To ogłoszenie jest nieaktualne.
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Szosowo - Turystyczny w Poznań.

Yamaha XJ550, Klasyk 1983, STAN KOLEKCJONERSKI Poznań

12 400 zł Do negocjacji
alt text for image OBLICZ RATĘ DLA TEGO PRZEDMIOTU >>
Opis
Motocykl sprowadzony w roku 2019 z Niemiec.
Udało nam się znaleźć egzemplarz w bardzo dobrym stanie technicznym.
Postanowiliśmy przywrócić go do stanu oryginalnego.

Do tej pory w ramach serwisu wykonaliśmy:
• Czyszczenie i synchronizację gaźników
• Regulację zaworów
• Wymianę, oleju i filtrów
• Wymianę świec
• Wymianę płynu hamulcowego
• Wymianę akumulatora
• Czyszczenie i drobne prace kosmetyczne

Dodatkowo, motocykl jest wyposażony w sportowy wydech Sebringa z lat 80-tych, dedykowany do tego modelu. Zastanawialiśmy się nad montażem oryginalnego - standardowego tłumika, ale sportowy, ma świetny i donośny dźwięk i dobrze się prezentuje.
Oprócz tej modyfikacji, na motocyklu zamontowane są chromowane gmole firmy Hepco-Becker, jest to modyfikacja, która również była wykonana jeszcze w latach 80-tych.

Przebieg to 80 tys. km.

Mimo zaawansowanego wieku sprzęt jest w dobrym stanie technicznym, a silnik działa bez zarzutu. Wykonaliśmy pełny serwis motocykla i skupiliśmy się na drobnych poprawkach kosmetycznych.

Parametry techniczne:
• Producent: Yamaha
• Nazwa Modelu: XJ550
• Wersja: SECA
• Rocznik: 1983
• Pojemność: 528 cc
• Silnik: 4 cylindry, DOHC, 2 zaw. na cyl, gaźniki
• Moc maksymalna: 50KM/37kW przy 7500 rpm
• Moment maksymalny: 41.9 Nm
• Prędkość maksymalna: 178.6 km/h
• Skrzynia biegów: 6-biegowa
• Masa: 205 kg
• Pojemność zbiornika: 15 litrów

Historia modelu:
Pierwsze modele XJ, Yamaha wprowadziła na rynek w roku 1980 i były to XJ650. Rok później wprowadzono XJ550, która była zupełnie nowym motocyklem.
550tka przeszła poważne zmiany w układzie napędowym i hamulcowym w stosunku do wersji z silnikiem o pojemności 650 cc.

XJ550 w roku premiery była świetnie wyposażona, porównując inne motocykle tej klasy w tamtych czasach. Zastosowane nowinki techniczne i wyposażenie premium to między innymi: samo kasujące się po skręcie migacze, elektryczny system kontroli bocznej stopki, który wyłączały silnik jeśli chciałeś ruszyć z miejsca, bez jej schowania i kontrolkę oleju, która pokazywała jego niski stan, zamiast po prostu brak ciśnienia, co pozwalało na szybszą reakcję i uzupełnienie oleju przy niskim stanie, zamiast dopiero wtedy, gdy całkiem go zabraknie.

Świetne parametry przyspieszenia i prędkości, jak na motocykl tej klasy z tamtych czasów (poniżej 13 sekund na ¼ mili i maksymalna prędkość 178 km/h) spowodowały że przez pewien czas motocykl był na czele stawki wśród konkurencyjnych modeli tej klasy.
Model znalazł swoje zastosowanie jako dobrze sprawdzający się sprzęt do turystyki – wygodne siedzenie i zbiornik wystarczający na minimum 250 km, dobrze spełniały swoje zadanie.
Mimo to, motocykl miał sportowe zacięcie – zawieszenie sprawdzało się szczególnie dobrze przy podróży solo, a na torze jedynym poważnym przeciwnikiem było mocniejsze Kawasaki GPz550.

Największe zalety tego modelu to niezawodność, duża wytrzymałość i wysoka jakość wykonania.

To bez wątpienia świetny motocykl i jeden z lepszych modelu w swojej klasie w swoich czasach.

Wszystkie zdjęcia tego motocykla do pobrania tutaj:
https://drive.google.com/open?id=1G4Qoz66Z8UXKM5VLyJPNRULBoSXkV0IM
  • Dodane o 16:57, 30 maja 2020
  • Wyświetleń:473
  • ID ogłoszenia: 608126163