Copywriter to specjalista do spraw opracowywania treści. Taka osoba przygotowuje teksty blogowe na strony internetowe czy opisy produktów, dbając o jakość merytoryczną i pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Wyjaśniamy, jak wygląda praca jako copywriter.
Co robi copywriter? Charakterystyka zawodu
Copywriter zajmuje się pisaniem tekstów według składanych zleceń. Może być zatrudniony w agencji reklamowej, na stanowisku w konkretnym przedsiębiorstwie, albo działać jako freelancer, przyjmując zlecenia od różnych klientów.
Copywriterzy tworzą treści z wielu dziedzin. Najpopularniejsze są teksty o tematyce lifestyle, health and beauty oraz dziecięcej. Większość copywriterów specjalizuje się jednak w określonej dziedzinie. Z tego powodu można znaleźć oferty pracy np. dla copywritera medycznego, motoryzacyjnego czy technicznego.
Co powinien umieć copywriter?
Wymagania wobec copywritera zależą przede wszystkim od tego, w jakiej branży jest poszukiwany. Podstawa to umiejętności pisarskie i znajomość zasad poprawnej polszczyzny. Oprócz tego copywriter musi mieć wiedzę i doświadczenie w dziedzinie, w której pisze. Najlepiej, aby jego wykształcenie było zgodne z realizowanymi zleceniami. Profesjonalny copywriter musi zapewniać sprawną komunikację, sumienność i teksty najwyższej jakości.
Copywriter - zarobki. Ile zarabia copywriter pracujący zdalnie?
Zarobki copywritera zależą od tego, czy jest zatrudniony na etacie, czy działa jako freelancer, obsługując różnych klientów. Duże znaczenie ma branża oraz poziom doświadczenia. Początkujący copywriter w agencji reklamowej zarobi około 5 tysięcy złotych brutto. Jeśli taki pracownik ma doświadczenie w optymalizacji treści i pisze specjalistyczne teksty z wąskich dziedzin, stawki oscylują około 10 tysięcy złotych brutto miesięcznie.
Ile zarabia copywriter za godzinę? SEO copywriter rzadko rozlicza się na podstawie przepracowanych godzin. Jeśli wybiera taką podstawę rozliczenia, stawki zaczynają się od około 30 złotych brutto u początkujących copywriterów i sięgają nawet kilkuset złotych w przypadku najbardziej doświadczonych specjalistów.
Ile zarabia copywriter netto? Copywriterzy wyceniają swoją pracę najczęściej na podstawie napisanych znaków ze spacjami. W tym przypadku stawki zaczynają się od kilku złotych netto za 1000 znaków ze spacjami w przypadku prostych tekstów niskiej jakości (tzw. precli), a kończą nawet na kilkuset złotych za tysiąc znaków ze spacjami, gdy w grę wchodzą treści wysoce specjalistyczne.
Copywriter praca zdalna - oferty pracy w Twojej okolicy
Chcesz spróbować swoich sił jako copywriter? Sprawdź ogłoszenia o pracę na OLX Praca!
Znajdziesz tu ciekawe propozycje zatrudnienia nie tylko na etacie, ale również w formie freelancingu. Czekają na Ciebie elastyczne warunki pracy, perspektywa długofalowej współpracy i możliwości awansu. Wejdź na OLX i zacznij swoją karierę jako copywriter.