Prywatne
Opis
Na czym polega?
Strojenie polega na poprawnym skonfigurowaniu parametrów w ECU tak, aby silnik po modyfikacjach działał prawidłowo. Należy zadbać przede wszystkim o poprawne AFR oraz czasy zapłonu w całym zakresie obrotów i obciążenia. W przypadku silników doładowanych (czy to turbo czy kompresorem) należy rozszerzyć mapę o nadciśnienie. Podczas strojenia dokonuje się również kalibracji oryginalnych czujników silnika oraz tych niestandardowych zmienionych na potrzeby setupu jak na przykład MAP.
Niektóre z możliwości:
• wyłączenie klimatyzacji przy agresywniejszym użytkowaniu samochodu
• zmiana progu załączenia wentylatora chłodnicy wody
• ograniczenie doładowania przy niskiej temperaturze cieczy chłodzącej
• odcięcie zapłonu (strzały z wydechu) / paliwa lub obu jednocześnie
• możliwość podpięcia na stałe sondy szerokopasmowej (0-5V) zamiast standardowej
• indywidualna korekcja paliwa / zapłonu dla każdego cylindra
• korekcja paliwa / zapłonu zależnie od biegu
• launch control (procedura startu) - może być wyzwalana przyciskiem lub stale włączona, obroty mogą być ustalone na stałe lub zmienne (blokowanie obrotów przez pozycje pedału gazu, przydatne przy zmiennych warunkach na torze)
• antilag – budowanie boosta na postoju, przez wycofanie zapłonu i podlanie paliwem
• FTS – zmiana biegów bez odpuszczania gazu (możliwość wycofania zapłonu w celu budowania boosta)
• dwa zestawy map paliwo/zapłon przełączane przyciskiem
• shiftlight – kontrolka check engine jako kontrolka zmiany biegu (dla każdego biegu ustalana indywidualnie)
• ochrona przed przegrzaniem silnika (ograniczenie obrotów po przekroczeniu ustalonej granicy temperatury cieczy)
• ochrona przed zbyt ubogą mieszanka (przy korzystaniu z sondy szerokopasmowej)
• sterowanie elektroniczne doładowaniem (wymagana przeróbka ECU) zależnie od biegów / obrotów lub stałe. Dodatkowo jest możliwość ustawienia dwóch map doładowania przełączanych przyciskiem
• możliwość wyłącznie sondy lambda całkowicie lub samej grzałki (zastosowanie sondy 1 przewodowej lub 4)
• przesunięcie odcinki
• zmiana obrotów załączenia vtec, iab
• wyświetlanie kodów błędu (miganie check engine) bez konieczności stosowania zworki serwisowej
• etc.
Przeróbki ECU:
• P06 -> P28
• dodanie obsługi vtec
• dodanie obługi iab
• dodanie datalog
• wiele innych
Więcej informacji tel, możliwa modyfikacja ecu wysyłkowo.
Strojenie polega na poprawnym skonfigurowaniu parametrów w ECU tak, aby silnik po modyfikacjach działał prawidłowo. Należy zadbać przede wszystkim o poprawne AFR oraz czasy zapłonu w całym zakresie obrotów i obciążenia. W przypadku silników doładowanych (czy to turbo czy kompresorem) należy rozszerzyć mapę o nadciśnienie. Podczas strojenia dokonuje się również kalibracji oryginalnych czujników silnika oraz tych niestandardowych zmienionych na potrzeby setupu jak na przykład MAP.
Niektóre z możliwości:
• wyłączenie klimatyzacji przy agresywniejszym użytkowaniu samochodu
• zmiana progu załączenia wentylatora chłodnicy wody
• ograniczenie doładowania przy niskiej temperaturze cieczy chłodzącej
• odcięcie zapłonu (strzały z wydechu) / paliwa lub obu jednocześnie
• możliwość podpięcia na stałe sondy szerokopasmowej (0-5V) zamiast standardowej
• indywidualna korekcja paliwa / zapłonu dla każdego cylindra
• korekcja paliwa / zapłonu zależnie od biegu
• launch control (procedura startu) - może być wyzwalana przyciskiem lub stale włączona, obroty mogą być ustalone na stałe lub zmienne (blokowanie obrotów przez pozycje pedału gazu, przydatne przy zmiennych warunkach na torze)
• antilag – budowanie boosta na postoju, przez wycofanie zapłonu i podlanie paliwem
• FTS – zmiana biegów bez odpuszczania gazu (możliwość wycofania zapłonu w celu budowania boosta)
• dwa zestawy map paliwo/zapłon przełączane przyciskiem
• shiftlight – kontrolka check engine jako kontrolka zmiany biegu (dla każdego biegu ustalana indywidualnie)
• ochrona przed przegrzaniem silnika (ograniczenie obrotów po przekroczeniu ustalonej granicy temperatury cieczy)
• ochrona przed zbyt ubogą mieszanka (przy korzystaniu z sondy szerokopasmowej)
• sterowanie elektroniczne doładowaniem (wymagana przeróbka ECU) zależnie od biegów / obrotów lub stałe. Dodatkowo jest możliwość ustawienia dwóch map doładowania przełączanych przyciskiem
• możliwość wyłącznie sondy lambda całkowicie lub samej grzałki (zastosowanie sondy 1 przewodowej lub 4)
• przesunięcie odcinki
• zmiana obrotów załączenia vtec, iab
• wyświetlanie kodów błędu (miganie check engine) bez konieczności stosowania zworki serwisowej
• etc.
Przeróbki ECU:
• P06 -> P28
• dodanie obsługi vtec
• dodanie obługi iab
• dodanie datalog
• wiele innych
Więcej informacji tel, możliwa modyfikacja ecu wysyłkowo.
ID: 668458871
xxx xxx xxx
Dodane 07 maja 2024
Strojenie, modyfikacje ECU Honda OBD1. P28 P06 civic małopolska ślask
Użytkownik
Lokalizacja