Prywatne
Opis
akwarela ułan woltyżer szwoleżer Mariusz Stanowski 3szt. Polski autor
20w.
Oryginały.
Od 1984 zajmuje się głównie malarstwem i teorią sztuki. W tym roku ukazała się jego pierwsza praca teoretyczna (w formie skryptu), dotycząca percepcji struktur wizualnych pt. Struktury Abstrakcyjne (ASP, Warszawa 1984). Również w tym roku debiutował jako malarz wystawą w Muzeum Sztuki Współczesnej Vikingsberg w Helsinborgu razem z Tadeuszem Dominikiem, Janiną Dobrzyńską i Andrzejem Podkańskim. Pokazane tam obrazy mają jeszcze charakter neokubistyczny. W 1985 w jego malarstwie znaczną rolę zaczęła odgrywać świadomość, a tworzywem, oprócz tradycyjnych środków malarskich, stały się również pojęcia. Jest to też próba połączenia malarstwa z konceptualizmem. W tym czasie jego wystawy miały charakter programowy. W Galerii Stodoła (Warszawa 1986), w katalogu wystawy znalazły się teksty teoretyczne: Malarstwo Czyste – Manifest, Sztuka i Rzeczywistość, Kryzys Sztuki Jako Sztuka i Malarstwo Czyste – Interpretacja (Stanowski 1986), oraz w katalogu wystawy (Galeria Działań), tekst Stefana Morawskiego pt. Próba Sił (1989)[1].
W tym czasie nawiąywał też kontakt z polskimi konceptualistami m.in. Janem Świdzińskim i Zbigniewem Warpechowskim. W latach 1991–1992 współpracował z czasopismem „Obieg” wydawanym przez Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie (teksty: Notatka z wykładu[2], Po co definicja[3], List do Bogusława Schaeffera[4]). Po okresie programowym nadrzędną treścią malarstwa Stanowskiego stała się sama twórczość (Twórczość i ekspresja twórczości – tekst do katalogu wystawy w Galerii Bałuckiej, Łódź,1997).
W latach 1993–1996 mieszkał w Nowym Jorku, gdzie również wystawiał swoje prace: Pass Gallery, Four Walls Gallery, Visual Art Museum (School of Visual Arts) and Radford University (Radford, USA). W 2003 roku ukazał się podsumowujący katalog jego prac obejmujący okres 1980-2003[5]. W 2005 Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego wydał książkę pt. Struktury Abstrakcyjne[6]. Jest to rozszerzona praca teoretyczna z 1984, w której autor wyjaśnia wiele nierozstrzygniętych kwestii związanych z estetyką i percepcją wizualną oraz proponuje definicję piękna jako obietnicę rozwoju.
Praca ta staje się początkiem do dalszych rozważań wychodzących poza obszar estetyki w kierunku filozofii umysłu, teorii złożoności i fizyki. Rozważania te były prezentowane na różnych seminariach i konferencjach m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Wydział Fizyki 2006 i Politechnice Warszawsikej, Wydział Fizyki 2007 oraz na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Filozofii 2005.
Kontakt: Proszę nie wydzwaniać a pisać, tylko tu na platformie, e-mail (napisz wiadomość do mnie) lub ewentualnie sms: 66*******43
Wysyłam Pocztą Polską!
Wysyłka na koszt kupującego.
lub odbiór osobisty.
20w.
Oryginały.
Od 1984 zajmuje się głównie malarstwem i teorią sztuki. W tym roku ukazała się jego pierwsza praca teoretyczna (w formie skryptu), dotycząca percepcji struktur wizualnych pt. Struktury Abstrakcyjne (ASP, Warszawa 1984). Również w tym roku debiutował jako malarz wystawą w Muzeum Sztuki Współczesnej Vikingsberg w Helsinborgu razem z Tadeuszem Dominikiem, Janiną Dobrzyńską i Andrzejem Podkańskim. Pokazane tam obrazy mają jeszcze charakter neokubistyczny. W 1985 w jego malarstwie znaczną rolę zaczęła odgrywać świadomość, a tworzywem, oprócz tradycyjnych środków malarskich, stały się również pojęcia. Jest to też próba połączenia malarstwa z konceptualizmem. W tym czasie jego wystawy miały charakter programowy. W Galerii Stodoła (Warszawa 1986), w katalogu wystawy znalazły się teksty teoretyczne: Malarstwo Czyste – Manifest, Sztuka i Rzeczywistość, Kryzys Sztuki Jako Sztuka i Malarstwo Czyste – Interpretacja (Stanowski 1986), oraz w katalogu wystawy (Galeria Działań), tekst Stefana Morawskiego pt. Próba Sił (1989)[1].
W tym czasie nawiąywał też kontakt z polskimi konceptualistami m.in. Janem Świdzińskim i Zbigniewem Warpechowskim. W latach 1991–1992 współpracował z czasopismem „Obieg” wydawanym przez Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie (teksty: Notatka z wykładu[2], Po co definicja[3], List do Bogusława Schaeffera[4]). Po okresie programowym nadrzędną treścią malarstwa Stanowskiego stała się sama twórczość (Twórczość i ekspresja twórczości – tekst do katalogu wystawy w Galerii Bałuckiej, Łódź,1997).
W latach 1993–1996 mieszkał w Nowym Jorku, gdzie również wystawiał swoje prace: Pass Gallery, Four Walls Gallery, Visual Art Museum (School of Visual Arts) and Radford University (Radford, USA). W 2003 roku ukazał się podsumowujący katalog jego prac obejmujący okres 1980-2003[5]. W 2005 Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego wydał książkę pt. Struktury Abstrakcyjne[6]. Jest to rozszerzona praca teoretyczna z 1984, w której autor wyjaśnia wiele nierozstrzygniętych kwestii związanych z estetyką i percepcją wizualną oraz proponuje definicję piękna jako obietnicę rozwoju.
Praca ta staje się początkiem do dalszych rozważań wychodzących poza obszar estetyki w kierunku filozofii umysłu, teorii złożoności i fizyki. Rozważania te były prezentowane na różnych seminariach i konferencjach m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Wydział Fizyki 2006 i Politechnice Warszawsikej, Wydział Fizyki 2007 oraz na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Filozofii 2005.
Kontakt: Proszę nie wydzwaniać a pisać, tylko tu na platformie, e-mail (napisz wiadomość do mnie) lub ewentualnie sms: 66*******43
Wysyłam Pocztą Polską!
Wysyłka na koszt kupującego.
lub odbiór osobisty.
ID: 572251158
Skontaktuj się
xxx xxx xxx
Dodane 12 maja 2024
akwarela ułan woltyżer szwoleżer Mariusz Stanowski 3szt. Polski autor
1 000 zł
do negocjacji
Lokalizacja