w skrzyni na palecie, metki produkcyjne zostawione na pamiątkę. W zestawie nie było baranów, pokrywy i kolektora, zostały odnowione ze starego silnika. Pełna dokumentacja zdjęciowa zarówno z rewizji starego silnika, jak i montażu nowego, faktury, protokół serwisowy. Było to przy przebiegu 245tyś, następnie licznik został wyzerowany, zalegalizowany w SKP (tylko i wyłącznie ku mojej osobistej satysfakcji). Silnik był docierany z ogromną dbałością i częstymi interwałami wymiany oleju.
Na przestrzeni kolejnych lat została zregenerowana klimatyzacja, układ kierowniczy, zamontowane obydwie nowe chłodnice Nissens, nowy alternator, przednie klosze xenon zregenerowane, oklejone folią wraz z pozostałymi lampami. Samochod dostał akcesoria z wersji GTA: felgi, zestaw nakładek na pedały i pod konsolę, nowy mieszek GTA i na sam koniec kompletny zestaw hamulcowy "duże brembo" wraz ze zwrotnicami i przewodami Hel. Zaciski zregenerowane, do tego tarcze nacinane EBC i klocki Ferodo DS2500.
Korekty lakieru wymagały oba zderzaki, maska i narożniki przednich błotników. W tym samym momencie zakupiłem nowe oryginalne scudetto, atrapy boczne oraz atrapy halogenów. Został zakonserwowany przedni pas i wstawione nowe wsporniki zderzaka/nadkoli. Środkowa część wydechu również nowa, przelotowa, zakończona wydechem Supersprint.
Samochód był pod opieką Flar Ital, obecnie Scuderia Italiana w Częstochowie. Części nowe OEM lub wysoka półka zamienników. Aktualny przebieg to 16100km liczony od momentu montażu silnika. Do samochodu prowadziłem książkę serwisową wraz z pełnym kosztorysem, zdjęciami itp. Alfa prowadzi się rewelacyjnie, jest zwarta, ale z zachowaniem komfortu. Hamulce żyletka i niesamowite brzmienie. Auto było tylko na sezon letni, garażowane. Proszę o kontakt telefoniczny (nie odpisuję na wiadomości). Chętnie opowiem o szczegółach, bo wszystkiego nie dało się opowiedzieć. Cena do negocjacji.
ID: 1024107833
xxx xxx xxx
Dodane 03 września 2025
Alfa Romeo 156 2.5 V6 CF3
46 900 zł
do negocjacji
Lokalizacja